Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Guest Z

350 Z tuotu muttoautona

Recommended Posts

Guest Z

Jos jotakuta kiinnostaa, tai on hankkimassa vastaavaa muuttoautoa ja miettii joutuuko maksamaan veroa tuodessa. Tässä infoa:

Toin 11/2005 muuttoautona n. 8 kk käytössä olleen Nissan 350 Z Pack, siis 4/2005 käyttöönotettu. Ostin auton uutena Suomesta. Kilometrejä oli tuodessa n. 5000 km ja veroja määräsivät 92 euroa. Eli siis aivan rajoille menee. Arvoksi olivat määritelleet 50 500 eur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jore

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Muille selvennykseksi että muuttoautovähennys on siis 13500e, eli tässä tapauksessa tuo oli mennyt 92e yli rajan.

T:Jore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Itselläni on suunnitelmissa loppuvuodesta lähteä ulkomaille vuodeksi, ja juuri 350Z:n olen haaveillut tuoda sitten muuttoautona.

Kiitokset hyvästä vinkistä, löytyykö muilla kokemuksia vastaavan hintaluokan muuttoautoista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Olipas pieni veron määrä! Katselin huvikseni verottajan tilastoja ja sieltä löysin yhden -04 mallin 350 zetan, jossa veroja oli yli 15 000 euroa, päätös oli tehty viime vuoden loppupuolella. Käsittääkseni noin suuri ero ei oikein voi tulla edes varusteista, mistäköhän mahtaa olla kysymys?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Eihän tossa ole kuin noin 10% ero. Tollainen ero voi tulla ihan mistä vaan. Muissa autoissa (etenkin vanhemmissa)

erot päätösten välillä voi olla kymmeniä prosentteja ilman mitään järkeenkäypää syytä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Eihän tossa ole kuin noin 10% ero. Tollainen ero voi tulla ihan mistä vaan. Muissa autoissa (etenkin vanhemmissa)

erot päätösten välillä voi olla kymmeniä prosentteja ilman mitään järkeenkäypää syytä..

Tää on tätä kuuluisaa "verotikanheittoa" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Mikäs tollasen 350 zetan veroton hinta on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Mikäs tollasen 350 zetan veroton hinta on?

Pyysin joskus tuosta hinnastot ja kuvastot, ja hintaa oli jotain 30 000€+.

Prosyyrit on vielä himassa, niin voin tarkistaa tarkat hinnat sieltä.

Suomesta tollaista ei kannata ostaa verovapaana, esim. saksasta tai jenkeistä saa huomattavasti halvemman huomattavasti paremmilla varusteilla.

Nimimerkillä tuollainen ois ollut jo tulossa kunhan oisin vain sanonut "joo"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Mikäs tollasen 350 zetan veroton hinta on?

Pyysin joskus tuosta hinnastot ja kuvastot, ja hintaa oli jotain 30 000€+.

Prosyyrit on vielä himassa, niin voin tarkistaa tarkat hinnat sieltä.

Suomesta tollaista ei kannata ostaa verovapaana, esim. saksasta tai jenkeistä saa huomattavasti halvemman huomattavasti paremmilla varusteilla.

Nimimerkillä tuollainen ois ollut jo tulossa kunhan oisin vain sanonut "joo"...

Jenkeistä sais kyllä mielenkiintoisia. Esim valkoisen värisiä. Tai sit tuplaturbolla tai remmillä varustettuja. Niistä ei vaan tiedä saako kilpiin vaikka oliskin

muuttoauto. Toisaalta remmiahdettu on kyllä helppo vaihtaa "vakioksi" katsastukseen.

Vähän ollu tollanen roadsteri mielessä kun saattais avautua mahdollisuus lähteä ulkomaille hommiin vähäksi aikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Mikäs tollasen 350 zetan veroton hinta on?

Pyysin joskus tuosta hinnastot ja kuvastot, ja hintaa oli jotain 30 000€+.

Prosyyrit on vielä himassa, niin voin tarkistaa tarkat hinnat sieltä.

Suomesta tollaista ei kannata ostaa verovapaana, esim. saksasta tai jenkeistä saa huomattavasti halvemman huomattavasti paremmilla varusteilla.

Nimimerkillä tuollainen ois ollut jo tulossa kunhan oisin vain sanonut "joo"...

Jenkeistä sais kyllä mielenkiintoisia. Esim valkoisen värisiä. Tai sit tuplaturbolla tai remmillä varustettuja. Niistä ei vaan tiedä saako kilpiin vaikka oliskin

muuttoauto. Toisaalta remmiahdettu on kyllä helppo vaihtaa "vakioksi" katsastukseen.

Vähän ollu tollanen roadsteri mielessä kun saattais avautua mahdollisuus lähteä ulkomaille hommiin vähäksi aikaa.

Jenkkimallisen saa kohtalaisen pienellä vaivalla kilpiin muuttoautonakin, ja jos saksasta hankkii niin sittenhän se menee ilman mitään muutoksia / ongelmia.

Voi kyllä olla ettei noita TT ja remmimalleja saa ainakaan sellaisenaan kilpiin edes muuttoautoina.

