Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
turre101

S13 tyhjäkäynti

Recommended Posts

Nyt kun on muuten kone saatu ainakin tähän mennessä toimimaan (kts. "Elämää koneremontin jälkeen") niin harmittaa vielä mm. tuo tyhjäkäynti... pätkii ja vaeltelee, ei oikein säädy loogisesti millään.

Tyhjäkäyntiähän kai pitäisi pystyä korottamaan siitä AAC:tä vastapäisellä puolella hökötystä olevasta "pultista" joka pyörii kevyesti kädellä?

- Nyt kun AAC:n johdon ottaa irti, niin kone käy aika tasaiseen 800-850rpm tienoilla joskin yskii silti putkesta selvästi, jos tuota pulttia ruuvaa tarpeeksi kiinnipäin, kone ei jaksa käydä ja sammuu, jos taas avaa niin se nousee tuohon 800-850rpm tienoille ja jos avaa reilusti lisää niin lopulta alkaa yskiä entistä pahemmin mutta kierrokset ei tunnu nousevan.

- Kun AAC:n laittaa toimintaan, alkaa yleensä nostaa kierroksia mutta ne vaeltaa vähän sinne tänne ja yskii edelleen.

- Ajossa kun pysähtyy liikennevaloihin, tyhjäkäynti jää kyllä 1500-2000rpm jos tuota pulttia on käännetty auki, mutta sitten paikallaan tasoittuu jonnekin 1000rpm tai alle hetken päästä, välillä saattaa lähteä itse nousemaan taas korkeammalle jostain syystä kun pitkään käyttää tyhjäkäynnillä.

Eli tosi kumman tuntusta, en ole keksinyt mitään imuvuotoa, alipaineet on Autogaugen mukaan -0.8bar tyhjäkäynnillä (käynnistyksessä jopa -1bar... ::) ) ja kun tuo palikka oli irti niin putsasin sen AAC:n mäntää suihkuttamalla CRC:tä ja herkistämälä sitä, liikkui ihan kevyesti.

Mites toi tyhjäkäynnin säätö nyt oikeen pitäis tehdä vai missä on vika?

koneessa on 444cc suuttimet, normaalit virit kauttaaltaan (putkistot, coolerit, jne..), isompi turbo ja portattu kansi mutta ei kai tuon tuohon pitäisi vaikuttaa. 3kg kevennys vauhtipyörästäkään ei varmasti voi tähän vaikuttaa.

p.s. Toinen juttu mihin hittoon tuo hukkaa jäähynestettä vaikka autolla on ajettu jo 600km, välillä täytän sen aina max-rajaan asti ja siitä se laskee pikkuhiljaa alaspäin sentin tai pari. Ei pitäis enää ilmoja olla systeemissä... kannentiivisteenä Greddy Trust + liimat...

Re: S13 tyhjäkäynti

Oo onnellinen...! Sulla sentään pysyy käynnissä.

Mulla sammuu edelleen välillä kun korkeilta (3000 tai yli) kierroksilta painaa kytkintä tai antaa kierrosten vapaasti laskea. Jos näpäyttää

kaasua ennenkuin ehtii sammua, jää käymään hyvin. Tyhjäkäynti säädetty noin 850-900, eli se on kunnossa. Voisko AAC:stä olla joku

mokkula sit rikki, ne on kyllä puhdistettu.

Mulla sammuu edelleen välillä kun korkeilta (3000 tai yli) kierroksilta painaa kytkintä tai antaa kierrosten vapaasti laskea. Jos näpäyttää

kaasua ennenkuin ehtii sammua, jää käymään hyvin. Tyhjäkäynti säädetty noin 850-900, eli se on kunnossa. Voisko AAC:stä olla joku

Tää on aika mielenkiintoinen vika...

Mulla oli joku aika sitten ihan samanlaista häikkää, mutta ihmetykseksi vika hävisi itsestään.

milenkiintoista ois tietää mistä johtuu ::)

Mul oli sama ongelma, vaihdoin öljyt ja jakopään hihnan ni alko toimimaan.

samankaltaisia ongelmia...

Kylmänä ei jaksa käydä oikeen lainkaan tyhjäkäyntiä.. já kun vähän kaasuttelee ni pätkii perkeleesti ja yskii.

