Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
amjii

Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Recommended Posts

Lyhyt sellainen mutta kuitenkin; sfnet.harrastus.autot --> topic: pikkulohko ja sieltä edelleen suorakulmainen v8. Loppupuolella threadia alkaen Mickeyn kommentista. Googlella ei välttämättä vielä näy, tuoreita kommentteja kun näyttäisi olevan.

Nimim: RB26 myytävänä verkonpainoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Force

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

180 asteinen akseli tullessaan tarpeeksi isoksi (käytännössä todettu aika

moni jenkkikone siis). tärisee niin paljon että hajottaa itse itsensä kierrättäessä ja tehoja

katoaa tuohon värinään myös.

Ainoa ihan oikeasti värinätön konstruktio on sellainen, missä yhdessä

rivissä on 6 sylinteriä. Ei tarvita mitään ihmeen tasapainoakseleita.

Eikä tarvitse kierrättää kovin kauan....esim Nissan Skyline joka kestäää WOA

max tunnin dynossa.... Malmikasoja kaikki.

Kampiakselista se moottori lähtee ja jostain syystä Skylinen RB-sarjan

koneisin ei tehtaan puolesta ole valmistettu kunnollista

täysvastapainoista mutkarautaa. Skylinen budjettiviritys maailmalla

onkin heittää alkuperäisellä koneella vesilintua ja pistää tilalle

vaikka Toyotan 2JZ joka kestää aivan erilailla rankaisua lähinnä kiitos

kampiakselin.

Noilla virivalmistajillahan ilmeisesti olisi monellakin noita

täysvastapainoisia kampiakseleita myytävänä. Eihän tuo kampiakseli se

ensimmäinen vaihdettava kuitenkaan yleensä ole, jos autoa katukäyttöön

ollaan kevyehkösti virittämässä (400-500hv). Vai?

Tuossa datsunpalstan keskustelussa sitten tuli esiin vielä tuo

öljypohjan/vetarin osuus koko jupakassa. Fakta nyt lienee kuitenkin se, että

vakio-RB26:ia on kajautettu noissa Paason mainitsemissa testeissä.

Yleisestihän tuota RB:tä on pidetty koneena, joka kestää "mitä vain",

lähinnä voiteluhavereista on huhuttu.

Rb-sarjan koneissa ei ole mitään erikoista, tusinatuotantopannuja ja

omassa sarjassaan eivät edes kovin kaksisia. Toyotan 2JZ:stä saa samalla

rahalla paljon enemmän tehoa pihalle kuten myös esimerkiksi BMW

motorsportin uudemmista kuutosista ja Nissanilta löytyy itseltäänkin

koneita joiden viripotentiaali on RB:itä parempi vakiohiluilla. Jos

homma on rahasta kiinni niin RB:n kanssa ei leikitä kovin pitkälle vaan

suosiolla parempaa palikkaa tilalle. 2JZ moottoriswappi on itse tehtynä

paljon halvempi kuin RB:n päivittäminen aivan tolkuttoman hintaisilla

japsiviriosilla.

Kyllä se RB melko hyvin tuollaisen 400-500 kaakin viriasteen kestää

mutta laardilasse neliveto tuntuu useimpien harrastajien mielestä

kaipaavan enemmän ugaa jottei jää kaikenmaailman Civiccien jalkoihin...

On noita tullut vastaan useampia, äkkihätään nyt keksi linkkiä

mihinkään. Jos RB-virikokemuksia kaipaat niin aussi Nissaniforumeilla on

paljonkin ja useimmille on yhteistä että RB:t räjähtelee aivan

onnettomilla tehoilla ellei sisuskaluihin sijoita aivan älyttömiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jore

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Ei kannata Mickey:n kommenteista välittää. Kaveri on oikeesti ihan pätevä noiden laitteiden kanssa (kokemusta ihan maailmanmestaruussarja tason mekaanikkohommista autourheilussa), mutta tälle kaverille V8 ja jenkkiautot on kaikki kaikessa. Ei ole Japanilaista jota ei hänen rata caminot olisi voittaneet... ::)

T:Jore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Tuo vaan lähti Dummysen kommenteista liikkeelle, nuo lainaukset eivät pääosin ole siis Turun oraakkelilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

180 asteinen akseli tullessaan tarpeeksi isoksi (käytännössä todettu aika

moni jenkkikone siis). tärisee niin paljon että hajottaa itse itsensä kierrättäessä ja tehoja

katoaa tuohon värinään myös.

