Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Nismo sunny

primera p10 omistajat ohoi..

Recommended Posts

kukaan saanu toimimaan tota primeran käsijarrua,levyt takana ja vaijeri menee siihen sylinterille mut ei ilmeisesti purista levyä tarpeekas.

kenelläkään samoja ongelmia?sylinterit ehjät ja se käsijarrumekanismi sisäl. viimeeks sain just ja just katastuksesta läpi kitkanlisääjällä mut nyt ei auta enää. ???

Re: primera p10 omistajat ohoi..

mulla oli toisessa jarrussa toi ongelma + se jäi laahaamaan päälle. ongelmat hävis ku vaihdoin vaijerin.

Oletko käyttänyt hakua? Se on tosiaan vähän paska systeemi. Mullakaan ei mee hiekalla lukkoon, mut kyllä ne on tähän asti leiman antanut. Olikos se inssi kuin lihaksikkaan oloinen?? :D Se inssi saattaa pelätä vaijereitten katkeamista>mahdollista korvausvastuuta. Työkaveri oli päässyt itse "käyttämään" käpää, kun inssi hoiteli dynoa.. Sääli on sairautta! Ja sitä voi myös kokeilla pyörittämällä puoli kerrallaan, saattaa joissain tapauksissa auttaa.

En vielä ainakaan ole muuta korjaavaa toimenpidettä keksinyt.

mulla vaihdettiin juuri remontin yhteydessä takajarru satulat ja palat.... Jarrujen jumitus loppui ja lukittaa pyörät kyllä hiekalla ja märällä asfaltilla....

ei ollu lihaksikkaan olonen ja kävin viel ite vääntämäs kahvasta vähän reilummin mut ei se meinannu leimaa antaa.

Guest ---Mika---

tiistai ilta meni kun käytin molemat taka jarrut auki ja rasvasin samalla käsijarrun vaijerit. Oikee puoli ei ottanut talvella edes jäällä kiinni mutta nyt menee molemmat asfaltilla lukkoon. Elikkä ei muuta kuin kaikkiin liikkuviin osiin kunnon voitelu.... Keskiviikkona tuli leima papereihin ilman mitään huomautuksia ;D

No niin..tuossa viime viikolla kokeilin hiekalla, ni yllättäen menikin hienosti lukkoon. Äkkiää konttorille katsastukseen ja leimahan sieltä lävähti paperiin =)

Olen nyt itse käyttänyt käppäriä ahkerasti aina pysäköitäessä ja muutenkin jarrutellut myöhemmin=reippaammin. Autolla ajettu n.150tkm ja koskemattomat orkkis jarrut takana hienossa kunnossa! Eli kannattaa tosiaan käytellä niitä takajarrujakin :)

No niin..tuossa viime viikolla kokeilin hiekalla, ni yllättäen menikin hienosti lukkoon. Äkkiää konttorille katsastukseen ja leimahan sieltä lävähti paperiin =)

Olen nyt itse käyttänyt käppäriä ahkerasti aina pysäköitäessä ja muutenkin jarrutellut myöhemmin=reippaammin. Autolla ajettu n.150tkm ja koskemattomat orkkis jarrut takana hienossa kunnossa! Eli kannattaa tosiaan käytellä niitä takajarrujakin :)

Kyllä on jo noille kilometreille palat vaihtdettu...

mitä kaikkea pitää rasvata kun otan huomenna molemmat satulat takaa auki kun vaihdan palat ja pitää varmaan rasvata samalla kun jää laahaamaan kuskin puolen takapää..vaijeri jo vaihdettu.

Palautukseen autta laittamalla 97-00 mallin Audi Quattron takajarrun palautus jouset 3e/kpl, siis ne kierrukat!

Puristukseen uusi vaijeri! Vanha joustaa ja venyy. Ja kyllä, 3v on jo vanha vaijeri!

Rasvata pitää likutapit/pinnat ja palan kosketuskohdat ettei kitise!

