Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
turre101

Operaatio vanteiden KUNNOSTUS (sis. kuvia)

Recommended Posts

Elävä esimerkki miten ostetaan parilla satasella vanteet joissa on "vähän naarmuja" ja lopulta niistä tulee tuttuun tapaan hinnaltaan moninkertaiset, sama kuvio on tuttu niin monenkin osan kanssa autossa.. ::)

Kyseessä RH:n vanteet, 7.5" x 16", ET 30.

Vanteissa oli naarmuja ja kantit ajettu oikein urakalla katukiviin kiinni.

Tarkoitus oli hiekkapuhaltaa nuo ja sen jälkeen pulverimaalata. Suunnitelmat nyt vähän muuttuneet...

Jos Alessioista lähtee lakat itsekseen niin tässä on toinen ääripää. Lakkoja koitettiin ensin irrottaa maalinpoistoaineella + kevyesti hiomalla. Sen jälkeen otettiin käyttöön teräsharjalaikka porakoneeseen, ja sen jälkeen todettiin ettei onnistu kotona.

Vanteita koitettiin ensin puhaltaa kuulapuhalluksella, isolla ja vahvalla metallifirman koneella (puhalluskaapissa), mutta eipä lakat lähteneet.

Tarpeeksi jämäkkää hiekkapuhalluslaitteistoa ei tuntunut löytyvän mistään, ja kunnon työmaakoneilla ei suostuneet firmat puhaltamaan.

Lopulta löytyi metalliraesinkousta tekevä firma joka isolla rakeella ja kovalla voimalla veti vanteet puhtaaksi, etupuolet ja puolat lähti ihan OK, mutta vanteiden takapuolelle jäi paksu kerros lakkatöhnää joka ei lähtenyt, eikä vanteita voinut enempää singota koska itse alumiinia rupesi lähtemään jo vanteista siihen tahtiin että oli lopetettava.

Sinkouksesta jäi tällanen pinta vanteisiin:

vanne_lahi.jpg

Takapuolelta ei lakat lähteneet millään joten oli otettava esiin rälläkkä ja lamellilaikka, ainoa vaihtoehto:

vanne_rallakka.jpg

Nyt vanteet lähtivät sitten maalarille, joka vetää niihin litrakaupalla hiontaväriä saadakseen ne tasaiseksi, ja sitten maalaa ne metallinhohto hopean ja grafiitin sekoituksella, sekä lakat päälle. Katsotaan mitä syntyy, päivitän tähän kuvia sitten kun nuo saan tuossa ensi viikolla takaisin...

Ja vielä on taistelu edessä noiden peitelevyjen kanssa jotka on nekin yhtälailla lakan peitossa... ::)

Fight goes on.

Re: Operaatio vanteiden KUNNOSTUS (sis. kuvia)

Heikentääköhän tommonen käsittely määrä jotenki tota vannetta? Tosin eihän sillä varmaan käytännössä ole mitää merkitystä mutta kuites.. :)

niin tai tasapainoa...  ::)

Kai ne voi käsittelyn jälkeen tasapainottaa ::)

niin tai tasapainoa...  ::)

Kai ne voi käsittelyn jälkeen tasapainottaa ::)

120 grammaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ;D

Nimenomaan siis tuo tasapainotus on pelkona persiissä, tokihan noista saa nätit ja takapuoli ei näy vaikka jäiskin vähän huonommaksi pinta, mutta että ensinnäkin joutuuko painoja liimaamaan säkillisen verran ja toisekseen onko vanteissa sivuttaisheittoa reilusti tms., sitä ei oikein saa tasapainotettua...

No, tämä nyt on mennyt muutenkin ihan erilailla koko homma kun oli tarkoitus, niin periaatteena on että rahaa jo muutenki menny niin paljon sinne sun tänne ajeluun, soitteluun ym. että jos ei noista nättejä ja tasapainosia vanteita tule niin ne annetaan hyväntekeväisyyteen ja ostetaan suosiolla uudet. :P

Eipä vaan edelleenkään noin pienellä ET:llä tuossa leveydessä vanteita näy S13:nta...

Jos vanteet oli ennen käsittelyä suorat, niin ei pitäis taspainottamisen kanssa olla ongelmia. Ja tietysti paremmat vanteet eteen. Mulla oli sunnyssä takana yhdessä vanteessa n.5cm matkalla loiva lommo, reuna vääntynyt eikä sitä huomannut ajossa millään lailla, vasta rengasliikkeessä huomattiin> vaihteeksi uus vanne tilalle :P

Mun vanteet oli hiekkapuhalluksen jälkeen karkeasti tuon näköiset kuin ylläolevassa kuvassa.. Suoraan pulverimaali päälle ilman sen kummempia hiomisia vaan. :) No, ei siitä ihan tasainen pinta tullut mutta aika hyvin pulverimaalaus nuo kolot täyttää.

Mullakin oli tarkoitus nuo viedä pulverimaalaukseen AFT-Finlandille, hinta olisi ollut ~130 EUR / 4 vannetta, mutta värisävyinä vain kaksi eri harmaata, RAL 9007 ja RAL 9023, ja jos jonkin sävysekoituksen ois tahtonut niin olis tullut tosi kalliiksi kun nehän maalaa vaan isoja eriä kerrallaan, ja koneet olis joutunut sitten putsaamaan ja värit vaihtamaan välissä.

Vain hiukan isompaan hintaan tuttu maalari laittaa ruiskulla nuo, ja sävyksi saa hienosti sävytetyn "grafiitin-hopean", tai näin on tarkoitus tehdä.

