Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
sri

Ford Focus ST

Recommended Posts

Olenkos ainoa, jolla uusi ST Focus nostattaa autokuumetta :-*

Jos antaisi primeran vaihdossa ja ottaisi ison kasan lainaa... mitenhän tuon perustelisi vaimolle.

Viisi ovea kyllä löytyy ja konttikin taitaa olla luokkansa suurimpia :D

http://www.koeajo.tv/index.php?id=522

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

Olenkos ainoa, jolla uusi ST Focus nostattaa autokuumetta :-*

Jos antaisi primeran vaihdossa ja ottaisi ison kasan lainaa... mitenhän tuon perustelisi vaimolle.

Viisi ovea kyllä löytyy ja konttikin taitaa olla luokkansa suurimpia :D

http://www.koeajo.tv/index.php?id=522

Rankka peli kyllä :) . Etuveto sitten.. Sopii ihan hyvin. Joulupukin rekeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jore

Vs: Ford Focus ST

Ihan jämäkän oloinen peli ja varsinkin sisusta ansaitsee kiitosta. Harvassa japsissa noin miellyttävät penkit ja hyvä ajoasento. Toi oranssi väri on kyllä ihan kamala, mutta kai se huomiota herättää esittelyautona..

T:Jore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

Tyttö-ystävän äippä tilasi tammikuuksi -06 Focuksen.

Otin asian vähän ennakkoluuloisesti (omassa päässä), kyseessähän on Ford... kunnes kuulin sen olevan ST.

Ajoltaan toi 2.5T ST-malli on varmasti hyvä.

Kun löytyy mahtisanoja, tai ainakin sinnepäin: nopee, upee ja... cupee.. eiku. >:(

Etuvetonenhan se on, ei mikään nelikko.

Turha tässä on tota vielä omankokemusten perusteella haukkua.

Onhan Fordisteilla usein ennakkoluuloja Japanilaisista autoista.

Varmasti mukava ja todella hyvällä ajolla oleva sportti.

niih.. ja tossa mimmin äipän tapauksessa on sitten kyseessä Focus ST(W), 1.6 tehopannulla. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

Tästä uudesta ei ole kokemuksia, mutta vanha ST 170:hän keräsi mainetta ja kiitos ympäri maailmaa kaiken maailman autolehdissä, arvosteluissa, ja tv-ohjelmissa. Kehuttiin hirveästi ajotuntumaa, varsinkin ottaen huomioon, että auto on etuvetoinen. Lisäksi sisustus ja alusta muistaakseni saivat kiitosta.

Jos Ford ei tuosta liian pitkälle ole lähtenyt, vaan jatkanut samaa rataa, niin ei varmasti voi mennä ihan pieleen jos tuollaisen hankkii.

Eikä toi loppuen lopuksi ihan hirveän hintainenkaan ole, jos miettii mitä kilpailijat tarjoavat tuohon rahaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Force

Vs: Ford Focus ST

Omasta mielestäni ton ihanuuden tappaa tuo, kun vehe ei ole nelikko... Esim. jos nyt pitäisi valita Impreza vs Focus niin ei tarttisi miettiä kyllä sekkaakaan kumman ottaisin etenkin kun Imppuun on tulossa ens vuonna 2.5l koneet... Jotenkin tollasissa autoissa pitää olla pitoa ja neliveto kun kuitenkin noita jokainen rinnastaa rallivehkeisiin ja mieltää sen sinne. Kiva sit lähtee sudittelee etuvedolla valoista tai naksutella luistonestolla ja katella kun muut menee menojaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

vaihtoehto->renault megane sport TURBO nollasta sataan 6,5s...hauskuuskerroin 225hv,18 alut,brembon jarrut.Viisiovisena perheellisen urheiluauto :P.Testissä sanottiin että tuo kiihtyvyys on etuvetoisen äärirajoilla.Sanon vaan lopuksi että voordi jää niinku pitääkin.Osta rellu!!! Käykää rellun sivuilla kuuntelemassa soundeja on muuten makeet rallysoudit tuplaputkilla....8):P:P:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

"Turboahdetun, 225 hevosvoiman 2,5-litrainen 5-sylinterinen Duratec ST -moottori..."