Ainoa ihan oikeasti värinätön konstruktio on sellainen, missä yhdessä

rivissä on 6 sylinteriä. Ei tarvita mitään ihmeen tasapainoakseleita.

Hassua kun tähän asti kuulosti ihan sille että kohta on Skyline-kehuja tulossa. :)

Vähän outoa stooria muutenkin.. Mikähän Nissanin kone se on mistä vakiohiluilla saa enemmän tehoa kuin RB26DETTistä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Pikainen googletus ei ainakaan paljastanut yhtään Skylineä Supran koneella.. Ei vissiin kovin yleinen tuo "budjettiviritys".

Eikä tuo GT-R:ään ainakaan ihan järkevin päivitys olisi muutenkaan, on se neliveto kuitenkin kiva olla olemassa.. GTS-t:hen voisi tuommoinen ollakin ihan järkevä viritys, ehkä helpommin saatavillakin Supran motit kuin esim RB26DETT..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jore

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Pikainen googletus ei ainakaan paljastanut yhtään Skylineä Supran koneella.. Ei vissiin kovin yleinen tuo "budjettiviritys".

Eikä tuo GT-R:ään ainakaan ihan järkevin päivitys olisi muutenkaan, on se neliveto kuitenkin kiva olla olemassa.. GTS-t:hen voisi tuommoinen ollakin ihan järkevä viritys, ehkä helpommin saatavillakin Supran motit kuin esim RB26DETT..

On noita Japanissa tullut vastaan, jopa myynnissä. Mutta yleisempi sielläkin on RB26DETT supran korissa...

T:Jore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Naukkis varmaan kertoo halukkaille lisää... Ja sitten kohta tulee hq paikalle, sitten alkaa molemminpuolinen solvaus ja kohta koko threadi modataan veks. Näinhän se menee...

Mitähä, eiks mun nyt sitten kannatakkaan myydä mottia veks, päättäkää ny ???;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

180 asteinen akseli tullessaan tarpeeksi isoksi (käytännössä todettu aika

moni jenkkikone siis). tärisee niin paljon että hajottaa itse itsensä kierrättäessä ja tehoja

katoaa tuohon värinään myös.

Ainoa ihan oikeasti värinätön konstruktio on sellainen, missä yhdessä

rivissä on 6 sylinteriä. Ei tarvita mitään ihmeen tasapainoakseleita.

Hassua kun tähän asti kuulosti ihan sille että kohta on Skyline-kehuja tulossa. :)

Vähän outoa stooria muutenkin.. Mikähän Nissanin kone se on mistä vakiohiluilla saa enemmän tehoa kuin RB26DETTistä?

Väittivät twinturbo sivuilla että vg30dett:stä olis ajettu jaappanissa 740rwhp vakio sisuksilla... tiedä sitten mitä noista rb koneista sitten on saatu, tuskin kovin vähän niistäkään...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jore

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Väittivät twinturbo sivuilla että vg30dett:stä olis ajettu jaappanissa 740rwhp vakio sisuksilla... tiedä sitten mitä noista rb koneista sitten on saatu, tuskin kovin vähän niistäkään...

740whp vakio hiluilla on kyllä jo _todella_ paksua, on kyse sitten VG:stä tai RB:stä. Tai ainakin jos tollaset tehot onkin dynottu niin ei niillä montaa metriä olla ajeltu.

T:Jore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Väittivät twinturbo sivuilla että vg30dett:stä olis ajettu jaappanissa 740rwhp vakio sisuksilla... tiedä sitten mitä noista rb koneista sitten on saatu, tuskin kovin vähän niistäkään...

740whp vakio hiluilla on kyllä jo _todella_ paksua, on kyse sitten VG:stä tai RB:stä. Tai ainakin jos tollaset tehot onkin dynottu niin ei niillä montaa metriä olla ajeltu.

T:Jore

joo samaa mieltä... jenkeissäkin ilmoitellaan että sr:n vakio sisuksilla 500whp... mutta tuskinpa on penkin ulkopuolella köytössä tollasta tehoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Väittivät twinturbo sivuilla että vg30dett:stä olis ajettu jaappanissa 740rwhp vakio sisuksilla... tiedä sitten mitä noista rb koneista sitten on saatu, tuskin kovin vähän niistäkään...

