Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Jampsu

P10 1.6 muutos ---->> eGT

Recommended Posts

eli miten paljon joutuu tekemään jos muuttaa 1.6 ---> 2.0 eGT primuks

onko mitenkään mahdollista että menis 1.6 alustalla johon on vaihettu tolpat ja jouset (weitec -35mm sarja) mutta muuta alusta muutoksia paitsi jarrut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

no eikös 1.6 ja 2.0eGt oo samalla alustalla,itelläni o 1.6 ainakin levyt takana...ei mielestäni tarvii muuta kun kone kiinni ja muutoskatsastus..tietysti jos takana on rummut ni sit voi olla eriasia..viisaammat korjatkoot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Lainaan vähän tuolta toisesta topicista jehirvon:in tekstiä:

Jos takana on rumpujarrut, niin pitää vaihtaa levyt taakse. Sitten alustan täytyy vastata GT:tä, joten iskarit ja jouset menee vaihtoon. (hyvä syy päivittää alustaa muutenkin, jos on orkkis alusta) Samoin kallistuksenvakaajat ja vaihdelaatikkokin menee vaihtoon. Vetoakseleista en ole varma. Jos joku muu tietää, niin auttakoon. Nämä nyt alkuun, itse jouduin hommaamaan kaikenlaista pientä, kuten uuden kaasuvaijerin, etuputken, kytkimen jne. Osa oli muutenkin jo melkein vaihtokunnossa. Itselle tuli eGT:n tekniikka yksipisteruiskun tilalle. Ja kyseessä tietenkin P10 SLX. Takana oli jo onneksi jo levyjarrut, joten itse tekniikan kiinni laittaminen oli helppoa. Tuskaa tuotti hieman johtosarjan muokkaaminen japskimoottorista (oikeanpuolinen ohjaus) johtuen.

Lyhyesti voitaisiin sanoa, että vaihtoon menee:

- jarrut (jos alkupään 1.6)

- alusta

- kallistuksenvakaajat

- vaihdelaatikko

- moottoritilan johtosarja

Niin, alkupään 1.6 P10:ssä (90-93) on takana rummut ja uudemmissa levyt. -Uudemmissa etu- ja takajarrulevyt ovat samat 1.6 & 2.0:ssa, kun 1.6 on varustettu ABS-jarruilla.

Täältä löytyy jotain tietoa Primeroista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

itselläni on ihan 92vm 1.6 kaasari eli rummut takana mutta eihän se olisi kovin kummonen homma ottaa jostain läjään ajetusta 2.0 primerasta koko taka akselisto...

menisköhän se läpi sillä weiteckin -35mm alustasarjalla joka on 1.6/dieselin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Voihan sinne vaihtaa koko akseliston/akselistot, mutta muutosprosentit kasvaa..

- moottori apulaitteineen 15%

- vaihteisto ja kytkin 9%

- taka-akselisto 6%

- etuakselisto 14%

yht. 44% -> kanta-autotarkistus (n. 500€ http://www.fhra.fi/fin/save/katsastus.pdf)

Tuskin hyväksyvät 1.6/dieselin tolppia, jos TÜV-hyväksyntä on vain niille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

itselläni on ihan 92vm 1.6 kaasari eli rummut takana mutta eihän se olisi kovin kummonen homma ottaa jostain läjään ajetusta 2.0 primerasta koko taka akselisto...

menisköhän se läpi sillä weiteckin -35mm alustasarjalla joka on 1.6/dieselin

eikös näissä asioissa kannattaisi olla suoraan yhteydessä konttoriin?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Ja pitää olla ABS-jarrut!

Semmonenkin on tullut esille...

Käytännössä auton pitää vastata eGT:tä.

Ja helpommalla pääset ku ostat eGTn suoraan ja myyt 1.6 kaverin kaverille pilkka(korkeeseen) hintaan.

1.6 kone on eri kiinnikkeillä ja saattaa/menee etupalkki vaihtoon, 2.0 on vahvempi ohjaus ja etupalkki...

Mutta onnee vaan jos jaksat tehä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Ja pitää olla ABS-jarrut!

Semmonenkin on tullut esille...

Käytännössä auton pitää vastata eGT:tä.

Ja helpommalla pääset ku ostat eGTn suoraan ja myyt 1.6 kaverin kaverille pilkka(korkeeseen) hintaan.

