Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Juppe

RVS engine treatment

Recommended Posts

Vs: RVS engine treatment

Hah no termit on sit sekasin... En meinaa tietenkään tuota "release bearingia" vaan siis ihan sitä joka on ekana lootassa moottorilta päin lähdettäessä (main gear ball bearing). Siinä kaiketi pitäs olla ölppää?

Juu kyllä. Silmälaakeri on tosiaan kampiakselin päässä johon laatikon pääakseli tukeutuu.

Äpäpäää äläpä enää kommentoi kömmähdyksiä ;D

Edit. herra poistikin jo viestinsä

Mutta joo Nyt pitäs olla selvä että laatikon päälaakeri siis lopetti vinkumisen ja sirityksen.

Muissa topiceissa vaan on puhuttu silmälaakerista ja painelaakerista nii ota siitä nyt sit selvää...

Auttaiskohan toi RVS:ssä tuohon mun askiin?, kun vitonen ja vähä ujeltaa. Askiin on hiljattain vaihdettu uudet laakerit, et ei nekään pitäis ääntää, taitaa olla vitosen ratas vähä kulahtanu.

No periaatteessahan sen pitäs auttaa iha mihin vain vaikka ei olisi kulunnutkaan, koska senhän pitäisi muodostaa keraaminen liukas pinta... Ei se kokeilemalla varmaan huononekaan?

Itse aluks vähän pelkäsin heittää laatikkoon kun ajattelin että synkrot saattais ottaa nokkiinsa. Tosin nehän ovat eri ainetta ja toi RVS tarvii juurikin rautaa ilmeisesti siihe kuumakemialliseen reaktioon. Ei ne siitä huonontunu niinkuin ei pitäisikään.

Sanoisin, että koita vaan. Sittenpähän on varma, että toimiiko vai ei ;D

No periaatteessahan sen pitäs auttaa iha mihin vain vaikka ei olisi kulunnutkaan, koska senhän pitäisi muodostaa keraaminen liukas pinta... Ei se kokeilemalla varmaan huononekaan?

Itse aluks vähän pelkäsin heittää laatikkoon kun ajattelin että synkrot saattais ottaa nokkiinsa. Tosin nehän ovat eri ainetta ja toi RVS tarvii juurikin rautaa ilmeisesti siihe kuumakemialliseen reaktioon. Ei ne siitä huonontunu niinkuin ei pitäisikään.

Sanoisin, että koita vaan. Sittenpähän on varma, että toimiiko vai ei ;D

miten tää oikein toimii? riittääkö että laittaa vaan uusien öljyjen sekaan rvs:sää ja thats it? vai häh!?

Loota ainakin hiljeni, ku tota lykkäs sinne. Ei osaa sen teknisempää sanoa, kun en oo paikkoja availlu..

Use google my friend.

RVS-Engine treatment

mistäs luulet mun ensin etsineen tätä? mistään en löytäny tietoa MITEN se laitetaan LAATIKKOON.

Loota ainakin hiljeni, ku tota lykkäs sinne. Ei osaa sen teknisempää sanoa, kun en oo paikkoja availlu..

pitääkö se aine saada sieltä poiskin? kun mulla menee laatikkoon uudet tiivisteet ja öljyt nyt kun vuotaa niin paljon ni ajattelin jos tätä pistäis mukaan jos sitä ei tarvitse pois ottaa.

Use google my friend.

RVS-Engine treatment

mistäs luulet mun ensin etsineen tätä? mistään en löytäny tietoa MITEN se laitetaan LAATIKKOON.

pitääkö se aine saada sieltä poiskin? kun mulla menee laatikkoon uudet tiivisteet ja öljyt nyt kun vuotaa niin paljon ni ajattelin jos tätä pistäis mukaan jos sitä ei tarvitse pois ottaa.

http://www.rvs.fi/kuluttajille/kasittelyohjeet/kasittelyohjeet.php

ihan selkeet ohjeet kyllä minun mielestä ;D

Use google my friend.

RVS-Engine treatment

http://www.rvs.fi/kuluttajille/kasittelyohjeet/kasittelyohjeet.php

ihan selkeet ohjeet kyllä minun mielestä ;D

hahaha!... mitä helv... ;D

en oo ilmeisesti kovin pitkälle tajunnu rullata tota. eilen mä ihmettelinkin miks rvs omilla sivuilla ei kerrota miten toi toimii.

etin varmaa viis muuta foorumia läpi et joku kertois miten toi vaihteisto käsittely toimii.

kiitoksia paljon!

