Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
tahonen

CA18ET

Recommended Posts

Mulla on tos luupää CA18ET koneella joka on 8 tulppasella kannella, mut 4 tulppasel jakajalla ja ECUlla.....

Ongelma mulla on se et toi pommi käy epätasaisesti tyhjäkäynnillä, ja varsinki sillon, ku kone on lämmin (eli pisteessä ei normaali ja ei kylmä), "ryyppy lakkaa ja kone sakkaa"...

sit toinen vaihe on normaalilämmön aikana ajettu tasainen ajo ja myös hidas kiihdytys.... noi nykii niin perkeleesti! eikä oo vikaa löytyny.... Vaihdoin paineputken just johon on tehty haara dumpille ja sen putken vaihdon jälkeen turbo muuttu "hiljaseks" et ilmeisesti se vuoti se edellinen putki (olen nostanu paineita hieman)... mut se nykiminen alko sen vaihdon jälkeen..... Toi oli säädettävänä yhes huollos, ja se nykyminen "lakkas" periaattees... ainaki ajossa se väheni lähes olemattomiin.... mut nyt taas niin et hermot menee....

Sytys ei tunnu olevan vikaa tai sit se on siellä.... vaihdoin just virranjakajan kannen ja pyörijän... aivan hiljan vaihdoin kaikki syttyjohdot... ja tulpilla on ajettu varmuudella alle 10 000kilsaa....

Ajattelin et täällä porukka on nähny tota konetta enemmän, ni ehkä osais kertoa jotai vinkkeiki....tai sit vaan taas säätämään uusiks.....

Re:CA18ET

Oon kyl sitä mieltä et 8 tulppanen kans jossa on 4 tulppaa käytössä ei voi pelata nätisti...ootko kokeillu vaihtaa käyttötulppia esim. toiselle puolelle?

Nykiminen on yleensä sytytysvika, etenkin näissä CA-koneissa...mut jos sulla kerran on kaikki muu uutta niin ei tuu mitään muuta mieleen..

Mulla on kanssa pientä nykimistä havaittavissa, saa nähdä katoaako kun vaihdan tulpat..

Mulla oli kanssa pientä nykimistä osakaasulla kiihdyttäessä ja tasakaasulla ajaessa. Mulla oli koneen vaihdon jäljiltä sytytys noin. 15 astetta liian aikaisella. Kone kävi kyllä ihan nätisti, mut nyki ajossa. Sytyn säätämisen jälkeen eli ole nykinnyt enään.

Ohjearvohan on ennakolle 15 astetta.

Tahonen: Kumman puolen tulpat sulla on käytössä?

Mulla oli kanssa pientä nykimistä osakaasulla kiihdyttäessä ja tasakaasulla ajaessa. Mulla oli koneen vaihdon jäljiltä sytytys noin. 15 astetta liian aikaisella. Kone kävi kyllä ihan nätisti, mut nyki ajossa. Sytyn säätämisen jälkeen eli ole nykinnyt enään.

Mulla on imupuoli käytös.... Mut mikäs kone sulla on? 8 vai 4? Tuli vaan mieleen, et mulla oli ennakko tuolla jossai 30 ja se säädettiin ohjearvoon... ja kuinkas kävi... ajoin kotiin ja koko vitun pakosarja turboineen päivineen oli aivan vitun punanen! ei pitänykkää säätö enää paikkaansa.... oon kyl yrittäny, mut on vähä häjy korvakuulolta säätää... nyt on säätö siinä korkeimmas kierroskohdas (kiepit on jotai 800)

ai niin ja sit toinen juttu.... kummasta päästä lähtee koneen lukema? kumpi reuna on ykkönen ja kumpi nelonen? sytty on kerran 1-3-4-2

Kysymys siis on se et missä se ykkönen on ja missä nelonen? hehe (tyhmä kun on, mut ku ei oo ikinä konehuoneeseen kattonu, paitsi viimeisen 4 kuukautta ku auton on omistanu... muistaakseni sanotaan et se timantti pitää hioa LOL)

Oon kyl sitä mieltä et 8 tulppanen kans jossa on 4 tulppaa käytössä ei voi pelata nätisti...ootko kokeillu vaihtaa käyttötulppia esim. toiselle puolelle?

Nykiminen on yleensä sytytysvika, etenkin näissä CA-koneissa...mut jos sulla kerran on kaikki muu uutta niin ei tuu mitään muuta mieleen..

Mulla on kanssa pientä nykimistä havaittavissa, saa nähdä katoaako kun vaihdan tulpat..

Voisko akun kunto vaikuttaa jotenki? mun käsittääkseni sen ei pitäis vaikuttaa, mut ei sitäkään tiedä... on meinaan aika heikos kunnos tai akku ilmeisesti....

Mulla on 4 tulppanen kone. Korvakuulolla säädin itse kanssa ensin sytyn just sillain että missä kohdassa tyhjäkäynti oli suurimmillaan. Sillon ei ollut ajotuslamppua käytettävissä. Jälkeenpäin kun tarkistin sytyn ajotuslampulla, niin oli just sen 15 astetta pielessä.

