Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
jk58601

K11-Micran kohentaminen

Recommended Posts

Monet tällä foorumilla taitavat pitää Micraa täydellisenä vastakohtana sille, mitä auton tulee olla. Ainakin sitä ja urheilullisuutta pitäisi ymmärtää olla sekoittamatta. ;) Tästä huolimattta esitän urheasti seuraavan kysymyksen:

Jos tarkoituksena olisi kuitenkin hieman kohentaa ja piristää vuoden 2001 K11-korimallista, 1,4 -litraista Micraa, mitä toimia arvon foorumilaiset ehdottaisivat...

- alustalle

- moottorille (varsinaisiin sisuskaluihin puuttumatta)

- ulkonäköön (esim. rengastus)

- sisustaan?

Nyt saa siis vapaasti ideoida, miten tuollaista Micraa voisi hillityn tyylikkäästi hieman piristää. Kyseessähän on sellaisenaankin jo ihan vinkeä kinneri, joka saa hyvälle mielelle. Lievä tuning synnyttyisi tuon alkuperäisen muumiauto-ilmeen kanssa mukavan jännitteen ja lisäsäväyksen.

Kaikki vinkit myös mahdollisista tuotteista tai hyvistä esimerkeistä otetaan kiitollisuudella vastaan tuollaisen projektin aloittamisen mielekkyyden arvioimiseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest AKHelppi

Vs: K11-Micran kohentaminen

Alusta tonttiin, ISOOT kromivanteet alle, maalaat sen mustaksi, ja keulaan perinteinen valko-->puna-->keltaiset liekit.

Rähinäpönttö (ei liian kovaääninen) kiinni ja baanalle. Ei kaivanne enää tommispillettiä, vaan olisi ehkäpä enemmänkin "kivi n' pyörintä"-henkinen kinneri.

Ai niin, ei saa unohtaa sitä ämpärinkokoista rundaria kojetaulusta vaihtovaloineen, ja ahtopaine&seosmittaria A-pilarista.

Täydellinen lookkeri, eli 'Lotta show, no Go.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: K11-Micran kohentaminen

Alusta tonttiin, ISOOT kromivanteet alle, maalaat sen mustaksi, ja keulaan perinteinen valko-->puna-->keltaiset liekit.

Rähinäpönttö (ei liian kovaääninen) kiinni ja baanalle. Ei kaivanne enää tommispillettiä, vaan olisi ehkäpä enemmänkin "kivi n' pyörintä"-henkinen kinneri.

Ai niin, ei saa unohtaa sitä ämpärinkokoista rundaria kojetaulusta vaihtovaloineen, ja ahtopaine&seosmittaria A-pilarista.

Täydellinen lookkeri, eli 'Lotta show, no Go.

Ooks unohtanu ottaa lääkkee aamulla?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jore

Vs: K11-Micran kohentaminen

Kyllä tollasesta saa hienon ihan fiksusti virittämälläkin. Joku kunnon korisarja, hiilikuituinen (tai mustaksi maalattu) konepelti, _sopivan_ kokoiset (16 tai maks 17" vanteet), madallus ja joku kiva import tyylin pönttö. Sisusta pois ja pari kuppipenkkiä sisälle.

Tässä esim yksi ihan siisti yksilö, joskin vanteet saisi olla isommat (huomaa ale taas noi saksakilvet   ??? ):

DSCF0481.JPG

DSCF04821.jpg

T:Jore

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest AKHelppi

Vs: K11-Micran kohentaminen

Alusta tonttiin, ISOOT kromivanteet alle, maalaat sen mustaksi, ja keulaan perinteinen valko-->puna-->keltaiset liekit.

Rähinäpönttö (ei liian kovaääninen) kiinni ja baanalle. Ei kaivanne enää tommispillettiä, vaan olisi ehkäpä enemmänkin "kivi n' pyörintä"-henkinen kinneri.

Ai niin, ei saa unohtaa sitä ämpärinkokoista rundaria kojetaulusta vaihtovaloineen, ja ahtopaine&seosmittaria A-pilarista.

Täydellinen lookkeri, eli 'Lotta show, no Go.

Ooks unohtanu ottaa lääkkee aamulla?

No kun mä olen OIKEASTI perverioinut moista K11 tai K12 Micraa... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: K11-Micran kohentaminen

http://www.micra.com.au/ ;)

Alustaan vaikka Whitelinea

Koneeseen peltisarja , 2" pakoputki , vauhtipyörä & kytkin

Ulkonäköön hiilaripelti, formulapelit ja köykäset 14" pyörät

Sisustaan ratti ja kuppipenkki

Näissä uudemmissa taitaa olla vaan kaikkea turhaa kuten ohjaustehostin, ilmastointi, airbag ...?

kanagawa05-064.jpg

kanagawa05-063.jpg

Tämmönen ois hieno 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: K11-Micran kohentaminen

Jes, toi keltainen on kyllä mielettömän hieno, tulee mieleen vanhat Minit. Tossa tyylissä on mun mielestä hyvää se että autoon ei yritetä tehdä sen todellisen luontonsa vastaista lookkia vaan korostetaan sellaista pientä ja pippurista olemusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: K11-Micran kohentaminen

Hei taas!

Nyt tämä Micra-projekti on muuttumassa hieman ajankohtaisemmaksi, eli otan hyviä ideoita edelleen vastaan.

