Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Doni

Laihalle menee...

Recommended Posts

...mutta miksi?

Veikkauksia/tietoa tänne:

a) bensapumppu ei jaksa pitää painetta yllä?

b) ilmamäärämittarin skaala menee yli ja suuttimet nakuttaa koko ajan samalla aukiololla?

c) suuttimet ei riitä?

d) S13 pumppu ei riitä?

laittelen tänne faktaa kunhan selviää ja mietitää sitten mitä tehdään. Veikkaan että kaikilla ET-koneen omistajilla sama ongelma (paitsi Nikolla)

194.3hv@5472rpm ja 275.5Nm@4598rpm ei oikein vakuuta kun ahdot on 1.093 bar

4000 rpm jälkeen menee lineaarisesti laihalle kunnes alkaa nakuttaa.

Joo, ja kansiremppakin on edessä (taas) :'(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

Eikös Malmarilla ole Walbron pumppu? Mites Lehtosella?

Pitäis päästä omaa jossakin vaiheessa testaamaan, mut tuntuu toi 195hv olevan liian vähän. Onko sitten dyno paikoissa suuri ero... kukapa niitä sit tietää.

Eli oman koneen särkymiselle on löytyny nytten syy, eli mullakin on vetäny liian laihalle ja rupes nakuttaa, ei pitäis uskoo kaikkee mitä lukee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...Joo, laihalle meneminen se on meidän koneet rikkonu.Huomenna selviää syyllinen siihen.Mistäs sais hyvän kannentiivisteen? Vai laittaisko vaa jonkun ja hajois sit ku hajois jos hajois..

doniteho.jpg

seosdoni.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

Mulla on S14A pumppu. Se kusi pahasti kunnes laitoimme uuden maapiuhan. Samantien rupes toimiaan kuten pitää.. siihen asti kunnes dynosta tuli 0.82bar ahdoilla ~212hp. 287nm.

Ahdin tiputtaa 4krpm jälkeen löysän kellontakia 0.92->0.82b joka on sitten loppuun asti. Tarkoitus oli ottaa 1-1.3b, mutta meni niin laihalle että ei ruvettu pelaamaan.

Varmuudeksi laskin 0.7b ahdot joilla ajelen kunnes saan ratkaistua A] Bensasaannin B] Kykän.

Normaalisti käytin 0.9-1..0 ahtoja, mutta kytkin rupeaa antautumaan näillä keleillä ja ilmeisesti myös bensansaannissa on ongelmaa sen verta oranassina jopa outlet oli tässä iltasella.

Tod. näk tulee lisäruisku 1-2x 370cc tai/ja mukaan toimiva lastu. :)

Veikkaa että MAF menee kartalta ja seokset ei mene lastulla tarpeeksi rikkaalle myöskään perusohjelmassa. Suuttimet ei taida vaan riittää ilman AFC:tä tai lastua.

Jos kärsit Bensapulasta 200hp tehoilla tarkasta pumpulle menevän maan ja varmuudeksi että pumppu saa virtaa tarpeeksi ja paine nousee kuten pitää... lähes kaikissa on ollut vanhojen narujen kanssa ongelmaa. ::)

Teillä on sitten huonoa säkää ollu... :-\

Lähes identtisesti meillä tosiaan laiheni. Kele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

Pitäisköhän mun sittekki alkaa uskoon vaan, et tuo alkaa tiputtaan laihan puolelle tuonne yläkiekoille mentäes, ku ei jaksa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

Pitäiskö heittää s13 suuttimet kehiin ilman mitään lastun muokkaamista?

Outoo kun seos mittari näyttää ettei mene laihalle, vaikka ajas kuinka isoilla kierroksilla.

s13 kannen tiivisteet käy myös luupäähän, siihen löytyy vaikka kuin paljon hyviä ja v**un kalliita (300€) tiivisteitä.

Onko järkee vai ei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

Tavallisen seosmittarin väittämään ei kannata kovin paljon luottaa.. Se näyttää lähinnä suuntaa antavasti ne soossit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

Jep. Itellänikin näyttä että ei olla vielä laihalla. Ja paskat. En olis uskonu ilman laajakaistaa.

Mutta tosiaan kunhan ei nakuta niin toimiihan se... ::)

ps. Malmarille lyödään taas ne 370cc ruutat kiinni ja AFC:stä säädöt. Toimii hyvin ahdoilla. Tai ainakin viimeksi 1bar ahdoilla rupes kulkeen vasta niin perkeleesti. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

Mulla olis ostos listalla s13 suuttimet, jos ne kävis 2.0L luupään bensakiskoon jonka saisin kunvaan jaksaisin hakee.

Luulis isommilla suuttimilla saavan polttoainetta huomattavasti paremmin, tietysti voi jossakin tilanteessa pukata sitä jo liikaakin.

No onneks kone on vielä auki ja kasaus vaihe vielä aloittamatta, voin hyvillä mielin aloittaa bensapuolen johdotuksia tekee... Huomenna Walbron pumppu paikalleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

Joo o. Ruutathan näissä ongelma on. Mutta myös pumpun pitää saada virtaa.

Hyvältä kuulostaa Micro... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

Tekis mieli ostaa kunnollinen turbo,mut jos se ei saa näillä kukkopilleillä riittävästi kakkuu, ei se sitä saa isommallakaan.

GT28BB** turbo hakusessa. ;D

Viimeistään ens kesäs,sitten kulkee tai/ei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

No niih. Ensimmäinen aihetodiste on saatu.

Tulee ilmamäärämittarin 5V juuri 4000 rpm:n kohdalla vastaan. Eli ilmamäärän mittaus loppuu siinä ~160hv:n kohdalla.

