Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
tupe

Kuppipenkit

Recommended Posts

Re: Kuppipenkit

Mä en jotenkin jaksa uskoa ettei kukaan valmistaja ole tehnyt valmista sarjaa S13 autoon. Mä haluaisin kyllä paremmat penkit (urheilulliset) mutta ehdottomasti kääntyvällä senkänojalla ja kiskoilla. Race-kuppeja en enään siviiliautoon laita, ne on siistit alkuun mutta pidempää matkaa ajaessa aiheuttavat puutumista.

Noin mäkin luulin kunnes kävin istumassa NoSen autossa. :) Hyvä on istua. Ja ehdottomasti ilman kiskoja lattiaan kiinni, tulee tarpeeksi matalalle.. Ennemmin kehittää sitten vaikka säätyvät polkimet ja ratin jos epäilee että tarvii ajoasentoa säätää..

Itelle ei oikein kupit käy kun on tuota perhettä sen verran.. Juuri simpeleelle köröteltiin, 2 aikuista, vauva ja koira. Ja lastenvaunut takakontissa ja 20kg kurpitsa apparin penkin jalkatilassa (älä kysy miksi) :) Hiukan menisi hankalaksi auton lastaaminen jos ei penkit käänny.

Nuo integran penkit näytti hyvältä.. Nekin kyllä varmaan pitäisi pistää ilman kiskoja, mutta kai se jo vähän auttaisi jos penkki kippaisi kuitenkin. Tai sitten pistäisi sen kippaamaan silleen kokonaan että myös istuinosa kaatuisi eteenpäin, saranoitu etureunasta siis..

Nuo integran penkit näytti hyvältä.. Nekin kyllä varmaan pitäisi pistää ilman kiskoja, mutta kai se jo vähän auttaisi jos penkki kippaisi kuitenkin. Tai sitten pistäisi sen kippaamaan silleen kokonaan että myös istuinosa kaatuisi eteenpäin, saranoitu etureunasta siis..

Kyllähän sitä apparin penkin vois laittaa kiskoilla, ei haittaa vaikka jäis pari senttiä korkeemmalle ku kuskin penkki.. Harvemmin tota kuskin penkkiä tulee siirreltyä eteen-taakse suunnassa kuitenkaan, sehän ei liikukaan automaattisesti eteen selkänoja taitettaessa.

emmä mikään katsastus mies oo et nyt ihan100% varma oo mutta ku tossa juttelin muutaman alien hemmonkanssa niin olivat niille sanoneet et jos ei jää tarpeeksi tilaa poistua takapenkiltä niin tulee siitä sitten kaks paikkanen eli kai meinaavat jos sattuu kolari niin sieltä on mahdollisuus päästä poiskin....

Nyt menee vahvasti "musta tuntuu"-osastolle, mutta..

S13 on alunperin jo rekisteröity 2+2:ksi, eli noi takapenkit on vain väliaikaista kuljetusta varten. Luulen että moisilla väliaikaisilla paikoilla ei ole niin nokonuukaa miten sinne kuljetaan ja miten turvalliset ne on kolarissa.. Joissain matkailuautoissa on semmoiset seinästä laskeutuvat "puupenkit" varapaikkoina, noi ainakin lentää hevonkuuseen koko penkit jos johonkin täräyttää..

Sitten voi ollakin eri homma jos auto olisi vaikka neljälle tai viidelle rekisteröity..

Mun toinen nissani on 4:hengelle rekisteröity(se on tuotu saksasta) ja sit toi suomiauto on 2 ja sit tervittaessa 2 lisäistuimella. Kaverille oli tullu saksasta uitettuun et 2 paikkainen. näissä on rs13 kyseessä.

Mun toinen nissani on 4:hengelle rekisteröity(se on tuotu saksasta) ja sit toi suomiauto on 2 ja sit tervittaessa 2 lisäistuimella. Kaverille oli tullu saksasta uitettuun et 2 paikkainen. näissä on rs13 kyseessä.

Heh, jopa on vaihtelua.. Kyllä nuo yleensä on 2+2 olleet saksantuonnitkin.

Joo on niissä vähä vaihtelua. ku se katto mun auton papereita katsastusasemalla ja sano että tää on ollu 4paikkanen saksassa et laitetaanko nyttenki.. En mää vihtiny sit kieltää sitä laittamasta sitä 4paikkaseksi.  :D

Onko sillä väliä mitä siellä otteessa lukee. Pääasia et jengii mahtuu ja kaikilla on kivaa. ;D

Eikös paikkaluku vaikuta vakuutusmaksuun? Vai muistanko ihan väärin... Vähemmän paikkoja=halvempi vakuutus?

Jos se noin menis niin mä poistasin heti takapenkin ;).

Eikös paikkaluku vaikuta vakuutusmaksuun? Vai muistanko ihan väärin... Vähemmän paikkoja=halvempi vakuutus?

Jos se noin menis niin mä poistasin heti takapenkin ;).