Ja lämpimänä jos koitat säätää tyhjäkäynnin 850 ni sitte taas ku auto on ajossa ja painaa kytkimen pohjaan ni jää 1300 ja siitä laskee todella hitaasti...

tämä ilmiö tuli zuikkiksen säätöjubakan jälkeen.. mut voi tietysti olla et tuo orggislambda mikä on palvellu jo about 200tkm olla palveluksensa tehny..

kun ottaa jalan pois kaasulta, kierrosten kuuluukin tippua ensin tuohon n 1000-1300rpm tuntumaan ja siitä sitten tuonne n850rpm

kun ottaa jalan pois kaasulta, kierrosten kuuluukin tippua ensin tuohon n 1000-1300rpm tuntumaan ja siitä sitten tuonne n850rpm

Joo, se ei oo vika vaan ominaisuus. Mut jos seilaa tai nousee takas ylös ni sit voi olla vikaakin.

- Ajossa kun pysähtyy liikennevaloihin, tyhjäkäynti jää kyllä 1500-2000rpm jos tuota pulttia on käännetty auki, mutta sitten paikallaan tasoittuu jonnekin 1000rpm tai alle hetken päästä, välillä saattaa lähteä itse nousemaan taas korkeammalle jostain syystä kun pitkään käyttää tyhjäkäynnillä.

Mulla oli saman tyyppistä ongelmaa taannoin kun kaasuläpän asentotunnistin oli säädetty hiukan liian tarkalle... Tyhjäkäynti heitteli lämpimänä miten sattuu.

missä kohti tuo kaasuläpän asentotunnistin on "oletuksena", keskellä?

En oikein saanut mitään tolkkua sen säädöstä, tuntuu että kummassakin ääripäässä jää kaasu palautumaan hitaasti mutta en sen tarkemmin...?

mulla teki samalla tavalla kuin alella sillon, kun ei ollu kolmos pytyssä puristuksia kun 5bar.

ja sillon teki samalla tavalla kuin turrella, kun ei oikein saanu sitä gt primeran maffia pelaamaan.

nyt tuo mun tyhjäkäynti on suht normaaliksi tasoittunut, jää aika ylös kun pysähtyy (1500rpm tienoille) ja laskee hetken päästä 850-900rpm eli toimii aika OK mutta tosin yskii edelleen vähän.

Pistän sen vaan seosten piikkiin koska on mulla putkenpää niin umpinokinen ettei mitään rajaa. Ja väliäkös tuolla kun virikone on, parempi että saa soppaa kuin että saa liian vähän.

Tuo kuitenkin kiihtyy koko kierrosalueen tasaisemmin kuin koskaan ennen ja puskee ahtojen noustua niin että hymy leviää korviiin. :)

On muuten mieletön ero 0.4-0.5bar sisäänajoahdoilla kun nyt on nostanut vasta 0.75-0.8bar välille nuo niin saa jo ensimmäistä kertaa tuon auton omistusaikana niskatukeen nojailla kun painaa poljinta. ;D

Nimim. odottaa innolla 1.2bar paineita 8)

Vs: S13 tyhjäkäynti

Osaakos joku guru neuvoa..

Eli kun starttaa kylmällä koneella niin pysyy nätisti käynnissä, kierrokset siinä 1000-1500 välillä.. Mutta heti kun alkaa kone lämpenemään niin sitä mukaa kierrokset laskee, ensin normaalisti sinne 800-850 hujakoille.. Hetken seilaa siinä, mutta kun lämmöt nousee sinne määränpäähän puoliväliin, tyhjäkäynti ns. katoaa olemattomiin, eli kaasupoljinta rämppäämällä joutuu pitää käynnissä.. Vika ilmeni tuossa kesällä kun vaihdoin vakio suuttimet ja maffin veks, ja tilalle denson 555cc suuttimet ja z32 maffin.. Säädössä käytiin ja ei sielä tota tyhjäkäyntiä oikeen saatu kohilleen mutta seokset on nyt hyvät.. Ehkä hieman rikkaalla mutta kuitenkin.. Ajossa ei mitään ongelmia, tasakaasulla ajossa ei ongelmia, täyskaasulla ei ongelmia.. NGK 7 lämpöarvo iridiumit ja 1,2 paineita.. Alkaa pikkuhiljaa kyrpii seistä ruuhkassa tän vian kanssa.. :D Koitin haulla katella mutta ei tahtonu samallaisia ongelmia keltään muulta löytyä :D Eli mistä sitä vikaa kannattais lähteä ettimään?

