Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
amjii

Kovil-GTR

Recommended Posts

Guest Teemu.

Re: Kovil-GTR

Kyllähän tossa näyttää jotain ylimääräistä olevan ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

Mikä sen parempi vaununvetäjä kuin väkivahva, tasapainoinen neliveto? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

Mikä sen parempi vaununvetäjä kuin väkivahva, tasapainoinen neliveto? :P

"Paljos sun auto menee 0-100?"

"noin 6sec"

"Herranjumala! Et oo tosissas?"

"Olen olen, kokeilin tossa kun oltiin emännän kanssa kesälomareissulla, mulla on semmonen mittari kiinni mistä näkee tarkan ajan."

"Just just, aika tykki on kyllä..."

"No joo.. pitäs vissiin koittaa paljon se menee ilman tota 2-telistä asuntovaunua, ja matkatavaroita ja muijaa, ja koiraa..."

;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

"No joo.. pitäs vissiin koittaa paljon se menee ilman tota 2-telistä asuntovaunua, ja matkatavaroita ja muijaa, ja koiraa..."

;D

Ei mitään muuta mutta koiraa käy sääliksi... :P

[nusnus]Mikä on 2-teli?[/nusnus] ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

2- akselinen vaunu.

Jatketaan nyt sitten... Se on 2-akselinen vaunu tai teli(=2-akselinen)vaunu.

3-akselinen on sitten trippeli jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

Eikös kaksiakselinen pitäisi olla sitten bippeli?

Buhahaa ;D;D

NusNusNussiNusNus=> Harva h-auton kärry on oikeasti teli, eli neljä napaa kahdessa telipalkissa yhdellä teliakselilla. Useimmat neljäpyöräiset vaunut ovat 2-akselisia, eli siellä on aikusten oikeesti kaksi akselia :). Toimivat täysin erilailla tien päällä.

Ja nyt SUPERNUSNUS! = Tarkkaanottaen teli tarkoittaa apuvaunua jossa renkaat ovat kiinni ja joka on laakeroitu keskipisteestään vaunuun kiinni helpottamaan kääntymistä. Esim. täysperävaunun etuosa missa vetoaisa on kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

Voi kakka teidän kanssa. :D

iahn tarkotin 2-akselista vaunua, mut pää sano ekana että 2-akselinen asuntovaunu on 2-telinen vaunu... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

Voi kakka teidän kanssa. :D

Ei saa naurattaa kuoliaaksi :D:D:D

... voi kakka teidän kanssa...

;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

Ja nyt SUPERNUSNUS! = Tarkkaanottaen teli tarkoittaa apuvaunua jossa renkaat ovat kiinni ja joka on laakeroitu keskipisteestään vaunuun kiinni helpottamaan kääntymistä. Esim. täysperävaunun etuosa missa vetoaisa on kiinni.

Se on dolly...

;D

Vai onkos dolly vaan sellainen irroitettava, jolla kytketään puoliperä kuorma-auton perään?

EDIT: Hahaa! Teli on ihan vaan tavan teli, se keskipisteestään laakeroitu on kääntöteli. Who's the nusnus king (for) now? ;D

Mutta alkuperäiseen aiheeseen, kyllähän GT-R varmaan (about vakiokuntoisena ;) ) ihan kivasti vaunua vetelee, mutta jos ei irrotettavaa koukkua ole kerran ollut saatavilla, olisin ehkä jättänyt tuon perävaunun hinailun muiden hommaksi... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

Mutta alkuperäiseen aiheeseen, kyllähän GT-R varmaan (about vakiokuntoisena ;) ) ihan kivasti vaunua vetelee, mutta jos ei irrotettavaa koukkua ole kerran ollut saatavilla, olisin ehkä jättänyt tuon perävaunun hinailun muiden hommaksi... :P

Nonih, nyt kun rekkamiesten nusnus-kisailut on saatu päätökseen niin aiheeseen palataksemme voisin lisätä, että koukku on sentään irroitettava, rivologinen toki silti tuossa autossa. Tuon ruotsalaisauton omistaja hinailee jotain rata-Corsaa tuolla aika-ajoin. Kukinhan saa tietysti (valitettavasti) tehdä omaisuudellaan mitä haluaa, ei siinä mitään. Itse ajattelin silti jättää karavaanarihommat väliiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

Vai onkos dolly vaan sellainen irroitettava, jolla kytketään puoliperä kuorma-auton perään?

