Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.

Recommended Posts

Posted (edited)

Onko kellää myydä 180sx koppaa

Edited by 0zcu

Share this post


Link to post
Share on other sites

miks just 180sx koppa? noihan on kaikki samanlaisia

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, epeli^^ said:

miks just 180sx koppa? noihan on kaikki samanlaisia

No eipä sen väliä onko 180sx vai euro s13 mutta olis sr katsastus helpompaa jos olis 180sx jossa on jo valmiiksi sr ollut.:D saahan niitä s13 koppiakin ehdottaa jos löytyy joku suht hyvä ja halpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, 0zcu said:

No eipä sen väliä onko 180sx vai euro s13 mutta olis sr katsastus helpompaa jos olis 180sx jossa on jo valmiiksi sr ollut.:D saahan niitä s13 koppiakin ehdottaa jos löytyy joku suht hyvä ja halpa.

Eipä siinä sr leimaamisessa ole mitään erikoista ettei sen takia kannata alkaa 180 koppaa ettimään.. Just oli ainakin dnsf fb sivuilla säksän koppa alle 500e

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 15.6.2019 at 17.25, epeli^^ said:

Eipä siinä sr leimaamisessa ole mitään erikoista ettei sen takia kannata alkaa 180 koppaa ettimään.. Just oli ainakin dnsf fb sivuilla säksän koppa alle 500e

Oorait. Täytyy kattoa

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 15.6.2019 at 17.25, epeli^^ said:

Eipä siinä sr leimaamisessa ole mitään erikoista ettei sen takia kannata alkaa 180 koppaa ettimään.. Just oli ainakin dnsf fb sivuilla säksän koppa alle 500e

Virallisesti vaatii nissanilta lapun että 180sx on samaa mallisarjaa kun 200sx. Konttorin mukaan ne ei ole.

Tämän saa nissanilta, tai ainakin on saanut...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 minutes ago, puliukk0 said:

Virallisesti vaatii nissanilta lapun että 180sx on samaa mallisarjaa kun 200sx. Konttorin mukaan ne ei ole.

Tämän saa nissanilta, tai ainakin on saanut...

tuo trafin soveltamisohje tuosta pykälästä on vähintäänkin sekava ja vanhentunut, mutta suurimmalle osalle katsastuskonttoria riittää ihan netistä tulostetut auton tiedot, kunhan ei ole mistään wikipediasta kopioitu vaan asialliselta sivustolta. jos ei onnistu näillä niin vaihda konttoria.

Edited by epeli^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saahan sinne tänäpäivänä laittaa vaikka rb26detin laillisesti niin ei kai tota nyt kannata niin ihmetellä. Jos se parin satalapun penkkilappu on este niin kannattaa koko projekti jättää tekemättä. Nimim. Mersu rb20det ja BMW 2jz..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Edelleenkin kannattaa muistaa, 20% tehonlisäys, 20% iskutilavuuden lisäys ja 25% painoa. Kuitenkin painon pitää mennä akselimassojen sisään.

Sekä päästöluokan on oltava sama, tai parempi kuin alkuperäisessä koneessa.

Samoin 7kg/kw rajaa ei saa ikinä alittaa, PAITSI jos auto on alle 7kg/kw vakiona niin sillon raja muuttuu 5kg/kw.

(eli s13 n.1200kg maksimi teho on 171kw = 233hp)

RB26DETT:ssä menee noista kaikki yli (periaatteessa päästötkin, mutta kelpaa kun samanikäisestä tai uudemmasta).

Edelleenkin voit vain vertailla mallisarjan sisällä olevia autoja, esim. Volvoissa 940 ja 960 eri autoja (sama kori)... Bemareissa M sarjat eri, samoin S13 nissaneissa 180, 200 ja 240sx on eri mallisarjoja. Todellisuudessa ei ole niin yksinkertaista todistella auton olevan samaa mallisarjaa ilman valmistajan lappusia, mutta monille se kelpaa (ei saisi). Aika moni konttori leimaa laittomia autojakin.