Duratec ST. Uuh. ;D

Volvon vitonen se on. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

Kävin kattoon ja täytyy sanoo ettei oo muuta vikaa ku hinta. Tohon hintaan pitää olla neliveto sun muut, niinku Force sano, ei tarvi miettii. Jos ois hinta siellä vanhan ST:n kohilla ni olis ihan jees peli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jore

Vs: Ford Focus ST

Omasta mielestäni ton ihanuuden tappaa tuo, kun vehe ei ole nelikko... Esim. jos nyt pitäisi valita Impreza vs Focus niin ei tarttisi miettiä kyllä sekkaakaan kumman ottaisin etenkin kun Imppuun on tulossa ens vuonna 2.5l koneet...

20000e kuitenkin hintaeroa, että ei nyt ihan toimiva vertailukohde ole...

T:Jore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

Uusi Focus ST ja Rellu Megane Turbo on aika samanhintasia pelejä.

Pikkuvarustelisillä sen 40.000E

Jos tilaa tarvii niin ostaa Laguna GT:n.

Samaa hintaluokkaa, mutta siinä onkin vain 204hv, ja paljon tavallisempi.

Vielä yksi vaihtoehto on S60 2.5T n. 42Ke ja S60 AWD 45Ke. Mutta nuo Volvot eivät ole urheilullisia.

Noilla rahoilla saa tosiaan jo Preza WRX:n.

Menen mahdollisesti perjantaina noita ihmettelemään, kylmiä tyyppejä tosin, HKI-motorshow kyseessä.

Jokatapauksessa Ford on ongelmissa, toivotaan että uusi ST kuitenkin menee markkinoilla kaupaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ytte^

Vs: Ford Focus ST

19.11 käytiin Oulussa testipäivillä ajelemassa tolla vehkeellä. konehan on siis volvon vitosesta vähä muutettu. 225hp 95:lla ja 15hp lisää 98 löpöllä. Pitoa ei sillä kelillä saanu kun motarilla jossa se meni vakio autos mukavasti, eli hiljasesti ja tyylillä =) . Viri varaahan tossa on, saa nähä mitä pelkällä boxin muokkaamisella tulee lisää, cooleri ja putki oli ihan kunnon tavaraa jo vakiona. Kivana lisänä on turbon ja putsarin välistä vedetty putki ohjaamoon jotta varmana kuulee millon turbo rupeaa ahtamaan. Tahallaan myös tehty sekin, että kierrokset ollessa alle 3500rpm ja hellittää kaasun niin mukava ja matala pauke kuuluu putkesta =). Kone vetää 1500rpm:stä 7000rpm:ään asti tasasesti, tosi sais siinä kunnon potku tulla jossakin vaiheessa =D . Uuden Golf GTI:n kilpailiaksihan toi on enimmäkseen tehty ja siinä vertailussa ei varmaan tarvis paljoo miettiä kumman ottaisi (ST), tosin ensin pitäisi päästä tyypittää kansanvaunu.

hinta tolla laitteella oli halvemmillaan alle 35ke, ei minusta paha.

Niille nelivedon ystäville tiedos että huhtikuussa tulee uusi RS focus jossa on kans turbovitonen mutta nyt 300hp ja joka rengas raapii tarvittaessa (volvon neliveto, AWD). Tuon laitteen hintahan sit tietenkin nousee sinne 50ke päälle.

http://photobucket.com/albums/y153/tkivela/st%20focus/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

Uusi Focus ST ja Rellu Megane Turbo on aika samanhintasia pelejä.

Pikkuvarustelisillä sen 40.000E

Jos tilaa tarvii niin ostaa Laguna GT:n.

Samaa hintaluokkaa, mutta siinä onkin vain 204hv, ja paljon tavallisempi.

Vielä yksi vaihtoehto on S60 2.5T n. 42Ke ja S60 AWD 45Ke. Mutta nuo Volvot eivät ole urheilullisia.

Noilla rahoilla saa tosiaan jo Preza WRX:n.

Menen mahdollisesti perjantaina noita ihmettelemään, kylmiä tyyppejä tosin, HKI-motorshow kyseessä.

Jokatapauksessa Ford on ongelmissa, toivotaan että uusi ST kuitenkin menee markkinoilla kaupaksi.

Kävitkö kuuntelemassa renault-sivuilla turbo-meganen saundeja???Mun mielestä aika röheet :-* 36.900€ EI PAHA!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ytte^

Vs: Ford Focus ST

Missä tuolla sivuilla ne äänet o, .fi vai .com?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

http://www.ford.fi/hinnat/focus_st.pdf

Niistä videoista ne kuulee..

Emmä äänien perusteella ostais (Ranskalaista) autoa.

Kyllähän Rellu osaa tehdä edullisia, suoristus kykyisiä autoja.

Käytettynähän tommonen on parempi ostos, kuten kaikki uudet autot..

