Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Jep1son

Nissania talliin

Recommended Posts

Oon harkinnu jo hetken aikaa että hommais tollasen s14 nii onko kuinka luotettavia autoja iha päivittäisessä käytössä jos ihan vakiona pitää ja jos (ja kun) alkais tekee mieli tehä jotai virityksiä nii mitkä on sellassia millä sais tehos jonkun verran lisää mutta siten että ei tartte kokoajan korjata. 

Saa kaikkea muutakin hyödyllistä kyseisestä autosta kertoa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vakionahan ihan pomminvarma vehje, matalaviritysaste ja siellä pohjilla primeran moottori millä jengi ajellut 400tkm rikki helposti. (tosin tämähän oli turha vastaus kun seuraavaksi kysyttiin jo virittämisestä)

Kevyt bpu, lastu + dp + putkisto ja isompi välijäähdytin tuskin vaikuttaa kestävyyteen mitenkään, kuhan pienet muutokset tekee huolellisesti. bensapumppu kannattaa myös päivittää jos ei ole vielä päivitetty.

Muuten aika perusvarmoja kippoja mutta 20vuotta japanilaista "peltiä" niin korroosio iskenyt näihinkin, halvimpia kannattaa tarkastella, voivat olla kovaa maailmaa nähnyt. Automaattia kannattaa välttää kuin väärää rahaa koska jos joskus tuntuu ettei datsuni miellytä niin siitä automaatista ei meinaa päästä eroon.

Ja kannattaa käydä kokeilemassa, ei välttämättä tilojen puolesta sovi parhaiten pidemmille kavereille.

Edited by Kremilin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosiaan nää alkaa oikeesti olla jo aika happamia. Useita hitsattu ja jotkut oikeasti niin mätiä, että ei uskalla tyyliin ajaa. Myös monia yksilöitä enemmän ja vähemmän pukattu johonkin. Tällä hetkelläkin pari "sinne päin" korjattua yksilöä myynnissä. 

Myös mittarilukemia ei paljon kannata tuijottaa näissä mittarivikoja, nopeusanturi vikoja sekä useisiin on vaihdettu/korjattu moottori/voimansiirto jo monta kertaa. 

Itse en ostaisi "juuri remontoitua" sen verran monta juuri remontoitua tullut vuosien varrella korjattua, kun kasattu väärin/hiekkalaatikossa. Myös sitten 200tkm avaamattomassa alkaa varmasti kiertokangenlaakerit kohta kolkottamaan (tyyppivika näissä)

Vaihdelaatikot melkein kaikissa ujeltaa enemmän tai vähemmän mutta siitä ei nyt sellaista "haittaa" ole. Todella harvoin ne sen takia korkkaa. Myös viritetyissä yksilöissä vaihdelaatikot ei repimistä kestä eli kytkinpommilla/kuminpoltolla todennäkösesti kajahtaa. 5/pakin siirtäjä myös tyyppivikana s14, s14a laatikossa useita olen korjannut.

Vakio turbot alkaa näissä olemaan jo aikansa nähneet myös noita missä rosterinen pakosarja/putkisto kannattaa vähän kattoa sillä silmällä nimittäin kaikki noi rosteriset pakosarjat halkeaa jossain kohtaa ja monia hitsailtu... Myös rosterinen outlet usein repeää irti laipasta. 

Fakta kuten kaikissa halvimmat harvemmin niitä parhaita, mutta välttämättä ei ne kalleimmatkaan aina priimaa ole. Moni ostanut sen halvimman s14a mitä myynnissä ja sitten saanut heti seuraavana talvena hitsata rankasti sekä rakentaa tekniikan uusiksi ja samalla viskanneet haljenneen rosterinen pakosarjan roskiin.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Kremilin said:

vakionahan ihan pomminvarma vehje, matalaviritysaste ja siellä pohjilla primeran moottori millä jengi ajellut 400tkm rikki helposti. (tosin tämähän oli turha vastaus kun seuraavaksi kysyttiin jo virittämisestä)

Kevyt bpu, lastu + dp + putkisto ja isompi välijäähdytin tuskin vaikuttaa kestävyyteen mitenkään, kuhan pienet muutokset tekee huolellisesti. bensapumppu kannattaa myös päivittää jos ei ole vielä päivitetty.