740whp vakio hiluilla on kyllä jo _todella_ paksua, on kyse sitten VG:stä tai RB:stä. Tai ainakin jos tollaset tehot onkin dynottu niin ei niillä montaa metriä olla ajeltu.

T:Jore

No onhan noita dyno queen laitteita täällä suomessakin nähty ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Vähän outoa stooria muutenkin.. Mikähän Nissanin kone se on mistä vakiohiluilla saa enemmän tehoa kuin RB26DETTistä?

No särkyykö illuusio Skylinestä jos kerron että RB-sarjan koneet on aataminaikuisia rautamöhkäleitä? Missä järki loppuu rauta alkaa ja tehokas nykykone tehdään päinvastaisella kaavalla.

En nyt googlettamalla löytänyt linkkiä mutta muistaakseni joku Nissanin pomo sanoi jo vuosia sitten että kun geeteeärrää lähdetään laivaamaan japanin ulkopuolelle koneeseen tarvitaan enemmän tehoa kuin mitä RB26:sta voidaan tehtaan takuun alla ottaa pihalle.

Ja taitaa olla niin että kaikista Nissanin nykysuunnittelua edustavista vastaavan kokoisista koneista saa tarvittaessa enemmän ugaa pihalle kuin RB:stä ja plussana on vielä paljon kompaktimpi koko ja pienempi paino. Budjettirakentamisen asteellahan on toistaiseksi tipahtanut lähinnä vanha valurautalohkoinen VH45 josta saavat pihalle noin 500hv vapaastihengittävänä(vakioalakerralla männät mukaanlukien, iskutilavuus rokkaa) ja turboahdettuna tuhannen kaakin luokkaa mutta niissä on sitten yleensä männät vaihdettu. Nissanin turhuudet eivät vain tehneet manuaalilootaa VH45:een jonka takia se ei ole niin yleisesti käytetty virikoneen aihio kuin itse moottorin ominaisuuksien perusteella voisi olla.

Preppaamattomassa RB26DETT:ssä taitaa olla potentiaalia suunnilleen saman verran kuin diesel mersun koneessa. Muutenkin edustavat samoja suunnitteluperusteita eli paljon rautaa niin kyllä se kestää. Huonon ja hyvän moottorin viripotentiaalissa ei välttämättä ole eroa, huonossa vain tarvitsee vaihtaa ja modifioida enemmän osia.....

Esimerkiksi noissa nykyisissä Nissanin vinkkeleissä alublokit on vahvistettu aivan viimeisintä huutoa olevin ratkaisuin ja silti moottoriexpertit epäilevät että niiden elinkaari ei jää kovin pitkäksi koska erinäisissä värinöidenmallinnuksissa yms. mennään tällähetkellä todella vauhdilla eteenpäin ja saman tehopotentiaalin omaavien moottorien paino ja sisäiset kitkat tippuvat jatkuvasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

On hiukan vaikea kirjoituksistasi hahmottaa, että mihin oikein pyrit? Osoittamaan, että 80-luvulla suunnitellun moottorin jälkeen on tehty uudempia, nykyaikaisempia moottoreita, joissa ehken pienemmillä materiaalivahvuuksilla on päästy samaan lujuuteen? Ja että jostain toisesta moottorista ehkä saadaan suurempia litratehoja ulos? Jos tämä oli tarkoituksesi niin eihän tuohon voi kuin yhtyä, tosin tuon nyt olisi voinut päätellä/arvata muutenkin. Mutta saitpa nyt sanottua.

En tiedä onko sinulla itselläsi autoa, jossa tuollainen moottori on? Oletko muutoin ollut enemmänkin tekemisissä ko. moottorin/moottorisarjan kanssa? Oletko edes ajanut GT-R:ää? Vai perustuuko tämä guruilu vaan nettilähteisiin, joita et kuitenkaan kysyttäessä osaa nimetä; et täällä, etkä nyyssien puolella.

Autot, joista nyt puhutaan (etenkin R32 GT-R) ovat varmastikin brutaaleimpia laitteita, joita kaupasta on saanut. En tarkoita nyt pelkkiä potentiaalisia litratehoja vaan kokonaisuutta. Ellen nyt aivan väärin veikkaa, niin auto nauttii joskus (ellei jo nyt) samanlaisesta suorituskykyikonin asemasta kuin esim. hemicuda, LS6:lla varustetut GM:n muskelit etc. Toki tuollaiseen muskeliklassikkoon olisi voinut vaihtaa aikanaan jonkun tuoreemman koneen sen takia, että se on "uudempaa parempaa suunnittelua " ja "sen virittäminen on halvempaa". Mutta olisiko kannattanut? Surettaako tuollaisen auton omistajaa oikeasti, että jälkeenpäin on tullut autoja, joissa ainakin paperilla on pystyvämpi moottori?

