Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Furior

Sunny n13 putkisto

Recommended Posts

Juu elikkä löytyykö n13 (12v -90) valmiina mitään järeempää putkistoa vai pitääkö tehä itse palasista? Peltipakosarjaa löytyy (~300e), mutta putkistoa en oo nähny missään.

Re: Sunny n13 putkisto

Ei oo kovin monimutkanen putki kyl ite tehäkään, omassa sunnyssä oli kyl ihan perustarvikeputki kun ei pörinää hakenukaan.

Marteliuksen äijät rakenteli mulle putken joskus ´99 - ´00, vein sinne kokonaisen GTi:n hormin alkukäyrineen malliksi ja silloin ainankin oli juttua että ne tekee siitä samalla taivutuskortin. Malli + uudet kilkkeet tuli takaisin Laitilasta postilla, joten en tiedä miten loppupeleissä kävi. Eli jos äijät silloin tekivät siitä kortin, niin siellä putken teettäminen pitäisi onnistua. En ole tosin kuullut että kukaan sieltä olisi putkea N13:seen sittemmin ostanut.

Ei oo kovin monimutkanen putki kyl ite tehäkään, omassa sunnyssä oli kyl ihan perustarvikeputki kun ei pörinää hakenukaan.

Joo eipä tuo kovin vaikean näköinen oo, jos vaan sais motivaatiota alkaa vääntelee.

Pistin tonne Marteliukselle sähköpostia että onnistusko tommosen vääntö, mutta jos ei niin täytyy sitten varmaan ostella vaan palikoita ja alkaa tekee ite.

En tiedä kaipaako vakiopeli tai lähes vakio kovin kummoista putkea, en ite ainakaan viitti äänestä maksaa mikäli tehot tai sylinterimäärät eivät ole tuplaantuneet ::)

Ja sen ainoan konkreettisen muutoksen mitä tohon autoon putkistolla voit saada eli ne äänet saat kyllä aikaan helpommin ja halvemmallakin.. Takapöntöksi vaan vaihdat jonku läpivirtaavan mallin ja käytät vielä alkuperäisiä kiinnikkeitä.

Ei maksa paljoa ja on helppo homma.

Mulla oli N13 GTI:ssä Simonsin vaimennin ja ne äänet oli aika miellyttävät..

Ja sen ainoan konkreettisen muutoksen mitä tohon autoon putkistolla voit saada eli ne äänet saat kyllä aikaan helpommin ja halvemmallakin.. Takapöntöksi vaan vaihdat jonku läpivirtaavan mallin ja käytät vielä alkuperäisiä kiinnikkeitä.

Niinhän se taitaa olla järkevintä. Minkäs kokonen halkaisijaltaan tuo sunnyn vakioputki on?

Mulla oli N13 GTI:ssä Simonsin vaimennin ja ne äänet oli aika miellyttävät..

Furior:

Mulla on yks ylimääräinen Simonssin välivaimennin tallinmurkissa, mitenköhän sovetuis takapöntöks?

Oli Almerassa kun ostin, siinä on vielä pätkät putkea päissä joissa toisessa katille menevä laippa.

Furior:

Mulla on yks ylimääräinen Simonssin välivaimennin tallinmurkissa, mitenköhän sovetuis takapöntöks?

Oli Almerassa kun ostin, siinä on vielä pätkät putkea päissä joissa toisessa katille menevä laippa.

Mjaa-a, enpä tiiä. Mulla ois kyllä tiedossa yks jackyn takapönttö, tosin 2" sisääntulolla mutta pienellä sovittelulla kait menee... =)

Joo kannattaa laittaa sinne Simonssin takapönttö, pitää ihan kivaa mörinää, joten ei tarvi mitää muuta ostaa kun se pönttö vaa taakse, itsellä on sellainen omassa autossa n13 1.6slx. Niin ja kannattaa ostaa sellaisen supistetun putken palasen koska se ei sovi suoraan siihen alkuperäiseen putkeen ja sit kantsii ostaa tai ainakin itse ostin siihen sellaisen putkenpään jonka kantsii hitsata siihen pönttöön kiinni (ainakin itsellä hitsattu kiinni ja paljon möreempi ääni :) Putkenpää makso jotai 25-35€ välissä en muista tarkkaan, ja takapönttö makso 35€. Niin ja se kiinnitettiin jollain rautatangoilla alkuperäisiin kiinnikkeisiin mitkä on siellä auton pohjassa kiinni...