Toinen homma tuli mieleen tosta nykimisestä. Ettei vaan olis bensanpaineet liian alhaiset? Onko suodatin vaihdettu viimeksi koska? Ootko nostannut bensanpaineita samalla kun oot ahtopaineita nostannu?

Omastani oon saannut kanssa pakosarjan hehkumaan mansikkana kokomatkalta, eikä siinä tarvittu kuin pieni moottoritie vedätys ;D

selvä ton motin osalta....

En oo kattonu suodatinta.... missäs se sijaitsee? jossai tankin lähellä? en oo nostanu bensapainetta, ku ei tota oo tullu tota painettakaan niin hirveesti nostettuu.... ehkä sellanen 0.6 olis paineet tai 0.7 mut päästää siitä vitun venttiilistä pihalle....

tuli tos mieleen ,et pitäiskö mun siirtää sit syttyy myöhempään?

ai niin... ja unohdin sanoo et se pieni lämpeneminen sattu just sen jälkeen ku hain auton säädöiltä pois liikkeestä ja ajelin rauhas kotia.... n. 2-3 kilsaa matkaa ja ihan kaupunki nopeudet... ja ulkona oli lämpö sellanen -25 - -30 astetta!

Re:CA18ETSilviassa suodatin sijaitsee konehuoneessa apukuskin iskunvaimentajan kohdalla. Bluebirdistä en tiedä.. Sytyn säätäminen myöhäsemmälle aikaansaa ainakin tehon katoamista. Mut jos se tohon nykimiseen auttais, niin kannattaahan sitä kokeilla.Mut tulee vieläkin semmonen ajatus että kävis laihalla. Ei sen pakosarjan niin nopeesti pitäis lämmetä, eikä normaali ajossa muuttaa väriänsä. Senhän näkee jos kattoo siitä pakokaasupäästöt, että käykö laihalla.Jos käy laihalla, niin siinä on aina vaarana mäntien sulaminen, varsinkin kun on ahtopaineita nostettu. Esimerkkinä voidaan pitää mun entistä konetta. Ahdot oli 0,5...0,6bar ja bensanpaineen säätimen alipaineletku oli haljennu parin sentin matkalta, jotenka bensanpaineen tippuivat --> kone kävi laihalla. Tähän kun vielä yhdistetään pieni vedätys moottoritiellä niin jälki on tämän näköistä:

s12img3.jpg

edellisellä omistajalla on ollu edellinen kone (vakiokone) sellasis säädöis et siitä on varmaan lähteny yli 200heepoo irti... mut sit se poksahti mutkas ku mentiin liian lujaa eikä koneeseen mennykkään öljyä.....

Se kävi hieman laihalla..... lambda oli tollasen 1.15 - 1.2 Onko paha?

ai niin... ja ei hehkunu enää sen jälkeen pakosarja, ku se säädettiin takas.... se sytty meinaan

Kyllä se vähän laihan puolella on.. kannattais kyl säätää rikkaammalle. Omassani on labda-arvo 0,94...0,97

taidan jättää säätämisen sellasille joilla on myös pakokaasumittari........ ehkä ihan viisasta!

Juu pakokaasutesterin kanssa se on säädettävä. "Korva kuulolla" on seoksia huonompi säätää :)

Se suodatin kannattaa vaihtaa, jos ei ole tietoa että koska on viimeksi vaihdettu. Tukkonen suodatin vähentää bensanpaineita. Kannattaa kattoo myös se paineensäätimeltä imusarjalle lähtevä alipaineletkun kunto.

Hitto kun noista koneista ei ole oikein missään kauhean tarkkaa faktaa..tai siis kaikki tieto on niin vaikeasti löydettävissä.

Periaatteessa 8-tulppasen koneen pitäis toimia 4:lläkin tulpalla jos käyttää imupuolen tulppia..pakopuolen tulpat kun ovat vaan avittamassa palamista tasakaasulla päästöjen alentamikseksi.

Ainakin jos jostain löydät 4-tulppaisen koneen ECUn niin voit huoletta jättää pakopuolen tulpat pois..tämä siis mutu-tietoa ja loogisin päätelmä.

Itselläni on 8-tulppainen Silvia.

Mulla on imupuoli käytös.... Mut mikäs kone sulla on? 8 vai 4? Tuli vaan mieleen, et mulla oli ennakko tuolla jossai 30 ja se säädettiin ohjearvoon... ja kuinkas kävi... ajoin kotiin ja koko vitun pakosarja turboineen päivineen oli aivan vitun punanen! ei pitänykkää säätö enää paikkaansa.... oon kyl yrittäny, mut on vähä häjy korvakuulolta säätää... nyt on säätö siinä korkeimmas kierroskohdas (kiepit on jotai 800)

Kato toimiiko kaasuläppäanturi. Sytytyksen pitäisi siirtyä aika paljon aikaisemmalle heti kun kaasua raottaa. Jos anturin kytkin on koko ajan auki, ja sytky säädetty 15 ennakkoon, normaali ajossa ollaan pahoin myöhässä = tehoton, nykii... Eikös tuo pakosarjan hehkuminen viittaa liian myöhäiseen sytkyyn tai rajusti laihaan seokseen.

