Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
turre101

Jakohihnanvaihdosta

Recommended Posts

S13 on tarkoitus vaihtaa jakopään hihna, kun ei tiedä ollenkaan missä kunnossa se tuossa autossa on.

Maahantuojalla osat maksaa paljon, kun muistelisin jonkun sanoneen että osat maksaa 250EUR maahantuojalla?

Motonet myy jakopään hihnan hintaan ~23EUR, kiristinrulla hintaan 41 EUR, ja ohjain hintaan 50 EUR. Eli yhteensä 114 EUR.

* Mitä puuttuu, vai onko tuossa kaikki tarvittava? Entäs ne itse rullat, eli kampuran ja nokka-akselien päissä olevat, täytyykö nekin vaihtaa? Vesipumpun vaihdan samalla mutta se on asia erikseen.

Pari puhelinnumeroa on tiedossa jotka voisivat tuon operaation tehdä, mutta jos joku tietää tässä helsinki-turku akselilla tai lähistöllä hyvän tyypin joka tekisi nopeasti ja sopuhintaan tuon vaihtotyön ilman mitään kämmejä niin yhteystietoja vaan kiitos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Jakohihnanvaihdosta

joo kyl tois 114e:n paketissa kaikki on. helppo homma pistää uusiks :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Jakohihnanvaihdosta

Oon tässä just harkinnut että.. pitäiskö tuo nyt antaa ammattimiesten tehtäväks vai onko tuo riittävän helppo homma että vois ryhtyä siihen itse, vaikka en oo koskaan jakohihnaa vaihtanut saati sellaisen koppaa edes avannut..?

Vähän pelottaa että jos jako menee pieleen niin sitten on kyllä täys katastrofi.

Täytyykö siinä operaatiossa kauheasti purkaa, ja tarvitaanko esim. pulttipyssyä tai muuta, jollaista ei kotitallista löydy?

Eihän siinä muuten, mutta A) tutummankin vaihtomiehen tekemän vaihtotyön taksa on aika suolainen B) olis kiva oppia itse tuokin homma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Jakohihnanvaihdosta

Tee ite. :)

Jos tahot maksaa nii teetä jollain dnsf:läisellä niin menee oikeeseen osotteeseen rahat. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Jakohihnanvaihdosta

Ei kannata kokeilla sillä periaatteella, että kait se näin tulee? Voi tulla kalliiksikin ja ainakin tuohon hihnapyörän irrottamiseen tarvitse mieluiten pulttipyssyn ja ulosvetimen. Pulttipyssy ei tokikaan ole pakollinen, mutta todella käytännöllinen tuossa hommassa.

Joku kerholainen varmasti on varmasti rahan tarpeessa ja vaihtaa sen kohtuu hintaan ;D itse laitoin sen koneen irtiollessa, ei ole paha homma, jos tietää missäkohdin nokkapyörät pitää olla ja avaimet pysyy kädessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Jakohihnanvaihdosta

Huomenissa otan yhteyttä erääseen tuttuun Nissanilla työskentelevään asentajaan joka tulee varmaankin ihan kotitalliin tuon vaihtamaan muutaman kympin hintaan jos vain kerkiää.

Jos ei onnaa niin täytyypä sitten tosiaan antaa jollekin palstalaiselle hommaksi, halukkaita? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Jakohihnanvaihdosta

Jos joku muu käy sen sulle vaihtamassa ni ota valmiiks romut eestä pois ni ei mene kauaa ku vaihtaa.. turbon putket, teh.- ja tuulettimen remmit, ulosvetäjällä hihnapyörä, jakopään kopat jne.. Sit menee ehkä 5min. ku joku käy vaihtaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Jakohihnanvaihdosta

Jäähdyttimenkin joutuu hätistämään pois edestä jos pulttipyssyä käyttelee. Ja ilman pulttipyssyä ei kampparin pultti irtoa. Ei millään. En ainakaan minä saanut irtoamaan. Paitsi laittamalla sopivan varren pultin ja lattian väliin ja starttaamaan...siinäkin tosin täytyy ensin purkaa konehuoneen alimmat muovit edestä pois. Aika radikaali keino mutta on kuulemma menestyksellä käytetty. Pyörimissuunta kannattaa ensin selvittää itselleen_tarkasti_, muuten voipi tulla aika hienoa jälkeä :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Jakohihnanvaihdosta

Ja ilman pulttipyssyä ei kampparin pultti irtoa. Ei millään

Me saatiin irti ilman pulttimopoa. Räikkään oli hitsattu kii oikean kokoinen hylsy ja sit laitettiin siihen kohille se ja lyötiin lekalla ni aukes. Loppu oli sit helppoo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Jakohihnanvaihdosta

Kyllä! iso avain ja ei ku lekaa perään.. ;D niin mulla ainaki aukes, ei kylläkään kovin hentosella kädellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Jakohihnanvaihdosta

Itse ei kannata mennä soheltamaan. Meikäläisen autosta oli ilmeisesti joku kyläseppä yrittänyt kyseisen työn suorittaa siinä onnistumatta. Sitten oli laittanut osat "paikoilleen" eli pultit mututuntumalla takaisin.

