Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
saki

pakoputki määräykset..

Recommended Posts

eli saako putken vetää eturenkaan edestä ulos? jostain sivultahan sai.. ilmeisesti kuskin puolelta mutta saako ulostulo olla etupuskurin sivulla..

entä pitikö vaimentajia olla kaksi?

ei kait? vain ääni ratkaisee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: pakoputki määräykset..

Ei saa tulla eturenkaan edestä ulos, pitää olla vähintään etuoven takareunan jälkeen ulostulo. Sivulla saa kyllä olla putki sitten ihan kummalla puolella tahansa, mutta oikealla puolella täytyy olla taakse ja alaspäin suunnattu, vasemmallakaan ei saa osoittaa ihan suoraan sivulle.

Vaimentajia ei tarvitse olla ollenkaan jos vain äänenpaine pysyy vaadittujen rajojen sisällä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: pakoputki määräykset..

Pakoputkisto

1. Pakoputken on oltava siten sijoitettu, ettei sen mikään kohta ole vaarallisen lähellä polttoainesäiliötä tai -putkea. Jos pakosarjan tai -putken yläpuolella on polttoainejärjestelmän laitteita tai polttoaineputkien liitoksia siten sijoitettuina, että mahdollisen vuodon sattuessa polttoainetta voi tippua tai valua pakosarjalle tai -putkistolle, tai jos polttoaineen syttymisvaara muutoin on ilmeinen, on pakosarja tai -putkisto varustettava tarkoituksenmukaisella suojuksella.

2. Pakoputkiston pään tulee olla siten sijoitettu ja suunnattu, ettei pakokaasuista ole tarpeettomasti haittaa auton matkustajille, jalankulkijoille tai muille tien käyttäjille. Muun kuin M1- ja N1-luokan ajoneuvon pakoputken pään tulee olla suunnattu taaksepäin tai vasemmalle. Jos pakoputki vasemmalla sivulla tai takana vasemmalla puolella on suunnattu enemmän kuin 45° vasemmalle, on sen pää lisäksi käännettävä siten, että pakokaasut suuntautuvat vähintään 45°:een kulmalla vaakatasosta alaspäin. N2- ja N3-luokan ajoneuvossa pakoputki saa olla suunnattu ylöspäin, jolloin sen tulee ulottua ainakin ohjaamon ylimmän kohdan tasolle. Pakoputken ulkohalkaisija saa olla enintään 120 mm, tai jos siihen on erityistä syytä, enintään 150 mm.

3. Pakoputken pään ympärillä, 50 mm:n matkalla sen päästä mitattuna, on oltava vähintään 50 mm vapaata tilaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: pakoputki määräykset..

>Pakoputkiston pään tulee olla siten sijoitettu ja suunnattu, ettei pakokaasuista ole tarpeettomasti >haittaa auton matkustajille

eli toi voi olla ratkaiseva mikä ton kieltäisi.. ehkä.. ehkä ei..

jossain maxpowerissa olleessa evo mitsussa tollasen näin.. oli aika räyhä.

sais kans suht nöpöksi putken.. helppoo ja halpaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: pakoputki määräykset..

>Pakoputkiston pään tulee olla siten sijoitettu ja suunnattu, ettei pakokaasuista ole tarpeettomasti >haittaa auton matkustajille

jossain maxpowerissa olleessa evo mitsussa tollasen näin.. oli aika räyhä.

Tähän tyyliin?

http://www.exvitermini.com/pics/xo80502.jpg

t. Mika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: pakoputki määräykset..

Aika seppä saa olla jos tuohon putken pituuteen pitäis vielä saada tarvittava vaimennus melurajan alittamiselle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: pakoputki määräykset..

Aika seppä saa olla jos tuohon putken pituuteen pitäis vielä saada tarvittava vaimennus melurajan alittamiselle...

Laittamalla putket lähes tukkoon? ;D Juu, ei onnistu jos oikeasti aikoo virtaavana pitää mutta jotkut lähes kiinni menevät läpät varmaan leikkaisivat ääntä melkoisen paljon. Vaikkapa ahtopaineen mukaan ohjautuvat tai jotain ..