Vs: Re: S13 tyhjäkäynti

En oikein saanut mitään tolkkua sen säädöstä, tuntuu että kummassakin ääripäässä jää kaasu palautumaan hitaasti mutta en sen tarkemmin...?

minä sääsin tunnistimen yleismittarin avulla. kaasuläppä kiinni, säädä kaasuläppäkytkin siihen asentoon kun kärjet menee kiinni. Mittaus tapahtuu siitä itse tunnistimen kyljestä!!! ei potikan puolelta mikä on johdonpäässä.... :)

sääsin potikan hiukan ''piukemmalle'' kun minulla oli 40 ohmin vastus kärjissä mutta sain laskettua sen 10ohmiin kun pistin hiukan piukemmalle.

minun mielestä tästä tulee tieto eculle moottorijarrutuksesta sekä tyhjäkäynti tilasta...

minä sääsin tunnistimen yleismittarin avulla. kaasuläppä kiinni, säädä kaasuläppäkytkin siihen asentoon kun kärjet menee kiinni. Mittaus tapahtuu siitä itse tunnistimen kyljestä!!! ei potikan puolelta mikä on johdonpäässä.... :)

sääsin potikan hiukan ''piukemmalle'' kun minulla oli 40 ohmin vastus kärjissä mutta sain laskettua sen 10ohmiin kun pistin hiukan piukemmalle.

minun mielestä tästä tulee tieto eculle moottorijarrutuksesta sekä tyhjäkäynti tilasta...

Tosiaan neljä vuotta vanha viesti, eikä sen kirjoittajalla ole tuota autoakaan ollut enää vuosikausiin. :)

Anyhow, niillä ohmeilla ei ole niin tarkkaa, kunhan tyhjäkäyntikärjet on säädetty kohdilleen. Ja niissä kärjistähän ei mitään vastusta sen kummemmin mittailla, kun ne on vaan joko kiinni tai auki. Service manualissa on säätöohjeet, joiden mukaan menee homma putkeen.

Mulla oli SR vähän samantapasia tyhjäkäyntiongelmia. Välillä kävi 500rpm välillä 1300rpm. Vika loppu kun hommasin uuden akun ja vedin paremmat maadotukset akulta koneeseen ja koriin

No juu, eipä sitä sitte sen kummemmin ehtiny ihmetelläkään.. Eli auto lähti vaihtoon, ja tilalle tuli Aristo :-[

OT: Juu, hieman enemmän mukavuutta kaipas tähän harmaaseen talven alkuun :D ei oikein ois toiminu toi edellinen s13 käyttöautona :D parempi näin, kattoo sitten jatkossa jos vaikka joku nisukka alkais nostaa kuumetta päälle :)

Omassa autossa myös käynti vikaa. Vaihdoin autoon tuossa jonkin aikaa sitten laturin,tehostimen hihnat niin alkoi auto temppuilla. En tiedä johtuuko hihnojen vaihdosta mutta heti kyseisen operaation jälkeen alkoi temppuilemaan. Eli auton kun käynnistää niin kierrokset putoaa sinne lähelle 500rpm ja siitä välillä nousee 900rpm. Siinä seilaa hetken ja päivästä riippuen kone sammuu tai jää pyörimään normaalisti. Kettuilua on myös esim moottorijarrutuksen jälkeen. Eli auto meinaa sammua ja sammuukin jos ei kerkeä vähän kaasua antamaan. Kettumainen vika ja jos on tietotaitoa niin kertokaa ihmeessä kuinka tästä selvitään.