Toi noi.

Tem, muuttuiko vaihteiden vaihtaminen?

Ja onko teillä normi pakkosynkkaloota vai millaista askia käsittely koski?

Osaako kukaan valottaa miksi synkronoinnin "kitka" tulis edullisemmaksi ja pykälät vaihtus paremmin.

Mulla on oma mutu mut ei siittä enempiä :P

Tem, muuttuiko vaihteiden vaihtaminen?

En huomannut mitään eroa, hyvin vaihtui ennen ja hyvin myös jälkeen.

Ja onko teillä normi pakkosynkkaloota vai millaista askia käsittely koski?

Ihan normaali 30tkm ajettu etuvetoloota, ei muuta vikaa ku lähinnä sähkömoottorilta kuulostava ininä, mikä käytännössä hävis.

Ok hommeli harvinaisen selkeä.

Juu, ujeltaa oman käyttöpelin loota vähän v***sti ja tuumin josko uskaltaisi lurauttaa joukkoon.

Ok hommeli harvinaisen selkeä.

Juu, ujeltaa oman käyttöpelin loota vähän v***sti ja tuumin josko uskaltaisi lurauttaa joukkoon.

mä luulen että menee ainakin mun säxän lootaan ku kakkonen menee aika huonosti sisään ;D

oikeestaan ihan sama mitä käy. mut jos toimii viel ton jälkee ki ni aika kova homma...

Tohtisko tuota Almeraan koittaa kun ei vielä erota sivuääniä? ::)

Onko jollain lisää omakohtaisia mittaustuloksia? :)

oma kokemus:

Kokeilin subarun bokseriin, koska naputtaa aika laikka kylmäkäynnistyksen jälkeen. lämpimällä moottorilla kolina loppuu.

RVS ainetta ohjeen mukaan vanhojen oljyjen sekaan. ajoa n:300km. Uudet 10-60Valvoline öljyt.

Kylmäkäynnistyksen jälkeen moottorin kolina on muuttunut terävästä naputuksesta, sellaiseksi leegopalikoiden kolinaksi. Eli ääni on madaltunut huomattavasti.

Nyt 4tkm jälkeen kylmäkäynnistyksessä ei kuulu sisälle asti mitään kolinaa, mutta konehuoneessa silti kuuluu. Lämpimällä koneella kuuluu toisesta kannesta pieni tikitys mutta toisesta ei mitään. tätä ääntä en ole huomannut aivan alusta asti. on se voinut siellä kolista jo aikaisemmin mutta nyt vasta huomasin ja pystyin paikallistamaan tuon äänen.

Että semmosia kokemuksia mulla. Ei ainakaan huonommaksi menny. Voi johtua uusista öljyistäkin, aikaisemmat oli japanissa viimeksi vaihdettu :D

Kyllä mä ajattelin säxään laittaa joko nyt ennen talviseisontaa tai sitten ensi keväänä kun otan liikenteeseen. Pitkän aikaa harkinnu tuota RVS käsittelyä ja porukalla tuntuu olevan positiivisia kokemuksia :) Varmaan olisi fiksumpi laittaa vasta keväällä kun vaihdan öljyt silloin joka tapauksessa

Omassa SR20sessä ei ole mitään sivuääniä tms, mutta kokeilun vuoksi

Gti-r tein käsittelyn moottoriin ja vaihdelaatikkoon. Ennen käsittelyä vaihteet vähän takkusi, ainakin 1,2,3, jälkeen käsittelyn vaihteet kytkeytyy nätisti ilman takkuamista. Mitään sivuääniä ei kuulunut ennen käsittelyä, eikä sen jälkeen jälkeen.

Moottorissa huomasin eron ainakin öljynpaineissa, jotka käsittelyn jälkeen on korkeammat niin kylmällä kuin kuumallakin moottorilla. Käyntiääni pehmeni jonkunverran jälkeen käsittelyn.

Olisi vielä aineet perään ja jakolaatikkoon mutta, arvelluttaa vaan laittaa viskolukon takia.

Gti-r tein käsittelyn moottoriin ja vaihdelaatikkoon. Ennen käsittelyä vaihteet vähän takkusi, ainakin 1,2,3, jälkeen käsittelyn vaihteet kytkeytyy nätisti ilman takkuamista. Mitään sivuääniä ei kuulunut ennen käsittelyä, eikä sen jälkeen jälkeen.

