Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Mikko

200SX Kiihtyvyydet?

Recommended Posts

Re: 200SX Kiihtyvyydet?

Kaverin kanssa käytiin ottaa pari videota noista kiihdytyksistä niin on helpompi katsoa kotikoneella noita aikoja.

0-100km/h : vähän päälle 6.5s

80-120km/h, 60km/h kaasu pohjaan ja 80km/h kello käyntiin: n.3.5sek

Onkos sun autoo penkitelty? Tai mitä virityksiä tehty?

Mulla oli se 259hp ja Teekoolla jotain 280hp? Eiks vaan?

Ei ole penkitetty, Schwitzerin turbo, 3' rst-putkisto, lastu, bpaineensäädin, bpumppu, vv-suodatin, ahtoja nostettu. Cooleri tulossa kunhan saan sen mahtumaan keulalle.

Kävin tuossa pari viikkoa sitten testaamassa tuolla Lappeenrannan lentokentällä varttimailin vetoa. Yhden (huonon) lähdön sain vedettyä siellä ennenkuin alkoi vettä tulemaan. 14,33s oli tulos. Loppunopeudesta ei tietoa. Noita kiihtyvyyksiäkään en ole sen tarkemmin vielä mittaillut.

Dynolaput näyttää 237hv ja 349Nm. Filtteri, T28, 3" putki ja PetriK:n lastu on virityksinä. Tehot saattaa nykyään olla kyllä vähän paremmat, kun ahdot on nostettu 0,7:stä 1,0bariin.

Tehot saattaa nykyään olla kyllä vähän paremmat, kun ahdot on nostettu 0,7:stä 1,0bariin.

Joo toi 0,7 -> 1,0bariin vaikuttaa tehoihin ja vääntöihin aikasta paljon.

Yhestä vitejosta laskin Timzen Exälle 100-200KM/h, n. 11.8s...

Ootko lake nyt ihan varma tästä? Joskus pari vuotta sitten kellottelin omaani, ei ollu muistaakseni kuin pelkkä downpipe ja bliidillä hippasen ahtoja (230hv?) ja sain 100-200kmh (3-4 -vaihteet) ajaksi 20s. Toihan veis timzen exän tehot piiiitkälti yli 300hv.

Tuolla samalla kokeilukerralla 80-120kmh oli 4.6s.

Vai oliko sulla talvisäädöt koneessa +150hv ;D;D;D

Taitaa vakio S13 mennä 80-120km/h pienellä "alku vedolla" jo johonkin 4.5-4.0sek :P

Taitaa vakio S13 mennä 80-120km/h pienellä "alku vedolla" jo johonkin 4.5-4.0sek :P

Alkuvedolla? Eikös tuon testin periaate nimenomaan ole painaa lämä annetusta alkunopeudesta. Alkuvedoilla noissa ei huijaa kuin itseään. Auto olin kesäsäädöissä. Näissä mittaustavoissa nyt huijaa joku, kun tulee niin eri tuloksia.

Väkisinkin eroa tulee kun kaikki mittaa tavalla tai toisella...

Niin kun tossa kai "mitataan" teho-eroja eikä turbon viiveiden eroja ::)

Itse olen kyllä mitannut molemmilla tavoilla varmuuden vuoksi.

Sitte vielä lisänä mitattu 90-120km/h, koska monessa lehdessä tehdään testit tuosta nopeudesta.

Mä tekisin tän testin kans ennemmin sillain et pitäis nopeuden reilusti alle lähtönopeudessa. Sit kaasu pohjaan, aloitusnopeudessa kello käyntiin ja loppunopeudessa kello seis. Helpompi se sillain on tehdä ja mun mielestä saa tarkempia aikoja. Vaikeempi se on pitää tasasta nopeutta ja sit samaan aikaan laittaa kaasu pohjaan ja kello käyntiin.

nii.... saahan sitä turboautossa kai ahtoja käyttää heti alkuunsa? vai pitääkö antaa tasotusta ;D

Mä tekisin tän testin kans ennemmin sillain et pitäis nopeuden reilusti alle lähtönopeudessa. Sit kaasu pohjaan, aloitusnopeudessa kello käyntiin ja loppunopeudessa kello seis. Helpompi se sillain on tehdä ja mun mielestä saa tarkempia aikoja. Vaikeempi se on pitää tasasta nopeutta ja sit samaan aikaan laittaa kaasu pohjaan ja kello käyntiin.

Joo, mutta "tositilanteessa" kun ajat tommosta nopeutta ja pitää vaikkasti kisoo (hyihyi) tai ohittaa niin turboviive on mukana kuviossa. Mun mielestä se pitää ehdottomasti laskea mukaan. Tuolloinhan testin tulos kertoo auton käytännön suorituskyvyn. Eri asia jos haluaa essonbaarissa elvistellä mahdollisimman pienillä sekuntiluvuilla.