Mulla on 8 tulppainen kansi mutta käytössä vain imupuoli. Hyvin pelittää tuolla 15 ennakolla, aiemmin perstuntumalla säädetty ennakko oli reilusti yli asteikon =30 tai joain, kunnes tuli tarkastettua tuo kaasuläppä anturi.

Kato toimiiko kaasuläppäanturi. Sytytyksen pitäisi siirtyä aika paljon aikaisemmalle heti kun kaasua raottaa. Jos anturin kytkin on koko ajan auki, ja sytky säädetty 15 ennakkoon, normaali ajossa ollaan pahoin myöhässä = tehoton, nykii... Eikös tuo pakosarjan hehkuminen viittaa liian myöhäiseen sytkyyn tai rajusti laihaan seokseen.

Mulla on 8 tulppainen kansi mutta käytössä vain imupuoli. Hyvin pelittää tuolla 15 ennakolla, aiemmin perstuntumalla säädetty ennakko oli reilusti yli asteikon =30 tai joain, kunnes tuli tarkastettua tuo kaasuläppä anturi.

Kerrokko hieman lisää tosta asiasta, ku se meni hieman yli toi anturijuttu??!?

Se hehku sen jälkeen ku se säädettiin tohon 15 ja sit käännettiin takas siihen missä se oli.... ei vaan meikäläisellä riitä tieto näitten värkkien kans, ku ei lukios perkele opeteta.....

Hyvät ja selkeät ohjeethan ne oli :)

Täytyy omastani tarkistaa kanssa toi kaasuläpän asentotunnistimen perussäätö.

Silli: Onkos tossa muuta tunnistusta kuin tyhjäkäynnin tunnistus(kaasuläppä kiinni)? Niipä liittimiähän on kolme.. mut muistaakseni siihen menee vaan kaks johtoo. Eli ei taida olla täyskaasun tunnistusta..

Silli: Onkos tossa muuta tunnistusta kuin tyhjäkäynnin tunnistus(kaasuläppä kiinni)? Niipä liittimiähän on kolme.. mut muistaakseni siihen menee vaan kaks johtoo. Eli ei taida olla täyskaasun tunnistusta..

Eipä ole muuta! Useimmissa systeemeissä on myös täyskaasu, tässäkin tekis varmaan hyvää vielä pikkusen rikastaa kun otetaan kaikki mitä on saatavilla... voitais säästyä sulaneilta männiltä.

Joo eipäs se tiedä täyskaasusta mittää.....sitä taas haistelee se ahtopaine anturi siellä lokasuojassa.

ja alinnapa on tyhjä ;D

Mä oon ymmärtänyt sen antopaine anturin olevan pelkästään mittaria varten. oma on ollu hyllyllä jo vuoden päivät ;D Olenko väärässä ??? Kertokaa

Eipä ole muuta! Useimmissa systeemeissä on myös täyskaasu, tässäkin tekis varmaan hyvää vielä pikkusen rikastaa kun otetaan kaikki mitä on saatavilla... voitais säästyä sulaneilta männiltä.

No seosmittari ja säädettävä bensanpaineensäädin on tulossa autoon lähiaikoiona. Sit pitäis säästyy mäntien sulamisilta ;D

Siihen asti ajetaankin vakioahdoilla :)

Olishan mulla tossa ahtoputkessa kiinni valmiina lisäsuutinkin jos vieläkin tuppaa käymään laihalla, mut en usko että sitä tulee tarvittua :)

Jep ;) Siihen lisäsuuttimelle sitä täyskaasu anturia tarvittaisiin. On ollut harkinnassa rakentaa systeemi, siten ettei osakaasulla rikastettais ollenkaan (=katastus ja bensakulut ok). Jos vaihtaa isommat suuttimet, pitäisi ohjelmaa päästä säätämään... menee kalliiksi :-[:-[

Kyllähän sen anturin aika helposti siihen saa ihan tavallisella mikrokytkimellä, vaikka toiselle puolelle läppäkoteloa.

Silli: ootko tutkinnut sitä kaasuläpän asentotunnistinta tarkemmin, että mihinkä se yks "ylimääränen" menee? Olisko siitä mahdollista saada täyskaasu asennon tunnistus?

Olisko mahdollista että jossain muussa autossa oli toi sama tunnistin jossa olis myös hyödynnetty täyskaasu asennon tunnistusta ???

Tuli vaan tämmönen mieleen, jos joskus innostuu rakentamaan sen lisäsuuttimen toimintaan ;D