Mersussa ja bemarissa helppoja kun tilavuus, tehot ja painot on ihan niks naks juttuja, leimalle suoraan.

On mullakin valmistumassa 1JZ-GTE VVTI s13 leimalle, mutta kyllä se vaatii hieman työtä 100% lailliseksi. Naapurilla RX7 + LS "leimassa", tämä ei niin laillinen kuitenkaan todellisuudessa...

 

Niin poikkeusluvallahan saa poiketa näistä, mutta ne aika harvinaisia niin ei sekoteta tähän sitä.

Edited by puliukk0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiköhän se ole kuitenkin 25% iskutilavuus.. mallisarjan kuulumaton moottori=penkkilappu.

Massoja pystyy hallitsemaan. Siirtämällä painoja ja poistamalla turhia.

Ja jos joku on tyytyväinen 230hp säksään niin ajelee sillä, mielestäni se on ihan lain puitteissa sama laittomuus, onko sulla kuristamalla otettu penkkilappu vai oletko vaihtanut välijäähdyttimen tai nostanut ahtopaineita.. 

Ka moottoriin vertaamalla sinne saa jo jonkin moisen moottorin laitettua..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 hours ago, puliukk0 said:

Edelleenkin kannattaa muistaa, 20% tehonlisäys, 20% iskutilavuuden lisäys ja 25% painoa. Kuitenkin painon pitää mennä akselimassojen sisään.

Sekä päästöluokan on oltava sama, tai parempi kuin alkuperäisessä koneessa.

Samoin 7kg/kw rajaa ei saa ikinä alittaa, PAITSI jos auto on alle 7kg/kw vakiona niin sillon raja muuttuu 5kg/kw.

(eli s13 n.1200kg maksimi teho on 171kw = 233hp)

RB26DETT:ssä menee noista kaikki yli (periaatteessa päästötkin, mutta kelpaa kun samanikäisestä tai uudemmasta).

Edelleenkin voit vain vertailla mallisarjan sisällä olevia autoja, esim. Volvoissa 940 ja 960 eri autoja (sama kori)... Bemareissa M sarjat eri, samoin S13 nissaneissa 180, 200 ja 240sx on eri mallisarjoja. Todellisuudessa ei ole niin yksinkertaista todistella auton olevan samaa mallisarjaa ilman valmistajan lappusia, mutta monille se kelpaa (ei saisi). Aika moni konttori leimaa laittomia autojakin.

Mersussa ja bemarissa helppoja kun tilavuus, tehot ja painot on ihan niks naks juttuja, leimalle suoraan.

On mullakin valmistumassa 1JZ-GTE VVTI s13 leimalle, mutta kyllä se vaatii hieman työtä 100% lailliseksi. Naapurilla RX7 + LS "leimassa", tämä ei niin laillinen kuitenkaan todellisuudessa...

 

Niin poikkeusluvallahan saa poiketa näistä, mutta ne aika harvinaisia niin ei sekoteta tähän sitä.

nyt on faktat aika hakusessa sulla..

sallittu moottoritilavuus ei ole tuo mitä sanot

päästöluokka ei tarvitse todellakaan olla sama 

Ajoneuvon pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muuttamisen jälkeen
Ajoneuvon, joka on hyväksytty Euro 3- tai Euro III -päästöluokkaa lievempien pakokaasupääs-tövaatimusten mukaan, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää muutoskatsas-tuksen testissä alkuperäistä ajoneuvoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset.

voit käyttää vertailumoottorina skylinessä gtr mallia ja bemarissa m sarjalaista (tästäkin on väitelty iät ja ajat)

massoja pystyy siirrellä akselilta toiselle

7kg/kw pätee myös ehdolla jos vertailumoottorilla suhde on enintään 10 kg/kW, saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW elikkä tarkoittaen 5kg/kw no proplem

jne jne, kannattaa vaikka iltasaduksi lukea trafin pykäliä ja noiden kanssa voi pelata aika paljon kun suurimmassa osassa on aika paljon tulkinnan varaa..

joo ja tosiaan poikkeuslupa on ihan sitä varten olemassa että saa laillisesti autoja kilpiin mitkä eivät täytä vaatimuksia mutta on asiallisesti rakennettu.

