Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Malmari

ca20det projekti

Recommended Posts

tässä teille muutama kuva kuinka on projekti edennyt

juuri maalatut kuoret

ja Detin sovittelua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

näyttää vähän oudolta 2.0 det:ltä

Mitenniin?? Kyseessä on siis CA!!!!20DET projekti, ei SR20DET.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

CA18DET lohko porataan.

-Stroukkaus kampura.

-Teetetyt männät+veivit.

Saa sen öljyruiskun DET lohkosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

Onko kampura ca20 bluebirdistä vai onko kyseessä joku aftermarket kampi? Ainakaan vakio ca18det kampura ei ihan mahdottoman lujaa tavaraa ole, sillä viripajalla jossa mun kone rakennettiin oli 2-s13 mottia työn alla ja molemmissa kampi kierossa. :P

Näistä toinen oli mun oma, eikä kone ollut edes leikannut kiinni. Yksi mäntä mulla oli tosin hieman sulanut. Olisko sitten tuo kampura vääntynyt liiallisesta kitkasta? Tähän ei koneen rakentajakaan osannut suoraan vastata. Vähän mysteeriksi jäi tuo vääntyminen. Se toinen ca18det olikin sitten leikannut kiinni oikeen kunnolla, mikä selittänee vääntymisen. :-\

Tosin tiedän yhden tapauksen, jossa ca20 kampuralla on otettu n. 500-600hv. Paketin kestosta ei tosin ole mitään tietoa. Ainakin yksi 1.8 kampura noilla oli levinnyt tuossa koneessa ennen siirtymistä ca20 kampeen. Itsekkin harkitsin luupään pitkäiskuisempaa kampuraa, mutta laakerit kulunee marginaalisesti nopeammin pidemmällä iskulla, joten sai jäädä tällä kertaa.

Tarkoitukseni ei ole lannistaa intoa ja toivotankin onnea projektiin. Hienoa, että joku jaksaa rakentaa näitä nissanin turbopatoja. Hyvältä näyttää kuvissa. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

Nikolla on CA20 vakio kampura jota on tarkoitus käyttää, hieman muokaten koska tasapainot osuu lohkoon.

Tomei myy CA20 stroukki kampuraa Hinta n. 1200e. ei ole takokamaa.

Nissanilla uusi CA20 kampura n. 400e. Voimmeko päätellä tästä jotain?

Kuulostaa kuitenkin hyvältä jos CA20 vakio kampura kestäisi oikein tehtynä 500hv.

Mielenkiinoinen projekti kuitenkin.

Kytkin Levy haettiin tänään, 4-lapanen jousitettu sintteri Subarusta. Niko kertoo varmaan siitä lisää myöh.

Mistä saisi hyvin S13 vakiota jäykemmän asetelman?,

9000 saab aeron kuulemma hyvä (lila S12), mutta iso muokkaus. Hieman pienemmillä muutoksilla tarttis saada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

Lehtonen: aroyhtymällä ca20 kampura maksaa reulut 700e uutena.

--------------------------------------------------------------------------------------

projektiin siis sisältyy ca20 kampura joka menee koneistukseen, koska tasapainot ovat niin järeät että hankaavat lohkonseiniin ja öljytykkeihin.

ca18det lohko.

bluebird turbon öljypumppu kun det: ei käy kampuraan ja meinaan laittaa punametalli laakerit jos vaan löydän sellaset sarjan CA lohkoon + kunnon kiertokanget ja männät.

kansi on ca18det japanin mallista se menee portattavaksi jossain vaiheessa.

kaikki on vain rahasta kiinni: kauan menee tähän projektiin kun osat ovat niin kallita.

osia olen hiekkapuhaltanut ja maalaillut + joitain osia kiillottanutkin

(iskunpituus 88mm, männät 84.5 - 85."5"-mm, puristus suhde 8.0)

no kattoo nyt miten tästä projektista selviän :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

Nostellaanpa tätäkin juttua.

Muistini pätkii hieman...

Nouseeko ca18et koneen männät lohkontasoon?

ca20 koneessa näin tapahtuu, eli tuli sellainen mieleen et olisko puristus suhteen muuttaminen pelkällä kannella(ca18et) suoritettu.

Jos vaikka talven aikana rakentas tosta ca20 alakerrasta turbo version, männät luultavasti joutus vaihtaa mut se on tehtä mitä pitää. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

Nousee CA18ET-koneessakin lohkon kanssa samalle tasolle. Lisäksi CA20S koneen männät ja veivit on leluja CA18ET:n omiin verrattuna. Epäilen kovasti kestävyyttä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

Täytyy tutkia asiaa tarkemmin...