EDIT: Hahaa! Teli on ihan vaan tavan teli, se keskipisteestään laakeroitu on kääntöteli. Who's the nusnus king (for) now? ;D

Dolly (suomalaisittain "vasikka") on nimenomaan se puoliperävaunuun kiinnitettävä pienempi kärry.

Ja mitä pilkun intiimiläheisyyden kuninkaallisuuteen tulee, pidän itseäni kruunaamattomana valtiaana yhäkin, koska kääntöteli on uudempi (tarkempi) nimitys täysperävaunun telivaunulle jossa vetoaisa on. Tarkistin juuri sanakirjasta sanan "teli" ja siinä puhuttiin raitiovaunun kääntyvästä apuvaunusta ;)

Minäkin huojennan omaatuntoani ja alan nyt puhumaan alkuperäisestä aiheesta (WOW!), eli kyllä julkisesti roviolla pitäisi polttaa tuollaiset skylineen koukunlaittajat :D Vaikka onhan tuossa jälleen hyvä esimerkki siitä että nissani se tarvitaan jotta ooppelin saa liikkeelle ;D muhuhahaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

Minäkin huojennan omaatuntoani ja alan nyt puhumaan alkuperäisestä aiheesta (WOW!), eli kyllä julkisesti roviolla pitäisi polttaa tuollaiset skylineen koukunlaittajat :D

Taas tuota niin tyypillistä suomalaista ahdaskatseisuutta. Tikkuja ollaan raapimassa heti kun joku uskaltaa hieman itseään toteuttaa. Karavaanarihommat jätän tosiaan väliin, mutta autoonhan on muutoin sovitteilla tietenkin Cedricin diesel, loppuu se hillitön penssiinin horiminen. Ja skyllenhän saa jokainen käsistään kätevä sosiaalidemokraatti pakettiautoksi takapenkin poistamalla ja väliseinän rakentamalla. Ja tuas kilometrit halpenoo...

Ja sitten voisi tosiaan liikennevaloissa YLLÄTTÄÄ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

Taas tuota niin tyypillistä suomalaista ahdaskatseisuutta. Tikkuja ollaan raapimassa heti kun joku uskaltaa hieman itseään toteuttaa. Karavaanarihommat jätän tosiaan väliin, mutta autoonhan on muutoin sovitteilla tietenkin Cedricin diesel, loppuu se hillitön penssiinin horiminen. Ja skyllenhän saa jokainen käsistään kätevä sosiaalidemokraatti pakettiautoksi takapenkin poistamalla ja väliseinän rakentamalla. Ja tuas kilometrit halpenoo...

Ja sitten voisi tosiaan liikennevaloissa YLLÄTTÄÄ.

Tiesitkös että skylinea on cedricin (LD28) dieselillä tehtykin! Tosin ei GT malleja... :) Unelma olisi kun saisi konevammaisen GT-Rrän ja laittaisi siihen LD28 rivipumpulle muunnettuna riittävän suurilla elementeillä + IC + fööni. Siinäpä sossuille ihmettelemistä ;D

BTW. Onko koukun asentaminen itsensä toteuttamista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

Tiesitkös että skylinea on cedricin (LD28) dieselillä tehtykin! Tosin ei GT malleja... :)

Sikäli kun tuo oli kysymys, niin voin ihan rehellisesti tunnustaa: en.

BTW. Onko koukun asentaminen itsensä toteuttamista?

En tiedä? Riippuu autosta, tuohon autoon koukun laittaminen on... eh.... No, antaa olla ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ASJ

Re: Kovil-GTR

Taas tuota niin tyypillistä suomalaista ahdaskatseisuutta. Tikkuja ollaan raapimassa heti kun joku uskaltaa hieman itseään toteuttaa. Karavaanarihommat jätän tosiaan väliin, mutta autoonhan on muutoin sovitteilla tietenkin Cedricin diesel, loppuu se hillitön penssiinin horiminen. Ja skyllenhän saa jokainen käsistään kätevä sosiaalidemokraatti pakettiautoksi takapenkin poistamalla ja väliseinän rakentamalla. Ja tuas kilometrit halpenoo...

Ja sitten voisi tosiaan liikennevaloissa YLLÄTTÄÄ.