Mikä jossainmäärin nostaa kirjoittelusi ajoittain huolestuttavaa S/N-suhdetta, on juurikin tuo esiintuomasi mahdollinen vajaavastapainoisen kampiakselin mukanaantuoma kestävyysongelma kierrosten ollessa pidempään ns. tapissa. Jotain ongelmaahan koneessa ilmeisesti on, kuten noissa Paason mainitsemissa testeissäkin on tullut esiin. Onko vika lohkossa vai kampiakselissa, jää ainakin minulle epäselväksi. Jos sinulla on asiasta parempaa tietoa, niin pliis, mainitse lähteesi. Muutoin kirjoittelusi lähinnä nostaa spedestatustasi muun hyödyn jäädessä vähäiseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Samoilla linjoilla ämjiin kanssa. Tietoa tuntuu löytyvän, mutta mistä ne on repäisty?

Katselin edellisiä viestejä ja sit tätä topiccia "Mitä ihmeellistä on Skylinessä?" http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=4656.0

Kyseenalaistaa automallin omistajien puheet ja ei löydy pohjaa väitteille?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Mikä jossainmäärin nostaa kirjoittelusi ajoittain huolestuttavaa S/N-suhdetta, on juurikin tuo esiintuomasi mahdollinen vajaavastapainoisen kampiakselin mukanaantuoma kestävyysongelma kierrosten ollessa pidempään ns. tapissa. Jotain ongelmaahan koneessa ilmeisesti on, kuten noissa Paason mainitsemissa testeissäkin on tullut esiin. Onko vika lohkossa vai kampiakselissa, jää ainakin minulle epäselväksi.

No varmasti kun Henkka on täällä hehkuttanut lohkojen kestävyyttä iät ja ajat ja on sitä mieltä että kampiakselilla ei ole paskan vertaa väliä koneen kestävyyteen. Turbon toimintaperiaatekin on sfnetin puolella pistetty uusiksi jne. joten kaverin juttuja ei aina kannata ottaa vakavasti....

Jos sinulla on asiasta parempaa tietoa, niin pliis, mainitse lähteesi.  Muutoin kirjoittelusi lähinnä nostaa spedestatustasi muun hyödyn jäädessä vähäiseksi.

No jos kerrotaan ihan perus moottorinrakentamisesta ja auton liikedynamiikasta niin ei siihen niin yksiselitteistä lähdettä aina voi laittaa mikä valaisisi asian kaikille. Varsinkin kun fysiikan opetus tässä maassa on aivan perseestä eikä perusasiat ole perillä kaikilla ison rahan päättäjilläkään, heti tulee mieleen Audi Quattro etuakselin etupuolelle sijoitettuine moottoreineen ja TM:n juttu jossa projektin vetäjä perustelee ratkaisujaan ja syntyneiden ongelmien ratkaisumalleja (lyhennetään akseliväliä ;-D) ja aivan viimeaikoina Pösön rallitiimin pyrkimys vähentää vaihtamistarvetta harventamalla laatikon välityssuhteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

No varmasti kun Henkka on täällä hehkuttanut lohkojen kestävyyttä iät ja ajat ja on sitä mieltä että kampiakselilla ei ole paskan vertaa väliä koneen kestävyyteen. Turbon toimintaperiaatekin on sfnetin puolella pistetty uusiksi jne. joten kaverin juttuja ei aina kannata ottaa vakavasti....

Tuota... miten Arho tähän nyt taas tuli mukaan? En usko minäkään, että HH:n kirjoituksia kannattaa kaikkia ottaa vakavasti, mutta ovat ne sentään näihin sinun sepustuksiisi nähden aikalailla selkeämpiä. Yritän tässä nyt vaan selvittää, että kannattaako näitä naukkiksenkaan juttuja ottaa todesta vai ei? Kun perusteeksi ei pelkästään riitä ainakaan minulle se, että sinä jotain foorumilla väität.