Moottorissa huomasin eron ainakin öljynpaineissa, jotka käsittelyn jälkeen on korkeammat niin kylmällä kuin kuumallakin moottorilla. Käyntiääni pehmeni jonkunverran jälkeen käsittelyn.

Olisi vielä aineet perään ja jakolaatikkoon mutta, arvelluttaa vaan laittaa viskolukon takia.

Viskolukko on omana yksikkönään perässä ja näin ollen sen toimintaan ei vaikuta käytettävä peräöljy tai lisäaineet.

Nostetaas tämä alkup keskustelu ylös.

Kai ny jotain uusia kokemuksia on ilmennyt.

Pajerosta loppui savutus lähes kokokaan yhdellä D6-käsittelyllä. Ennen ei meinannut mennä leimasta läpi, käsittelyn jälkeen ei ongelmia.

Nyt on ollut Primerassa 300km toisen käsittelyn litkut sisässä. Ensimmäisen vaiheen tein 5500km ajettuihin öljyihin (Shell Helix Ultra 5W-40) ja toiseen vaiheeseen hankin halvimmat synteettiset kurat mitä löysin (Teboil Gold S 5W-40 16€ Tokmannista).

Tähän asti olen havainnut seuraavaa:

-Käytin moottorissa viime öljynvaihdon yhteydessä Forten Motor Flushia ja erilliset huuhteluöljyt, silti siitä irtosi paskaa aika paljon ensimmäisen RVS- käsittelyn jälkeen.

-Moottori käy tasaisemmin ja hiljaisemmin. Ennen koko käsittelyn aloittamista en esim. kuullut suuttimien ääntä moottorin käydessä. Myös käynnistyksessä ominainen ketjun rääkäisy on vaimentunut. Samalla myös itse ketjun ääni on vaimentunut lähes olemattomaksi. (Tiedän kyllä miltä uusi ketju kuullostaa, sekä myös räjähtämispisteessä oleva).

-Moottorin värinä on vähentynyt todella paljon.

-Vääntöä tuntuu löytyvän laajemmalta alueelta. Tämä tietysti perstuntumalta, mutta lähtötilanne on kuitenkin tuoreessa muistissa.

-Kone pyörii startilla paljon rivakammin.

-Öljyn täyttöaukosta katsottuna imunokkaan on ilmestynyt jotain siniharmaata ainetta. Tämä ei ole kulumaa, sillä tämän alueen reunoilla näkyy vielä alkuperäistä pintaa. Lienee sitten sitä kuuluisaa "Tribokeraamia" tjsp.

-Tilillä on vajaat 84€ vähemmän rahaa.

Minusta aika hyvin aineelle joka on joidenkin mukaan samaa evästä kuin hiomapaperissa...

Puristukset ajattelin mittailla kun viimeisimmästä käsittelystä on kulunut noin 1600km. Tällöin pitäisi ohjeiden mukaan olla käsittelyn kutakuinkin valmis. Lähtötilanne oli kuitenkin seuraava:

1. 12,75 kg/cm2

2. 12,6 kg/cm2

3. 12,9 kg/cm2

4. 13 kg/cm2

Service manualin mukaan standardi olisi SR20DE:lle 13kg/cm2, joten ei nuo nyt niin persiistä ole vielä.

Puristukset on ilmeisesti niin hyvät ja tasaiset, että tuskin suurta muutosta tiedossa, varmaan hieman tasaantuvat.

Kulutusta olisi myös voinut mitata jollain vakio lenkillä ennen ja jälkeen.

Pitäisi mitata omasta Almerasta puristukset, jos siitä voisi jotain päätellä, olisiko käsittely aiheellista.

Aina on kuitenkin parantamisen varaa. Olisi mielenkiintoista tietää mitä muut ovat mittailleet P11 GT:n koneesta ja millä kilometreillä.

Kulutuksen ajattelin mittailla sitten kun saa kesärenkaat alle ja tulee joku pidempi lenkki. Ei oikein nyky olosuhteissa lyhyien matkojen ajaminen anna realistista kuvaa.

Omissa mittauksissa on tullut ajettua vakio lenkkiä säätöjen välissä ihan vaan mielenkiinnosta, ei että se maksaisi koskaan takaisin.

Löysin GA14DE -moottorille arvoja, laitetaan tähän näkyville ja muistiin.

Compression pressure kPa (bar, kg/cm2, psi)/rpm:

Standard 1.324 (13.24, 13.5, 192)/350

Minimum 1.128 (11.28, 11.5, 164)/350

Edited by Alppu