Jump to content
Jep1son

Nissania talliin

Recommended Posts

Oon harkinnu jo hetken aikaa että hommais tollasen s14 nii onko kuinka luotettavia autoja iha päivittäisessä käytössä jos ihan vakiona pitää ja jos (ja kun) alkais tekee mieli tehä jotai virityksiä nii mitkä on sellassia millä sais tehos jonkun verran lisää mutta siten että ei tartte kokoajan korjata. 

Saa kaikkea muutakin hyödyllistä kyseisestä autosta kertoa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vakionahan ihan pomminvarma vehje, matalaviritysaste ja siellä pohjilla primeran moottori millä jengi ajellut 400tkm rikki helposti. (tosin tämähän oli turha vastaus kun seuraavaksi kysyttiin jo virittämisestä)

Kevyt bpu, lastu + dp + putkisto ja isompi välijäähdytin tuskin vaikuttaa kestävyyteen mitenkään, kuhan pienet muutokset tekee huolellisesti. bensapumppu kannattaa myös päivittää jos ei ole vielä päivitetty.

Muuten aika perusvarmoja kippoja mutta 20vuotta japanilaista "peltiä" niin korroosio iskenyt näihinkin, halvimpia kannattaa tarkastella, voivat olla kovaa maailmaa nähnyt. Automaattia kannattaa välttää kuin väärää rahaa koska jos joskus tuntuu ettei datsuni miellytä niin siitä automaatista ei meinaa päästä eroon.

Ja kannattaa käydä kokeilemassa, ei välttämättä tilojen puolesta sovi parhaiten pidemmille kavereille.

Edited by Kremilin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosiaan nää alkaa oikeesti olla jo aika happamia. Useita hitsattu ja jotkut oikeasti niin mätiä, että ei uskalla tyyliin ajaa. Myös monia yksilöitä enemmän ja vähemmän pukattu johonkin. Tällä hetkelläkin pari "sinne päin" korjattua yksilöä myynnissä. 

Myös mittarilukemia ei paljon kannata tuijottaa näissä mittarivikoja, nopeusanturi vikoja sekä useisiin on vaihdettu/korjattu moottori/voimansiirto jo monta kertaa. 

Itse en ostaisi "juuri remontoitua" sen verran monta juuri remontoitua tullut vuosien varrella korjattua, kun kasattu väärin/hiekkalaatikossa. Myös sitten 200tkm avaamattomassa alkaa varmasti kiertokangenlaakerit kohta kolkottamaan (tyyppivika näissä)

Vaihdelaatikot melkein kaikissa ujeltaa enemmän tai vähemmän mutta siitä ei nyt sellaista "haittaa" ole. Todella harvoin ne sen takia korkkaa. Myös viritetyissä yksilöissä vaihdelaatikot ei repimistä kestä eli kytkinpommilla/kuminpoltolla todennäkösesti kajahtaa. 5/pakin siirtäjä myös tyyppivikana s14, s14a laatikossa useita olen korjannut.

Vakio turbot alkaa näissä olemaan jo aikansa nähneet myös noita missä rosterinen pakosarja/putkisto kannattaa vähän kattoa sillä silmällä nimittäin kaikki noi rosteriset pakosarjat halkeaa jossain kohtaa ja monia hitsailtu... Myös rosterinen outlet usein repeää irti laipasta. 

Fakta kuten kaikissa halvimmat harvemmin niitä parhaita, mutta välttämättä ei ne kalleimmatkaan aina priimaa ole. Moni ostanut sen halvimman s14a mitä myynnissä ja sitten saanut heti seuraavana talvena hitsata rankasti sekä rakentaa tekniikan uusiksi ja samalla viskanneet haljenneen rosterinen pakosarjan roskiin.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Kremilin said:

vakionahan ihan pomminvarma vehje, matalaviritysaste ja siellä pohjilla primeran moottori millä jengi ajellut 400tkm rikki helposti. (tosin tämähän oli turha vastaus kun seuraavaksi kysyttiin jo virittämisestä)

Kevyt bpu, lastu + dp + putkisto ja isompi välijäähdytin tuskin vaikuttaa kestävyyteen mitenkään, kuhan pienet muutokset tekee huolellisesti. bensapumppu kannattaa myös päivittää jos ei ole vielä päivitetty.