Edited by epeli^^

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11.8.2019 at 17.59, epeli^^ said:

nyt on faktat aika hakusessa sulla..

sallittu moottoritilavuus ei ole tuo mitä sanot

päästöluokka ei tarvitse todellakaan olla sama 

Ajoneuvon pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muuttamisen jälkeen
Ajoneuvon, joka on hyväksytty Euro 3- tai Euro III -päästöluokkaa lievempien pakokaasupääs-tövaatimusten mukaan, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää muutoskatsas-tuksen testissä alkuperäistä ajoneuvoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset.

voit käyttää vertailumoottorina skylinessä gtr mallia ja bemarissa m sarjalaista (tästäkin on väitelty iät ja ajat)

massoja pystyy siirrellä akselilta toiselle

7kg/kw pätee myös ehdolla jos vertailumoottorilla suhde on enintään 10 kg/kW, saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW elikkä tarkoittaen 5kg/kw no proplem

jne jne, kannattaa vaikka iltasaduksi lukea trafin pykäliä ja noiden kanssa voi pelata aika paljon kun suurimmassa osassa on aika paljon tulkinnan varaa..

joo ja tosiaan poikkeuslupa on ihan sitä varten olemassa että saa laillisesti autoja kilpiin mitkä eivät täytä vaatimuksia mutta on asiallisesti rakennettu.

Kandee varmaan lukea tuo mun teksti tarkemmin ja vaihtaa tuo 20% typo 25%. Ota se pipo vähän löysemmälle. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11.8.2019 at 10.11, epeli^^ said:

tuo trafin soveltamisohje tuosta pykälästä on vähintäänkin sekava ja vanhentunut, mutta suurimmalle osalle katsastuskonttoria riittää ihan netistä tulostetut auton tiedot, kunhan ei ole mistään wikipediasta kopioitu vaan asialliselta sivustolta. jos ei onnistu näillä niin vaihda konttoria.

Ei anna nissani mitään lappuja enää missä sanovat että ovat samaa mallisarjaa, ei ainakaan jos et suhteilla sieltä saa. Ja tohon netistä tulostettuun lappuun on trafilla selvä kanta nykypäivänä, ei kelpaa mikään itse tulostettu lappu, vain valmistajan ja ehkä maahantuojan, riippuu vähän minkälainen lappu se on. Se että katsuri hyväksyy vaikka  paikanpäällä käsinkirjotetun lapun tehoista ja malleista ei tarkota että se virallisesti trafille riittäs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sehän tässä maassa, ja monessa muussakin, että laki on kirjoitettu ympäripyöreästi. Sitä sitten virkamies tulkitsee haluamallaan tavalla ja hallintoalamainen totelkoon.

Noissa varmasti olisi ollut monesti jopa lakituvan paikka mut eipä ole juuri moisia tapauksia ollut.

Tuokin on totta että monenlaista katsastusmiestä on kentällä ja niin kauan kaikki on ok kunnes viranhaltija jaksaa kiinnostua. Eipä silti näitäkään ole tiettävästi juuri ollut. Konttoreihin kohdistuvia sanktioita kylläkin.

Juurikin tuo päätös, mikä erottaa mallisarjat toisistaan olisi hyvä joskus saada niin että olisi varmuus asiasta.