Muuten aika perusvarmoja kippoja mutta 20vuotta japanilaista "peltiä" niin korroosio iskenyt näihinkin, halvimpia kannattaa tarkastella, voivat olla kovaa maailmaa nähnyt. Automaattia kannattaa välttää kuin väärää rahaa koska jos joskus tuntuu ettei datsuni miellytä niin siitä automaatista ei meinaa päästä eroon.

Ja kannattaa käydä kokeilemassa, ei välttämättä tilojen puolesta sovi parhaiten pidemmille kavereille.

Joo toi yksilö mitä tässä katellu ei onneks ollu sieltä halvimmasta päästä ja saattaa hyvin olla että ihan vakiona pysyy. Ainut huono puoli oliki sitte että se on automaatti laatikolla että kannattaakohan vaan jättää ostamatta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, ABT said:

Tosiaan nää alkaa oikeesti olla jo aika happamia. Useita hitsattu ja jotkut oikeasti niin mätiä, että ei uskalla tyyliin ajaa. Myös monia yksilöitä enemmän ja vähemmän pukattu johonkin. Tällä hetkelläkin pari "sinne päin" korjattua yksilöä myynnissä. 

Myös mittarilukemia ei paljon kannata tuijottaa näissä mittarivikoja, nopeusanturi vikoja sekä useisiin on vaihdettu/korjattu moottori/voimansiirto jo monta kertaa. 

Itse en ostaisi "juuri remontoitua" sen verran monta juuri remontoitua tullut vuosien varrella korjattua, kun kasattu väärin/hiekkalaatikossa. Myös sitten 200tkm avaamattomassa alkaa varmasti kiertokangenlaakerit kohta kolkottamaan (tyyppivika näissä)

Vaihdelaatikot melkein kaikissa ujeltaa enemmän tai vähemmän mutta siitä ei nyt sellaista "haittaa" ole. Todella harvoin ne sen takia korkkaa. Myös viritetyissä yksilöissä vaihdelaatikot ei repimistä kestä eli kytkinpommilla/kuminpoltolla todennäkösesti kajahtaa. 5/pakin siirtäjä myös tyyppivikana s14, s14a laatikossa useita olen korjannut.

Vakio turbot alkaa näissä olemaan jo aikansa nähneet myös noita missä rosterinen pakosarja/putkisto kannattaa vähän kattoa sillä silmällä nimittäin kaikki noi rosteriset pakosarjat halkeaa jossain kohtaa ja monia hitsailtu... Myös rosterinen outlet usein repeää irti laipasta. 

Fakta kuten kaikissa halvimmat harvemmin niitä parhaita, mutta välttämättä ei ne kalleimmatkaan aina priimaa ole. Moni ostanut sen halvimman s14a mitä myynnissä ja sitten saanut heti seuraavana talvena hitsata rankasti sekä rakentaa tekniikan uusiksi ja samalla viskanneet haljenneen rosterinen pakosarjan roskiin.

 

Onko sitten manuaali laatikot kestävempiä kuin automaatit? Ja ei todellakaan halvinta ole tarkotus ostaa kun kuvistakin jo voi melkein nähdä että pian hajoaa :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyse lienee enemmänkin siitä että harva haluaa tän tyyppisen auton automaattina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos tyyliin sama laatikko löytyy esim... nissan vanetessa jossa se alle 100hv niin jos siihen lyö 4Xtehot ja vähän vielä repii niin ei ihmekkään että laatikko antautuu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

S14 ollut neljä vuotta pojalla käyttiksenä. Ekana autona kun sai ajokortin. Älyttömän kiva auto ajaa.
Varmatoiminen tekniikaltaan, ei voi kuin ihmetellä. Tekniset ongelmat ovat aika usein itse aiheutettuja.
Ongelmien kohdatessa lohduttaa se että S14 varaosien tarjonta on meillä varsin hyvällä mallilla. JDM osia löytyy edelleen jonkin verran  ja ajokuntoisiakin autoja puretaan ja myydään varaosina. Lisäksi AVK:n sivuilta näitä löytyy tasaiseen tahtiin:D
Kaikki aikaisemmat postit täytyy tietysti ottaa huomioon ja pitää muistaa, että  autot alkavat olla yli 20v ikäisiä, mutta oman kokemuksen perusteella ei voi kuin suositella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×