Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
turre101

Mömmöä paisuntasäiliössä...

Recommended Posts

Jätti jo sydän pari lyöntiä välistä kun tänään kattelin konepellin alle ja paisuntasäiliön seinillä on sellasta mustaa "karstaa" rumasti, ja suht tummaksi muuttuneessa nesteessäkin kellui pinnalla sellaisia "sateenkaaren värejä" kuin saippuaa tai öljyä olis vedessä, tässä tapauksessa varmaan jotain öljyä ennemminkin. :)

Kannentiiviste on Greddy Trust, toista kertaa kyllä kiinni mutta liiman kanssa, ei mitään muita ongelmia oo ilmennyt ja öljyt näyttää ihan öljyltä ei oo mitään vaaleaa seassa, ja jäähdytinnesteet ei häviä mihinkään.

Eli noiden tunnusmerkkien perusteella ei olis kannentiiviste mennyt ja puurot ja vellit sekasin...

Voisiko tuo johtua siitä että heitin joku aika sitten syylariin Redline WaterWetter lisäainetta, joka mm. parantaa lämmönjohtokykyä, kiehumispistettä, ja pitää järjestelmän puhtaana?

Pullossa sanottiin että jos laittaa pelkän veden kanssa (mulla kyllä glykolia myös joka alentaa tuon lisäaineen tehoa), kannattaa vaihtaa nesteet hetken päästä koska irroittaa niin paljon likaa ym. vanhasta järjestelmästä, mutta voisiko tuo olla vain irronnuta likaa mikä on paisuntasäiliöön päätynyt?

Outoa myös että lika on paisuntasäiliön yläosassa, paljon nesteen pinnan yläpuolella?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Mömmöä paisuntasäiliössä...

eikös se vaan oo sitä paskaa mitä sinne kerääntyy ajan mittaan.. mulla aivan sama juttu ja kaikki on aivan kondiksessa, ku eihän se sieltä säiliöstä enää mee kiertoon ni siks sinne muodostuu tuota sontaa ku aikansa nesteet siellä lilluu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Mömmöä paisuntasäiliössä...

Mulle kävi juuri samalla tavalla kuin turrella. Oli jo tippa linssissä et taas ongelmia mut ostin sit myös kunnon jäähdytysjärjestelmän pesuaineen ja pesin sillä ja huuhtelin vielä vedellä koko järjestelmän. Sit laitoin ihan uudet neste/vesi seokset sisään ja ongelmaa ei ole ollut.

Ja tuo mönjä mitä mullakin oli tullut niin se oli kyllä öljyä nesteen seassa mut tulin siihen tulokseen et se oli sitä öljyä mitä pääsi valumaan nestekanaviin silloin kun öljysin sylintereitä ja kun kansi ei ollut vielä paikallaan. Ne vaan sit kertyi syylärin yläosaan ja sit sieltä paine sylki ne paisuntasäiliöön. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Mömmöä paisuntasäiliössä...

Ne ne vasta likasia on mitä on ajettu pelkällä vedellä.. Nyt täytys laittaa omaankin glykolit kun ei tallilla sillon ollu kun

auto valmistui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Mömmöä paisuntasäiliössä...

Jep. Mulla oli myös melkein pelkät vedet rempan jälkeen. Laittaa kerralla 50/50 seoksen ni hyvä on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mömmöä paisuntasäiliössä...

vanhan aiheen nostoa.

mullakin on nyt ilmennyt tollasta karstaa tuolla paisunta säiliössä.

ajattelin samalla vaihtaa syylärin gt-r:n syyläriin ni kannattaako toi jäähdytysjärjestelmän huuhtelu tehä ton uudemman syylärin kanssa vai vanhan joka vuotaa?

ja millä aineella porukat on pessy noi vesikanavat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mömmöä paisuntasäiliössä...

Itelläki kiinnostas tietää et millä porukka pessy vesikanavat ja yleensäkki et miten? Joku aine kiertään vesijärjestelmään ja sit vaa valutella nesteet pihalle vai? Samalla vois pestä kanavat ku vaihtelee vesi letkut tommosiin sinisiin tuuning silikooni letkuihin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mömmöä paisuntasäiliössä...

Itelläki kiinnostas tietää et millä porukka pessy vesikanavat ja yleensäkki et miten? Joku aine kiertään vesijärjestelmään ja sit vaa valutella nesteet pihalle vai? Samalla vois pestä kanavat ku vaihtelee vesi letkut tommosiin sinisiin tuuning silikooni letkuihin

Forte:n aineet on aikakin hyviä, onnistuneesti saanut tukkeituneita lämppärinkennojakin avattua. Pelkällä nesteiden valuttamisella sinne jää tosi paljon sontaa vielä. Aine eka tosiaan kiertämään järjestelmään ja ajamaan joku pikku lenkki tai jättää käymään korotettua tyhjäkäyntiä joku 30min.

Sitte letkut vähä joka suunnasta auki ja ruveta painamaan puutarhaletkun täydeltä vettä joka suunnasta niin kauan et tulee ihan kirkasta.

Kannattaa käyttää kuumaa vettä jos mahdollista tai antaa koneen jäähtyä jos ei kuumaa ole tarjolla. Letkut kiinni, uudet aineet kiertoon ja eiku kovaa ajoo 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mömmöä paisuntasäiliössä...

Soodaa 2purkkia järjestelmään käyttää kuumaksi ja huuhtelee vedellä perään. Testattu ja varma.

Saa jokaisesta ruoka kaupasta ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mömmöä paisuntasäiliössä...

Pitäs omasta saada järjestelmä kanssa puhdistettua ruosteisten vesien jäljiltä, mutta ongelmana lähinnä kun ei oikein uskalla tuota tyhjennysroppua lohkon kyljestä mennä avaamaan. Tällä hetkellä "tulpattuna" edellisen omistajan toimesta mittarille menevällä anturilla. Paha pelko siitä, että vedetty sekin väärille kierteille. :'(

Ei taida saada järjestelmää kokonaan tyhjäksi ilman sen avaamista? Letkulla/Juoksevalla vedellä huuhtelulle ei mahdollisuutta itsellä.

Paisuntasäiliössä oli melkoista mömmöä. Jossakin vaiheessa tuokin romun elämää on ollut vedet ja öljyt sekaisin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×