Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Tremos

Lisävalot

Recommended Posts

Elikkä itel on P10 ja faijal P11 ni mietittiin just tos ku molemmis niin huonot valot et pitkät tarvis parantaa. Mutta mites saakos laittaa lisäpitkät ko ainaki ton mun P10 umpiois on jo ? ??????

Re: Lisävalot

Elikkä itel on P10 ja faijal P11 ni mietittiin just tos ku molemmis niin huonot valot et pitkät tarvis parantaa. Mutta mites saakos laittaa lisäpitkät ko ainaki ton mun P10 umpiois on jo ?  ??????

P10 ei saa laittaa lisäpitkiä, koska tietääkseni lisävaloja ei saa kahdentaa. P11 saa laittaa, kunhan ei ylitä referenssilukua 75 kaukovalojen ollessa kytkettynä.

Tarkoitushan varmaan oli, että auto menee valojen kanssa katsastuksesta läpi ja on lain mukaan tieliikennekelpoinen.

Elikkä itel on P10 ja faijal P11 ni mietittiin just tos ku molemmis niin huonot valot et pitkät tarvis parantaa. Mutta mites saakos laittaa lisäpitkät ko ainaki ton mun P10 umpiois on jo ?  ??????

P10 ei saa laittaa lisäpitkiä, koska tietääkseni lisävaloja ei saa kahdentaa. P11 saa laittaa, kunhan ei ylitä referenssilukua 75 kaukovalojen ollessa kytkettynä.

Tarkoitushan varmaan oli, että auto menee valojen kanssa katsastuksesta läpi ja on lain mukaan tieliikennekelpoinen.

minulla ainakin on tuossa P11:ssa omissa umpioissa lisäpitkät. Parempaa valoa saa vaihtamalla kunnon polttimoihin ja parantamalla valojen virransaantia (johdotus ja releytys). Paras vaihtoehto on taitaisi olla kuitenkin kunnolliset lisäpitkät, mutta lyhyet tuovat ongelman joka tapauksessa. Koskikohan tuo lisävalojen kahdentamissääntö pitkiäkin? kun muistaakseni vain referenssiluku on määräävä. (Tarkistus:  http://ffp-motorsport.com/tuning/laki/valot.php . Jos vain silmään miellyttää, niin Hellan 1000 FF:llä näkee jotenkin (kokemusta työautossa)

Elikkä siis onks tos P10 jo valmiiks niinku 4 pitkää? Vai miten ? Ku tos linkis sanottiin et "Kaukovalaisimia saa olla kaksi tai neljä (lisäkaukovalot)." Mut jos on ni voiko vaikka toiset ottaa pois ja panna siihe vaik esim Rally 1000 ?

minulla ainakin on tuossa P11:ssa omissa umpioissa lisäpitkät. Parempaa valoa saa vaihtamalla kunnon polttimoihin ja parantamalla valojen virransaantia (johdotus ja releytys). Paras vaihtoehto on taitaisi olla kuitenkin kunnolliset lisäpitkät, mutta lyhyet tuovat ongelman joka tapauksessa. Koskikohan tuo lisävalojen kahdentamissääntö pitkiäkin? kun muistaakseni vain referenssiluku on määräävä. (Tarkistus:  http://ffp-motorsport.com/tuning/laki/valot.php . Jos vain silmään miellyttää, niin Hellan 1000 FF:llä näkee jotenkin (kokemusta työautossa)

Jaahas. Ompas meillä erilaisia autoja sitten. P11 Umpioissa ei ole mitään lisäpitkiä chuck-ball.gif   ;D, siinä on vaan kahdet valot jotka on toteutettu erillisinä vaikka samassa umpiossa ovatkin. Molemmat lamput ovat H1 55W.  Mä en muutenkaan ihan ymmärrä miten te haukutte ton auton valoja (P11) huonoiksi. Aika monia oon ajellu ja mun mielestä nää on oikeasti aika hyvätkin.

Jaahas. Ompas meillä erilaisia autoja sitten. P11 Umpioissa ei ole mitään lisäpitkiä chuck-ball.gif   ;D, siinä on vaan kahdet valot jotka on toteutettu erillisinä vaikka samassa umpiossa ovatkin. Molemmat lamput ovat H1 55W.  Mä en muutenkaan ihan ymmärrä miten te haukutte ton auton valoja (P11) huonoiksi. Aika monia oon ajellu ja mun mielestä nää on oikeasti aika hyvätkin.

no anteeksi.. ei tosiaan lisäpitkiä, vaan erilliset pitkät erillisillä polttimoilla ja heijastinpinnoilla, mutta muuten samoilla umpioilla  ;D . siihen saa laittaa lisäpitkät, kunhan ref.luku ei mene yli 75.  Noita Helloja hankkiessa ainoa vaihtoehto on 17,5 ref.luvulla olevat, tai joutuu suurempiinkin sähköhommiin..

Tyhmä kysymys, mutta saakohan noita erillisiä pitkiä suunnattua mitenkään, kun pitäisi saada valokuviota pitkillä säädettyä.

On tainnut Stano ajella "aika" huonovaloisilla autoilla, jos nuo (tuossa P11:ssa) ovat oikeastaan aika hyvät valot.. 8)

On tainnut Stano ajella "aika" huonovaloisilla autoilla, jos nuo (tuossa P11:ssa) ovat oikeastaan aika hyvät valot.. 8)

No se on tietenkin mahdollista. Uusia niistä on moni ollu mut ehkä niissäkään ei nää valot aina oo niin hyvii... Volvo 340:ssä oli paskat. Siitä ku vertaa ni voi tietysti olla et mitkä vaan tuikut tuntuu hyviltä.. ::) Mulle ainaki riittää paremmin ku hyvin. Ja polttimoiden vaihto kerran vuoteen vaikuttaa paljon.

