Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Kimi

Perä

Recommended Posts

Siitä katkes se keskimmäinen akseli. Meni kokonaan poikki :o Ilmeisesti kiinnitystappi oli päässyt löystymään ja se akseli pääsi liikkumaan edestakaisin. Kun akseli meni poikki niin sehän rikkoi sit vielä hammaspyöriäkin...

Tässä muuten linkki koskien S30 perän kolahteluja: http://www.z-car.com/zcar/240zdiff.htm

Varmaan samoja syitä kannattaa tarkistaa myös 280ZX:ssä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Takaluukun pumput ja perä

samma täälä kans,perä hajos 3 v sitte :-[:-[:-[

itse asiassa sen saa rikki kun paikalla polttelee gummia,elikkäs jos ei ole lukkoa vain toinen puoli pyörii..

ja tasausrattaat ottaa tuplana kierroksia,nii se keskitappi leikkaa kiinni ja sen jälkeen hajoaa pikkurattaat....

nimimerkillä periä särkenyt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Takaluukun pumput ja perä

Oltiin eilen ajelemassa, niin kolahti. Äkkiä liikkeelle lähdettäessä kuului kolahdus. Varmaankin se on tuo kiinnitystappi.. kun muuten perä on hiljainen. Kuuluu myös liikkeellä ollessa, kun löysää kaasua ja painaa rivakammin uudestaan. Pitänee katsoa tarkemmin kun pääsisi auton alle.

Pitänee Haynesin manuaalia selailla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Takaluukun pumput ja perä

Pitänee Haynesin manuaalia selailla.

Jos sieltä löytyy jotain neuvoa / kuvaa, kerrotko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Takaluukun pumput ja perä

Kävin eilen Nissanin merkkihuollossa pikaisesti muissa asioissa ja samalla asiantuntijalta vaikuttanut asentaja tutki perää, kun asiasta mainitsin. Hänen mukaansa kolahdukset voivat tulla laakereista, vetoakselit kun käsillä pyöritettäessä "hölskyivät" muutaman millin perämurikan päässä. Laakereiden ja samalla stefojen vaihto talven aikana siis näillä näkymin edessä.

Onko kellään tietoa, mistä päin näitä voisi löytyä; olisko jopa mahdollista, että löytyis "tarvikelaakeri" SKF:ltä tms.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

tuossa tuli alotettua zx:än peräpään purkua ja huomattiin et vetarissa lukee bluebird -81 ni alettiin sitten miettimään et onkohan edes zx:än oma perä siinä kiinni niin osaako kukan sanoo tuon kuvan ->http://www.students.oamk.fi/~t3teja01/Uusi%20kansio/per%e4.jpg perusteella et onko tuo r180 vai mikä?

kiits jo etu käteen...

Vetareiden kannet ja mötikän valu on täsmälleen samannäköinen kuin R180 perässä. Hiukan tuossa hämää kun vasemmalla kuvassa näkyy mötikässä ylimääräinen reikäle, jota en ole missään perässä nähnyt. No, enpä mä noita ylipäätään ole nähnyt kuin muutaman ja toisaalta R160 ja R180 näyttäs ainakin jossain kuvassa aika saman oloiselta, en tiedä sitten.. R200 taas on jo kovastikin erinäköinen.

Luulis kyllä ettei R160 olisi kestänyt sun ZX:n alla kuitenkaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

Saatko otettua kuvaa takaapäin vähän kauempaa, niin näkis mittasuhteita paremmin? äkkiseltään vois sanoa, ettei ainakaan r200...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

Mun mielestä toi ei ainakaan ole R200, näyttää kyllä mun mielestä enemmän R180:ltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

jaahas,näkys olevan luupin perä,R180,910:stä sopii muuten koko taka -akselisto zetaan muutako pistää,mutta luupin murikkakin sopii pelkästään ;) ;)joskin hieman heikompi kuin zetan "oma"...nuita periähän on muuten ollu ainakin saksan mallissa,ja jenkkien malleissa yleisin,miksi,sitä en osaa sanoa...

mulla on ollu vain ja ainoastaan sitä perää jossa on se jäähdytysrivoilla oleva takakoppa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

jaahas... että luupään perä eli vaihtoon zx:n omatilalle tai r200 mut näkee sit ku pitää alkaa etsiskeleen sitä perää.

tänks for the information :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

Mitenkähän toi S13 lukkoperä mahtaa istua zx:ään?

