Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
flash_gordon

Kysymyksiä peristä

Recommended Posts

Mikäs olikaan toi 280ZX:n vakio perä R180?

Oiskos kellään tietoa saako Z31:n perän käymään s130:seen ja minkälaisia modeja kaipaa? Vai onko helpompi vaihtoehto hommata jostain turbomallisen 280:sen perä?

Kaveri suunnitelee uutta murikkaa tohon mun exään ja tietysti lukko ois toivomuslistalla ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kysymyksiä peristä

Nyt en muista ihan että mitkä noiden 280ZX:n ja 300ZX:n perien erot on. Vetareissa ainakin on eroa. Kannattaa lukea esim. tämä http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=4642.0

Lisäksi jotain lisää tietoa löytyy Z-peristä täältä http://alteredz.com/drivelinemods.htm

Varmaan parempiakin sivuja ja ohjeita löytyy. Kannattaa esim. tutkia os. www.hybridz.org - Sieltä löytyy varmasti vastaavia tapauksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kysymyksiä peristä

Olisi tässä myöskin yksi kysymys... Olen meinaan kuullu jostain, kun olen tiedustellut oman ZX:n perä-äänten syytä, että sitä pystyisi jotenkin(?) :o säätämään jostain... onko tälläinen mitenkään mahdollista... Itse en tutkittuani kyllä löytänyt mitään, mutta tää kaveri oli joskus 10v sitten rakentanu 2*280zx:ää kokonaan uusiks 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kysymyksiä peristä

Olisi tässä myöskin yksi kysymys... Olen meinaan kuullu jostain, kun olen tiedustellut oman ZX:n perä-äänten syytä, että sitä pystyisi jotenkin(?) :o säätämään jostain... onko tälläinen mitenkään mahdollista... 

Toki, perässähän on äkkiä sanoen 4 laakeria ja sekä lautaspyörää että pinionia saadaan säädettyä shimmilevyillä. Perän ääntelyjen kasvu lienee todennäköisesti peräisin laakerien väljistymisestä eli murikkaa shimmatessa kannattaisi samalla vaihtaa laakerit. Itse säätö onnistuu jotenkuten silmävaraltakin mutta siihen olisi kai olemassa työkalukin jolla välykset saisi tarkasti kohdalleen - kerralla.

Jokatapauksessa perän laakerointi ja shimmaus on yleensä kalliimpi vaihtoehto kuin toisen käytetyn perän hankkiminen, siksipä yleensä tyydytään vaihtamaan koko murikka. Toisaalta laakeroimalla ja shimmaamalla perästä saa lähes uudenveroisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Kysymyksiä peristä

Toisaalta laakeroimalla ja shimmaamalla perästä saa lähes uudenveroisen.

Niinpä ja silti ihmiset ostavat käytettyjä kokonaisia murikoita ajattelematta, että korjaamalla tulisi parempi.

Tässä täytyy kyllä kysyä, että onko perässä öljyä ja millaista? Ja meteliä voi lisätä hammaskosketuksen muuttuminen pyörien kulumisen kautta, mutta tosin eipä ole paljon järkeä alkaa shimmejä laittamaan jos ei samalla laakeroi uusiksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×