1.6 kone on eri kiinnikkeillä ja saattaa/menee etupalkki vaihtoon, 2.0 on vahvempi ohjaus ja etupalkki...

Mutta onnee vaan jos jaksat tehä :D

Ei tarvii olla itte tein ton muutoksen 2.0 primuun eikä tarvinnu mitää ABS:siä.

Sen verran voin sanoo et ei kyl kannata tehä 1.6l eikä 2.0l vakios mitää gt:t, tiedän niit on v***n vähä ja hinnat pilvis mut se alusta on gt:s paljo jäykempi ku 2.0. Ja setyö mikä siin on ku sen vaihtaa sen koneen on tajuton. viel ku sen 1.6:sest tekee ni viel tajuttomampaa.

PS. jos joku nyt suunnittelee prokkist ja osat uupuu ni mul olis ainaki SR20DE kone eli gt:n kone. Ja sit on poksit ja piuhat yms. et saa toimiin... yv vaan oon kyl nyt intis et en usein pääse lukeen mut vastaan heti ku kerkiin jos nyt jotai alko kiinnostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Ei tarvii olla itte tein ton muutoksen 2.0 primuun eikä tarvinnu mitää ABS:siä.

Nää on taas näitä konttorin "mokia".. Pykälien mukaan ABS:t pitäis olla:

Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta 779/1998

2 luku

Moottorin ja pakoputkiston muutokset

5 §

Moottorin vaihto

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä alkuperäistä kevyemmän, teholtaan tai iskutilavuudeltaan pienemmän moottorin vaihtaminen.

2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen. Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin:

a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna

-Ja koska eGT:ssä on aina ABS:t, ne pitää olla myös tässä tapauksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Ei tarvii olla itte tein ton muutoksen 2.0 primuun eikä tarvinnu mitää ABS:siä.

Nää on taas näitä konttorin "mokia".. Pykälien mukaan ABS:t pitäis olla:

Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta 779/1998

2 luku

Moottorin ja pakoputkiston muutokset

5 §

Moottorin vaihto

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä alkuperäistä kevyemmän, teholtaan tai iskutilavuudeltaan pienemmän moottorin vaihtaminen.

2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen. Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin:

a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna

-Ja koska eGT:ssä on aina ABS:t, ne pitää olla myös tässä tapauksessa.

Voi helvetti.. ei vissiin tarvii leimata sit meikän autoo :D ehkä ne ei leimalla huomaa et patti on vaihtunu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

2.0 litrasia on ilman ABSiakin, siksi niitä saa, mutta kaikki eGT:t on ABSillsia joten eGT:hen muutos vaatii aina ABS jarrut!

Jos olet läpi saanut, on konttori mokannut ja joku konttori voi sen sinulta vielä kumota.

Tosin, et puhunut mitään eGTstä, joten oletan että vaihoit 2.0 konen siihen.

Kuten Termos jo totesikin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Kyllä juu, eli toi ABS-pakko pätee silloin jos 1.6:een / "normi" 2.0:aan swapataan eGT:n kone. :)

-Ja toisaalta, ei varmaan moni katsastusinssi erota tavallista parilitraista ja eGT-konetta toisistaan.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Moro;noihin keskusteluihin viitaten olen itse vaihtanut 2.0 l:n ykspisteruiskun tilalle 2.0l SLX automaattilootaisen monipisteruiskukoneen(oma laatikko manuaali).Maahantuojalta hankittu todistus vastaavuudesta alustaan.Sen jälkeen muutoskatsastettu.Hieman viritelty 160 heppaiseksi.Ollut ajossa viitisen vuotta.Elikkä vaihdettu vain kone.Ei ABS jarruja.1.6 on työläämpi mutta ei mahdoton saada kone vaihdettua.Oma auto tulossa myyntiin kesällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

2.0 -> 2.0 onnistuu.

Mutta kuten todettu, taitaa mennä jo toisteluksi, 2.0 -> 2.0eGT ei onnistu ilman ABS...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Taitaa 1.6:ssa olla vakaajienkin kiinnitys erilainen edessä. 1.6:ssa tukivarsiin, 2.0/ 2.0 eGT multilinkin pystytukeen (vai mikä se on)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

2.0 -> 2.0 onnistuu.

Mutta kuten todettu, taitaa mennä jo toisteluksi, 2.0 -> 2.0eGT ei onnistu ilman ABS...