Huonosti, tai sanotaan että vaatii paljon työtä. Jos vaihtaa koko perämötikän niin joutuu tekemään kiinnitykset uusiksi kokonaan, pidentämään kardaania ja jotenkin ratkaisemaan vetarien kiinnitykset, laipat kun ovat tyystin erilaiset.

Pelkkä viskolukkoyksikkö kyllä ilmeisesti istuu ZX:n R200 perään, mutta silloin on saatava vetarien lähdöt (ne laipalliset tumpit siis) mukana jotta homma toimii. Vetarien kiinnitys laippoihin on taaskin ongelma.

Mun mielestä helpoin ratkaisu olisi hommata aftermarket-lukko (Nismo, Cusco, Kaaz, OBX) joka on tarkoitettu avoimelle perälle. Sen voi asentaa suoraan alkuperäisen perän sisään ja alkuperäiset vetaritkin käy. Näin mä ainakin olen antanut itseni ymmärtää, itse en ole tuota vielä todennut.

Vielä vaihtoehtona voisi olla Z31 kitkalukollinen perä, johon kuulemma voi suoraan vaihtaa 280ZX:n vetarin lähdöt tilalle ja näin saada bolt-on lukon.

Hintaa noille tulee aina, mutta S13 viskolukot maksaa satasia ja vetarien ja kardaanitöiden teettäminen maksaa kyllä sekin, eikä niiden mitottelut ja kaikkinainen sovittelu ihan tosta vaan käy. Ainakaan multa.. :)

Loppusissaan edullisimmaksi voikin käydä se uusi suoraan sopiva lukko, ja pitää sitten kanssa kunnolla. Tollasen OBX:n Torsen-tyyppisen lukon saanee alle 700 eurolla kotiin, se kun maksaa 400 dollaria ämöriikassa. Mitään takeita ei kylläkään ainakaan mulla ole antaa että se varmasti sopisi.

Ei oo helppoja näiden lukkojutut.. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

Mä taidan huristella ihan perusperällä :o

Ei siitä mitään hyötyä kuitenkaan ole.. paitsi jos talvella innostuis ajamaan.

Tai no nii riippuu minkälaisia tehonlisäyksia saa aikaan peltipakosarjalla ja putkistolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

nonii...

juu eli tuo Z31:sen perä (koko paska) sopii suoraan s130:seen paikalleen,lukollinen tai ilman...myös vetarit sopii,samat poorit,aikanaan kun kävin kattoon yhtä jenkeistä raahattua z31:tä (1+1 paikkanen,lyhyt versio),siinä oli samat osat ku s130.

ja tarkotan tällä murikka+vetarin pooriosa..

ja sitte...

tuo s13:sen romut sopii kans,kaverilla kun on (oli???) semmonen,jossa oli lukko.... zx:än akseli sopii siihenkin...

miks tehä tosta vaikeeta,pikkasen yhistelee,nii a´vot :o:o:o

nimimerkillä:zx:ässä silvian vetarit ;D;D;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

nonii...

juu eli tuo Z31:sen perä (koko paska) sopii suoraan s130:seen paikalleen,lukollinen tai ilman...myös vetarit sopii,samat poorit,aikanaan kun kävin kattoon yhtä jenkeistä raahattua z31:tä (1+1 paikkanen,lyhyt versio),siinä oli samat osat ku s130.