No jos kerrotaan ihan perus moottorinrakentamisesta ja auton liikedynamiikasta niin ei siihen niin yksiselitteistä lähdettä aina voi laittaa mikä valaisisi asian kaikille. Varsinkin kun fysiikan opetus tässä maassa on aivan perseestä eikä perusasiat ole perillä kaikilla ison rahan päättäjilläkään, heti tulee mieleen Audi Quattro etuakselin etupuolelle sijoitettuine moottoreineen ja TM:n juttu jossa projektin vetäjä perustelee ratkaisujaan ja syntyneiden ongelmien ratkaisumalleja (lyhennetään akseliväliä ;-D) ja aivan viimeaikoina Pösön rallitiimin pyrkimys vähentää vaihtamistarvetta harventamalla laatikon välityssuhteita.

Minä peräänkuulutin lähteitäsi tämän RB-asian tiimoilta ja sinä rupeat selittämään fysiikan opetuksen nykytilasta Suomessa, päätyen Audin kautta Peugeotin rallitiimin edesottamuksiin. Ja minä kun pidin Dummysen juttuja sekavina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Minä peräänkuulutin lähteitäsi tämän RB-asian tiimoilta ja sinä rupeat selittämään fysiikan opetuksen nykytilasta Suomessa, päätyen Audin kautta Peugeotin rallitiimin edesottamuksiin. Ja minä kun pidin Dummysen juttuja sekavina...

Keskusteluryhmä, ei mikään opetusryhmä. Mää puhun yleensä omasta puolestani ja silloin on pirun hankala antaa yksiselitteisiä lähteitä. Tokihan silloin ei voi sanoa juuta eikä jaata sanoa siitä tietääkö joku jostain jotain vai kirjoitteleeko vain lämpimikseen mutta sellaista se foorumeilla on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Keskusteluryhmä, ei mikään opetusryhmä. Mää puhun yleensä omasta puolestani ja silloin on pirun hankala antaa yksiselitteisiä lähteitä. Tokihan silloin ei voi sanoa juuta eikä jaata sanoa siitä tietääkö joku jostain jotain vai kirjoitteleeko vain lämpimikseen mutta sellaista se foorumeilla on.

Sellaista se on foorumeilla joo...

Tuossa kuitenkin yksi toinen keskustelu saman aiheen tiimoilta: http://www.gtr.co.uk/forum/upload/showthread.php?postid=254027

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Sellaista se on foorumeilla joo...

Tuossa kuitenkin yksi toinen keskustelu saman aiheen tiimoilta: http://www.gtr.co.uk/forum/upload/showthread.php?postid=254027

No ihan samaa turhaa mussutusta kuin useimmiten.

No onhan siellä yksi pointtikin eli kun otetaan tehoa kunnolla pihalle niin kaikki hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Eli pitää joko olla pätäkkää taskussa tai osata ite tehä jotain tai se auto jää tallin perälle homehtumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aatp

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Ei oo RB ja JZ oikein vertailu kelposia. M sarja Toyotalla on lähempänä

Nissanin RB sarjaa. JZ edustaa jo selvästi nykyaikasempaa suunnittelua.

1JZ on suunniteltu ihan kaheksakytä luvun lopussa ja 2JZ eli "se TT

supran kone" on ilmestyny markkinoille -94. Ja RB on lähtöisin 70luvulta

vai kaheksakytä luvun alusta? Se on fakta että skylineihin yleisesti

vaihetaan 2JZ:ttiä ainakin japseissa ja ausseissa(ja

uuessa-seelannissa). Toyomodsissaki kysytään kuukausittain kytkentä

kaavioita, varaosanumeroita ja viritysohjeita 2JZ:tiin ja nimimerkki

usein on GTR-Nismo tai jotain sellasta.

Tyypillistä auto foorumia yhet itkee aivot suljettuna ja toiset

hämmentää epäsopua lissää ja kukaan ei kuuntele niitä jotka tietää.

- Kaveri lähetti sähköpostiin, oli pakko pistää tänne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Se on fakta että skylineihin yleisesti

vaihetaan 2JZ:ttiä ainakin japseissa ja ausseissa(ja

uuessa-seelannissa). Toyomodsissaki kysytään kuukausittain kytkentä

kaavioita, varaosanumeroita ja viritysohjeita 2JZ:tiin ja nimimerkki

usein on GTR-Nismo tai jotain sellasta.

