Jump to content
Sign in to follow this  
Janne_83

R33 GTR V-Spec vaihdelaatikon irroitus

Recommended Posts

Tarkoitus olisi talven aikana vaihdattaa vaihdelaatikkoon kuluneet osat ja tätä varten laatikko pitäisi saada pudotettua pois. Ei ole ajatusta ottaa moottoria pois, vaan pelkkä laatikko. Tätä varten kaivattaisiin vinkkejä operaation joskus tehneiltä. Mikäli ei löydy keneltäkään mitään "täydellistä" ohjetta, niin yksittäiset vinkitkin ovat tervetulleita. Esimerkiksi mahtuuko laatikko tulemaan alas ilman moottorin kallistamista jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitää kallistaa konetta ei muuten mahdu tulemaan, laatikkoa pitää muutenkin pyöräyttää vähän kyljelleen että tulee helpommin, sen huomaa kyllä sitten kun sitä pois repii että mistä kanittaa, ja ennen takaisin laittoa kannattaa paukutella lekalla lommot tunnelin molemmin puolin niille kohdin mistä se on ahtain(paikat löytää hyvin kun ovat luultavasti naarmuilla laatikon irroituksen jäljiltä), takaisinlaitto ja seuraava purku on puolta helpompia kun vähän lekaa näyttää.

Niin ja laatikko on todella painava, suosittelen tekemään homman nosturilla kaverin kanssa kera laatikkotunkin. Ja kun laitat vehkeitä nippuun niin älä laita vaihteistoöljyjä kepin reiästä->menee jakolaatikkoon.

Edited by tuokki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkeistä! Nosturi, laatikkotunkki ja pari kaveria löytyy irrotusavuksi.

Joutuuko moottorin kallistusta varten purkamaan/löysyttämään mitä kaikkea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Janne_83 said:

Kiitos vinkeistä! Nosturi, laatikkotunkki ja pari kaveria löytyy irrotusavuksi.

Joutuuko moottorin kallistusta varten purkamaan/löysyttämään mitä kaikkea?

Ei minun muistaakseni tarvi löysytellä mitään moottoritilan puolelta. Keikkaa kyllä takakenoon sen verran kun ottaa vaihdelaatikon kannatinta irti.

 

Edit. Downpipe tainnut kyllä olla aina mulla irti tossa operaatiossa. Kallistelee kummasti konekkin sen jälkeen paremmin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vielä yksi tarkennus: onko moottori syytä tukea operaation ajaksi esimerkiksi takaosastaan kaarien yläpuolelle laitettavaan tankoon tms.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tarvi tukea moottoria, ja tosiaan siihen että tarviiko moottoria kallistaa niin vaikuttaa hyvin paljon se että onko alkuperäiset väsähtäneet moottorin tukikumit paikallaan vai onko vaihdettu nismon jäykempiin, itsellä nismot niin sai käyttää vipuvartta ja voimaa että sai laatikon paikalleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatikko onnellisesti irrotettu ja pajalla. Asennukseen liittyen vielä kysymys. Miten kytkimen irrotusvipu + pultti + sokka on tarkoitus saada takaisin paikalleen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×