Vein meinaan maanantaina korjaamolle remmin ja vesipumpun vaihtoon ja sieltähän se ylläri paljastui. Kampparin pultti oli ollut löysällä ja kiila hakannut siimapyörän uran ihan vituralleen ja kiila oli vääntynyt kahdeksikolle. Nyt odottaa uutta siimapyörää yms osia. Torstaiksi pitäisi saada auto kuntoon. Oli kuulemma täystuho lähellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Jakohihnanvaihdosta

Itse ei kannata mennä soheltamaan.
Niinpä... Tosin on se musta kannattavaa kattoa ite eka jos osaa. Sit jos ei oo just jossain kriittisessä kohassa ihan varma niin sit kysyy apua / neuvoa. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Jakohihnanvaihdosta

Parhaiten oppii ja on turvallista seuraavasti: Pyydät homman oikeasti osaavan kaverin juttuseuraks. Se voi seurata ettei katastrofia tule ja siltä voi kysyä neuvoa, mutta vain itse tekemällä oppii.

Tää metodi on huomattu erittäin toimivaks faijan kans korjaillessa. Ja mä siis oon se oppipoika. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Re: Jakohihnanvaihdosta

Ei kannata kokeilla sillä periaatteella, että kait se näin tulee? Voi tulla kalliiksikin ja ainakin tuohon hihnapyörän irrottamiseen tarvitse mieluiten pulttipyssyn ja ulosvetimen. Pulttipyssy ei tokikaan ole pakollinen, mutta todella käytännöllinen tuossa hommassa.

Joku kerholainen varmasti on varmasti rahan tarpeessa ja vaihtaa sen kohtuu hintaan ;D itse laitoin sen koneen irtiollessa, ei ole paha homma, jos tietää missäkohdin nokkapyörät pitää olla ja avaimet pysyy kädessä.

Täytyykö hihnapyöräkin muka irroittaa jakohihnan vaihdossa? Eikö uutta remmiä muuten saa paikoilleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: JakohihnanvaihdostaKyllä se pitää irrottaa.. Kuten sanottua, pulttipyssy ja ulosvetäjä on hyvä kaksikko tossa hommassa. Tohon asti pitää purkaa että saa vaihdettua hihnan.

jakopaaaa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jakohihnanvaihdosta

Hihnapyörää sitten ei saa vetää ulosvetäjällä suoraan, lohkeaa palasia irti.. Mistäkö tiedän? :) Siinä on pari reikää mihin ruuvataan sopivat pultit ja sitten niistä vedellään.

Kyllä se auki lähtee ilman pulttipyssyäkin, vaatii kyllä oikeastaan nosturin että pääsee alakautta vääntämään. Mutta jos ei halua syyläriä irrottaa niin voi noin onnistua paremminkin, pyssy ei välttämättä mahdu siihen väliin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jakohihnanvaihdosta

Helpoiten/kotikonstein tuo hihnapyörä lähtee startilla pyörittämällä imo, kuten varmaan jo mainittukin... Ja kyllä sen ulosvetäjällä saa auki, mutta pitää olla kärsivällinen ja ruuvailla edestakas sillä, ettei käy kuten allekirjoittaneella ja monella muulle, että on sopivia lovia nykyään pyörässä kevennnyksinä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jakohihnanvaihdosta

Hylsy ja voimavarsi + hallitunkin varsi jatkoksi. Käkkäri kiinni, iso pykälä silmään ja eikun vääntämään.

Noin minä olen irrottanut ihan momenttiin kiristetyn hihnapyörän pultin. Jatkovartta oli pelissä siis reilu metri. ;D

Edellisestä irrotuskerrasta ei kyllä ollut kuin ehkä reilu vuosi. Sen viisi vuotta istahtanut pultti voi olla tiukemmassa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jakohihnanvaihdosta

Startilla avaaminen on hyväksi havaittu kunhan käyttää järkeä touhussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jakohihnanvaihdosta

vähän vanhaa aihetta sivuten

eli menossa ekaa kertaa jakohihnan vaihto ja samalla etupään stefojen myös. Kampiakselin stefa mite pääsee käsiks kun edessä on metallinen rengas tai joku sen tapainen

alla linkki kuvaan.

eli miten sen saa pois kuuluuko tulla tuosta akselin läpi vai mite?

http://kimmosx.kuvat.fi/kuvat/200sx/jakopaa/IMGP0952.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jakohihnanvaihdosta

vähän vanhaa aihetta sivuten

eli menossa ekaa kertaa jakohihnan vaihto ja samalla etupään stefojen myös. Kampiakselin stefa mite pääsee käsiks kun edessä on metallinen rengas tai joku sen tapainen

alla linkki kuvaan.

eli miten sen saa pois kuuluuko tulla tuosta akselin läpi vai mite?

http://kimmosx.kuvat.fi/kuvat/200sx/jakopaa/IMGP0952.JPG

Tosta läpi kuuluu tulla suoraan. Voi olla tiukassa varsinkin jos ei ole kiilan ura ollut kohdallaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Jakohihnanvaihdosta

vähän vanhaa aihetta sivuten

eli menossa ekaa kertaa jakohihnan vaihto ja samalla etupään stefojen myös. Kampiakselin stefa mite pääsee käsiks kun edessä on metallinen rengas tai joku sen tapainen

alla linkki kuvaan.

eli miten sen saa pois kuuluuko tulla tuosta akselin läpi vai mite?

http://kimmosx.kuvat.fi/kuvat/200sx/jakopaa/IMGP0952.JPG

Tosta läpi kuuluu tulla suoraan. Voi olla tiukassa varsinkin jos ei ole kiilan ura ollut kohdallaan.

paljon kiitoksia neuvosta. piukas oli mutta nyt on irti ja huomenna stefan kimppuun :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×