Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Infiniti

Keulan kolina -> Hyviä vinkkejä?

Recommended Posts

Kattelin että täällä ei ole liian vilkasta viestien suhteen, että jos voi avata uuden topicin?

Oman pirkkazetan hommasin joskus 2015, ja keula on kolissu tähän päivään saakka...

Vaihdettu:

- oikean alatukivarren rungon puolen puslat, ne oli ihan resuja

- 350z hammastanko 60 tkm ajetusta kolariautosta

- 1 kpl koiranluuta

- vasen taaempi tukivarsi

. oikea ylätukivarsi -> pallinivel oli sökö ja kolinat helpotti noin 60%

Osat ei ole tuhannen kalliita, mutta jos vielä saisi sen 40% kolinoista pois... Saahan sitä haaveilla, mutta oisko teillä arvon foorumilaisilla jotain ideaa?

Hauskinta on se että katsastus ei ole koskaan ollu ongelma, mutta eturenkaiden kuluminen on. Takarenkaat kuluu toki yllättävän nopeasti, mutta tasaisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuluuko eturenkaat millä tavalla? Sisäkantilta/ulkokantilta? Ja kuinka nopeasti?

Kuuluuko kolina minkälaisissa tilanteissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos nopeasta vastauksesta!

Eturenkaita on menny pari settiä, niin että aina on sisäkantit sileinä. Toki olen ajanu yhteensä ainakin 15000 km viiden vuoden aikana. Tympäsee vain ostaa 17" 215 tai 225 renkaita koko ajan. Jotenkin nopeasti vaan tuntuu eturattaat kuluvan. Unohtui mainita että myös yksi alatukivarren kumipusla on vaihdettu, siihen mihin jousi/iskaripaketti tulee kiinni. Ei jaksais käyttää suuntauksessa ennnen kun kolinat on saanu pois?

Klassinen korjaus oiisi varmaan uusia loputkin keulan romut, mutta tuo 350z keula sisältää aika monta kynkkää joka suuntaan. 2003 autossa ne ei aina vaihdu itsekseen. Kaikki keulan osat joita on tullu vaihdettua on myös ollu kunnolla kiinni...

Kolina tulee terävissä montuissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni ei ole kyllä mitään kolinoita edestä kuulunut niin siltä osin menee mutuiluksi. Renkaat voi kulua ihan sen takia jos rengaskulmat pielessä.

Mitä tulee mieleen niin toinen koiranluu, etummaisempien tukivarsien puslat, toisen puolen ylätukivarsi, iskarit? Kallistuksenvakaajan puslat tuskin alkavat kolisemaan elleivät melkein tipahda. Tuota alustangeometriaa katsoessa ei tule kyllä oikein muuta mieleen mikä pelkästään montuissa voisi kolista.

Onko vakio alusta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko iskarin yläpäässä laakerointia?

 

Seuraavat hitec viat löytänyt itse elämän varrelta:

Konepellin stopparikumit liian alhaalla

Jarrupaloista puuttuu asennusraudat satulankannakkeista (ei välttämättä zetassa mahdollista jos samanlaiset jarrut kuin 300zx)

Vakaajan puslat

Jälkiasenteinen DEFA tai subwoofer ja tukemattomat johdot

Pohjapanssarissa lenkkiavain

Aftermarket ilmanputsari

Orkkis ilmanputsarin kotelon kiinnitys kumit puuttuneet

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sen verran pussihousu olen että auto on täysin vakio. Etujarrut ei ole Brembot vaan jenkkien 350z Base-versiota vastaavat pikkulevyt. Loppupeleissä varmaan sama alkaa vaihtamaan loputkin romut keulaan ja ihmetellä sitten lisää. Ehkä helpoin tie. Ja sitten kottero nelipyörä suuntaukseen. Kiitos vinkeistä.

Niin jos jollain on jäänyt nurkkiin lojumaan orkkis jousi/iskaria tms. nurkkiin voishan niitäkin kokeilla vaihtaa. Viestiä vain.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Täähän tulee ihan hemmetin myöhään, mutta jos on vakioalustalle vielä tarvetta niin multa löytyy. 

Edited by Joonas350z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×