Teräsharjalla paskat pois palojen likupinnoista ja tarvittaessa meisselillä iskua jos kerrostumia.

IHMISET!

Painakaa jarrua VOIMMAKKAASTI silloin tällöin jotta ne takajarrutkin liikkuisivat/toimisivat.

Tämä auttaa 60% jarruongelmia jos jarruttelee. Loput 40% riippuu huollosta.

Kerran vuoteen kaikki auki, putsaus rasvaus. Ja taas voi ajaa vuoden rauhassa.

Palautukseen autta laittamalla 97-00 mallin Audi Quattron takajarrun palautus jouset 3e/kpl, siis ne kierrukat!

Millaset noi jouset on ja mihin väliin oot niitä askarrellut?

Millaset noi jouset on ja mihin väliin oot niitä askarrellut?

Ne jouset ovat ympyränmutoisia niinkun alkueräisessäkin satulassa. Niitä ei tarvitse askarrella vaan ovat samanlaisia, mutta audissa enemmän kierroksia ja paksumpaa lankaa (jäykemmät). Jousia voi vertailla kaikista Grillingin jarrista. Audin jarrut käy melko helposti myös primeraan.

Eli se jousi mikä kannatta vaihtaa on se, mikä on siinä satulan käsijarruvivun palautin jousena. Nyt jos vain löytys kuva...

Ja kappas, mullahan on ;D

type1jarrusatula.jpg

VINKKI:

Se on se missä on nuoli :o

Mulla on kans sama vika että takajarru ei ota kunnolla kiinni ja muutenkin se käsijarru on kauhean raskas, avattiin takajarrut ja vaijerit oli kyllä huonon näköiset että olisivat vaihto kunnossa samoin myös tarvitsisi vaihtaa tiivisteet kun nekin on huonot. Jos tiivisteet ja vaijerit vaihtaisin niin kaipa sitten alkaisi toimimaan...

Onko muuten teillä samaa vikaa että se käsijarru on kauhean raskas nostaa???

Kiitos Shakalille vinkistä! :)

primera_p10egt : ei se mulla ainakaan mitenkään erityisen raskas ole, mutta kyllä voimaa pitää käyttää jos meinaa vaikka jyrkässä mäessä pitää auton paikallaan ;D Tuo nyt vaan johtuu tuon rakenteesta.

joopa joo mutta mulla se on raskas vetää ylös, pitää varmaa ostaa uudet vaijerit jos se auttais ja voidella satulan liikkuvat osat hyvin...

Raskas

--> Joku jäkittää ;)

Mulla uudet vaijerit ja satulat putsattu ja tiivisteet uusittu niin on tosi herkkä. Kannattaa myös katso ettei sen itse vivun akseli ole ruosteessa...

Ja kuten mainittua, tuon jousen kun vaihtaa alkaa palautuskin pelaamaan. Tosin, jos se akseli on jäykkä ei se palaudu kunnolla siltikään.

Vinkkinä sille joka meinaa jarrut purkaa: On tosi V:mäinen homma kasata. Siellä on sokkia ja kuula ja vaikka mitä. Mulla ainakin meni hermot moneen otteeseen.

Siihen tarvitaan myös työkalu jolla sen jousen saa painettua sisään, samalaa mahtua laittamaan sokkaa ja kääntämään käsijarru vivusta. Joten 2 paria kättä on paikkallaan.

Onkohan se satula pakko purkaa että saa toimimaan kunnolla. Mahtaisko auttaa jos ottaa sen männän vaan pois ja uusii ne vaijerit...

Kyllä se palautus toimii ihan hyvin mun mielestä mut kun vetää käsijarrun päälle niin siinä nosto vaiheessa tuntuu tosi jäykältä, kun vapauttaa niin se käsijarru ei jää päälle.

Shacal: Miten sit sait satulan kasaan? Mikä niistä oli kaiken pahin laittaa kiinni...