Kappas! Täytyykin hävittää toinen etupenkkikin  :) . Ja säästäähän sitä ainakin hitusen bensakuluja kun auto kevenee... Just joo, löpisen turhia. Mut oikeasti, yhteensä 30 Kg hävisi penkkien vaihdon ja takapenkin poiston yhteydessä. Sitten kun kaikenlaista joutavaa viskelin pois niin yhteensä tulikin jo n. 60 Kg ja tekisi mieli tosissaan väittää että eron kyllä huomaa. Nii, siis suorituskyvyssä, kulutuksen pikkumuutokset kiinnostaa yhtä paljon kuin vihreiden vaaliohjelma.

60 Kg

Se on 5% et ei mikään ihme jos sen huomaa. Ajattele viiden prossan tehonlisäystä 200hv->210hv, kyl sen pitäis tuntua.

Kiitoksi! Onko muita vaihtoehtoja?

Juu, Luisia olis tarjolla, mutkun mutkun ei ollut tietoa just tosta etäisyydestä. Täytyy mennä mittailee :).

Tuossa ihan vaan esimerkkinä tuollaisista "deep dish" eli isolla offsetilla olevista rateista. Tuollaisella viiksiin joutuisi jo kurottamaan... ;D Ei vaan, jos rattia haluaa lähemmäs niin mieluummin ratinvalinnalla (IMO) kuin nikkaroimalla ohjauspylvääseen minkäänlaista jatkokappaletta. Tuossa tapauksessa turvallisuudesta ei auta lähteä tinkimään...

Tosiaan, kaikki ratinnavat joita olen nähnyt (mukaanlukien sellaiset kokoontaittuvat) on ollut korkeudeltaan luokkaa 5-10cm, ei sen enempää.

1954_1omp.jpg

Sit porukat vois laitella vaikka linkkejä tähän topiccii. Siis liikkeistä mitkä myy noita erikoisjakkaroita. ;)

Miulla rekisteröitiin auto 1+1 paikkaiseksi ja rekisteriotteen lisäosassa lukee: "Väliaikaisesti voidaan kuljettaa kahta matkustajaa lisäistuimella".

Oon tässä hieronut kauppaa Sparcon Rev- penkistä. Tarkoitus olisi pistää lattia tasaiseksi ja asentaa se jonkinlaisilla kiskoilla lattiaan kiinni. Sas nähdä mitä tuostakin tulee....

no ei tartte laittaa lattiaa tasaseks, jotta sais penkin tarpeeks matalalle. tai ainakin mulla on pohjaa mitenkään muokkaamatta istumis korkeus sama kuin vakio penkeilläkin ja varaa riittää vielä parisenttiä alemmaskin jos on tarvis.

Aivan alkuun edullisten penkkien havittelijat käykää vilkasemassa:

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=13896.0 Muitakin penkkejä kannattaa tiedustella. Laitan tarjouksen.

Ote mun rekisteriotteesta:

Autossa saadaan tilapäisesti kuljettaa 2 henkilöä lisäistuimella. Autoon asennettu Sparco etuistuimet ja TRS 4-pistevyöt, jolloin lisäistuimet pois käytöstä.

Rateista. Luisin keskiö ei muuten sitten sovi esim. Momon, OMP:n, Simonin tai Sparcon ratin kanssa.

Vinkki Snap off keskiön etsijöille: Kysykää Keskiseltä. Meillä oli liki 100 Snapoffia hyllyssä (ostettiin silloisen maahantuojan loppuvarasto) ja hinta oli mun aikana 35 €/keskiö :D Keskiö sopii heittämällä Momon keskiön päälle!!!

Re: KuppipenkitEn tahdo ketään pelotella. Tuon hintainen laatupenkki on varmasti hyvä jos perseelle sopii. Netistä poimittua: "FIA standardin mukaisesti hyväksytty istuin Cobra Seats (UK) Monaco luokitunumerolla CS.980.99 vedetään pois luokituksista välittömästi. "Paino 9Kg. Nämä linkit löytyy Googlella "Cobra Monaco istuin"Onko tietoa miksi ei kelpaa enää FIA:lle?Tossa muuten GTI-R sunnyyn kippaavalla tai ilman olevat kiskot.http://www.gbdriver.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_cobra_monaco_1.html

cmonaco.jpg

Mahtoko Lehtonen olla vanhaa tietoa? Muistan kun olin vielä Keskisellä ja Monacoilta vietiin tuo hyväksyntä. Sittemmin se kuitenkin saatiin takaisin. Mutta tarkistan asian välittömästi. Mut katukäytössä tuollaisilla FIA hyväksynnillä ei tee mitään...

Mahtoko Lehtonen olla vanhaa tietoa? Muistan kun olin vielä Keskisellä ja Monacoilta vietiin tuo hyväksyntä. Sittemmin se kuitenkin saatiin takaisin. Mutta tarkistan asian välittömästi. Mut katukäytössä tuollaisilla FIA hyväksynnillä ei tee mitään...

Jees. Kunhan vaan otin esiin. Eihän sitä tiedä vaikka itse ostan tommoset :D

(Toivottavasti en muuttanut kenenkään ostopäätöstä)

Netistä löytyy vaikka mitä... tuskin kaikki on ajantasalla.

