Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
turre101

Operaatio kytkimenvaihto

Recommended Posts

Näitä operaatioita riittää... (vannejutut sillon aikasemmin) ;)

Ensi viikolla olis tarkotus vaihtaa nämä tuohon kotteroon:

sachs-paketti.jpg

Kunhan vielä saan uuden painehaarukan hankittua jostain. Otan sitten vaihtotyöstä kuvia ja postailen tännekin jos olisi jollekin apua.

Mutta mutta, tuo homma pitäis sitten yhdessä päivässä / illassa hoitaa, niin mitäs nyt on hyvä hankkia jo etukäteen?

- Eikös kampiakselin takastefa olis kätevä nappasta irti tossa samassa ja ujuttaa uusi paikalleen, vaikka ei vuotaisikaan? Eikös se ole ihan näin helppoa?

- Mitä tiivisteitä mä tarvitsen tossa uusia?

- Öljyt tottakai, ajattelin Mobilin mineraalit 80W-90 öljyt viskata laatikkoon.

Kytkimen nesteet ajattelin että vois samalla vaihtaa. Vähän hölmö kysymys mutta missäs kytkimen nestesäiliö on? ??? En oo nyt auton vierellä mutta kun muistelen niin eipä oo silmään pistänyt, vai onko se samassa jonkun muun kanssa..? Onko paha homma ilmata kytkin jos ne nesteet vaihtaa? Kannattaako työsylinteri tms. rassata puhtaaksi tai muuta vai parempi antaa olla?

- Mitkä nesteet kytkimeen?

Tuosta itse vaihdosta, niin mitäs pitää irroittaa että saan kardaanin tipahtamaan ensimmäiseksi pois? Sen jälkeen loota alas, vaihdekeppi pitää tätä ennen irroittaa siitä lootan kyljestä tietty.

Re: Operaatio kytkimenvaihto

se kytkin neste säiliö on siellä kuskin puolen iskaritolpan takana siis ohjaamoon päin se pieni säiliö, eikä oo paha homma ilmata kytkin toinen vaan pumppaa ja toinen availee ruuvvia ja välillä kahtoo et nesteen pinta ei mene liian alas.

mä laitoin ihan normaalit jarru/kytkin nesteet kyllä ne ajaa ihan saman asian kun jotkut "race" jutut.

toi kardaani lähtee irti silleen et otat eka pois sen rautalätkän mikä menee kardaanin alapuoleta ja sit otat vaikka perästä irti ton kardaanin pään ja sit siitä keskeltä ne kaks kiinnitys pylttiä pois ja sit vedät vaan kardaanin pois vaihelaatikosta. ja sit kun otat sitä vaihekeppiä irti niin helpompi ottaa sieltä vaihekepin juuresta se lukko rengas pois ja sit vaan nostaa kepin pois, toi tapa et otat sen levyn vaihelaatinkon päältä pois on vähän työläämpi

ja kun ottaa kardaanin osiin niin pitää muistaa merkata ne alkuperäiset kiinnitys kohdat, koska akseli on tasapainotettu.

toi kardaani lähtee irti silleen et otat eka pois sen rautalätkän mikä menee kardaanin alapuoleta ja sit otat vaikka perästä irti ton kardaanin pään ja sit siitä keskeltä ne kaks kiinnitys pylttiä pois ja sit vedät vaan kardaanin pois vaihelaatikosta.

En muista minkälaiset kiinnitykset ja muut siellä on, mutta jos noin sanotaan niin kyllä se noin sitten lähtee, nään sen sitten kun saa auton nosturille taas. :)

Jotenkin vaan mielikuva että kardaani on sekä lootan että perän "sisällä", joten ihmetyttää että millä sitä saa vedettyä pois kummastakaan ellei irrota perää tai lootaa.. ??? Mutta kuten sanoin, ei oo tota tullut tutkiskeltua, eiköhän se selviä kun auton alle pääsee.

Mitenkäs tuo stefa, tai tiivisteet, mitä tarvitaan..?

kardaani kiinnittyy perään muistaakseni laipalla.... ::) ja sen saa vielä kahteen osaankin että kyllä se sieltä tulee näppärästi :P

Tota... miks se pitää ottaa irti perästä???:o

Ite otin sen siitä ekasta liitoksesta mikä on laatikosta taakseppäin.

Ei muuten saanu edes väärään asentoon sitä gardaanin pätkää mikä siitä lähtee pois, se puolenmetrin pala, kokeilin huviseen mutta jako ei sopinu ku just oikeessa asennossa.

Tosiaan keppi irti siitä laatikosta juuri noin miten sx sima sano.

