Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
turre101

Naputus-ääni

Recommended Posts

Mikä mahtaisi olla tuollainen tiheä, vaimea naputtava ääni 200SX:n konehuoneesta, kuuluu tyhjäkäynnillä, parhaiten kun avaa oven ja kuuntelee, ulkoa tai auton edestä ei kuulu niinkään.

Konepelti auki kuulostellessa ei oikein saanut mitään selkoa koska ääni on suht vaimea, mutta kuuluu ehkä hitusen selkeämmin moottorin vasemmalla puolella, eli ilmansuodattimen puolella.

Olisiko jotain vinkkiä, että jos on jokin tyypillinen laakeri tms. joka naputtaa tai onko ihan harmiton ääni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

Ei kai...? Se nyt vielä puuttuis, just hankittu auto ja heti pajalle pariks kuukaudeks ja parin tuhannen euron lasku perässä. Ei onnistu...

Osaiskos joku kuvailla tota ääntä tarkemmin jolla on kiertokangen laakereissa ollu välystä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

Jos ei kuulu ku on konepelti auki ja seisot siinä eesä ja kaasuttelet ni ei oo kiertokangenlaakerit. Ettei ny ois pakosarjan tiiviste tai turbon tiiviste.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

Mulla on mielikuva että jos olis kiertokangen laakerit niin pitäis kolinaa vaan enemmän kun konetta kaasuttelis, mutta mun mielestä tätä naputusta kuulee vaan kun kone käy tyhjäkäyntiä. Kuuluu melkein parhaiten kun siinä autossa istuu ja laittaa pään alas, eli auton alta.

Voiskos pitää naputusta jos olis pakopuolelta tiivisteet menneet? Tuo varmaan näkyy jos on vuotoa, mustunutta kohtaa tms. tiivistepintojen lähellä?

Täytyy koittaa tihrustaa tuossa huoltomontulla, kun ei sinne turboonkaan oikein näe kuin auton alta korkeintaan jos sieltäkään.. Siitähän pitäis purkaa ne kaikki suojakannet ja putket ja muut.. eikös se turbo ole siinä vasemmalla puolella (autoa takaa katsoen), koneen sivussa aika alhaalla, melkein koneen alla vois sanoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

Kato samalla ettei vuoda katalysaattorin tiivisteet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

mulla pitää myös rohinaa/naputusta kun käy tyhjäkäyntiä >:( ei ollu nostajissa vika täynnä olivat ja kovat. alko mietityttään toi kk-laakeri homma meinaan, mut eihän se ilmene tollain vaan jollain tietyllä kierros alueella ja silloin paremmin kun laskee kaasun? mulla toi ääni eikuulu kun tyhjä käynnillä...mää hermostun helvetisti tommosista ylimääräsistä äänistä ;D >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

kk-laakerit meni niin tyhjäkäyntiä kävi hienosti ilman sivu ääniä, mutta kierrosten noustessa jossain 2000-3000 rpm alkoi kolkattamaan.

edit: muuteltu kierros määriä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

Ei varmasti ole sama vika, mutta mulla alkoi tänään kuulua moottoritiellä heti kun 90km/h oli ylittynyt semmoinen hakkaavaa ääni kuskinpuolelta edestä. Alle 90 niin ääni hävisi. ::)

Syynä oli "roiskesuoja" joka oli lähtenyt irti kiinnityksistä. Muovilippa sijaitsee siellä eturenkaan edessä kun alhaaltapäin katselee. Kun vauhti nousi tarpeeksi kovaksi niin se alkoi lyömään asfalttiin kiinni. Ei kun läppä kiinni ja kokeilemaan, ei kuulunut enään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

kk-laakerit meni niin tyhjäkäyntiä kävi hienosti ilman sivu ääniä, mutta kierrosten noustessa jossain 2000 rpm alkoi kolkattamaan.

Mulla muuten sama, mutta kolkotus kuului välillä 3000-3700rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

Mullakin "naksuttaa" tyhjäkäynnillä, Lahti-meetingissä tätä joskus pihalla kuunneltiin ja ihmeteltiin. Kuulostelin konetta ympäriinsä niin mielestäni se kuuluu siitä koneen etuosasta, hihnapyörien lähistöltä.. Olisko ihan jossain hihnassa joku räimäle tai viskotuuletin laahaa tai vesipumppu tai ilmastoinnin kompuran visko? Teorioita on moneksi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

No tuo mun ääni ei ole niinkään terävä naksutus vaan sellanen vaimea kolkotus, eli jostain "sisältä" kuulostaisi olevan koneesta. Tuli mieleen että tuohan voi olla mikä vaan, kuluneet vesipumpun laakerit, mitä tahansa..

No, ääni on sen verran huomaamaton että antaa nyt olla toistaiseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

taitaa olla enemmän ominaisuus kun vika ;) samaa tekee täällä, kuullostas et ääni tulis koneen etuosasta . välillä kuullostas et tulis venttiilikopasta ja välillä että jakopäästä, ota tosta sit selvää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

Ei varmasti ole sama vika, mutta mulla alkoi tänään kuulua moottoritiellä heti kun 90km/h oli ylittynyt semmoinen hakkaavaa ääni kuskinpuolelta edestä. Alle 90 niin ääni hävisi.  ::)

Syynä oli "roiskesuoja" joka oli lähtenyt irti kiinnityksistä. Muovilippa sijaitsee siellä eturenkaan edessä kun alhaaltapäin katselee. Kun vauhti nousi tarpeeksi kovaksi niin se alkoi lyömään asfalttiin kiinni. Ei kun läppä kiinni ja kokeilemaan, ei kuulunut enään.