Mitä polttimoita P10 käyttää? Jos siellä ei ollenkaan H4:a niin pätee sama juttu kuin P11:ssa. Jos siellä taas on H4 ja esim. H1 niin periaatteessa erillinen peilipinta toimii ns. kahdennusvalona (tiedän, väärä termi mutta tuli ensimmäisenä mieleen) ja sen myötä, jos tarkkoja ollaan, ei saa lisäkaukovaloja laittaa. Toinen juttu onkin kuka pistää merkille että samassa umpiossa on liikaa valoa... ;)

Mitä polttimoita P10 käyttää? 

P10 slx ja egt malleissa on umpioissa H4 ja H3 polttimot, eli referenssiluku tulee täyteen (75) jo vakio valoilla, mutta jos haluaa laittaa erilliset lisäkaukovalot laillisesti, niin vakio umpioissa olevat H3 lisäkaukovalot pois toiminnasta, niin hyvä tulee. P10 L ja LX ym. karvalakkimalleissa ei oo muuta kuin nuo H4 valot.

Mun ex P10 egt primmussa oli paljon paremmat valot kuin nykyisessä P11 GT primmussa, tosin tuossa P11 on molemmat polttimot H1, eli uloimmaisissa valoissa palaa aina vain "lyhyet" ja kun laittaa "pitkät" päälle, niin sisemmät valot syttyy. Eli sisempien valojen ref. luvut vain lasketaan, elikkä saa laittaa laillisesti erilliset lisäkaukovalot, kunhan ref. luku pysyy sallituissa rajoissa.

Ja tuossa ex egt primmussa oli sisemmissä kaukovaloissa H3 100W polttimot, joten sekin hieman paransi valotehoa ::)

Ite miettiny just tota et pitäskö laittaa 100w pitkiin mut ei taida noi muovi umpiot kestää?

Sama homma Rahikaisella. Tuli kuitenkin mieleen,että sulaakohan tosiaan umpiot ja mitenkäs käy noiden johdotusten kanssa. :o Sittenpä tyydyin ihan Philipsin 55 W visionplussiin. Aika näyttää, tuleeko laitettua talveksi sellaiset susirumat ämpärinkokoiset lisävalot keulalle. ::)

Ite miettiny just tota et pitäskö laittaa 100w pitkiin mut ei taida noi muovi umpiot kestää?

Kokemukset osoittaneet (kuulopuheita, ei omakohtaisia kokemuksia) että umpioita on saatu pilalle satawattisilla polttimoilla.

Elikkä siis mitäs toi kattastusmies sanoo jos poistan ne sisemmät pitkät omast P10 slx:st ja paan vaik ralli 3000/1000?

:-\

Elikkä siis mitäs toi kattastusmies sanoo jos poistan ne sisemmät pitkät omast P10 slx:st ja paan vaik ralli 3000/1000?

:-\

Se kannattaa sanoa jo katsastuksen alkuvaiheessa, eikä sinne sitten saisi mennä edes johtoa (kai).

Mielestäni vielä parempi vaihtoehto olisi että kytkisi nuo H4:t palamaan lähivaloilla vaikka olisi pitkät päällä.Ne valaisisivat lähempää (monissa automalleissa palaa kaukovaloja käytettäessä sekä lähi-, että kaukovalot)... Sitten umpion kaukovalot olisi toiminnassa ja siihen vielä lisäpitkät. Lainmukainen ratkaisu (kunhan referenssi ei ylity), mutta veikkaan että katsastusmiestä on vielä vaikeampi saada vakuuttuneeksi siitä ettet laita johtoja takaisin kiinni heti kun saat leiman paperiin.

Tietysti aina varmempi kysyä noista katsastusasioista etukäteen...

Mulla oli 100w polttimot käytös yhden talven, enkä huomannu että mitään olis sulanut.

Tosin nyt on ämpärin kokoset lisävalot nokalla ja kyllä näkee. Lyhyille vaihtaes tuntuu että kaikki valot häviäis.

Guest JukeBoy

;D Meikän masiina tarvis sataset lyhyillekki!

On teillä huonot valot.

Mulla on ihan uudet eGTn umpiot, jossa on H4 ja H3.

Sinne heitin BlueVisionit, ja lisäpitkiin 55W vakio philipsit, muistaakseni LongLifet. Mun valot näyttää paremmin faijan uuden 05 mallin primerassa. En tiedä mikä mun valoissa sit on, mutta kyllä pitkillä tulee äkäseen vilkuttelua, ja on vasta mitattu kuviot kohalleen.

Umpio kannattaa pestä myös sisältä liuottavalla aineella, polttimo polttaa kaikkee paskaa myös sisäpinnalle.

Kaiken lisäksi, sellaset isot kannut keulaalla on ihan naurettavan rumat, :-X:-X:-X, miksi laitatte semmosia. Laittakaa omat, alkuperäiset valot, kuntoon pärjäätte ilman kannuja. ;D

Tosin, kauneus on katsojan silmissä, mutta kannut ei sovi kenenkään silmään. :-*

ps: Ei ne 100W polta umpiota, ainakaan jos ovat 82' ja siitä uudempaa mallia, ensimmäiset muovikulhot olivat heikkolaatusta muovia, ja sulivat jopa 55w lampuilla.