Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Petu

Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Recommended Posts

Eli pitäisi jarrusatuloihin saada uusi maalipinta ja samalla vaihtaa tiivisteet ym. Meinasin lasikuulapuhalluttaa ne ja kaveri lupasi hoitaa pulverimaalauksen. Missäköhän onnistuisi Lahden seudulla toi puhalluttaminen? Ja oisko kellään tietoa noitten tiivistesarjojen hinnoista ja saatavuudesta, siis s14 etusatuloille ja z32 takasatuloille?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Eli pitäisi jarrusatuloihin saada uusi maalipinta ja samalla vaihtaa tiivisteet ym. Meinasin lasikuulapuhalluttaa ne ja kaveri lupasi hoitaa pulverimaalauksen. Missäköhän onnistuisi Lahden seudulla toi puhalluttaminen? Ja oisko kellään tietoa noitten tiivistesarjojen hinnoista ja saatavuudesta, siis s14 etusatuloille ja z32 takasatuloille?

Omat satulat purin osiksi, puhdistin, ja kasasin samoilla osilla takaisin. Ihan hyvät tuli eikä ainakaan ole vuotanut.

Noissa satuloissa ei varsinaisia "tiivisteitä" olekaan, semmoiset paksut kovat kumirinkulat on mutta ne on minusta niin lujaa tekoa ettei ihan hetkessä luulisi huonoksi menevän? Liottelin niitä brake cleanerissa ja silikonissa (en tiedä onko tämä miten hyvä idea oikeasti) niin että niistä tuli mustat ja hienot. :) Suojakumit voisi olla hyvät vaihtaa jos on rikki, mulla oli kaikki ehjät.

Kaikki metalliset irto-osat eli satulan rungot, männät, sokat yms laitoin tiskikoneeseen. :) Ihan hyvin lähti möhnät pois, ainoa miinus se että tästä operaatiosta olen saanut kuulla emännältä "muutamaan" otteeseen näin jälkikäteen. ;D

Maalaukseen en ota kantaa, omista tuli tuon tiskikonepesun jälkeen sen verran hienot että en viitsinytkään maalata ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

S14 kuten varmasti Z32 tiivistesarjat saa autokeskukselta. Hyllystäkin jopa jos hirvee pulla käy. Belgiassa ny ainaki on. Taakse S14 korjaussarja maksoi muistaakseni 70-80e ja niitä tarvitaan vain yksi, toisin kuin mulle myytiin niitä 2. Yhdestäkin jäi vielä jotain hämäriä kuminprujuja käyttämättä. Etukorjaussarja lienee tuossa satasen päälle, koska siinä on vähän enemmän tavaraakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Lahden seudulla lasikuulapuhallusta tekee ainakin Yritystelen mukaan seuraavat firmat:

JoHy-Metalli Oy, Varikonkatu 19, 15800 Lahti, Puh:040-7410104

Shot Blasting Service, Kidekatu 5, 15340 Lahti, Puh:040-5136964

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Suojakumit näytti olevan ainakin etusatuloista entiset, et ne pitää ainakin vaihtaa. Saakohan niitä erikseen? Sylinterin tiivisterenkaat oli ihan ok kun ei ollut männätkään jumissa.

Aika hinnakkaita AK:lla, www.courtesyparts.com on z32:sen etusarja n. 29$ Oliks 90-92 sama metallinen satula kuin s14 vai 93-96? 41120-00001 ja 41120-00002 oli noille numerot. Taakse tarjoaa tommosta 44120-Z32 ja hintaa 86$ :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Lahden seudulla lasikuulapuhallusta tekee ainakin Yritystelen mukaan seuraavat firmat:

JoHy-Metalli Oy, Varikonkatu 19, 15800 Lahti, Puh:040-7410104

Shot Blasting Service, Kidekatu 5, 15340 Lahti, Puh:040-5136964

Ensimmäinen tekee vain hiekkapuhalluksia ja toinen valmistaa/huoltaa järeitä puhalluslaitteita..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Suojakumit näytti olevan ainakin etusatuloista entiset, et ne pitää ainakin vaihtaa. Saakohan niitä erikseen? Sylinterin tiivisterenkaat oli ihan ok kun ei ollut männätkään jumissa.

Aika hinnakkaita AK:lla, www.courtesyparts.com on z32:sen etusarja n. 29$ Oliks 90-92 sama metallinen satula kuin s14 vai 93-96? 41120-00001 ja 41120-00002 oli noille numerot. Taakse tarjoaa tommosta 44120-Z32 ja hintaa 86$ :o

93-96 on metallinen mutta ei se taida silti olla ihan sama kuin s14:ssa. Eri näköisiä ne on jonkun verran, Z32-mallissa on pientä "jäähdytysrivoitusta" jota mielestäni S14:ssa ei ole.. Hyvinkin voi käydä sama tiivistesarja mutta toisaalta saattaahan siinä olla esimerkiksi mäntien koossa eroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Suojakumit näytti olevan ainakin etusatuloista entiset, et ne pitää ainakin vaihtaa. Saakohan niitä erikseen? Sylinterin tiivisterenkaat oli ihan ok kun ei ollut männätkään jumissa.