Henkilökohtaisesti olen melkoisen tyytyväinen koska paikkakunnalla on maalaisjärkeä käyttävä katsastusyrittäjä. Toisinaan kyllä on suorastaan vituttanut nämä huutelijat joiden mukaan "kyllä kaiken kilpiin saa"

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, assaf232 said:

Ei anna nissani mitään lappuja enää missä sanovat että ovat samaa mallisarjaa, ei ainakaan jos et suhteilla sieltä saa. Ja tohon netistä tulostettuun lappuun on trafilla selvä kanta nykypäivänä, ei kelpaa mikään itse tulostettu lappu, vain valmistajan ja ehkä maahantuojan, riippuu vähän minkälainen lappu se on. Se että katsuri hyväksyy vaikka  paikanpäällä käsinkirjotetun lapun tehoista ja malleista ei tarkota että se virallisesti trafille riittäs.

mallisarja:

Vertailumoottoreita ovat tyyppitiedoissa samaan mallisarjaan (ja sukupolveen, jos auton mallisarjan eri sukupolvien välillä on olennaisia teknisiä eroja) kuuluvien yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moottorit. AUTON MALLISARJA JA SUKUPOLVI MÄÄRITELLÄÄN JOKO TYYPPITIETOJEN MUKAISEN JAOTTELUN tai valmistajan taikka valmistajan edustajan (ts. maahantuojan) lausunnon perusteella

tähän et siis tarvitse maahantuojan todistusta, toisinkuin suurin osa kuvittelee, se on vain yksi vaihtoehdoista. mallisarjan todiseeksi riittää tuo maininta S13, sulla pitää olla asiallinen dokumentti auton tiedoista, esim lehti tai esite jne jne mistä tuon todistat ja suurin osa katsastusmiehistä hyväksyy kyllä netistä tulostetun dokumentin asianmukaiselta sivustolta, ja jos ei niin poistat vaan dokumentista nettisivuun viittaavat lähteet ja sanot että tilasit dokumentin varta vasten jolloinka homma on täysin laillisesti kunnossa.

1.3.2. Luotettava selvitys
Ajoneuvon muutoksissa esitettävinä luotettavina selvityksinä voidaan
pitää esimerkiksi ajoneuvoa koskevaa kirjallisuutta tai valmistajan
edustajan antamia dokumentteja ei kuitenkaan internet- sivuilta
löytyvää tietoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mutta.. Jos vakio säksässä on ~160hp ja ka moottori käy vertailuun. Mikä mahdollisesti voisi estää tämän muutoskatsastuksen kaikkiin alle 3l moottoreihin?

2x 75 kg saat kantavuutta käytettäväksi lisää taka-akselille kun takaistuimet rekkaat pois. 

Sillä mitä tehoa siinä tulevassa moottorissa on ei varmasti ole tarkoitus pitää kuitenkaan alle 200hpn, niin surutta voi imuilman kuristimella ja muutamalla puolanjohdon irroittamalla kuristaa dynoon. Tämän väitteen uskallan perustaa sille että 90% foorumin 200sx on viritettyjä ja lopuista 10% puuttuu moottori.

Onko tämä laillinen keino? Ei mutta ei ole lastutus tai ahtopaineiden ruuvaaminenkaan. Kaiken muun pystyt muutoskatsastamaan paitsi oikean tehon. Mallisarjaan kuulumattoman moottorin muutoskatsastuksesta näihin alle 00 (tai euro3) vm autoihin on tehty hyvinkin yksinkertaista. Oli sitten sr tai mikä tahansa muu moottori, vaihda turbo tai välijäähdytin niin ei mene enään mallisarjaan kuuluvana.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, Kremilin said:

No mutta.. Jos vakio säksässä on ~160hp ja ka moottori käy vertailuun. Mikä mahdollisesti voisi estää tämän muutoskatsastuksen kaikkiin alle 3l moottoreihin?

2x 75 kg saat kantavuutta käytettäväksi lisää taka-akselille kun takaistuimet rekkaat pois. 

Sillä mitä tehoa siinä tulevassa moottorissa on ei varmasti ole tarkoitus pitää kuitenkaan alle 200hpn, niin surutta voi imuilman kuristimella ja muutamalla puolanjohdon irroittamalla kuristaa dynoon. Tämän väitteen uskallan perustaa sille että 90% foorumin 200sx on viritettyjä ja lopuista 10% puuttuu moottori.