Mulla oli muuten kans toi muovi mikä piti ääntä yli 50 km/h vauhdissa ja pähkäilin pitkään ennenku selvis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

Mullakin "naksuttaa" tyhjäkäynnillä, Lahti-meetingissä tätä joskus pihalla kuunneltiin ja ihmeteltiin. Kuulostelin konetta ympäriinsä niin mielestäni se kuuluu siitä koneen etuosasta, hihnapyörien lähistöltä.. Olisko ihan jossain hihnassa joku räimäle tai viskotuuletin laahaa tai vesipumppu tai ilmastoinnin kompuran visko? Teorioita on moneksi. :)

mulla ihan samalla lailla, kuuluu jakopäänkotelosta/ tai ihan koneen etu osasta >:( mikähän perkele se on... se ääni siis tuli sen kansiremontin jälkeen... ::)

pitäs varmaan ostaa motonetista stetoskooppi ja ruveta tohtoriks 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

Yksi juttu muuten joka saattaa aiheuttaa naputusta koneessa on hydrauliset

venttilinnostimet,jos ne ovat ajan myötä alkaneet takerrella koneesta kuu-

luu ylimääräistä naputtelua.

Vikaan auttaa parhaiten moottorin sisäpesu esim Forten tuotteilla ja sen

jälkeen uudet kunnolliset öljyt koneeseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

itellä ääni tuntus välillä häviävän kokonaan niin ei oo jaksanu paneutua asiaan tarkemmin. Kohta tietysti koko laitos sanoo sopimuksen irti ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

Vikaan auttaa parhaiten moottorin sisäpesu esim Forten tuotteilla ja sen

jälkeen uudet kunnolliset öljyt koneeseen.

Kerropas tarkemmin tästä, ihan noin muutenkin nimittäin kuulostaisi aika hyvältä, kone puhtaaksi sisältä ja sitten öljyt sisään.

Ilmeisesti jokin liuottimin varustettu öljy joka pistetään koneeseen, käytetään jonkun aikaa tms. ja sitten lirutellaan ulos ja taas kunnon öljyt koneeseen?

Tulee mieleen ettei tekisi samaa efektiä kuin muutos mineraaliöljyistä synteettisiin vanhoissa autoissa, että jostain lähtee paskaa liikkelle ja tukkii jonkin öljykanavan -> kone posahtaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

mä koitin just tossa pari päivää sitte tällästä "ammatti käyttöön tarkotettua sisäpesu-ainetta" mut eipä auttanu, (ilmeisesti) venttiilinnostajat kolkottaa vieläkin.. kylmänä kun pistää käyntiin ni kuuluu tosi v***n ärsyttävä kolkotus joka välillä vaihtuu naputukseksi, auton vähä lämmettyä > sammuttaa ja käynnistää uudestaan ni ääni häviää. voiskohan noi jumiutuneet nostajat vaikuttaa auton toimintaan mitenkään? ois tässä nyt tarkotus pääsiäisen aikaan pitemmillä lomilla aukasta yläkerta ja kattoa...ties mikä aikapommi tulee vastaan ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

taitaa olla enemmän ominaisuus kun vika ;) samaa tekee täällä, kuullostas et ääni tulis koneen etuosasta . välillä kuullostas et tulis venttiilikopasta ja välillä että jakopäästä, ota tosta sit selvää...

Samoin mulla kuuluu semmonen hiljanen "tikitys" siitä venttiilikopan kohdilta, kun luukku auki kuuntelee. onkohan toi vaarallista.

niin ja off topic: kuuluuko viskon pyöriä vaikka kone on kylmä. Eli pyörii siis aina, lämpötilasta riippumatta. Ja mikä vialla kun lämmöt nousee koneessa? Syyläri ainakin näyttää olevan kohta vaihdon tarpeessa, ja kun syksyllä vaihdoin pakkasnesteet, niin tuli ruosteista vettä pihalle??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

niin ja off topic: kuuluuko viskon pyöriä vaikka kone on kylmä. Eli pyörii siis aina, lämpötilasta riippumatta. Ja mikä vialla kun lämmöt nousee koneessa? Syyläri ainakin näyttää olevan kohta vaihdon tarpeessa, ja kun syksyllä vaihdoin pakkasnesteet, niin tuli ruosteista vettä pihalle??

Visko pyörii "hissukseen" aina.. Kokeile kun moottori on sammuksissa, kädellä pyörittää tuuletinta. Pitäisi pyöriä vapaasti. Jos tuntuu kankealta niin visko on jumissa..

Syyläri ehkä tosiaan vaihdon tarpeessa, tai ainakin kannattaisi puhdistaa tuo jäähdytysjärjestelmä jotenkin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

se tikitys on sit suuttimien ääni et se on tietty hyvä jos kuuluu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

lainaus:

"Visko pyörii "hissukseen" aina.. Kokeile kun moottori on sammuksissa, kädellä pyörittää tuuletinta. Pitäisi pyöriä vapaasti. Jos tuntuu kankealta niin visko on jumissa.."

mites tollasta kankeaa viskoa saisi avattua? että sen sais pyörii vapaasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

mites tollasta kankeaa viskoa saisi avattua? että sen sais pyörii vapaasti.

Ei mitenkään (ainakaan järkevällä vaivalla). Uutta vaan kehiin tai sähköflekti tilalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Naputus-ääni

mites tollasta kankeaa viskoa saisi avattua? että sen sais pyörii vapaasti.

Ei mitenkään (ainakaan järkevällä vaivalla). Uutta vaan kehiin tai sähköflekti tilalle.

Jooh, jonkin verran viskojen kanssa pelleiltyäni totesin että 99% varmuudella rikkinäistä viskoa ei voi korjata, uuden osto tai kuten Ale sanoi sähköflekti paikalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×