ja tarkotan tällä murikka+vetarin pooriosa..

ja sitte...

tuo s13:sen romut sopii kans,kaverilla kun on (oli???) semmonen,jossa oli lukko.... zx:än akseli sopii siihenkin...

miks tehä tosta vaikeeta,pikkasen yhistelee,nii a´vot :o:o:o

nimimerkillä:zx:ässä silvian vetarit ;D;D;D

Eli siis.. 280ZX ja Z31 ja Silvia S12, samanlaiset vetarit ja vetarien laipat sekä kardaanin laippa? Perän kuorihan tosiaan on samaa kamaa.

Ja sitte...

S13 romut 280ZX:n R200 long noseen johon sopii ZX:n akseli? Kardaaniko? Sopiko vetaritkin? Mikä lukkotyyppi siinä oli?

Siks tehään täst vaikeeta ku ilman tietoo ei oo simppeliä, ei ollenkaan. Ei nääs tiedä varmasti mitä yhdistellään, ennen kuin joku kertoo selkokielisesti.. :) Eikä ole varoja hankkia kaiken sorttisia kamoja kokeiltavaksikaan, valitettavasti. Mutta näinhän tämä tästä toivottavasti pikkuhiljaa selkeytyy. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

nonii...

juu eli tuo Z31:sen perä (koko paska) sopii suoraan s130:seen paikalleen,lukollinen tai ilman...myös vetarit sopii,samat poorit,aikanaan kun kävin kattoon yhtä jenkeistä raahattua z31:tä (1+1 paikkanen,lyhyt versio),siinä oli samat osat ku s130.

ja tarkotan tällä murikka+vetarin pooriosa..

ja sitte...

tuo s13:sen romut sopii kans,kaverilla kun on (oli???) semmonen,jossa oli lukko.... zx:än akseli sopii siihenkin...

miks tehä tosta vaikeeta,pikkasen yhistelee,nii a´vot :o:o:o

nimimerkillä:zx:ässä silvian vetarit ;D;D;D

Eli siis.. 280ZX ja Z31 ja Silvia S12, samanlaiset vetarit ja vetarien laipat sekä kardaanin laippa? Perän kuorihan tosiaan on samaa kamaa. juuri näin

Ja sitte...

S13 romut 280ZX:n R200 long noseen johon sopii ZX:n akseli? Kardaaniko? Sopiko vetaritkin? Mikä lukkotyyppi siinä oli?

vetaria ei kokeiltu,kartaani sopii ainakin...muuten oli kaikki 1:1teen,lukosta ei sen enempää tietoa.

Siks tehään täst vaikeeta ku ilman tietoo ei oo simppeliä, ei ollenkaan. Ei nääs tiedä varmasti mitä yhdistellään, ennen kuin joku kertoo selkokielisesti..  :)  Eikä ole varoja hankkia kaiken sorttisia kamoja kokeiltavaksikaan, valitettavasti. Mutta näinhän tämä tästä toivottavasti pikkuhiljaa selkeytyy.  :)

uskosin etteivät ole muuttaneet pooreja,vaikka vuosimalli vaihtuukin,tehtaan ei oo kannattanu tehä kovin montaa erilaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

Perä perkule rupesi pitämään ääntä.. Ylös kun nostettiin, niin näkyy murikan vierestä akselin nivelen kumitiivisteen välistä vuotavan, on nääs se tiiviste haljennu. Kuulostaa hankaus ääneltä (tuntuu menevän kierrosten mukaan, silloin kun hidastaa vauhtia. Voiko tuo ääni johtua siitä, että perän öljyt on vähissä / kadonnut kokonaan?