Muuten aika perusvarmoja kippoja mutta 20vuotta japanilaista "peltiä" niin korroosio iskenyt näihinkin, halvimpia kannattaa tarkastella, voivat olla kovaa maailmaa nähnyt. Automaattia kannattaa välttää kuin väärää rahaa koska jos joskus tuntuu ettei datsuni miellytä niin siitä automaatista ei meinaa päästä eroon.

Ja kannattaa käydä kokeilemassa, ei välttämättä tilojen puolesta sovi parhaiten pidemmille kavereille.

Joo toi yksilö mitä tässä katellu ei onneks ollu sieltä halvimmasta päästä ja saattaa hyvin olla että ihan vakiona pysyy. Ainut huono puoli oliki sitte että se on automaatti laatikolla että kannattaakohan vaan jättää ostamatta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, ABT said:

Tosiaan nää alkaa oikeesti olla jo aika happamia. Useita hitsattu ja jotkut oikeasti niin mätiä, että ei uskalla tyyliin ajaa. Myös monia yksilöitä enemmän ja vähemmän pukattu johonkin. Tällä hetkelläkin pari "sinne päin" korjattua yksilöä myynnissä. 

Myös mittarilukemia ei paljon kannata tuijottaa näissä mittarivikoja, nopeusanturi vikoja sekä useisiin on vaihdettu/korjattu moottori/voimansiirto jo monta kertaa. 

Itse en ostaisi "juuri remontoitua" sen verran monta juuri remontoitua tullut vuosien varrella korjattua, kun kasattu väärin/hiekkalaatikossa. Myös sitten 200tkm avaamattomassa alkaa varmasti kiertokangenlaakerit kohta kolkottamaan (tyyppivika näissä)

Vaihdelaatikot melkein kaikissa ujeltaa enemmän tai vähemmän mutta siitä ei nyt sellaista "haittaa" ole. Todella harvoin ne sen takia korkkaa. Myös viritetyissä yksilöissä vaihdelaatikot ei repimistä kestä eli kytkinpommilla/kuminpoltolla todennäkösesti kajahtaa. 5/pakin siirtäjä myös tyyppivikana s14, s14a laatikossa useita olen korjannut.

Vakio turbot alkaa näissä olemaan jo aikansa nähneet myös noita missä rosterinen pakosarja/putkisto kannattaa vähän kattoa sillä silmällä nimittäin kaikki noi rosteriset pakosarjat halkeaa jossain kohtaa ja monia hitsailtu... Myös rosterinen outlet usein repeää irti laipasta. 

Fakta kuten kaikissa halvimmat harvemmin niitä parhaita, mutta välttämättä ei ne kalleimmatkaan aina priimaa ole. Moni ostanut sen halvimman s14a mitä myynnissä ja sitten saanut heti seuraavana talvena hitsata rankasti sekä rakentaa tekniikan uusiksi ja samalla viskanneet haljenneen rosterinen pakosarjan roskiin.

 

Onko sitten manuaali laatikot kestävempiä kuin automaatit? Ja ei todellakaan halvinta ole tarkotus ostaa kun kuvistakin jo voi melkein nähdä että pian hajoaa :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyse lienee enemmänkin siitä että harva haluaa tän tyyppisen auton automaattina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos tyyliin sama laatikko löytyy esim... nissan vanetessa jossa se alle 100hv niin jos siihen lyö 4Xtehot ja vähän vielä repii niin ei ihmekkään että laatikko antautuu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×