Lisä bensaa tarvii. Näillä näkymin paras vaihtoehto olis tosiaan lastu tai lisäsuuttimet. Molempia vaihtoehtoja alan selvittämään mahd. nopeasti..

Miten ennakoiden käy? Ennakko pysyy myös samassa 4000 rpm:n jälkeen...mitäs sille pitäis tehdä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

se k-arvo olis hyvä löytää sieltä lastusta

jotta saatais 370cc kiinni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

Oiskohan tää nyt sit tapaus - susi jo syntyessään.... prkle

Sitä K-arvoa tarttis mettästää.... entäs sit jos se mittaus loppuu siihen ni milläs sitä saadaan lisää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

Oiskohan tää nyt sit tapaus - susi jo syntyessään.... prkle

Sitä K-arvoa tarttis mettästää.... entäs sit jos se mittaus loppuu siihen ni milläs sitä saadaan lisää?

Huijaamalla tai ohjelmoimalla se toimimaan oikein.

Lisäruiskulla saadaan soppaa kun omat suuttimet eivät anna kuin maksimi arvonsa. Sitä tutkitaan. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

Oiskohan tää nyt sit tapaus - susi jo syntyessään.... prkle

Sitä K-arvoa tarttis mettästää.... entäs sit jos se mittaus loppuu siihen ni milläs sitä saadaan lisää?

jos k arvoa ei löydy

OSTAKAA kaikki haltec ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

No nyt kun ruvettiin sitten puhumaan bensapuolesta niin mikähän tarkotus mahtaa olla SMT 6:lla??

Korvaako se alkuperäisen ecun??

Luultavasti tietokoneella saa säädettyä erinäisiä sytkään ja bensansyöttöön liittyviä arvoja?

Arvasinko oikein??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

ei korvaa ecua vain huijaa

saa säädettyä sytkä ja pensansyöttöä eipä paljon muuta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

Onkos s13 isompi ilmamäärä mittari? Saako sen toimimaan luupäässä, eli miten ecun tunnistamisen laita. ::)

Ongelmat ratkeais jos laittas Detin kannen ja ecun, taitas olla halvin vaihtoehto.

Haltec ym kalliit järjestelmät ei oikein tule ensimmäisenä mieleen tälläsissä alitehoisissa vehkeissä, jollakin muulla tavalla pitäisi saada toimimaan.

Eriasia jos on takokamaa kone pullollaan, kunnon turbo ym... tietysti teholukemat ovat aivan toisenlaiset.

Kertokaa viisaammat mistä löytyy tietoo MAF ja AFC, mulla ei ole mitään hajuu kyseisistä jutuista. Mut kaikki asiaan liittyvät hommat pitäisi tietää jollakin tasolla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

Joo, taitaa olla sama ilmamäärämkittari kuin S13. Vaatis paremminkin 300ZX:n mittarin...ja pitäis olla kaikki yhteensopivia keskenään...

Kovasti mietin nyt ratkaisua ongelmaan. Ensimmäiseks kokeilen lastulla lisäämällä suutinten aukioloaikaa..

Mutta vasta kun saan testattua bensanpaineet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

jos halvinta ratkaisua haetaan niin mites olis

2x esim. 45mm tuplakaasaria?

ei loppuis bensa ihan heti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

jos halvinta ratkaisua haetaan niin mites olis

2x esim. 45mm tuplakaasaria?

ei loppuis bensa ihan heti

2x40mm riittää yli 300hv:n...Mulla olis sellaset ylimääräisenä.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...Jeh Jeh. Kyllä vakio ruutista pitäis löytyä vielä ruutia.Maffia sitten vaan huijaten SMT6:sella tai sitten Donin Chipsi... Myös yksi toimiva voisi olla Megasquirt+spark, pääsis eroo ecusta. Se on halvin oikee ruisku. Mutta ei liene kuitenkaan paras vaihtoehto... tosiaan tuolta lisää tietoa. http://www.bgsoflex.com/megasquirt.htmlSuomessakin myydään valmiiksi rakennetuja hinnat yleensä 150-350e Sisältää 2.5b Mapin. Jolla Lambdan lisäksi ohjataan syöttöä. Tohon saa viel ohjelmallisesti sytkänkin. Karkea mutta vois toimia. Ja hyvin. 8)

mtrealtime3.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

http://www.perfectpower.com/products/smt7.asp

http://demo.april.fi/ricerockets/index.php?Itemid=36

smt 6

smt6.gif

Laitteella voidaan säätää seuraavia asioita :

Seosta

Sytytystä

Lisäsuutinta tai suuttimia!

Laite sisältää täydellisen 256 portaan säätökartan seuraaville:

Seokselle

Sytytykselle

Lisäsuuttimille

smt7 on ominaisuuksissa sitä eroa smt7 että ahtopaineen säätö ja laajakaista lambda toiminnot.

toi voisi olla ihan pätevä laite

smt6 maksaisi noin 600e asennettuna ja säädettynä dynossa

jos TurboPower hommaa lähiaikoina smt6 niin saamme tietää kuinka se toimii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Laihalle menee...

Malttakaas nyt kumminkin. Kyl mä jonkun ratkaisun keksin, enkä todellakaan oo mitään lisäbokseja hommailemassa. Maksaa hunajaa helposti joku simppeli lisäsuuttimen ohjaus.

Katotaan paljon pystyn lisäämään suutinten aukioloaikaa pelkällä lastulla.

Jos ei suuttimet riitä niin sitten kokeillaan huijata MAF:ia tms...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×