Johan on luotettava tietolähde. :)

Vaikea kyllä kuvitella että minkä takia GT-R:lle pitäisi tuommoinen raiskaus tehdä, maailmassa kuitenkin on muitakin hyviä aihioita joista saisi mainion pelin sillä Supran koneella.. Ja miksei Supra itsessään sitten?

Kuitenkin RB26DETT ja hyvin ainutlaatuinen neliveto ovat ne ominaisuudet jotka yleensä GT-R:ään yhdistetään, ja nehän tuossa menetettäisiin. Enpä kyllä kehtaisi GT-R:ksi enää autoa sanoa tuommoisen modauksen jälkeen.

Tyypillistä auto foorumia yhet itkee aivot suljettuna ja toiset

hämmentää epäsopua lissää ja kukaan ei kuuntele niitä jotka tietää.

Niin, vielä vaan ei ole tietoa näkynyt niin vaikea kenenkään kuunnella. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jore

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Vaikea kyllä kuvitella että minkä takia GT-R:lle pitäisi tuommoinen raiskaus tehdä, maailmassa kuitenkin on muitakin hyviä aihioita joista saisi mainion pelin sillä Supran koneella.. Ja miksei Supra itsessään sitten?

Siis en tiedä että mistä on tullut tuo käsitys että edes Japanissa Skylineen laitettaisiin 2JZ konetta. Itse olen noita nähnyt ehkä puolen tusinaa, kuten myös Supran korissa olevia RB koneita. Lisäksi sitten molempia koneita näkyy tasaisesti muissa Nissaneissa, Toyotissa, Mazdassa, Bemarissa jne jne.

Totuus on kuitenkin se että kunnolla viritetyt Suprat ovat Japanissa _todella_ paljon harvinaisempia kuin viritetyt Skylinet. Itselläni on tälläkin hetkellä haussa 25-30ke budjetilla joku kunnon räväkkä mutta kuitenkin laadukkaasti viritetty TT Supra, mutta näitä ei vain oikein tahdo löytyä. Tässä suora lainaus eräältä agentilta joka meille tuollaista etsii:

Modified Supra is something more harder to find than modified GT-R, this is because there are much less number of modified Supra. But I am always looking for modified Supra and GT-R so I will let you know if I stock anything or if I get a offer from other people deals with modified units.

Ja kyllähän noi teholuvut kertoo jotain puolestaan. Harvassa on ne ei RB lohkoiset Nissanin koneet joita 1000hp vireessä ajetaan ::)

T:Jore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Siis en tiedä että mistä on tullut tuo käsitys että edes Japanissa Skylineen laitettaisiin 2JZ konetta. Itse olen noita nähnyt ehkä puolen tusinaa, kuten myös Supran korissa olevia RB koneita. Lisäksi sitten molempia koneita näkyy tasaisesti muissa Nissaneissa, Toyotissa, Mazdassa, Bemarissa jne jne.

Tämä ketjuhan sai alkunsa tästä naukkiksen kirjoittelusta sfnetissä:

" Skylinen budjettiviritys maailmalla

onkin heittää alkuperäisellä koneella vesilintua ja pistää tilalle

vaikka Toyotan 2JZ joka kestää aivan erilailla rankaisua lähinnä kiitos

kampiakselin."

Kun sitten mieheltä kysellään tästä "budjettivirityksestä maailmalla" ja sen yleisyydestä hieman lisää, ei niitä linkkejä sitten löydykään, varsinkin kun Suomen fysiikanopetuskin on ala-arvoista ja lisäksi kyseessä on keskustelu- eikä opetusfoorumi. Naukkis-logiikalla tämä ilmeisesti sitten estää tiedonmurusten jakamisen meille valaistumattomille.

Voihan se olla, että näitä swappeja jossain tehdään, mielekkyydestä voi jokainen olla mitä mieltä haluaa.

Aiemminhan samasta aihepiiristä on keskusteltu/kinasteltu tuolla "RB30dett"-threadissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Sfnetissä mielenkiintoinen keskustelu

Yhtään ottamatta kantaa tähän juupaseipäsparempihuonompi niin eikös kyseessä ollut budjettiviritys? IMO supran kone pysyköön suprassa tai kiidättämässä lähtökohdiltaan huonompia autoja (kuten baijerin pyöriä ;D ). Eikö se ole kuitenkin tosiasia, että RB:n palikat ovat kalliita? Vaikka eipä esim. 2JZ kilut mitään halpoja ole nekään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×