Tuollaisen simonssin ovaalin muotoisen välimainetajan kun laitta peräpöntöksi niin voin kyllä lähettää sinulle parin korvatulppia veloituksetta ;D Äänet muuttuu ihan kamaliksi ja siinä 2500-3000 kierroksen välillä aivan kauhea kumina. Vaimennin oli muistaakseni 2.5" ja putkenpää sijoitettu n. 5cm puskurin reunan takapuolelle, eli ei pitäis huminan johtua siitäkään että jäis kaasut takapuskuirn sisäpuolelle pyörimään. ääntähän tuolla kyllä lähti mutta auto oli matka-ajoon tuon asennuksen jälkeen täysin kelvoton ilman kuulosuojaimia.

Suosittelisin ihan jotain perus thööning pönttöä mitä mm. auto varaosa liikkeissä on kaupan, sellaisia missä on sisään meno jotain 2" ja joku erikoinen ulostulo. Ja vapariin ei kannata mun mielestä laitta läpivirtaus pönttöä, koska tehoihin sillä on niin minimaalinen vaikutus.

Tuollaisen simonssin ovaalin muotoisen välimainetajan kun laitta peräpöntöksi niin voin kyllä lähettää sinulle parin korvatulppia veloituksetta ;D Äänet muuttuu ihan kamaliksi ja siinä 2500-3000 kierroksen välillä aivan kauhea kumina. Vaimennin oli muistaakseni 2.5" ja putkenpää sijoitettu n. 5cm puskurin reunan takapuolelle, eli ei pitäis huminan johtua siitäkään että jäis kaasut takapuskuirn sisäpuolelle pyörimään. ääntähän tuolla kyllä lähti mutta auto oli matka-ajoon tuon asennuksen jälkeen täysin kelvoton ilman kuulosuojaimia.

Suosittelisin ihan jotain perus thööning pönttöä mitä mm. auto varaosa liikkeissä on kaupan, sellaisia missä on sisään meno jotain 2" ja joku erikoinen ulostulo. Ja vapariin ei kannata mun mielestä laitta läpivirtaus pönttöä, koska tehoihin sillä on niin minimaalinen vaikutus.

Se välivaimentaja jota tarkoitin oli ihan pyöreä suht. pieni, voi olla että siinä itse väännetyssä putkistossa oli molemmat vaimentajat välivaimentajia, takimmainen oli ovaalin muotoinen johon oli tehty t-haara DTM päille, aika pieni sekin.

Oli kyllä kamalat äänet, juuri tuollaiset kumisevat jotka raastoivat hermoja norm. ajossa.

Ei se putkisto kyllä kauaa ehtinyt paikollaan olla, ehkä joku viikko auton ostosta, menin valittamaan kolinasta auton takaosassa, ja kolinan aiheuttajaksi paljatu kuinkas ollakkaan se s..tanan putki, mikä otti kiinni takasillan ylitykseen joka oli vielä tehty niin että, sitä ei ilman rälläkkää saanut pois (vaimentaja hitsattu kiinni). ;D

No, nissanliike laittoi sinne uuden orkkis putken tilalle samaan kauppaan.

Jäi siitä putkesta mulle se jo mainitsemani välivaimennin ja DTM-putkenpäät, takavaimentaja oli senverta mätä että, heitin se kaattikselle.

Omasta sanista löytyi ostohetkellä myös jonkun tee_se_itse_miehen vääntämä Simonsin rensseleillä varustettu putki. Äänet oli todellakin kauheet. Olihan se alussa mukava herätellä kolmen korttelin pulit aamuisin. Mutta vähitellen äänet alko raastaan hermoja. Kaiken kruunas vaihdevikanen laatikko. Ei ollu mukava ajella 160 km nelosella Simonsia kuunnellen. Päässä soi vieläki :o >:(

Kannattaa muuten todellaki panostaa tollasen itsetehdyn putkiston suunnitteluun ja mielellään myös siihen, että tarvittaessa putkiston saa irti ilman rautasahaa. Ja omat kokemukseni tehojen lisääntymiseen liittyy myös suunnitteluun. Nykyään saniaisessani on vakio putkisto ja olen aivan varma että NYT on pari heppaa ilmestyny jostain. Ei tainnut edellinen omistaja osata hitsauksen jaloa taitoa!