Onko tämä laillinen keino? Ei mutta ei ole lastutus tai ahtopaineiden ruuvaaminenkaan. Kaiken muun pystyt muutoskatsastamaan paitsi oikean tehon. Mallisarjaan kuulumattoman moottorin muutoskatsastuksesta näihin alle 00 (tai euro3) vm autoihin on tehty hyvinkin yksinkertaista. Oli sitten sr tai mikä tahansa muu moottori, vaihda turbo tai välijäähdytin niin ei mene enään mallisarjaan kuuluvana.

 

se on tuossa esteenä ettet voi kuristaa moottoria. eli jos olet vaikka 2jz moottoria laittamassa johonkin autoon niin et voi penkittää 2jz tehoja pienemmäksi mitä ne on. tai no lain mukaan et voi mutta tiedän kyllä tapauksen missä juuri noin on tehty että jos muutoskatsastus kerran onnistuu niin peli on laillinen sen jälkeen ja tämä on taas konttorin virhe ja toisen voitto.

"muutoskatsastuksessa EI kelpaa dynolappu, jossa moottorin teholukema on pienempi kuin alkuperäisen koneen. Kuristettu tai antiviritetty vertailumoottoria yli 20% vakiona tehokkaampi moottori ei mene muutoskatsastuksesta läpi. Jos tehokkain vertailumoottori on teholtaan 100kW, ei autoon voi vaihtaa moottoria, jonka teho vakiona on 130kW, vaikka moottorista esittäisi 120kW tehonmittaustodistuksen

 

mutta ihan pykälien mukaan kun mennään niin ota suoraan ne teho todistukset siitä oli se nyt sitten 2jz tai mikä ikinä tehottomimmasta vapari mallista ja sen lisäksi tarvitset turboa varten ainoastaan dyno todistuksen missä tehot on sallituissa rajoissa eli mallisarjan tehokkaimmasta 20% sekä tehopainosuhteen rajoissa. näin helppoa on laittaa vaikka se kuuluisa rb26 s13 koppaan, ihan täysin laillisesti ilman minkäänlaisia ongelmia.

en tiedä pitäisikö nauraa vai itkeä kun vähän väliä on jossain väittely menossa mitä saa ja mitä ei saa tehdä kun ei olla edes perehdytty niihin säädöksiin vaan uskotaan kaverin esson baarin juttuja

Edited by epeli^^

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, epeli^^ said:

mallisarja:

Vertailumoottoreita ovat tyyppitiedoissa samaan mallisarjaan (ja sukupolveen, jos auton mallisarjan eri sukupolvien välillä on olennaisia teknisiä eroja) kuuluvien yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moottorit. AUTON MALLISARJA JA SUKUPOLVI MÄÄRITELLÄÄN JOKO TYYPPITIETOJEN MUKAISEN JAOTTELUN tai valmistajan taikka valmistajan edustajan (ts. maahantuojan) lausunnon perusteella

tähän et siis tarvitse maahantuojan todistusta, toisinkuin suurin osa kuvittelee, se on vain yksi vaihtoehdoista. mallisarjan todiseeksi riittää tuo maininta S13, sulla pitää olla asiallinen dokumentti auton tiedoista, esim lehti tai esite jne jne mistä tuon todistat ja suurin osa katsastusmiehistä hyväksyy kyllä netistä tulostetun dokumentin asianmukaiselta sivustolta, ja jos ei niin poistat vaan dokumentista nettisivuun viittaavat lähteet ja sanot että tilasit dokumentin varta vasten jolloinka homma on täysin laillisesti kunnossa.

1.3.2. Luotettava selvitys
Ajoneuvon muutoksissa esitettävinä luotettavina selvityksinä voidaan
pitää esimerkiksi ajoneuvoa koskevaa kirjallisuutta tai valmistajan
edustajan antamia dokumentteja ei kuitenkaan internet- sivuilta
löytyvää tietoa.