Melkein tarviis ca18et koneen kiertokangen tutkittavaksi, sen tiedän et ca20 kampura on erillainen ku ca18et:n, männistä en sano mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

Kattelin ca20 kiertokankia ja näytti olevan aivan samanlaiset ku ca18et vehkeessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

Kattelin ca20 kiertokankia ja näytti olevan aivan samanlaiset ku ca18et vehkeessä.

Mulla on kellarissa CA20 koneen kanki+mäntä eikä oo paljoakaan samanlainen kuin CA18ET:n omat jotka oli mulla viime talvena esillä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

Onkos tälle projektille tiedossa jatkoa, eli Det:in kansi luppanan koneeseen???

Kannentiiviste on lähes identtinen ca18et ja detin välillä, pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta.

Erot ovat vesikanavissa joita ET koneessa on auki enemmän, kuin DET:in tiivisteessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

Onkos tälle projektille tiedossa jatkoa, eli Det:in kansi luppanan koneeseen???

Kannentiiviste on lähes identtinen ca18et ja detin välillä, pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta.

Erot ovat vesikanavissa joita ET koneessa on auki enemmän, kuin DET:in tiivisteessä.

Kyllä se kansi varmaan kävis, mutta ongelama taitaa olla enemmänkin jakopään sun muiden yhteensopivuudet...tai virranjakajan puuttuminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

Sinne pitää laittaa s13 ecu ja siihen liittyvät pelit ja vehkeet... eikä olis sen isompi homma minkä olen tohon pas***n jo tehny, tai ainakin luulen. ::)8);D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

Mulla on tua tallin perukalla S13 200sx:n CA18DET:in moottorin täydellinen johtosatsi jos jotakuta kiinnostaa. Myyn oman CA18DET luppana projektin keskeydyttyä, auto kun tuli myytyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

Itse olen suunnitellut toisen CA18ET pannun ostoa, joka porataan ja stroukataan 2,2 litraiseksi ja rakennetaan kokonaan alusta loppuun muutenkin... Oli tossa yhen tutun kanssa puhetta, joka noita hommia on tehny ennenkin että ei ois ees kovin mahdoton suunnitelma toteutettavaks kun sillä on just tallissa E21 korisen bemarin kone, joka on porattu ja stroukattu 1.8 litraisesta 2.3 litraiseksi. Vääntöä siinä vehkeessä piisaa kuin pienessä kylässä. Ei paha vaparikoneelta 230 pollea.

Noh.. Nää on vasta tämmöisiä suunnitelmia, joita sitten saatetaan toteuttaa jo ehkä loppuvuodesta, kun saan taas budjetin balanssiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Force

Re: ca20det projekti

Kaverin velipoika osti just S13 Nisukan jossa on 2litranen pata tehtynä luupään alakerrasta ja CA18DET ylläkerrasta... Ainakin vielä on hyvin toiminnut eikä ongelmia ole ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

sitähän samaa täässsä on suunnitteella

poraus ja 88mm iskulla oleva bb kampura

n. 2.2l kone vähän alle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

Taitaa mennä tää homma kilpajuoksus... Kaikilla on kohta jonkunlainen Det:ti viritelmä   :o8)

Jos meikäläinen tekee ca18et alakerralla ja Detin kannella olevan mysteeriön, joudun rakentaa moottorin vas.puoleisen kumityynyn ihan koikonaan uusiks. N0  ei tässä vaiheessa tarvii niistä huolehtii.

Tietääkö kukaan mitkä suuttimet on 2.0i luupäässä???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

Taitaa mennä tää homma kilpajuoksus... Kaikilla on kohta jonkunlainen Det:ti viritelmä   :o8)

J

os meikäläinen tekee ca18et alakerralla ja Detin kannella olevan mysteeriön, joudun rakentaa moottorin vas.puoleisen kumityynyn ihan koikonaan uusiks. N0  ei tässä vaiheessa tarvii niistä huolehtii.

Tietääkö kukaan mitkä suuttimet on 2.0i luupäässä???

No sehän on vaan hyvä juttu.. Onpa kohta ainakin rypäs Nissaneita joita ei ihan joka kulmalla tuu vastaan. Ja mikä parasta kaikki saman kerhon kalustoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

sitähän samaa täässsä on suunnitteella

poraus ja 88mm iskulla oleva bb kampura

n. 2.2l kone vähän alle

tota tota....onkos sulla ca18detin vai et:n lohko? eiku sitä vaan aattelin että ookkko tutkinu kuin paljon kärsii porauttaa ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

on mulla kumpikin lohko

tehtaan korjauskirjassa lukee muistaakseni 85mm maksimi poraus koko

"korjatkaa jos olen väärässä"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ca20det projekti

on mulla kumpikin lohko

tehtaan korjauskirjassa lukee muistaakseni 85mm maksimi poraus koko

"korjatkaa jos olen väärässä"

juu siis kummalle lohkolle? ja siis toi kampura tarttee ca18detin lohkoon sovitettuna teetetyt veivit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×