Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
turre101

Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Recommended Posts

Kyseessä siis Turku-Helsinki akseli ja siitä saman verran ylös- ja alaspäin, mihinkään Lappiin en ala ajelemaan. :)

Omassa setissä on sen verran legoista kootut tekeleet nuo nykyiset ahtoputket, ja nyt pakkasten tultua kun ahdot salaa vaivihkaa alkoi taas paukkumaan letkut irti vaikka minkämoista liimaa on liitoksissa, noissa kun ei oo niitä "plogeja" putkien päissä pitämässä..

Onko kukaan halukas tekemään kunnolliset alumiiniset / rosteriset ahtoputket, tai tietääkö pajan joka tekisi kohtuuhinnalla nopealla aikataululla?

Auto ei voi seistä montaa päivää.

Konehuonehan on tämän näköinen ja mahd. suorat putket tarkoitus vetää, ja liitoksia ainoastaan nuo pakolliset. matkustajan puolelta joutuu syylarin sivulta koukkaamaan 180 asteen mutkan kuten nytkin, mutta turbon lähtö on ihan normaalissa paikassa ja siellä on hyvin tilaa vetää putki suoraan tuon mafin letkun alta coolerille.

S13APE0971128121700_big.jpg

Pistäkäät privaa vaikkapa niin sovitaan tarkemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Alota nyt vaikka kunnon klemmareista jos et tähän hätään saa uusia ahtoputkia..

Esim Hi-Flex myy järeitä kahella kuusiokolopultilla kiristettäviä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Alota nyt vaikka kunnon klemmareista jos et tähän hätään saa uusia ahtoputkia..

Esim Hi-Flex myy järeitä kahella kuusiokolopultilla kiristettäviä.

Ei auta, pamahtaa noillakin jos putken päissä ei ole sit uraa. Tigillä vedin putken päihin nöölisaumat ja heti alko pitämään, mut ne hi-flexin klemmarit on tosi asialliset ja saa kunnolla kiinni. Muunlaisia en ahtoputkissa edes käyttäs.

Edit: Niin ja jos liimaa käytät niin kai oot muistanu karhentaa putken pinnan ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Klemmarit onkin ihan harakiriä, mutta toisaalta sen verran kapeita että suht hyvin kiristävät.

Tuo on vaan todettu jo että hi-flexin klemmarilla luistaa yhtälailla kun ei oo sitä pitävää knölliä putken päissä, ja noi ahtoputket on muutenkin 30% plastic paddingia ja loput hitsattu muuten päin v*ttua niin että sisäpuolella on kynnyksiä ym.

Ties vaikka sais lisähevosia kun sais noikin kondikseen. ;)

Jos ei muuta ilmaannu niin amw:lle huristellen mars ja tuntitaksoja makseleen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Ei auta, pamahtaa noillakin jos putken päissä ei ole sit uraa.

Auttaahan, ainakin vielä +1.5barissa pysy putket nipussa kun vaihto kunnollisiin klemmareihin, mitään palkoa ei putkissa ole, ainoastaan karhennettu hieman...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Äääh....Ei kai sentään Turrelta papu lopu kädestä kiristämisen suhteen ;)

Ei vaan. Joskus jostain kuulin vai luinko jopa täältä että ei välttämättä ole noi isot ja leveet klemmarit parhaita. Ihmettelen kyllä miksi ei olisi jos ne aikuisten oikeesti kireelle vääntää. Tosiaan vähän vaikka rautasahalla pientä uree siihen putkee niin letku tarraa kiinni paljon paremmin.

Mutta jooh tosiaan asialliset ahtoputket niin saa ainakin mielenrauhan asiasta, ja tuo konehuoneeseen lisää makua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Sama periaate kuin siinä miksi leveempi kumi pitää paremmin ku kapeempi... noin kärjistettynä.

Paine jakautuu isommalle alalle, mahdollisimman kapeella klemmarilla kun kuristaa kovasti letkun niin pysyy paremmin kuin isolla klemmarilla.

