Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
turre101

Pakoputken venttiili - asiaa vai humpuukia?

Recommended Posts

Mitäs sanotte tuolla etusivulla tällä hetkellä näytillä olevasta vempeleestä?

http://www.atpturbo.com/

Eli säätää ahtopaineiden myötä pakoputken halkaisijaa, ettei kärsi alaväännöt ja metelitkin on hillitymmät pienillä kierroksilla varmasti.

Kokeilemisen arvoinen? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Pakoputken venttiili - asiaa vai humpuukia?

Höh, luulin että se on jo myynnissä, mutta oli vieläkin "coming soon" :( Saa sillä ainakin venttiilit palamaan kun se vaurioituu ;D

Eipä silti, olen odottanut että koska tuo tulee myyntiin, kiinnostaa nähdä ne luvatut dynolaput. Itse olen suunnitellut yhteen värkkiin kuorma-auton pakokaasujarrusta vastaavaa zydeemiä. Periaatteessa moottorin käytös pienillä ahdoilla pitäisi parantua, aivan kuin vaparin pakoputki voidaan virittää.

Sitten sain päähäni uuden keksinnön, että tuo venttiili aukaisisi toissijaisen pakoputken (lyhyt ja valtava) kun vastapaine nousee riittävän korkeaksi. En tiedä onko tuota missään tehty? Mitähän katsastussetä sanoisi kun sellaisen auton alta löytäisi ;D;D;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Pakoputken venttiili - asiaa vai humpuukia?

Kyllä mulla alaveto parani 3" outletin asennuksen jälkeen ???  Ei ymmärrä mihin toi systeemi perustuu.

Eri asia olis jos toi läppä tulis ennen turbiinia ja näin pakottais pakokaasun virtaus nopeutta kovemmaksi tai jotaa. 

Ääniähän toi kyllä saattaa hiljentää.

**mutu**

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Pakoputken venttiili - asiaa vai humpuukia?

Kyllä mulla alaveto parani 3" outletin asennuksen jälkeen ???  Ei ymmärrä mihin toi systeemi perustuu.

Eri asia olis jos toi läppä tulis ennen turbiinia ja näin pakottais pakokaasun virtaus nopeutta kovemmaksi tai jotaa. 

Ääniähän toi kyllä saattaa hiljentää.

**mutu**

Niinpä, siksi nuo dynotiedot olis hauska nähdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Pakoputken venttiili - asiaa vai humpuukia?

Mua kiinnostais ihan manuaalinen venttiilikin ääniä pienentään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Pakoputken venttiili - asiaa vai humpuukia?

Mua kiinnostais ihan manuaalinen venttiilikin ääniä pienentään.

No ei muuta kun jonkun "isomoottorisen" auton kaasuläppäkotelosta vääntämään. Tosin materiaalit ei ehkä kestä ihan turbon jälkeen asennettuna, mutta voihan sen venttiilin ujuttaa putken väliin vähän myöhemminkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Pakoputken venttiili - asiaa vai humpuukia?

On käynyt mielessä kun on toi 58mm kaasuläppäkotelo ylimääräisenä et siitä väkertäis. Mut suht. yksinkertainen olis tuollainen rakentaa, vaikka vaijerikäyttöinen versio.

Duuni kaveri tossa kertoili et tota systeemiä oli jo käytössä/ myynnissä 80-luvun alussa. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Pakoputken venttiili - asiaa vai humpuukia?

Duuni kaveri tossa kertoili et tota systeemiä oli jo käytössä/ myynnissä 80-luvun alussa. ;D

Eikös Mitsun 3000GT:ssä ollu joku tuollanen sydeemi vakiona...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Pakoputken venttiili - asiaa vai humpuukia?

Eikös Mitsun 3000GT:ssä ollu joku tuollanen sydeemi vakiona...?

Näin sanoo minunkin muistikuvat jostakin muinoisesta lehtiartikkelista. Autospeedissa on artikkeli vastaavasta, olivat asentaneet Holdeniin ja testailleet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Pakoputken venttiili - asiaa vai humpuukia?

Eikös Mitsun 3000GT:ssä ollu joku tuollanen sydeemi vakiona...?

3000gt on 2 pakoputkistoa vivusta voi vetää ja pakokaasut kiertää eriputkista jossa ei ole vaimentimia.

kovameteli tai hiljainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Pakoputken venttiili - asiaa vai humpuukia?

...eikös noissa suht uusis pemareiski oo joku tollanen systeemi(oiskohan ollu 330kupee ::))...muistaakseen takapöntös just ennen ulostuloja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Pakoputken venttiili - asiaa vai humpuukia?

3000GT:ssä on tuollainen ja saahan noita HKS/Apexi ym. mutta hinta on aikas hurja. Mulla saattas olla tiedossa 3000GT:n käytetty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Pakoputken venttiili - asiaa vai humpuukia?

e36 328i:ssä ainakin on. Kun antaa enemmän urkua niin aukee toinenkin mehupilli ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pakoputken venttiili - asiaa vai humpuukia?

Tosi wanha aihe mutta itselle ajankohtainen. Olisiko kellään tiedossa löytyisikö mistään valmiina ns. 3-tieventtiiliä Y-mallisena 50-60mm koossa? Olisi tarkoitus hukkaportin lähtö haaroittaa siten että saisi tarvittaessa ohjattua putkeen tai ulkoilmaan hukkikselta tulevat pakokaasut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×