Tiesitkös että skylinea on cedricin (LD28) dieselillä tehtykin! Tosin ei GT malleja...

jeps... tota diesel Skylinea tehtiin vain 80-81, ja GT malleja? ainakin merkinnöiltään ne näyttäisi olevan. :P

1980 | C211 series | KEGC211VF 2D HT DIESEL GT

1980 | C211 series | EGC211HA 4D SD DIESEL GT

1981 | R30 series | RER30HF 5D HB GT-L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

Tiesitkös että skylinea on cedricin (LD28) dieselillä tehtykin! Tosin ei GT malleja...

jeps... tota diesel Skylinea tehtiin vain 80-81, ja GT malleja? ainakin merkinnöiltään ne näyttäisi olevan. :P

1980 | C211 series | KEGC211VF 2D HT DIESEL GT

1980 | C211 series | EGC211HA 4D SD DIESEL GT

1981 | R30 series | RER30HF 5D HB GT-L

Uups, aivan oikein, menin sanojen säästämiseksi lyhentämään kaikki GT-jotakin pelkäksi GTeeksi. C211 ja muistaakseni R30 Skylineähän ei ollut GT-R mallina ollenkaan, tehokkain oli GT-ES.

Silti esim. R33 GT-R dieselinä olisi cool ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

Silti esim. R33 GT-R dieselinä olisi cool ;D

CD20:n keulille vaan niin johan lähtee ;D

Mut koukkuasiaan, mitäs sit jos jollakin on koukku skylinessa? Tais joku tikkurilassakin vetää kärriä s13 kakssatkulla ;D mut sehän ei ookkaan mikään superauto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

CD20:n keulille vaan niin johan lähtee ;D

Mut koukkuasiaan, mitäs sit jos jollakin on koukku skylinessa? Tais joku tikkurilassakin vetää kärriä s13 kakssatkulla ;D mut sehän ei ookkaan mikään superauto :)

RD28 (Laurel, Patrol et.al.) on läheistä sukua RB-moottoreille, menee paikalleen lähes heittämällä jos on tarvis, mutta nokivasaran teholukemat jäävät enintään kohtalaisiksi vaikka mitä tekisi. Hauskempaa olisi heittää vihainen RB savukoneen tilalle vaikka pätkä-Patroliin.

Vetokoukku nopeassa autossa ei IMO ole taas mikään tavaton asia, omakohtaisestikin on traileria kiskottu Cosalla, turbo-Legacylla, Typhoonilla sun muilla "sopimattomilla".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

RD28 (Laurel, Patrol et.al.) on läheistä sukua RB-moottoreille, menee paikalleen lähes heittämällä jos on tarvis, mutta nokivasaran teholukemat jäävät enintään kohtalaisiksi vaikka mitä tekisi. Hauskempaa olisi heittää vihainen RB savukoneen tilalle vaikka pätkä-Patroliin.

Höpsis, 400hv muutaman toimintatonnin avulla. Propaanisuihkulla enemmän. On se minusta enemmän kuin kohtalaisesti ::)

Patrolia on RB30 koneella, mutta on pätkäpatrolikin niin raskas, että alkaa osat paukkua jos oikein vihaiseksi tekee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

Vetokoukku nopeassa autossa ei IMO ole taas mikään tavaton asia, omakohtaisestikin on traileria kiskottu Cosalla, turbo-Legacylla, Typhoonilla sun muilla "sopimattomilla".

Tokitoki, kuten jo aiemmin kirjoitin, niin itse kukin tekee omaisuudellaan mitä huvittaa. Alunperin kun tuon kuvan linkitin, niin tarkoitus oli lähinnä tarjota väelle "hauska" kuriositeetti tyyliin "kaikkea sitä näkee". No, nyt on sitten päästy rahtarien nusnus-leikkien kautta orastavaan kinasteluun siitä, saako "superautoon" laittaa koukun eli ei. Kuten taisi tullakin jo ilmi, niin itse en laittaisi, nuo kuvaamasi autot ovat mielestäni hiukan eri sarjasta kuin tuo GT-R. Mutta tämä ehkä riittää tästä?

BTW, tamphoonia tekisi hyvinkin mieli perheen kakkosautoksi, mutta kun ymmärtääkseni sillä ei juurikaan saa vetää mitään, ja koukkuautolle olisi juuri tarve. Tällä puolen lahtea tarjontaakin kun olisi. Jos hakisi Suomesta 454SS-avolavan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kovil-GTR

BTW, tamphoonia tekisi hyvinkin mieli perheen kakkosautoksi, mutta kun ymmärtääkseni sillä ei juurikaan saa vetää mitään, ja koukkuautolle olisi juuri tarve. Tällä puolen lahtea tarjontaakin kun olisi. Jos hakisi Suomesta 454SS-avolavan?

IMO ultimaattinen käyttöauto on king-cab/hilux crewcab mallisena, eli 4-ovisena. Koukkukuormat ovat sairaan suuret ja on ruongollinen, iso, sekä turvallinen nelivetoinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×