Omassa autossa myös käynti vikaa. Vaihdoin autoon tuossa jonkin aikaa sitten laturin,tehostimen hihnat niin alkoi auto temppuilla. En tiedä johtuuko hihnojen vaihdosta mutta heti kyseisen operaation jälkeen alkoi temppuilemaan. Eli auton kun käynnistää niin kierrokset putoaa sinne lähelle 500rpm ja siitä välillä nousee 900rpm. Siinä seilaa hetken ja päivästä riippuen kone sammuu tai jää pyörimään normaalisti. Kettuilua on myös esim moottorijarrutuksen jälkeen. Eli auto meinaa sammua ja sammuukin jos ei kerkeä vähän kaasua antamaan. Kettumainen vika ja jos on tietotaitoa niin kertokaa ihmeessä kuinka tästä selvitään.

ei kai nyt hihnojen vaihto mihinkään tyhjäkäyntiin vaikuta.. ;D;D;D onko ilmanputsari kuinka paskanen..?

ei kai nyt hihnojen vaihto mihinkään tyhjäkäyntiin vaikuta.. ;D;D;D onko ilmanputsari kuinka paskanen..?

mulla teki samaa kun oli yks letku halki imusarjasta. eli imuvuotoa veikkaan.

mulla teki samaa kun oli yks letku halki imusarjasta. eli imuvuotoa veikkaan.

Enhän mä sitä sanonukkaan. Sanoin vaan että kyseisen operaation jälkeen alkoi temppuilee;) Voihan se olla että galaksit oli väärässä kulmassa. Joo tuossa vähän kiristelin ja katselin letkuliitoksia niin johan parani. Kiitos vinkeistä.

Mulla on itellä täysin sama ongelma. Puhdistelin ton aac-valven, eikä ollu apua. Aloin ton jälkeen säätämään tyhjäkäyntiä, mutta siitä ruuvista ei tapahdu niinku yhtään mitään. (ja kyllä aac:n piuha oli irti) tyhjäkäynti on ilman aac:tä jossain 500rpm tuntumassa. Eli tosta mahdollisesti johtuu sammuilu meikäläisellä. Onko nyt vika autossa vai asentajassa ku ei kierrokset nouse? Pitäs 1,5vk päästä ajella jyväskylä - seinäjoki - jyväskylä ja ois ihan kiva saada auto kuntoon ennen sitä. Apua otetaan mieluusti vastaan.

- Nyt meni viestineitsyys tälläkin foorumilla!

Guest Mak_o

Joku selvän näkijä(vai selvänäkijä ;D) vois kertoo mikä mun nissania vaivaa :) Tyhjäkäynti tuttuun tapaan temppuilee, paitsi kun ottaa aac:n johdon irti ja kääntää tyhjäkäynti ruuvista kierrokset kohdilleen niin pelaa hyvin. aac nostaa keikat aina sinne n.1500rpm, teki sitten mitä tahansa, jos laittaa johdon kiinni. Raavein päätäni tai pallejani tai seisoin päälläni, aina sama lopputulos :P

Ajossa en oo kokeillu, mut lämpinä ainakin käy tasaisesti, lähtee hyvin käyntiin, palaa kaasuttelun jälkeen aina sinne n.820rpm. eli toimii niinkuin pitkääkin. aac:n johto siis irti.

Toinen juttu mitä kummastelin, on että kun tps:n johdot ottaa irti, ei mitään vaikutusta. otin koko tps:n käteen ja kääntelin sitä sisusta, niin ei siltikään mitään. kuuluuko edes tapahtua mitään? Eikös se niin pitänyt säätää että tyhjä käynnillä on jonkin verran vastusta ja kun kääntää läppää niin heitää overloadille yleismittaralla mitattuna.

Ja imuvuotoja en oo löytäny. Mites se air regulaattori...miten sen kuuluu pelata? regoida jotenkin kun irrottaa johdon? mul ei tapahtunu mitään ;D

Jätän kyl ton aac:n johdon irti jos toimii noin hyvin viel kylmälläkin koneel ::) Olis kiva silti saad laitteet toimii niinkuin niiden kuuluiskin.

Onko ketään hävittäny noita aac ja air regulator hässäköitä näistä? Laittaas vaan pelkän tyhjäkäynti ruuvin :D

Guest Mak_o

Ja lisää ihmettelyä..nyt on aac:n, ficd:n ja air regulaattorin johto irti ja heijaa kierroksia lämpimänä. kylmänä lähti hyvin käymän ilman aac:n johtoa, ja kävi nätisti. onko siellä' vieläkin jokin mikä säätää tyhmäkäyntiä? vai onko siellä pakko olla jossain imuvuoto tai joku vitun kansi vika.

Taitaa nissani saada taas kohta seistä seuraavat 3kk yksinään hallissa... >:(