Eli kerta 2.0 muutto gt:ks onnistuu niin mitähän siihen oikeesti joutuu muuttaa ja entäs jos tyytyy vaan hakemaan ne tehot ja unohtaa puhua asiasta katsastus inssille? Eli meinasin muuttaa ton P11 2.0 monipisteruiskun vastaamaan gt:n myllyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Siis meinaatko vaihtaa sinne GT:n koko koneen, vai muuttaa "tavallisen" 2.0:n vastaamaan GT:n konetta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Siis meinaatko vaihtaa sinne GT:n koko koneen, vai muuttaa "tavallisen" 2.0:n vastaamaan GT:n konetta?

Joo terkoitus oli muokata tosta normi 4 piste ruiskusta jos ei ole kohtuuton homma..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Taitaa ne suurimmat erot löytyä kannesta(?) ja ECUsta. Sitä en muista, onko tavan parilitraisessa EGR - GT:ssä ei meinaan ainakaan ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Taitaa ne suurimmat erot löytyä kannesta(?) ja ECUsta. Sitä en muista, onko tavan parilitraisessa EGR - GT:ssä ei meinaan ainakaan ole.

Mutta eikös EGR:n voi poistaa käytöstä kun vaihtaa ECU:n? mites käykö ecu suoraa vanhan tilalle? ja mitähän eroo niissä kansissa on kun molemmat moottorit on tietääkseni SR20DE:itä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Eikös normi 2.0 ollu SR20De ja GT on SR20DE.. Korjatkaa jos olen väärässä mut näin muistelen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Eikös normi 2.0 ollu SR20De ja GT on SR20DE.. Korjatkaa jos olen väärässä mut näin muistelen..

Kyllähän se näin oli..

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=23049.0

Tuolla selviää koneiden erot yms..

Juu aika hyvin selvis noi P10 koneiden erot mutta jäi kyllä P11 pimentoon.. Mutta tuli tossa mieleen että löytyykö SR20De:hen valmiita piristävoiä lastuja jostain? jos kerta gt:n kansi on täysin eri ym.. Kun ei ukko tarvii kuulemma kun vähän piristystä -97vm primuun sanoinkin jo sille että et olis hukanu sitä Gti Almeraa. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P10 1.6 muutos ---->> eGT

Joo, noiden P10 2.0 koneiden erot on aikalailla selvät. En oo ihan varma, käytettiinkö P11:ssa vielä tuota De-konetta (jotenkin epäilen), vai onko se normi-kaksilitrainenkin DE-kone, josta on vaan otettu vähemmän kaakkeja ulos kun GT:n vastaavasta.

Noista lastuista sen verran, että vapareissa niiden tuoma hyöty on kovin minimaalinen, koska eipä sieltä oikein muuta voi säätää kun bensa- ja sytkäkarttoja. Eikä niiden optimoinnilla muuten vakiokoneessa paljon ihmeitä tehdä. Pikemminkin niin, että kun alkaa sitä muuta palikkaa olla asennettuna, niin silloin säätöä kannattaa jo ehdottomasti harkita - joskin näin vaan siis optimoidaan noi kartat muutetulle kokoonpanolle sopiviksi.

Suurin "ahdistaja" Primeroiden hengityksessä taitaa olla peräpönttö, joka on suunniteltu enemmän hiljaiseksi kun hyvin virtaavaksi. Siihen lisäksi kun hankkii peltisarjan ja hyvin hengittävän ilmansuodattimen, niin voidaan puhua jo muutaman hepan lisäyksestä. Tästä eteenpäin tarviikin sitten tehdä jo niitä "kalliimpia" muutoksia, eli kannen vaihtoa/porttausta, nokkien vaihtoa/hiontaa, isompaa venttiiliä, yms. perusviritysjuttuja. Kyllä SR20DE koneella voi päästä lähelle sitä pariasataa kaakkia, mutta silloin moottorin käyttäytyminen ja päästöt alkavat olla jo vähän niin ja näin (tältäkin foorumilta löytyy ainakin yhdeltä kokemusta).

Ja ennenkun joku sanoo, että "turbo kylkeen, niin kyllä lähtee", niin sehän ei ole P11:een mikään simppeli vaihtoehto.

Ja ennenkun joku sanoo, että "vaihda auto tehokkaampaan", niin rakenteluhan se on tämän harrastuksen suola - oli se järkevää tai ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×