Jos lähdet ja päätät ostaa 350Z:n, niin älä kuitenkaan suomesta osta missään nimessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Jenkkimallisen saa kohtalaisen pienellä vaivalla kilpiin muuttoautonakin, ja jos saksasta hankkii niin sittenhän se menee ilman mitään muutoksia / ongelmia.

Voi kyllä olla ettei noita TT ja remmimalleja saa ainakaan sellaisenaan kilpiin edes muuttoautoina.

Mitään en asiasta itse oikeasti tiedä, mutta muistan lukeneeni juttua C5 Vetestä joka oli Jenkeissä ahdettu ja muuttoautona tänne tuotu ja ahdettuna kilvitetty.

Tuolta se varmasti löytyisi. http://finnshark.com/forum/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Jenkkimallisen saa kohtalaisen pienellä vaivalla kilpiin muuttoautonakin, ja jos saksasta hankkii niin sittenhän se menee ilman mitään muutoksia / ongelmia.

Voi kyllä olla ettei noita TT ja remmimalleja saa ainakaan sellaisenaan kilpiin edes muuttoautoina.

Mitään en asiasta itse oikeasti tiedä, mutta muistan lukeneeni juttua C5 Vetestä joka oli Jenkeissä ahdettu ja muuttoautona tänne tuotu ja ahdettuna kilvitetty.

Tuolta se varmasti löytyisi. http://finnshark.com/forum/

Totahan melkein kannattais kokeilla. Samalla rahalla melkein saa sen ahdetun kuin vaparinkin. Etenkin jos jenkeistä tuo.

Helppohan se on sitten purkaa pois ja myydä johonkin se ahdin jos ei sedät konttorilla tykkää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Mikäs tollasen 350 zetan veroton hinta on?

Tarkistin hinnat himasta, niin perusmalli oli ~32 000€ ja pack-varusteilla ~34 000€.

Mitään en asiasta itse oikeasti tiedä, mutta muistan lukeneeni juttua C5 Vetestä joka oli Jenkeissä ahdettu ja muuttoautona tänne tuotu ja ahdettuna kilvitetty.

Tuolta se varmasti löytyisi. http://finnshark.com/forum/

Mä muistan kans kuulleeni, että joku jenkeissä asunut vette-ukkeli ois tuonut 2 vetteä mukanaan (uudempi ja vanhempi) joista vissiin se uudempi koppainen ois ollut jälkikäteen ahdettu jollain vette-viriviri-pajalla jenkeissä.

Tiedä sitten onko kuinka totta, ja miten on mennyt kilpiin.

Jos muuttoautona sais heittämällä kilpiin esim. 350Z:n tupla-ahtimilla, niin siinä alkais olemaan jo aika kiehtova peli kieltämättä.

Hinta jenkeissä ei voi päätä huimata, ja kuitenkin uudesta autosta kyse missä takuut ja kaikki.

EDIT: typoja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Mitään en asiasta itse oikeasti tiedä, mutta muistan lukeneeni juttua C5 Vetestä joka oli Jenkeissä ahdettu ja muuttoautona tänne tuotu ja ahdettuna kilvitetty.

Tuolta se varmasti löytyisi. http://finnshark.com/forum/

varmaan tästä kysymys: http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=3196

Tuopa hyvinkin. :)

Sama tarina mitä itsekin muistelin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Tämä nyt on ihan mutu-tuntumalla heitetty, mutta jostain olen kuullut/lukenut, että jos ahtaminen(tai siis yleensä jokin auton muutos) ei ole tehty tarkoituksella suomeen tuontitarkoituksella niin se hyväksytään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Tämä nyt on ihan mutu-tuntumalla heitetty, mutta jostain olen kuullut/lukenut, että jos ahtaminen(tai siis yleensä jokin auton muutos) ei ole tehty tarkoituksella suomeen tuontitarkoituksella niin se hyväksytään.

Aika utopistiselta kuulostaa. Eihän tuollaista vois mitenkään valvoa tai näyttää toteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Tämä nyt on ihan mutu-tuntumalla heitetty, mutta jostain olen kuullut/lukenut, että jos ahtaminen(tai siis yleensä jokin auton muutos) ei ole tehty tarkoituksella suomeen tuontitarkoituksella niin se hyväksytään.

Aika utopistiselta kuulostaa. Eihän tuollaista vois mitenkään valvoa tai näyttää toteen.

Siinä oli "ohjenuorana" käsittääkseni joku aikaraja olisikohan ollut 2 vuotta, jolloin se laskettiin että ei ole tehty tuontitarkoituksella. Mutta kuten sanottua, niin ihan hämärän muistikuvan perusteella tällaista sepustan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350 Z tuotu muttoautona

Jos muuttoautona sais heittämällä kilpiin esim. 350Z:n tupla-ahtimilla, niin siinä alkais olemaan jo aika kiehtova peli kieltämättä.

Hinta jenkeissä ei voi päätä huimata, ja kuitenkin uudesta autosta kyse missä takuut ja kaikki.

= uutena ostettu vapari, joka on Jenkeissä jälkiahdettu? Vuosi siellä, auto kilvissä ½, takuut toimii Suomessa 2½ vuotta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×