Sunny tuunaaja: Mistä oot saanu 35 eurolla tollasen takapöntön? ::)

Mull on itellä sarjasta eteenpäin ite tehty putkisto orkkis vaikulla ja

http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=13-6310 tollanen "peräpönttö". Edellisiin voinen sanoa et on totta et jos joutuu ajaan paljon ni kyl nois märinöissä on kestämistä. Mut jos halpaa hakee ni tuolt motonetista löytyy kivoja edullisia peräpönttöjä.

Sunny n13 putkisto

Kaveri laittoi aikoinaan 1.6 multivalveen Simonssin takavaimentajan... Ja yllätys yllätys, lähti kuin viitasyrjä sieltä auton alta kuukauden ajon jälkeen ja sanoi, että vakio putkella sen auto kiihtyi, kulki ja toimi paremmin kuin Simonssin pöntöllä... Matka ajossa tarvi jo silloin kuulosuojaimet ja kiihdyttäessä ei tarvinnu kaverille puhua ollenkaan... Murski, jolla on se musta coupe 1.8GTI tuli pari päivää sit samoihin ajatuksiin ja vaihtoi vakio pöntön taakse... Autossa ei vainu olla kuin hullu ja kuuro, ku sillä ajoi... Mutta makunsa äänissä itse kullakin...

Tämä ei pidä ainakaan paikkaansa mulla koska ihan kohtalaisen möreät äänet mullakin on ja ei hirveän kovat silti oo, ottakaa se vakio pönttö pois ja leikkaatte siitä vakiopöntöstä putket pois ja hitsaatte simonssin pönttöön kiinni, voi olla että joutuu ostamaan sellasen pienen supisteen putkien välille. Ja sit vielä ostatte tuon pakoputken pään ja hitsaatte sen simonssin päähän. Pakoputken pää maksaa saman veran kuin pönttökin eli 35euroo. Tällä yhdistelmällä ei ole kovat metelit. Kun vain muistaa hitsata ympäri asti eikä sieltä täältä. Ja jos ette usko niin kokeilemaan saa tulla ja vaikka ostaa koko AUTO multa pois kun se seisoo tossa pihassa käyttämättömänä.

JONEZ: Ostin Simons takapöntön Motormarketista Porista 35€, voi olla että Motonetistäkin löytyy sellaseen hintaan... Kannattaa ostaa! Mul ei ainakaa tullu mikää kauhee meteli kun vaihdoin sen ettei voi edes puhuu vaikka kiihdyttää. Sopivan möreet äänet silti, ei liian kovat!!! Edelleen saa tulla kokeilemaan jos ei usko, ei oo isot äänet!!! ;D

Vähä niinku ajais ralliautolla ;D:o8):D:)

Ostin Simons takapöntön Motormarketista Porista 35€. Mul ei ainakaa tullu mikää kauhee meteli kun vaihdoin sen ettei voi edes puhuu vaikka kiihdyttää. Sopivan möreet äänet silti, ei liian kovat!!!

Vähä niinku ajais ralliautolla ;D:o8):D:)

Itsel on Simonsin vaimennin sanis. Niin kauan kun kierrokset on alle 2500, ni ei mitään suuremmin häiritsevää metelii esiinny.

Yli mentäessä meteli nousee kohtuuttoman paljon. Esim. vitosella ajettaessa lähemmäs 6000 kierrosta koneessa, niin hyvä kun musiikki kuuluu. Ralliäänet kyllä on, kuuntelin kun veli koitti autoa. Itse olen kyl suunnittelemassa orkkisvaimentimen ostoa. :-\

Joo ei tuota simonssin morinää jaksa kertakaikkiaa kuunnela pidemmän päälle, en kyllä neuvois ketään ostamaan sellaista vapari autoon... Tehoja sillä ei ainakaan tule lisää.... Ja se kumina siinä 3000 kierroksen paikkeilla on tosiaan aivan älytön. Lyhyen seremonian saattelemana se on nyt haudattu tuonne romukasan alle ;D

En olis sitä itse edes laittanut, jollei vakiovaimentimessa olis ollu paria reikää. Veljel ol ylimääräinen simonssi ja nuorel miehel ku sanoo, et hyvä se on jne. Niin tietenkin se uskoo... ;D

Jätän itse kyl seremonian väliin. :D