Niin, virallisesti kelpaa trafille selvitys vain valmistajalta, ainakin jos jdm autoon yrität todistella tietoja, ei netistä itse tehdyillä dokumenteilla, niinkuin itsekkin tossa kirjoitat, poistat siitä osan tai et, ei tee mitään virallisesti. edelleen se mitä mieltä katsastaja on papereista, on eri asia mitä mieltä trafi niistä on . Ja tohon mallisarja asiaan, euro s13 on trafin mukaan eri mallisarjaa kuin esim s13 silvia jota on vain tehty japaniin. Ja tähän juuri tarvitset valmistajan/ maahantuojan lausunnon mallisarjan eroista, tarkistettu juuri tällä viikolla trafin virkamiehiltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, assaf232 said:

Niin, virallisesti kelpaa trafille selvitys vain valmistajalta, ainakin jos jdm autoon yrität todistella tietoja, ei netistä itse tehdyillä dokumenteilla, niinkuin itsekkin tossa kirjoitat, poistat siitä osan tai et, ei tee mitään virallisesti. edelleen se mitä mieltä katsastaja on papereista, on eri asia mitä mieltä trafi niistä on . Ja tohon mallisarja asiaan, euro s13 on trafin mukaan eri mallisarjaa kuin esim s13 silvia jota on vain tehty japaniin. Ja tähän juuri tarvitset valmistajan/ maahantuojan lausunnon mallisarjan eroista, tarkistettu juuri tällä viikolla trafin virkamiehiltä.

Virallisesti et tarvitse, tuossa on kaksi eri vaihtoehtoa asian suhteen. 

Sä voit antaa ihan oikean paperin missä näkyy kaikki s13 mallit, ei sitä tarvitse netistä tulostaa tai väärentää jos sulla on yhtään kirjallisuutta käsissäsi, ei sun tarvii mitään väärentää. Kyllä se on samaa mallisarjaa ei trafi sitä sitä päätä. Jos trafi sen päättäisi tai edes tietäisi niin  ei sillon tarvitsisi minkäänlaisia dokumentteja muutoskatsastuksessa jos siellä kerran on tiedot jo valmiina kaikesta. 

 

Näin se menee vaan on. Voit väittää mitä vaan mut väärässä oot silti. 

Edited by epeli^^

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, assaf232 said:

Niin, virallisesti kelpaa trafille selvitys vain valmistajalta, ainakin jos jdm autoon yrität todistella tietoja, ei netistä itse tehdyillä dokumenteilla, niinkuin itsekkin tossa kirjoitat, poistat siitä osan tai et, ei tee mitään virallisesti. edelleen se mitä mieltä katsastaja on papereista, on eri asia mitä mieltä trafi niistä on . Ja tohon mallisarja asiaan, euro s13 on trafin mukaan eri mallisarjaa kuin esim s13 silvia jota on vain tehty japaniin. Ja tähän juuri tarvitset valmistajan/ maahantuojan lausunnon mallisarjan eroista, tarkistettu juuri tällä viikolla trafin virkamiehiltä.

sä ilmeisesti koitat viitata tähän pykälään, koska mitään muuta järkevää selitystä en puheillesi keksi

Vertailumootto-reina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvalto-jen markkinoille yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moottoreita, mi-käli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa. Muiden kuin Suo-meen tyyppikatsastettujen mallien osalta tulee tarvittaessa esittää valmistajan tai valmistajan edustajan (ts. maahantuojan) lausunto siitä, että ko. malli on tarkoi-tettu yleiseen tieliikenteeseen.

huomaa kohta TARVITTAESSA eli erikseen pyydettäessä. ja tuo maahantuojan lausunto ei siis ole selvitys mallisarjasta vaan yleisestä pätevyydestä tieliikenteeseen. eli tarkoittaa aivan eri asiaa.

et ilmeisesti ymmärrä tai saman merkitystä https://fi.wiktionary.org/wiki/tai

Edited by epeli^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×