Pelottava ääni... Pitää käyttää perää tarkastettavana... :-X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

Perä perkule rupesi pitämään ääntä.. Ylös kun nostettiin, niin näkyy murikan vierestä akselin nivelen kumitiivisteen välistä vuotavan, on nääs se tiiviste haljennu. Kuulostaa hankaus ääneltä (tuntuu menevän kierrosten mukaan, silloin kun hidastaa vauhtia. Voiko tuo ääni johtua siitä, että perän öljyt on vähissä / kadonnut kokonaan?

Pelottava ääni... Pitää käyttää perää tarkastettavana... :-X

Tarkistaisin ainakin itse sen että siellä on öljyä ja täyttäisin tarvittaessa. Ei ole kovinkaan iso homma eikä perä menisi huonompaan kuntoon ainakaan öljyn vähyyden vuoksi nyt heti. Eikä se perän avaaminenkaan ihan mahdoton homma ole jos vaan pääsee kunnolla auton alle. Mutta joka tapauksessa se kannattaa tarkistaa koska nehjiä periä on aika hankala löytää Suomesta :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

Perä perkule rupesi pitämään ääntä.. Ylös kun nostettiin, niin näkyy murikan vierestä akselin nivelen kumitiivisteen välistä vuotavan, on nääs se tiiviste haljennu. Kuulostaa hankaus ääneltä (tuntuu menevän kierrosten mukaan, silloin kun hidastaa vauhtia. Voiko tuo ääni johtua siitä, että perän öljyt on vähissä / kadonnut kokonaan?

Pelottava ääni... Pitää käyttää perää tarkastettavana... :-X

Tarkistaisin ainakin itse sen että siellä on öljyä ja täyttäisin tarvittaessa. Ei ole kovinkaan iso homma eikä perä menisi huonompaan kuntoon ainakaan öljyn vähyyden vuoksi nyt heti. Eikä se perän avaaminenkaan ihan mahdoton homma ole jos vaan pääsee kunnolla auton alle. Mutta joka tapauksessa se kannattaa tarkistaa koska nehjiä periä on aika hankala löytää Suomesta :-\

En ala ite säätämään, kun ei ole paikkaa / työkaluja. Vein sen E.Hartikaiselle yhdelle zetoihin perehtyneelle. Kattoo mitä tarvii vaihdella. Toivottavasti ei mitään mahdottoman kallista remppaa ole edessä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

En ala ite säätämään, kun ei ole paikkaa / työkaluja. Vein sen E.Hartikaiselle yhdelle zetoihin perehtyneelle. Kattoo mitä tarvii vaihdella. Toivottavasti ei mitään mahdottoman kallista remppaa ole edessä...

Ok, kerro kuinka asian kanssa käy kun saat tietoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

En ala ite säätämään, kun ei ole paikkaa / työkaluja. Vein sen E.Hartikaiselle yhdelle zetoihin perehtyneelle. Kattoo mitä tarvii vaihdella. Toivottavasti ei mitään mahdottoman kallista remppaa ole edessä...

Ok, kerro kuinka asian kanssa käy kun saat tietoa.

Tuomio oli.. Uutta perää etsimään. Oli mennyt ilmeisesti tappi poikki ja kulumaa sun muuta, sekä akselin nivelestä oli silikooni mömmöt (tai mitä lie) valuneet pois kun tiiviste on lohjennut, niin ilmeisesti vähän risa sekin.

Sanoi, että helpoimmalla / halvimmalla pääsisi jos hommaisi koko perän..

Mistäs nyt peräksi muuttumaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

mulla on vieläki sama ongelma... ei vielä yhtään perää ole tullu vastaan :-\ jenkeistä löytyis mut hinta pompsahtaa ku tulee tullia yms.

mut eiköhän se tästä ku ei oo kiirettä ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perä

mulla on vieläki sama ongelma... ei vielä yhtään perää ole tullu vastaan :-\ jenkeistä löytyis mut hinta pompsahtaa ku tulee tullia yms.

mut eiköhän se tästä ku ei oo kiirettä ;D

Mihinkäs hintaan jenkkilästä noita saisi? siis tullin jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×