Mulla hönkii tällä hetkellä pakkasilla max. 1.6bar tuolla T28:illa ja persdynolla ero on niin selkeä 1.45-1.5 paineisiin että ei noita raaski laskeakaan, antaa nyt ahtimen huutaa leipää. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Sama periaate kuin siinä miksi leveempi kumi pitää paremmin ku kapeempi... noin kärjistettynä.

Paine jakautuu isommalle alalle, mahdollisimman kapeella klemmarilla kun kuristaa kovasti letkun niin pysyy paremmin kuin isolla klemmarilla.

No onpa vertaukset.

Niinkuin -mikkis- kertoi, jos ei saa leveetä vedettyä kireelle niin silloinhan kapea on parempi. Mut jos saa leveän vedettyä klemmarin yhtä kireälle niin tokihan se parempi on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Nuo hi-flexin kahdella pultilla kiristettävät kyllä pitää suorassakin putkessa jos sen mies kiristää, neiti kireydellä en ole koittanut. nimim. 1.5-1.7bar kaksi kesää eikä ole koskaan letku irronnut. Kaverin mersussa oli paikoitellen vajaa kolme kiloa ahtoa ja pysy silti klemmarit kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Sama periaate kuin siinä miksi leveempi kumi pitää paremmin ku kapeempi... noin kärjistettynä.

Paine jakautuu isommalle alalle, mahdollisimman kapeella klemmarilla kun kuristaa kovasti letkun niin pysyy paremmin kuin isolla klemmarilla.

Mulla hönkii tällä hetkellä pakkasilla max. 1.6bar tuolla T28:illa ja persdynolla ero on niin selkeä 1.45-1.5 paineisiin että ei noita raaski laskeakaan, antaa nyt ahtimen huutaa leipää. ;)

Siis woot?

Samasta syystä kuin leveämpi kumi pitää kapeaa paremmin, pitää kapea klemmari paremmin kuin leveä? Nyt meni ohi.

No, joka tapauksessa minulla on ihan tavallisilla klemmareilla pysyneet letkut barin paineilla sileässä rosteriputkessa kiinni. Ei silloin sattunut siihen hätään löytymään leveitä, muuten olisin sellaiset kyllä laittanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Mulla on pysyny tavallisilla ja kuusioklemmareilla aina.

Jos putket on jännityksessä niin moottori liikkuessaan kiskoo ne auki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

kyllä mullakin pysy noilla Hi-flexin klemmareilla putket kiinni..! ei mitään ongelmaa.. tosin ei paineitakaan juuri yli kilon ollut. mutta ihan sellasilla tavallisilla klemmareilla ei pitänyt. vaikka oli kaksikin rinnakkain..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

meni sanat sekaisin... tarkoitin että miksi tietyissä rajoissa leveämpi kumi pitää _huonommin_ kuin kapeampi, mietitään vaikka jääautoa jossa piikkirengas on hyvinkin kapea että paino painaa sitä mahdollisimman kovin pinta-alaan nähden.

Tämän takia mun järjen mukaan sellainen klemmari esim. puristaa kovemmin mitä Nissanissa vakiona on paljon, jossa on kaksi "rautalankaa" vierekkäin kuin normaali letkunkiristin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

meni sanat sekaisin... tarkoitin että miksi tietyissä rajoissa leveämpi kumi pitää _huonommin_ kuin kapeampi, mietitään vaikka jääautoa jossa piikkirengas on hyvinkin kapea että paino painaa sitä mahdollisimman kovin pinta-alaan nähden.

Tämän takia mun järjen mukaan sellainen klemmari esim. puristaa kovemmin mitä Nissanissa vakiona on paljon, jossa on kaksi "rautalankaa" vierekkäin kuin normaali letkunkiristin.

Ne nissanin orkkikset onkin helvetin hyviä.