Onko kenelläkään esimerkiksi kokemuksia Micran alustasarjoista? Miten suosittelisitte moottoria piristettävän, tuleeko esimerkiksi lastuttaminen kyseeseen?

P.S. Tuo yllä oleva keltainen Micra on kyllä ulkonäöltään hiukan siihen suuntaan, jota haen: pieni ja pippurinen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: K11-Micran kohentaminen

mulla oli k11 micrassa supleksin -40mm jouset,ois kyl saanu tippua enemmä.. eli jos tahot micran tonttiin ni kannattaa hommata vielä lyhyemmät jouset. tos kuva 40 jousilla..

micra1044oa.jpg

tosta näkyy paremmin tuo renkaan ja kaarenväli

kuva1086yh.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: K11-Micran kohentaminen

Tossa etusivulla on muuten ihan kiva kinneri..

Recently punching out a conservative 143.7fwkw at just 6500rpm on a hot day and with a restrictive exhaust tip, we're estimating that the car has now tipped over the 150fwkw barrier with an updated dyno run on the horizon shortly to confirm. With the car's current mass coming in at just over 800Kg, it feels pretty lively.

http://www.micra.com.au/blue-monster.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: K11-Micran kohentaminen

-alustasarja ainakin meikäläisen micrassa parani huomattavasti jo madallusjousien vaihdolla. Weitec.

-pienet ja levittävät vanteet 13-14" miellyttää ainakin omaa silmää ja tehoa ei kulu isojen vanteiden pyöritykseen :)

-moottoriin EHDOTTOMASTI ensin peltisarja. saatavuus heikko ainakin suomesta. rallimiehiltä vois löytyä... toki voi teettääkkin asiansa osaavassa pajassa.

-sisustaan ruma mies ja kaunis nainen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: K11-Micran kohentaminen

Moro!

Micra, kiitos kommenteistasi! Onko itselläsi tuo peltipakosarja? Jos on, mistä hommasit ja tuliko hintoihinsa?

-sisustaan ruma mies ja kaunis nainen ;)

Tämä osa tuningia on jo hoidossa. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: K11-Micran kohentaminen

Ei ole peltisarjaa... rallia ajavat microilla 1400 trophy luokassa... RR-Exhaust pystyy myös tekemään kyseleppäs niiltä, jos kiinnostaa. ja kerro hinnoista ym...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: K11-Micran kohentaminen

Hehe. Mini look on tohon ku pop.

Ja koneeksi SR20DE, joka on jo vanha idea ku on jo tehty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: K11-Micran kohentaminen

Terve!

Nostan tätä tosivanhaa topikkia ylös. Nyt on alkanut vaihdelaatikon viitosvaihteen laakeri ääntämään. Tästä juontaakin Kysymys tekniikan vaihdosta:

Mitä luulette, millainen homma olisi vaihtaa k11:sen Micran 1.4-litrainen moottori ja vaihteisto tämän uuden K13 Micran mekaanisesti ahdettuun HR12DDR-moottoriin ja vaihteistoon?

Tuossahan on tehoa 98 hv sekä iskutilavuutta ja päästöjä vähemmän kuin vanhassa moottorissa. Säädösten mukaan ei siis pitäisi olla ongelmia tuossa muutoksessa. Uusi moottori-vaihteisto -yhdistelmä on myös erittäin pieni ja kevyt, minkä luulisi tekevän hyvää auton ominaisuuksille.

Miten tuollainen tekniikanvaihto pitäisi toteuttaa? Mitä ongelmia siinä olisi ratkottava?

Siinäpä pähkinää palstan asiantuntijoille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: K11-Micran kohentaminen

2000-luvun autoissa on pääsääntöisesti aivan tajuttoman monimutkaiset sähköt. Moottorin käyttäminen alkuperäisellä K13 ECUlla on luultavasti mahdotonta, ellei siirrä koko auton kaikkia muitakin sähköjä mukana. Tietysti jos on vaikka joku kolariauto mistä osia irrottaa niin mikäs siinä. :) Mutta saattaa joutua yllättäviäkin asioita siirtämään, ECU luultavasti juttelee esimerkiksi mittariston kanssa ja sitten ollaan vikatilassa jos ei mittaristoa löydy.

Toisaalta, K13 moottorin saisi ehkä pelaamaan alkuperäisen K11 ECUn kanssa. Mahdollisimman paljon antureita kannattaa siirtää vanhasta moottorista, jos ne mitenkään saa käymään. Esim lämpöanturit ainakin onnistunee. Sitten vaan lastu ecuun ja säätöön..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: K11-Micran kohentaminen

Zuikkis: Kiitos hyvästä huomiosta!

Ei tullut mieleenikään, että sähköt voisivat muodostua tässä ongelmaksi. Ajattelin yksinkertaisesti, että siirtämällä moottorin apulaitteineen (ml. katalysaattori) välttyy sähköongelmilta. Ajatuksena oli siis juurikin kyttäillä kolariautoa, josta tarvittavia osia saisi tähän projektiin.

Miten tuota sähköongelmaa voisi lähteä selvittelemään? Mistä tietää, sopeutuuko K13:n ECU autoon, vai K11:n ECU uuteen moottoriin? Onko tuo moottorin eksoottinen tekniikka (Miller-sykli, suorasuihkutus, mekaaninen ahdin) ongelma suhteessa K11:n ECU:un?

Muitakin kommentteja teemaan liittyen saa lähettää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×