Riippuu millaset välineet sulla on käytössä, jos ihan oikeet ni sillon varmaan viittit vielä vaihtaa ne kytkin nesteetkin, mutta jos ei oo mitään laatikkotunkkia/nosturia käytössä, niin kykän vaihon jälkeen et viitti enää nitä nesteitä enää vaihtaa. ;)

Laatokon pari ylintä pulttia on sitten "hippasen" hankalassa paikassa, joutuu nylpyttämään pikkuhuiljaa auki.

Ja kun sulla on laatikko irti, niin on helppo kiristä pakosarjan pultit, pääsee helpolla käsiksi.

Onnea :) vaihtoon.

Laatokon pari ylintä pulttia on sitten "hippasen" hankalassa paikassa, joutuu nylpyttämään pikkuhuiljaa auki.

Itse irroitin noi kaks ylintä kolmee 30cm jatkovartta käyttäen, elikkä jostain perän kohdalta ammuin ne mopolla auki :) Kävi aika helposti ;)

Itse irroitin noi kaks ylintä kolmee 30cm jatkovartta käyttäen, elikkä jostain perän kohdalta ammuin ne mopolla auki :) Kävi aika helposti ;)

Näin olisin itekki tehny, mut oli vaan yks jatko käytössä...

se ylin sielä keskellä on sitte aika piilossa, eli kannattaa muistaa tää jos ei tunnu laatikko irtoovan. ;)

ne laatikon kaks ylintä pulttia lähtee helposti piiiitkällä jatkovarrella ja nivel+hylsy+räikkäsetillä. ;)

Yks mikä kannattaa vaihtaa on kampiakselin päässä oleva silmälaakeri, se pronssiholkki joka asustaa siinä kytkinakselin reiässä... :) Saa vain maahantuojalta ja maksaa vain n. 4eskoo...lähtee helposti irti jos ensin halkaiset sen vanhan vaikka rautasahan terällä...

ite oon aina napannu koko kardaanin pois, eipä oo turhaan tiellä pyörimässä...

edit. piru ku toiset on nopeita.... ;D

Liukuvasaralla lähtee myös silmälaakeri nätisti turaamatta. Tosiaan noi jatkovarret on hyvä vinkki lootan ylimpien pulttien irroittamisessa. Itekin ensimmäisellä kerralla turasin lootan alas ilman jatkovarsia ja oli pirullista. Toisella kerralla oli jo onneksu niksit tiedossa ja ropaaminen sujui kuin tanssi :)

Lisätään nyt tähän vielä, että kytkinnesteen (kuin myös jarrunesteen) vaihtoon on olemassa huippukätevä väline kuin ilmauskannu. Eli noin 25€ välinen joka kytketään paineilmaan ja sillä imetään säiliöö ensin vanhat möhnät ja sitten uutta tilalle ja ilmataan. Ei tarvi apuria ja on siistiä.

Kun itse sen aikoinaan hankin, niin kyllä sitä mietti, että montakohan kirosanaa olisi aikojen saatossa säästynyt...

Nuo toimivat täydellisessä maailmassa... täällä missä elämme, ne aiheuttavat järjen lähdön  :D

EDIT: Jos tämä nyt jotakuta kiinnosta niin minun ilmauslaite on tällainen JWL143110.jpg

Kuukkeli näytti että Skylines Downunderin forumilla olisi puhuttu tuosta samasta toosasta, valitettavasti heidän forumi on ainakin nyt seis.

EDIT: Jeesus ku iso kuva :P

Nuo toimivat täydellisessä maailmassa... täällä missä elämme, ne aiheuttavat järjen lähdön  :D

Heheh.. Mä ostin tuollaisen putelin jo aikoja sitten mutta en ole edes kokeillut sitä kun jotenkin en sitten osaakaan kuitenkaan luottaa siihen. Pitäisi kokasta johonkin merkityksettömään hommeliin miten se toimii, omaan autoon ei uskalla  ;D .  Kaikkea sitä pitääkin... Olis saanut samalla rahalla vaikka jonkun litran bensaa. Tai olutta. Tai no voishan sitä kokeilla autoonkin mutta sitten joutuu kuitenkin ilmaamaan jarrut tai kykän perinteisin keinoin varmistaakseen lopputuloksen. Äh.

Edit.. siis bilteman burnukasta on kyse.

Tuohon kuvaan liittyen: minulla on se iso kannu jossa on letku ja kumi päässä; riittää mainiosti. Eli minulta puuttuu tuo täysvarustus, johon kuuluu joku huumeruisku ja täyttöpullo sekä joku ihme naru (olisiko verisuonten löytämistä varten ;D ).

Häkkyrä on Koivusen maahantuoma, eli todnäk. ainakin 50% tarvikemyyjistä voi tuon hommata.

Valmistaja on

logo.gif.

Tämmöinenkin ihmeaparaatti löytyy,

http://www.speedbleeder.com/

Eli normaalin ilmausnipan paikalle tuommoinen missä on takaiskuventtiili.. Sitten senkun pumppaa poljinta ja lisäilee nestettä tarpeen mukaan. Prätkissä noi on suosittuja, autoissa ei ihan niinkään kun niissä vaihdettavia nippoja on yleensä enemmän..