Mersullahan on SLR:ssä heti eturenkaan takaa ulostautuvat kylkiputket. Heillä kyllä on tota rahanpaskaa kehitellä... Ja on sitä varmaan mennytkin sillä niillä tehoilla ne putket virtaa kohtuullisesti kuitenkin ja auto on katulaillinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: pakoputki määräykset..

itte asias putki oli tarkoitus laittaa siis eturenkaan etupuolelle.. etupuskuriin siis.. kone kun on poikittain edessä menee siitä aikast suoralinja sinne eturenkaan eteen.. tilaa vaimentimellekin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: pakoputki määräykset..

itte asias putki oli tarkoitus laittaa siis eturenkaan etupuolelle.. etupuskuriin siis.. kone kun on poikittain edessä menee siitä aikast suoralinja sinne eturenkaan eteen.. tilaa vaimentimellekin.

Se on ihan katsastusmiehestä kiinni, että hyväksyykö tuollaisen. Luultavammin vetoaa siihen että pakokaasut voivat tulla autoon sisälle jos etuikkuna on auki ja täten ei hyväksy sitä. Tuon pakokaasun sisälle tulemisen takia käytäntönä on yleensä ollut se etuoven takareunan taso, mutta kannattaa kysyä asemalta mitä mieltä ovat tuollaisesta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: pakoputki määräykset..

itte asias putki oli tarkoitus laittaa siis eturenkaan etupuolelle.. etupuskuriin siis.. kone kun on poikittain edessä menee siitä aikast suoralinja sinne eturenkaan eteen.. tilaa vaimentimellekin.

Se on ihan katsastusmiehestä kiinni, että hyväksyykö tuollaisen. Luultavammin vetoaa siihen että pakokaasut voivat tulla autoon sisälle jos etuikkuna on auki ja täten ei hyväksy sitä. Tuon pakokaasun sisälle tulemisen takia käytäntönä on yleensä ollut se etuoven takareunan taso, mutta kannattaa kysyä asemalta mitä mieltä ovat tuollaisesta. :)

Varmaan katsovat vähän aikaa ilman että sanovat mitään ja sitten ei helvetissä ;D Ja huutaa muille että tulkaas kuuntelemaan, tää on päivän paras juttu ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: pakoputki määräykset..

eikös auton melurajana oo jotain 90db ja jos ajattelee esim. ruohoneikkurissa on n.90db, että kyllä aika kovat saa olla äänet. korjatkaa viisaammat jos väitteeni oon väärin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Nizmonen

Re: pakoputki määräykset..

Juh itekin ois kivaa tietää jos jotain melurajaa on autoille?

Kun tuollaisella 3" putkella ja vain lopussa olevalla 4" "vapari" vaimentajalla ne saattavat nousta aika koviksi. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: pakoputki määräykset..

Se on reilusti alle yhdeksänkymmentä, tutulla oli celikassa joskus 95db ääntä metrin päästä putkesta ja ei, se ei mennyt katsastuksesta läpi ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: pakoputki määräykset..

FINLEX:in sivuilta lainattua:

9 §

Pakoputkiston muutokset

Pakoputkiston vähäiset muutokset, mukaan lukien putkiston kahdennukset, ovat sallittuja seuraavin edellytyksin:

a) auton melu ei muutoksen jälkeen saa ylittää meluarvoja, jotka olivatSuomessa voimassa auton käyttöönottoajankohtana tai 85 dB(A) taikka, mikäli auton kokonaismassa on suurempi kuin 3500 kg, 92 dB(A), pienemmän arvon ollessa määräävä;

Nizmonen:

Tuskinpa tulee vielä 3" putkistolla äänten kanssa ongelmia, eikös noita ole jo kohta jokatoisessa kaksisatasessa. Tietenkin se on eriasia mikä on kenenkin mielestä kova ääni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: pakoputki määräykset..

Nizmonen:

Tuskinpa tulee vielä 3" putkistolla äänten kanssa ongelmia, eikös noita ole jo kohta jokatoisessa kaksisatasessa. Tietenkin se on eriasia mikä on kenenkin mielestä kova ääni...

Eihän ääni putkistosta riipu, vaan vaimennuksesta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×