Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Ni-Go

Uber jänskä äänitehoste!?!

Recommended Posts

Elikkä huomasin tossa ku käynnistin sukseni niin kytkin pohjassa ei pitänyt paikallaan mitään outoo ääntä mut sit ku nosti kytkimen ni alko sellanen outo suhina.. voisko joku hieman avartaa tajuntaa ja kertoa mistä se suhina tulee ja MIKSI!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

mulla on talviauto dx-corollassa sama, en tiedä mistä ääni tarkalleen tulee mutta kytkin on ainakin suht loppu, että voisko jotenki johtua siitä. ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Vaihdelaatikon laakereista mahdollisesti, nuo äänien kuvailut on vaan aina vähän hankalia... Itselläni kuuluu vastaavassa tilanteessa pieni "rahina".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Laatikon laakerit ne siellä vaan suhisee. Sitten kun kuuluu kunnon rahinaa/ kitinää/ rallatusta niin voi huolestua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

juu sieltä laatikostahan se ääni varmaankin tulee ainakin kaveri arveli... nytten siihen suhinaan vois lisätä et sielt kuuluu sillon tällön tosi hiljanen rahina.. tai sellanen toinen uber hieno ääni... mitäs tolle vois tehä.. kannattaako lähtee korjaamaan vai vaihtaa koko laatikko? ja minkäs hintasia tollasen korjaukset tai laatikot ylipäätänsä on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Oliskohan laatikon pää akselin laakeri jos kytkin pohjassa häipyy ääni, edellisessä autossa rohis aika pahasti pari vuotta mut ei lopullisest kumminkaa hajonnu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Painelaakeri  :)

Eikös painelaaerin pitäis ääntää sillon kun on kytkin pohjassa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Vaihdelaatikon laakerit ne siellä rallattelee, ei kannata huolestua sama homma about kaikissa. Käytetyt laatikot on kaikki samanlaisia eli jos eroon äänestä haluat niin remppaa vaan mutta ei toi oikeestaan mitään haittaakaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Painelaakeri  :)

Eikös painelaaerin pitäis ääntää sillon kun on kytkin pohjassa ?

Eikun joo.. tästä aiheesta on muistaaksein keskusteltu joskus aiemmin (1-2v sitte). Mulla on tuo sama ääni, mutta se katoaa kun saisi rahaa pistää kykän uusiksi ja siinä samalla laakerit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Prkl, nyt samanlainen ääni tarttu tännekkin :-\ Eli ku laittaa kytkimen pohjaan ääni lakkaa. Tota ei siis pysty helposti korjaamaan vai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Tässä voisi pelotella liian suurella vaihteella vedättämisen aiheuttamasta apuakselin laakeroinnin vikaantumisesta tai synkropyörien vammoista, tai sitten vain vanhat vetiset öljyt. Painelaakeri pitää ääntä vain pedaalia painamalla.

Kun olet tarpeeksi überjänskää kuunnellut, niin olisko syytä ajaa loota lämpimäksi ja vaihtaa ne kokonaiset pari litraa öljyä ennenkuin alles ist scheisse? Siinä öljynvaihdossa voit sitten saada lisäfiboja jos/kun magneettipropussa on raudanpaloja ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Vähän samaa juttua on tossa mun alottamassa tredissä "kytkin naputtaa", kannattaa kattoa Ni-Go sekin läpi.

Mulla ongelma on piinaava edelleen, ei kehtaa autoa käytellä tyhjäkäynnillä (etenkin lämpösenä ajon jälkeen) ellei lepuuta jalkaa kevyesti kytkinpolkimella, pitää kuuluvaa nakutusta sieltä lootan tienoilta joka loppuu heti kun kytkintä liikuttaa vaikka vaan vapaaliikkeen verran.