Tämmöinenkin ihmeaparaatti löytyy,

http://www.speedbleeder.com/

Eli normaalin ilmausnipan paikalle tuommoinen missä on takaiskuventtiili.. Sitten senkun pumppaa poljinta ja lisäilee nestettä tarpeen mukaan. Prätkissä noi on suosittuja, autoissa ei ihan niinkään kun niissä vaihdettavia nippoja on yleensä enemmän..

On tullut mietittyä että uskaltaiskohan suomen oloissa tuota takaiskunippaa jarruille laittaa... Mutta eipä olekaan tullut mieleen että kytkimellehän tuo olisi aika pätevä juttu. Pitääpä testata.

tuohon ilmaamiseen on olemassa rajusti yksinkertaisempi ja halvempi konsti kuin tuo purnukka, eli se on sellanen letkunpätkä missä on päässä takaiskuventtiili, maksaa koko setti muutaman euron ja niitä myy kaikki varaosaliikkeet, ainakin löytyy CD-cardic luettelosta... Ja tuokin systeemi toimii!

Tietty noihin masiinoihin on aina vaikee luottaa, ja siksi olen itse vielä pitäytyny perinteisissä ilmaus metodeissa... ;D

Peetrus jo esitteli kyseiset letkuhässäkät.. Minun pointti olikin nesteiden vaihto... Mulla on jatkuvassa huollossa useita autoja ja vielä useampia koneita (omia siis) joiden nesteiden vaihto jäi poikkeuksetta niin myöhään että se tuli tehtyä vasta kun satularemppa tuli eteen. Tuo ilmauslaite toi ainakin mulle pelastuksen (on ilo katsoa kun vanha paska tulee ulos vain liipaisinta painamalla).

Kukin taaplaa tyylillään.

Peetrus jo esitteli kyseiset letkuhässäkät.. Minun pointti olikin nesteiden vaihto... Mulla on jatkuvassa huollossa useita autoja ja vielä useampia koneita (omia siis) joiden nesteiden vaihto jäi poikkeuksetta niin myöhään että se tuli tehtyä vasta kun satularemppa tuli eteen. Tuo ilmauslaite toi ainakin mulle pelastuksen (on ilo katsoa kun vanha paska tulee ulos vain liipaisinta painamalla).

Kukin taaplaa tyylillään.

Aaaa, katos vaan, niinhän tuo olikin...

Juu, en mä sitä sano etteikö tuo purnukka ole toimiva, päinvastoin, olen mä sellasta itekin käyttäny...Ei vaan ole raaskinu mennä sijoittamaan, oli joskus ainakin liian hintava mun makuun, ja toisekseen aina ei ole ollu paineilmaa saatavilla... ;)

tuohon ilmaamiseen on olemassa rajusti yksinkertaisempi ja halvempi konsti kuin tuo purnukka, eli se on sellanen letkunpätkä missä on päässä takaiskuventtiili, maksaa koko setti muutaman euron ja niitä myy kaikki varaosaliikkeet, ainakin löytyy CD-cardic luettelosta... Ja tuokin systeemi toimii!

Tietty noihin masiinoihin on aina vaikee luottaa, ja siksi olen itse vielä pitäytyny perinteisissä ilmaus metodeissa... ;D

Moisenhan voi helposti valmistaa itsekin, jos ei valmiina löytyisi. Pätkä letkua ja tuikkaa siihen vaan tuulilasinpesurin takaiskuventtiilin, joka ei maksa oikeastaan mitään.

Laitoin ite kans ton sachsin paketin, kannattaa sorvata joku ohjain tappi sitten että saat asetelman keskelle.

Laitoin ite kans ton sachsin paketin, kannattaa sorvata joku ohjain tappi sitten että saat asetelman keskelle.

Tätä oonkin miettinyt, en oo ikinä vaihtanut kytkintä mutta tiedän tuon että se pitää keskittää jollakin.

Vanhat parrat sanoo että hommaan sopii vaikka ruuvimeisseli, no eipä taida sopia.. :D

Mutta tosissaan, teen tuon homman autokorjaamon tiloissa, joten luulisi heiltä jonkinlaisen löytyvän, vai tarvitaankos tähän jokin special-versio..?

Ei ole nimittäin sorvia käytössä mulla, muuten voiskin pyöräyttää.

Mä en ainakaan tuollaista tarvinnut, silmällä laitoin sen vaan keskelle ;) Mutta uskoisin että autokorjaamoilta löytyy noita ihan oikean kokoisinakin, ei tuo voi niin harvinainen olla.. ja vähän kun soveltaan niin kyllä siihen oikea aparaatti löytyy :P