Mutta siltikin kuusiokiristeinen "Kerko" menee tiukemmalle.

Painehan tietty jakautuu hieman.. tavalliset putkiklemmaritkin pelaa, jos sovitus on oikea ja kumi/silikoni antaa periksi.

Ei ne oikeastaan hirveästi ole ahdoista kiinni, toki 2.0 barilla poksuu helpommin kuin 0.5barilla.

Pieni karhennus auttaa. Varsikin kunnon huuli tekee liitoksesta niin kestävän, että semmosia paineita ei ne yleisimmät letkutkaan kestä.

Kaiken ratkaiseen oikein sovitetut liitokset. Eikä oo mutu. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

hyvät on turren vertaukset... ;D

kyllä tommonen kahdella pultilla kiristettävä klemmari on se ainoa oikea, noi kapeat halpis klemmarit eivät kestä kiristämistä nimeksikään, tuollaista pulttiklemmaria saa kiristää kunnolla ja ei varmaan letkut irtoa, jos nyt ei oo muuten asetukset vituillaan...Sitten on olemassa klemmaria joka on suunniteltu ahtoputkiin, kiristetään yhdellä pultilla, joka on jousikuormitteinen ja pannan reunat on pyöristetty, on kevyempi kuin tuo kaksi pulttinen ja myöskin ökyhintainen...

Tähän olis hyvä lisätä vertailun vuoksi sellanen seikka, kun että miksi sitten raskaankaluston vehkeissä käytetään noita leveitä pulttikiristeisiä kerkoja, eikä kapeita letkuklemmareita... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Perskele ku te asutte siellä korvessa, täällä poronhoito alueella eli Oulussa onnistuis kyllä nuitten putkien tekeminen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

hyvät on turren vertaukset... ;D

No on kyllä viihdyttävää siinä vaiheessa kun aletaan vertailemaan piikkirenkaan pitoa

klemmareiden leveyteen. ;D Ei millää pahalla, huvitti vaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Perskele ku te asutte siellä korvessa, täällä poronhoito alueella eli Oulussa onnistuis kyllä nuitten putkien tekeminen :)

No onnistuu ne täällä sivistyksen parissakin, mutta ei Turren vaatiman aikataulun mukaisesti... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Perskele ku te asutte siellä korvessa, täällä poronhoito alueella eli Oulussa onnistuis kyllä nuitten putkien tekeminen :)

No onnistuu ne täällä sivistyksen parissakin, mutta ei Turren vaatiman aikataulun mukaisesti... ;)

Sitä mä meinasinkin, että jos ei muilla aika riitä ni mä voin tehdä sitten ;D Niin ja tietenkin aikataulut ne on mullakin, eli ei välttämättä aina joka rakoon ehdi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

No on kyllä viihdyttävää siinä vaiheessa kun aletaan vertailemaan piikkirenkaan pitoa

klemmareiden leveyteen.  ;D Ei millää pahalla, huvitti vaan.

No perskele, ensimmäinen vertauskuva mikä tuli mieleen aiheesta "paineen jakautuminen". ;D

Ehkä menee vähän kauas aiheesta normaalin ja järjissään olevan ihmisen päässä. :)

No problem, auto lähtee maanantai-aamusta Lappeenrantaa kohden ja AMW sedät tekevät siihen odottaessa kaikki putket uusiksi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

paljos kustanti ? amw on vissin ainut mikä pystyy myös taivuttamaan aluputkia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Noin 400-500eur haarukassa eli seuraavaa sisältyi:

- Uudet akunkengät, oli liitokset vähän heikossa..

- Akun kiinnityskehikko + peitepelti

- Ahtoputket, silikonit, klemmarit

- Filtterille+maffille kiinnikkeet runkoon

- Uudet hukkaportin ohjausletkut ja kehikko rajapaineventtiilille

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ahtoputkien tekijää kaivataan!

Nätithän ne on mut miksei ne jo kiillä? ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×