Korjaisin kun tietäis mikä on vika, umpimähkään ei oo varaa lähteä ostelemaan kytkinpakettia ja muuta jos ei oo mitään tekemistä vian kanssa, toisaalta vaikee uskoa että olis vaihteiston laakerikaan kun miks se ääni loppuu vaikka kytkin ei irrotakaan, kunhan vaan sitä vähän painaa?

Itellä tulee mieleen että jos siinä irrotushaarukassa + painelaakerissa ois jotain häikkää että ne pääsee kolisemaan siellä jotenkin...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Mjoo, en sitte tiiä oikein. Redlinen öljyt on sisässä ja niillä on ajettu joku 1000-2000km, eli tuskin on huonoista öljyistä. Vauhtipyörä, kytkinlevy, asetelma ja painelaakeri on kans vaihdettu just äsken... No jos joku saa selville mikä tota vaivaa ni kertokaa mullekkin ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

nii tosiaan mä en juurikaan aikaani kuluta vedättämällä isoilla vaihteilla ja lootan öljyt o vaihettu 200km sitten.. liekö öljynvaihtomies laittan liikaa öljyä sinne?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

offtopic, mutta voisko joku moderaattori tai joku vaihtaa ton viestiketjun otsikon vaikka "kytkimen laakerin ääni" tjmsp, koska toi "Uber jänskä äänitehoste!?!" ei sano meille äidinkielenään suomea puhuville hevon v*****. Kiitos.

Ps. mulla kans kuuluu toi ääni. Laatikkoöljyjen vaihdossa magneettiproppu näytti joltain siililtä. Ihan metallisilpun peitossa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

nii tosiaan mä en juurikaan aikaani kuluta vedättämällä isoilla vaihteilla ja lootan öljyt o vaihettu 200km sitten.. liekö öljynvaihtomies laittan liikaa öljyä sinne?!?

Ei vahingot ole välttämättä sun jäljiltä... sinun S13lla on varmaan ollut muitakin omistajia... ;D

Kysypä öljynvaihtomieheltä oliko propussa parranajojätteitä paljonkin?

IMHO: Japanilaiset laatikot eivät pidä melua vapaalla jos ovat ehjiä. Ja kun lootan korjauttaa ajoissa, niin pääsee vähemmällä (paitsi jos aikoo auton myydä 8) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

IMHO: Japanilaiset laatikot eivät pidä melua vapaalla jos ovat ehjiä. Ja kun lootan korjauttaa ajoissa, niin pääsee vähemmällä (paitsi jos aikoo auton myydä  8) )

Paitsi että jos tuo vika nyt on laatikossa eikä kytkimessä (jota mun järjenjuoksu ei kyllä sulata kun ääni vapaaliikkeen verran painetaessa poistuu), niin tuon vaihteiston laakerointi taitaa maksaa osapuilleen yhtä paljon kun vaihtolaatikko...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Aika työläs homma on löytää s13 täysin pelaava laatikko, joka ei anna sivuääniä ;)

Turre101: tuskin sun tapauksessa on kyse laatikon reistailemisesta, vaan itse ainakin lähtisin etsimään vikaa tuolta työsylinteri ja paineasetelma/kytkin puolelta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Mun järjenjuoksu sanoisi että vika löytyy siitä painelaakeria painavan "haarukan" tienoilta joka kytkimen irroittaa, tai sitten paineasetelmasta, jotain on irti tai jossain on kulunut välystä siinä, ja kun kytkintä "kiristää" tyhjät pois polkimella niin kolina loppuu.

Se selviää sitten kun kytkimen avaa.. jos se on kytkin mikä on rikki niin ei tuo nyt niin akuutti vika ole että just nyt pitäis avata kun on muutakin remppaa, hajoaa jos hajoaa ja sitten uutta tilalle. Jos taas vika on laatikossa, ei sille voi kuitenkaan mitään. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

IMHO: Japanilaiset laatikot eivät pidä melua vapaalla jos ovat ehjiä. Ja kun lootan korjauttaa ajoissa, niin pääsee vähemmällä (paitsi jos aikoo auton myydä  8) )

Paitsi että jos tuo vika nyt on laatikossa eikä kytkimessä (jota mun järjenjuoksu ei kyllä sulata kun ääni vapaaliikkeen verran painetaessa poistuu), niin tuon vaihteiston laakerointi taitaa maksaa osapuilleen yhtä paljon kun vaihtolaatikko...?