Aika hinnakkaita AK:lla, www.courtesyparts.com on z32:sen etusarja n. 29$ Oliks 90-92 sama metallinen satula kuin s14 vai 93-96? 41120-00001 ja 41120-00002 oli noille numerot. Taakse tarjoaa tommosta 44120-Z32 ja hintaa 86$  :o

93-96 on metallinen mutta ei se taida silti olla ihan sama kuin s14:ssa. Eri näköisiä ne on jonkun verran, Z32-mallissa on pientä "jäähdytysrivoitusta" jota mielestäni S14:ssa ei ole.. Hyvinkin voi käydä sama tiivistesarja mutta toisaalta saattaahan siinä olla esimerkiksi mäntien koossa eroa.

FASTista kun kattelin niin oli sama korjaussarja Z32 ja S14 etujarruille vm:sta riippumatta, jos sitä nyt osasin oikein käyttää..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

luulis et lähes kaikilla hiekka puhaltajilla on muutama säkki lasikuulaakin aina jemmassa...

eli kannattaa kysellä hiekkapuhallus virmoistakin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Löysin paikan missä puhalluttaa, jarrujen erikoiskorjaamo Autohuolto M Partanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Löysin paikan missä puhalluttaa, jarrujen erikoiskorjaamo Autohuolto M Partanen

Ja mä oisin voinu puhaltaa ne myös  ;)

Eipä tullut taas mieleen kysyä.. No vanha luokkakaveri on tuolla töissä kun on sen faijan firma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Eikö jarruja voi / kannata hiekkapuhaltaa, vaan pelkästään lasikuulapuhaltaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Eikö jarruja voi / kannata hiekkapuhaltaa, vaan pelkästään lasikuulapuhaltaa?

Lasikuulapuhalluksessa ei käsittääkseni lähde materiaalia pois juuri ollenkaan, kun taas hiekkapuhallus vie osan pinnastakin pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Eikö jarruja voi / kannata hiekkapuhaltaa, vaan pelkästään lasikuulapuhaltaa?

Lasikuulapuhalluksessa ei käsittääkseni lähde materiaalia pois juuri ollenkaan, kun taas hiekkapuhallus vie osan pinnastakin pois.

Pinnanlaatukin lasikuulapuhalletuissa on aika paljon hienompi, vähemmän karkea siis, ainakin niissä mitä mä olen hypistellyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Eikö jarruja voi / kannata hiekkapuhaltaa, vaan pelkästään lasikuulapuhaltaa?

Lasikuulapuhalluksessa ei käsittääkseni lähde materiaalia pois juuri ollenkaan, kun taas hiekkapuhallus vie osan pinnastakin pois.

Pinnanlaatukin lasikuulapuhalletuissa on aika paljon hienompi, vähemmän karkea siis, ainakin niissä mitä mä olen hypistellyt.

on se jälki hienompi lasikuula puhalletussa.

meillä puhallelaan lasikuulalla noita rosteri ja happos osia sillo tällö ku eivät anna hiekalla puhallella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Kiitokset Petu_S:lle, Noselle, ja Zanardille tiedoista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Kiitokset Petu_S:lle, Noselle, ja Zanardille tiedoista :)

Ole hyvä vaan.

Vielä noista tiivisteistä, kaveri kuka noita jarruja työkseen korjailee, sanoi että vaikka sylinterin tiivistekumi olisi ehjä niin se kannattaa vaihtaa koska ajanmyötä se muuttaa profiiliaan neliöstä kartion malliseksi ja näin ollen heikentää männän palautumista. Myöskin sylinteri ja tiivisteurat kannattaa lasikuulapuhalluttaa jos satulat purkaa ja tiivisteitä vaihtaa.

Lahden länsiautosta kun kysyin tiivistesarjoja niin S14 eteen molemmille pyörille oli 73,50€ ja Z32 taakse 108€

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Dodih. Hienot, mut tarvis vielä Nissan-teksti vetää valkoiseksi. ;)

Jarruremppa olis vielä edessä. Sanokaa jos jää ylimääräsiä ehjiä sylinterin tiivistekumeja. Mulla oli pari niistä ihan revennytkin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Dodih. Hienot, mut tarvis vielä Nissan-teksti vetää valkoiseksi. ;)

Jarruremppa olis vielä edessä. Sanokaa jos jää ylimääräsiä ehjiä sylinterin tiivistekumeja. Mulla oli pari niistä ihan revennytkin..

Tarkoitus onkin, kävin vasta eilen illalla hakee kaverilta maalauksesta niin ei oo kerinnyt. Mulla jäi ainakin ehjiä kumeja, mut suosittelisin laittaa suoraan uudet, Länsiautossa oli eteen 73,50 korjaussarja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jarrusatulan kunnostus/maalaus

Löysin paikan missä puhalluttaa, jarrujen erikoiskorjaamo Autohuolto M Partanen

Ja mä oisin voinu puhaltaa ne myös  ;)

Hyvä kun sanoit. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×