Tonne yhelle sivulle joskus keräiltiin noita kaikenlaisia kiihdytysaikoja. 5-80kmh esmes taisin hävitä diesel seatillekin... Kyllä se kertoo mun mielestä auton käytännön suorituskyvystä. Sitten 5-120kmh tulos oli ihan eri kun sx:ä kerkes jo kerätä ahtojakin.

nii.... saahan sitä turboautossa kai ahtoja käyttää heti alkuunsa? vai pitääkö antaa tasotusta  ;D

Kuinkas monella teillä on AINA ahdot valmiina kun ajelette..? Automaattisesti sitä tasoitusta antaa. Jos haluaa että voimaa on heti niin ajelee jollain kasikoneella tms missä on kuutioita enemmän.

niihän se on. mä ainakin pyrin pitään ahdot hyvillä lukemilla kokoajan ;D

Joo, mutta "tositilanteessa" kun ajat tommosta nopeutta ja pitää vaikkasti kisoo (hyihyi) tai ohittaa niin turboviive on mukana kuviossa. Mun mielestä se pitää ehdottomasti laskea mukaan. Tuolloinhan testin tulos kertoo auton käytännön suorituskyvyn. Eri asia jos haluaa essonbaarissa elvistellä mahdollisimman pienillä sekuntiluvuilla.

Tonne yhelle sivulle joskus keräiltiin noita kaikenlaisia kiihdytysaikoja. 5-80kmh esmes taisin hävitä diesel seatillekin... Kyllä se kertoo mun mielestä auton käytännön suorituskyvystä. Sitten 5-120kmh tulos oli ihan eri kun sx:ä kerkes jo kerätä ahtojakin.

Ymmärrän pointtisi mutta tässä kun lähinnä vertaillaan samanlaisia autoja (S13 ja S14) eri viritysasteilla niin tarkempia tuloksia saa tolla menetelmällä kun alempaa lähtee. Eihän ne sit oo ihan vertailukelpoisia vapareihin / käytännön suorituskykyyn mut kuitenkin. No kukin tekee miten tykkää, ite en mittaa mitään, en jaksais odottaa et se viisari nousis loppunopeuteen :-\.

Mitä oon omaa ahtomittaria kattellu niin normaaliajossa ei ahtoja juuri edes käytetä.

Mitä oon omaa ahtomittaria kattellu niin normaaliajossa ei ahtoja juuri edes käytetä.

No ei tietenkään pienissä kiihdytyksissä tai pintakaasulla ajettaessa. Paitsi isoissa nopeuksissa missä ilmanvastus vaatii jo vähän ahtoja jotta nopeus pysyisi yllä. Mut se ei enää liene normaaliajoa.

S13 vakio ahtimella -0.8-1.2bar@ 4000rpm heilahtaa alle puolessa sekunnissa, joten ei toi nyt kovin kummosesti lagaa noilla kieroksilla enää.

Ja voihan kilpailutilanteessakin painaa jarrua ja kaasua samaan aikaan 8) Et nih.

Ja sit vielä sellanen homma et jos noita kiihtyvyysmittarilla mittailee niin se 80km/h tasavauhtia ja siitä lämä pohjaan ei onnistu. Noin kun mittaa miten mä homman esitin niin tulokset on vertailukelpoisia, vielä kun porukka huomioi mittarivirheen. Tosin mitä itse oon sekkarilla joskus testaillu niin kovin tarkkoja tuloksia ei saa

Testasimpas iteki tota silleen et ajoin reilu 60km/h kolmosvaihteella ja siitä sit lämä tiskiin. 80km/h nappasin sekkarin päälle ja 120 tai ehkä vähän yliki sit pois päältä. Aika oli 3.65s... >:(

En tiä sit et miten toi mun mittarivirhe vaikuttaa tohon.. :'(

Mittarivirhe vaikuttaa tietty myös siihen lähtönopeuteen. Eli sulla voi olla vaikkapa 75km/h todellista kun mittari näyttää 80. Ja esim. 115km/h todellista kun mittari näyttää 120km/h.

Nopeusväli suht sama.

mittari virhe kyllä kasvaa aina mitä suuremmaks nopeus kasvaa. testtu on VTT:n tutkalla kun oltiin kerran kaverin kanssa tutkaamassa.

Joo, mutta "tositilanteessa" kun ajat tommosta nopeutta ja pitää vaikkasti kisoo (hyihyi) tai ohittaa niin turboviive on mukana kuviossa.

Vaihteisto on sitä varten, että saa ne ahdot mukaan - mikäli ne pykälät yleensä menee päälle näissä vehkeissä. ::)

Siis mulla jos ajaa mittarin mukaan 80km/h ni todellinen nopeus on n.86km/h... ::)

Ja taas pitää yhtyy vaseen tuossa asiassa että ne vaihteet on tarkoitettu ihan käyttöä varten. 8)

niin mitä vakiona pitäis mennä 80-120? sen 4-4,5sek niinkuin aiemmin joku kirjoitteli...? mahtaa mulla näemmä olla jotain häikkää autossa kun tänään mitattiin piruuttais käsesekkarilla kiihtyvyys 80-120 kolmosella aloittaen vedätys 60 nopeudesta niin tulos jotain 5,3sek... :-\:-[ ja auto on vakio kaikipuolin, paitti nyt viimeinen vaimennin vaihdettu.