Jos laatikon korjaus maksaa 200-300€ ja vaihtolaatikko 150-200€, niin eikö ne ekstraeurot olisi pieni hinta siitä että lootahan on sitten lähes kuin uusi? Vaihtolaatikoita ei koskaan pysty diagnosoimaan kunnolla irtonaisena (paitsi automaattia, mutta vilunkiviikarit vaihtavat niihinkin puhtaita öljyjä). Sama juttu moottorin kanssa. Itse kunnostettu/kunnostutettu on aina parempi. Mulla on tuolla muiden joukossa 5kpl xx71 nissanin laatikoita joissa on samoja vikoja kuin mitä tässä threadissa on kuvailtu ja yksi joka oli mun pakussa, kesti tosin 50tkm rohinoiden tulon jälkeen, mutta hajosi sitten totaalisesti.

Ostaisitko multa VAIHTOLAATIKON? ;D;D;D

Vaikka onhan sitä ihmeellisempiäkin asioita tapahtunut, mutta kovin skeptinen olen vian löytymiseen kytkimestä. Tosin ainahan voi oppia jotain uutta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Niin jakoitappa löytää jostain 200sx:ään 150-200e laatikko, kyllä helposti saa kertoa tuon hinnan kahdella että saa edes jonkinlaista ääntä pitävän laatikon.

Vanhan perusteellinen läpikäynti on kyllä ihan suositeltavaa, jos haluaa pitempi ikäisen ratkaisun. Tokihan voi olla ettet saa enää mahtumaan kaikkia osia sinne avaamaasi laatikkoon, mutta mitä väliä ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Tuossa kun tuli pari päivää vietettyä huoltomontussa, niin mielestäni paikansin vian naputukseen aikalailla.

Väittäisin että painelaakeri / irrotushaarukka (tai miksi sitä kutsuu, haarukka jota kytkimen työsylinteri liikuttaa) seudulla on vika, haarukassa tuntuu selvä välys käsin kokeilemalla, ja kun kone käy, haarukka "naputtaa" käteenkin kun sitä sormin pitää, ja ääni vaimenee heti kun kytkimen työsylinteriin tulee hitusenkin painetta että "paikat kiristyy".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Tuossa kun tuli pari päivää vietettyä huoltomontussa, niin mielestäni paikansin vian naputukseen aikalailla.

Väittäisin että painelaakeri / irrotushaarukka (tai miksi sitä kutsuu, haarukka jota kytkimen työsylinteri liikuttaa) seudulla on vika, haarukassa tuntuu selvä välys käsin kokeilemalla, ja kun kone käy, haarukka "naputtaa" käteenkin kun sitä sormin pitää, ja ääni vaimenee heti kun kytkimen työsylinteriin tulee hitusenkin painetta että "paikat kiristyy".

Ahaa. Joudut ainakin käyttämään laatikon pois, koska jos se haarukka tutisee, niin ehkä painelaakerin holkki on hajonnut. Eli pääakselilla on holkki ja painelaakeri. Haarukka käyttää sitä holkkia. Yksi ikävä vaihtoehto on hajonnut paineasennelma (jousi poikki/vääntynyt). Mutta kaikki mukavia vaihtoehtoja lootan hajoamiseen verrattuna :D

Jos ääni tulee kytkimestä, niin vastaavilla oireilla sulla on kyllä ensimmäinen mihin minä olen törmännyt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Uber jänskä äänitehoste!?!

Niin tarkoitus on siis vaihtaa kytkinpaketti kun tuon laatikon otan pois, eli melkeinpä toivoisin että syyllinen on rikkinäinen paineasennelma tms. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×