Satulan sain kasaan avulla ja kärsivällisyydellä. Ja siis tämä koski molempia satuloita.

Vaikein oli saada se jousi, jonka päälle tuli sokka ja joku ihme rikka hässäkkä...

Eli, sen männän voin kyl pyörittää pois. Se ei haittaa, mut sit kun lähtee vetämään sitä kierretappia pois, niin siinä lentää sokkia.

Kaivoin vain netisä räjäytys kuvat ja sillä se homma lähti toimimaan...

Ei sitä satulla pakosti ole pakko purkaa, mutta esim se käsijarrutanko ei lähe ilman purkua. Eikä sen stefaa voi vaihtaa sen takia. Ja se ylensää on ihan rosteessa kaikilla... Tietenkin öljy auttaa, mutta minä halusin kunnollisen. Sit vaan laitoin vaseliinia päälle...

Miten sit sait satulan kasaan? Mikä niistä oli kaiken pahin laittaa kiinni...

Jos on yleensä karmeassa kunnossa ne satulat, niin kannattaa harkita vaihtosatulaa..

Hommaa riittävän pitkäkärkiset ja kapeat C-rengaspihdit (puristavat) ennen kuin purat sen, aika taikatemppu on tosiaan laittaa ne sokat paikoilleen muuten.. Vaseliinina kannattais periaatteessa käyttää oikeeta jarrurasvaa, se on siihen tarkoitettu jne.. Ja vaihda kaikki tiivisteet kerralla, jos purat sen!

Joo tällä viikolla pitäisi mennä tutkimaan ja hakemaan osia. Ostitko shacal sen ns.korjaussarjan niille satuloille missä pitäisi tulla ne liukutapit, tiivisteet, sokat ja jne, vai ostitko vain ne tiivisteet?

Minä ostin tiivisteet, koska ei minun tapeissa ollu väljää koska olivat hyvin rasvattu. Tosin vaihdoin samalla männät.

Ja kyllä ne voi olla ihan hyvässä kunnossa. Ite purin periaateella et sit näkee mitä tarvii...

VinkVink: Mulla olis yhet männät ylimääräsenä...

Paljonkos noista männistä pyydät? -Pitäis yhdet 2.0 P10 Primeran takajarrusatulat laittaa uuteen iskuun, ja toisen mäntä oli aika lohduton näky.

En katellu tätä topiikkia sen tarkemmin onko asia jo rakaistu mutta itse olen tähän hyvän ratkaisun löytänyt:

tietysti alkuun se rasvaus on kaiken a ja o, kuparitahnaa tai muuta vastaavaa sivelee liikkuviin osiin paitsi tietty levyyn ja paloihin ;) Sitten jos haluu pitää käsijarrun tikissä niin ajelee aina välillä käsijarru pikkasen päällä, ei nyt mitään 100km matkaa jarru pohjassa ja levyt punaisina mutta silloin tällöin jarru päällä jonkun kilomterin ja sitten pois ja taas jonkun ajan päästä niin pysyy levy puhtaana ja jarru tikissä ;)

Guest samisami2

Viimeks kun käytin primeraa katsastuksessa niin oli käyttöjarru etu 2,0 ja 1,9 kN taka 1,2 ja 1,2 kN seisontajarru 1,1 ja 1,1kN

sen jälkeen on vaihdettu kaikki palat, etulevyt ja takalevyt sorvattu tasasiks. Levyt oli edessä jo aikas ohkoset ja oli pykälää.

Ittellä ei kyllä ole ollut kässärin kanssa mitään ongelmaa.

Vs: primera p10 omistajat ohoi..

Vikakin löytyi,vaihdoin vaijerit niin rupesi pelaamaan,mutta prkl vaan oikea puoli,otin vasemman puolen vaijerin irti,taitoin kevyelle mutkalle ja heilutin päästä niin vaijerin toinen pää ei liiku..oli vielä UUDET 22e vaijerit,rasvattu ja ei prkl toimi..