Hinta laskee ekana vuotena roimasti. Ranskis mikä ranskis.. :P

Varmasti iha näppärä.. kuten ST:kin.

Jos harrastajan näkökulmasta katsoo niin puolet vuodesta ST ja Megane pelaa hyvin.

Loput ajasta lastulla yms. saadulla lisäteholla tekee jotain vain suorilla, jos silloinkaan.

Ja muotoilusta voi olla montaa mieltä.

Noista kahdesta jos joutus valitsemaan niin ST. Paremman näkönen ja parempi potentiaali.

Silti liputan edelleen WRX:n puolesta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

st 170 eli jos kyseessä se 170 heppanen niin se oli kyllä ihan lussu ;)

Kyseessähän tässä on uusi ST, ei ST 170.

Selviää tuolta ekan postauksen linkistä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

Missä tuolla sivuilla ne äänet o, .fi vai .com?

www.renault.fi sit menet mallisto->megane->renault megane sport...Siellä ylhäällä oikealla sellainen musta "nappi"->sound check mrrrrrrr ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ytte^

Vs: Ford Focus ST

menee se st170 vaparis ihan jees ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

Ja tämähän otsikon mukainen laitos on koeajossa uusimmassa Top Gearissa (s7e03), jossa se saa ihan kivasti kehuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

Ja tämähän otsikon mukainen laitos on koeajossa uusimmassa Top Gearissa (s7e03), jossa se saa ihan kivasti kehuja.

jep sateella testasivat kehuivat pitoa ja ohjattavuutta ja Clarkson ei turhaan foorttia säästelly... joten vois olla ihan mielenkiintonen auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

Vivun kääntäminen herättää konehuoneeseen poikittain sijoitetun viisisylinterisen turbopannun. 2,5-litrainen Volvo-sukuinen moottori alkaa soittaa omaa kireäsointuista sävelmäänsä, johon Fordin sportteihin erikoistunut Team-RS sen on säätänyt.

Team-RS on virittänyt moottoriin 225 hevosvoiman teholatauksen. Se on vähintään riittävä. Focus hyökkää. Virallinen ilmoitus nollasta sataan 6,8 sekunnissa - pitävällä tiepohjalla kiihdytyksen tuntee tukevasti selkärangassa.

Pakkasliukkailla asvalttibaanoilla herkästi reagoiva luistonesto tosin ärsytti. Villit hevoset tuntuivat kesyyntyvän pikku poneiksi.

Näillä lievästi piristetyillä vanhoilla turbo-autoilla menee komeesti ohitte,ei vakuuta :-\

Koska tulisi kunnon tykkejä niinkuin tuli esim lancialta 90-luvun taitteessa kun lancia delta 2.016vT meni 0-100km/h 5,7s ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Force

Vs: Ford Focus ST

Koska tulisi kunnon tykkejä niinkuin tuli esim lancialta 90-luvun taitteessa kun lancia delta 2.016vT meni 0-100km/h 5,7s ;)

No vakio WRX menee 0-100 km/h 5,9 joten onhan noita... Jos nyt pitäisi sit valita Focus ST vai Rellu turbo niin ottaisin Fordin koska Rellu on musta ylettömän ruma. Ei sitä pelasta ees äänet. Kun tuolla aikasemmin puhuin Imprezasta ja siitä, että ennemmin ottasin sen kun Fordin niin tarkoitin nimen omaan WRX mallia, en STI mallia joka tosiaan on jo paljon kalliimpi. Noita WRX mallejahan on saannu mun mielestä kans 40.000e hintaan jä lähtee valoista kun hauki kaislikosta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

Näillä lievästi piristetyillä vanhoilla turbo-autoilla menee komeesti ohitte,ei vakuuta :-\

Painohan siinä paljon vaikuttaa. Vanhat urheiluautot ovat niin paljon kevyempiä, että pärjäävät hyvin nykysporteille vaikka teholukemat eivät päätä huimaisikaan. Harva nykyauto on kuitenkaan enää alle 1500 kilon :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ford Focus ST

jä lähtee valoista kun hauki kaislikosta...

Nyt mä näkisin että sinä Force olet asian ytimessä ;D.

Joo MY05:sen aikaanhan WRX:n ovh oli sen 40.900 euroa ja saattoihan sen saada 37Ke:kin ;D. Nyt MY06:sen myötä lähtöhintaan on tullut muutama tonni lisää... oisko se nyt ollut 2 ja ½ aika tarkasti muistaakseni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×