Rateista. Luisin keskiö ei muuten sitten sovi esim. Momon, OMP:n, Simonin tai Sparcon ratin kanssa.

Mikäs siinä? Onko kyse pulttijaosta vai keskireiän keskittimestä? Ainakin OMPin jako on sama kuin Luisin ja Raidin ratissa, eli kaikki nämä menee samaan jakoon Luisin napaan.

Ja kuten aiemmin jo väitin: "Luisin navat (muistaakseni muutama muukin merkki) on sikäli käteviä ostoksia että niissä on yleensä tuplajako eri pulttijakojen ratteihin..."

emmä mikään katsastus mies oo et nyt ihan100% varma oo mutta ku tossa juttelin muutaman alien hemmonkanssa niin olivat niille sanoneet et jos ei jää tarpeeksi tilaa poistua takapenkiltä niin tulee siitä sitten kaks paikkanen eli kai meinaavat jos sattuu kolari niin sieltä on mahdollisuus päästä poiskin....

Nyt menee vahvasti "musta tuntuu"-osastolle, mutta..

S13 on alunperin jo rekisteröity 2+2:ksi, eli noi takapenkit on vain väliaikaista kuljetusta varten. Luulen että moisilla väliaikaisilla paikoilla ei ole niin nokonuukaa miten sinne kuljetaan ja miten turvalliset ne on kolarissa.. Joissain matkailuautoissa on semmoiset seinästä laskeutuvat "puupenkit" varapaikkoina, noi ainakin lentää hevonkuuseen koko penkit jos johonkin täräyttää..

Sitten voi ollakin eri homma jos auto olisi vaikka neljälle tai viidelle rekisteröity..

Aivan alkuun edullisten penkkien havittelijat käykää vilkasemassa:

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=13896.0 Muitakin penkkejä kannattaa tiedustella. Laitan tarjouksen.

Ote mun rekisteriotteesta:

Autossa saadaan tilapäisesti kuljettaa 2 henkilöä lisäistuimella. Autoon asennettu Sparco etuistuimet ja TRS 4-pistevyöt, jolloin lisäistuimet pois käytöstä.

Vinkki Snap off keskiön etsijöille: Kysykää Keskiseltä. Meillä oli liki 100 Snapoffia hyllyssä (ostettiin silloisen maahantuojan loppuvarasto) ja hinta oli mun aikana 35 €/keskiö :D Keskiö sopii heittämällä Momon keskiön päälle!!!

näköjään en muistanut ihan väärin.... ;)

Mikäs siinä? Onko kyse pulttijaosta vai keskireiän keskittimestä? Ainakin OMPin jako on sama kuin Luisin ja Raidin ratissa, eli kaikki nämä menee samaan jakoon Luisin napaan.

Ja kuten aiemmin jo väitin: "Luisin navat (muistaakseni muutama muukin merkki) on sikäli käteviä ostoksia että niissä on yleensä tuplajako eri pulttijakojen ratteihin..."

Voi olla sellaista ongelmaa, että ratti tulee väkisin vinoon jos haluaa vilkkujen toimivan normaalisti.

Ostin kokeilumielessä Keskiseltä Momon keskiön kun mulla on pari kappaletta Sparcon syviä mokkaratteja valmiina. Keskiö kävi, reiät täsmäsi mutta kun ratin laittoi kiinni se oli just vähän liikaa vinossa. Ei muuta kuin torvi irti ja ratti suoraan. OK, nyt ratti oli suorassa mutta kun heitti vilkun päälle niin vasemmalle päin kääntyessä se ei palautunut ollenkaan ja oikealle kääntyessä vilkku meni pois päältä jo ennen takaisin ohjausta.

Viikon ajelin Sparcon ratilla ja totesin orggisratin parhaaksi mahdolliseksi ratiksi. ;D

Voi olla sellaista ongelmaa, että ratti tulee väkisin vinoon jos haluaa vilkkujen toimivan normaalisti.

Ostin kokeilumielessä Keskiseltä Momon keskiön kun mulla on pari kappaletta Sparcon syviä mokkaratteja valmiina. Keskiö kävi, reiät täsmäsi mutta kun ratin laittoi kiinni se oli just vähän liikaa vinossa. Ei muuta kuin torvi irti ja ratti suoraan. OK, nyt ratti oli suorassa mutta kun heitti vilkun päälle niin vasemmalle päin kääntyessä se ei palautunut ollenkaan ja oikealle kääntyessä vilkku meni pois päältä jo ennen takaisin ohjausta.

Viikon ajelin Sparcon ratilla ja totesin orggisratin parhaaksi mahdolliseksi ratiksi.  ;D

Just tällaisia kokemuksia kaivataan. Kans muistelin et Luisin keskiöön käy muutama ratti merkki. Miten on Luisin kanssa vilkkujen toimivuus? Ja mitens onko kokemuksia Simoni Racingin keskiöistä, korkeus ja toimivuus S13:ssa?  http://www.simoniracing.it/us/prod.php?category_id=39