Samalla pinnasta saa sitten ihan sileän, on helpompi pitää puhtaana ja metallikiiltoväri näyttää vähän kummalta epätasaisella pinnalla..

Eipä vaan edelleenkään noin pienellä ET:llä tuossa leveydessä vanteita näy S13:nta...

Löytyyhän noita...   http://driftstyle.fi/shop/products.php?g1=3465e6

T:Jore

Jep, mutta vanteiden tapauksessa kun on vielä ne makuasiat, ja vaikka toiset tykkää niin mä en esim. noita vanteita laittaisi autooni en sitten millään.

Korjataan että MIELEISIÄ vanteita ei ET30:llä ole näkynyt uutena kaupassa..

Löytyyhän noita...   http://driftstyle.fi/shop/products.php?g1=3465e6

Jep, mutta vanteiden tapauksessa kun on vielä ne makuasiat, ja vaikka toiset tykkää niin mä en esim. noita vanteita laittaisi autooni en sitten millään.

Korjataan että MIELEISIÄ vanteita ei ET30:llä ole näkynyt uutena kaupassa..

Jaa et laittais näitä vanteita: http://driftstyle.fi/shop/products.php?g1=3465e6&g2=585eba&g3=4e6e89

Kyllä mä laittaisin, rahoitus vaan puuttuu.

noi on kyllä ihan törkeen asialliset noi buddy clubin rillat :P

ja semmoset pyörii alla kun vaan pussi antaa myöden

OK, sulla on sit erilainen maku ja olet toki oikeutettu siihen.  :)

Joo näähän on ihan makujuttuja. :)

Mun silmää ei miellytä noin kapeapuolaiset vanteet, ainakaan nuo.

Toinen tyttärestä, toinen äidistä, ja sitä rataa... ;)

Saisiko vielä kysyä että mitä maalinpoistoainetta käytitte???

Itse koitin ensin toiverikkaana asetonilla, sitten sen jälkeen tutulta maalarilta purkissa saamaani maalinpoistoainetta, tuloksetta.

Nyt vanteet ovat jo maalauksessa (keskiviikkona saan nuo, sitten laitan kuvia foorumille!)

mutta lakan kovuudesta kertoo jotain se, että vanteiden keskiöiden peiteläpät jotka vein maalarille, olivat vielä lakan peitossa. Maalari uitti niitä pahimmassa myrkkykylvyssä minkä sai aikaan, ja sanoi että lakka ei hätkähtänyt. Joutui ajamaan laikalla metallille nuokin! :o

Miksi en ostanut Alessioita. ;D

Onneksi mulla on Alessiot odottamassa samaa käsittelyä. ;D

Ajattelin pulvelimaalauttaa mahd. halvalla. Hyvä tietää jos usein pulverimaalaamot käyttää RAL-karttaa, löytyy hyvä väri.

Olis vaan eka tiedossa paikka uudellamaalla...

Perhana mistä löysit tuollaiset Rh:n vanteet? mulla on samanlaiset 16" -73 celicassa 4x114,3 jaolla et 30 Ja on aivan pirun hienot vanteet, olen etsinyt samalaisia 4x100 jaolla n13seen ,pitäis melkein jako muuttaa sunnyyn ,Ei voi uusiakaan ostaa kun melkein kaikilla vannemerkeillä on niin rumia vanteita nykyään, siispä 13 peltivanteet alla.toki joitakin hienoja on näkyny hinnat yleensä 800-1200E

p.s ite otin maalit pois MP-maalinpoisto aineilla ja hyvin lähti...Niin ja onko noi Rht myynnissä

Jos jokuu tietää noiden mallin ja iän ja onko niitä saanu 4x100 jaolla niin vastaus ,KIITOS

ja onko joku sattunu missään näkemään ylinmääräsiä? tai muuten vaan?

Noniin!

Tällaset niistä nyt sitten tuli. Ei kauniit, mutta menettelee nuo tän kesän.

Jos nuo viikonloppuna sais alle niin pistän vähän kuvaa sitten että miten hyvin ne tulee lokarista ulos.

vanne_maalattu2.jpg

vanne_maalattu1.jpg

(nuo valkoiset pisteet maalipinnassa on kuvankäsittelyohjelmasta jostain syystä muunnoksessa tulleita, eli ei niitä ole oikeasti...)

Guest Jore

Noniin!

Tällaset niistä nyt sitten tuli. Ei kauniit, mutta menettelee nuo tän kesän.

Ihan mageethan noi on. Toi pulttien peitelevy on vähän ruma, mutta muuten on ihan siistit vanteet!

Mulla on samanlaiset -73 celicassa ja ilman peitelevyjä on parempi, tosin mulla niitä ei olekkaan

Mulla oli itellä kans tossa joku vuosi aikaa vanteet huonossa kunnossa, mä ainakin suosittelen lasikuula puhallusta, se ei tee tollasia koloja ku toi sinko tekee... ei tarvii mitään täyteväriä vetää niskaan ku saa vetää massan suoraan pohjavärin päälle ja lakka perään!

Mulla oli itellä kans tossa joku vuosi aikaa vanteet huonossa kunnossa, mä ainakin suosittelen lasikuula puhallusta, se ei tee tollasia koloja ku toi sinko tekee... ei tarvii mitään täyteväriä vetää niskaan ku saa vetää massan suoraan pohjavärin päälle ja lakka perään!

Jos oot lukenut tän tredin läpi niin tiedät että koko homman juju oli siinä, että lasikuulapuhallus / hiekkapuhallus ei tepsinyt vanteiden lakkaan, ainoa keino oli metalliraesinkous joka sekin jätti noihin aika rumasti lakkaa joihinkin kohtiin.