Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Apprentice

S14 Pätkii niin helv..

Recommended Posts

Elikkäs semmosta tälläkertaa että Nipponi pätkii niin perkeleesti ja vikaa ei tahdo löytyä, olen lueskellut foorumilla muita asiaan liittyviä threadeja mutta en ole etsimääni löytänyt!

Eli vähänkin kun painaa kaasua niin alkaa prötäämään niin maan helvetisti, talla pohjaan ei muuta asiaa mutta tyhjäkäynnillä antaa huudattaa kohtalaisesti, ei pätki niin paljoa, uudet tulpat ostin ja puolien pitäisi myös olla ehjät koska ne on uusittu viime kesänä eikä sen jälkeen ole ajettu. Kone on niputettu vasta ja aluksi toimi mainiosti, mistä lähteä vikaa etsimään, vika nyt selvästikkin on sytkäpuolella.. välillä myös kierrokset ovat kokoajan 2000, mistä tämä voisi johtua?

Jotkut johdot ottaa häikkää? bensapumppu? Laajakaista näyttää +18 tai ---

Kiitoksia jo kaikista vastauksista etukäteen!

EDIT. Kuskinpuolen eturenkaan päällä oleva johtosarja on ottanut hieman damagea, voisko tämä vaikuttaa asiaan?

Edited by Apprentice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pienen tarkastelun jälkeen huomasin että pakosarjassa on reikä, helvetin kiinasarjat :D.

Voiko reikä pakosarjassa vaikuttaa niin paljon että ei vedä lähes ollenkaan? tai heti kun alkaa ahtamaan niin vedot loppuu.. reikää on vaikea havaita en tiedä kuinka iso se on mutta pitkittäis suunnassa se saattaa olla aika pitkä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko sulla joustoa missään kohdassa pakoputkea? On kuin 3 metrin vääntövarsi mikä vääntää pakosarjaa kun moottori heiluu jos ei ole joustoa. Näin oli omassani ja repeytyi juuri turbon laipan juuresta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko sulla joustoa missään kohdassa pakoputkea? On kuin 3 metrin vääntövarsi mikä vääntää pakosarjaa kun moottori heiluu jos ei ole joustoa. Näin oli omassani ja repeytyi juuri turbon laipan juuresta.

Mulla siis reikä on pitkittäinen ja on pakosarjan keskikohdalla about, kaikki muut kiinnitykset ja laipat ovat tiptop..

Kiinnostaisi siis tietää että voiko reikä pakosarjassa (pitkittäis suuntainen) vaikuttaa niin paljon että ei vedä juuri ollenkaan kun alkaa ahdot nousemaan.. Toki tämä selviää itsellänikin muutaman viikon päästä kun pääsee psarjan korjaamaan mutta olisi kiva tietää etukäteen jos autossa onkin myös mahdollinen muu vika, itse ajattelen että tämä ei voisi vaikuttaa niin paljoa mutta onko kellään kokemusta asiasta/tietoa?

Edited by Apprentice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos vakio puolat niin tsekkaisin ptu:n toiminnan. 

Omassa vakiopuolilla samanmoinen vika oli jonka sitten korjasin vag:in puolilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uppaillaanpa vähän.

Tosiaan ei ole vieläkään pätkimisestä päästy eroon ja alkaa ideat loppumaan oikeasti kesken.

Johtosarja korjattu, puolat vaihdettu, tulpat vaihdettu, maffi vaihdettu, ptu vaihdettu, ecu vaihdettu, jako tarkistettu, pakosarja korjattu, maadotukset katottu, alipaineletkut katottu läpi, bensapaineet tarkistettu.. tulisko kellään mitään mieleen mitä vois vielä tarkistella? toki onhan se vaikea täältä käsin sanoa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ootko TPS tutkinu? Nistunella näkis helposti, jos se antaa vaikka vääriä lukemia. Entäpä ajotukset tarkistettu lampulla?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Laaban said:

Ootko TPS tutkinu? Nistunella näkis helposti, jos se antaa vaikka vääriä lukemia. Entäpä ajotukset tarkistettu lampulla?

On TPS katottu, ainaku koittaa perusennakon säätää 15 asteeseen niin auto sammuu.. toimii vähän paremmin ku laittaa vaikka 25 astetta

Paikallaan ku käyttäny niin yli 0,5 baarin ku menee niin alkaa prötäämään ihan pirusti ja seokset jää 14 pintaan

 

Edited by Apprentice

Share this post


Link to post
Share on other sites

ootko sytkän säätänyt erillisellä johdolla puolan ja tulpan välissä?

Ootko koeponnistanut ahtoputket? itselläni oli aivan samanlaista vikaa viikonloppuna mersussa kun yksi liitos vuosi..

Edited by Kremilin

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17.5.2017 at 20.17, Kremilin said:

ootko sytkän säätänyt erillisellä johdolla puolan ja tulpan välissä?

Ootko koeponnistanut ahtoputket? itselläni oli aivan samanlaista vikaa viikonloppuna mersussa kun yksi liitos vuosi..

On säädetty ja mahdolliset ahtovuodot ja alipaineletkut katottu nyt kans.

Uppaillaampa taas, edelleenkään vikaa ei ole löytynyt, en tiedä yhtään mitä alkais miettimään seuraavaksi.

Tosiaan jos paikalla autoa käyttää niin antaa nostaa kierroksia vaan jos kaasua painaa hiljalleen lisää, kerralla kun painaa pohjaan niin prötää niin pirusti ja tuntuu käyvän vähän rikkaalla. Ajossa sama että kun hiljalleen kiihyttää niin ei ala heti prötäämään mutta jos lämän lyö tiskiin niin hyvä että etiäpäin liikkuu..

Kiitos kaikille jo edellisistä vastauksista ja ideat on edelleen tervetulleita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos lähdetään siitä että bensakartta on kunnossa, niin kannattaisiko tutkia tuottako bensapumppu sen mitä luvataan ja nostaako paineensäädin bensapainetta niin kuin pitää.

Vaihda bensansuodatin,  jos et ole sitä jo tehnyt. Mielellään nuoli oikeaan suuntaan jos siinä sellainen on.

 

 Ajettiin eilen motarilla kartaa pojan bemarinraatoon..Pätkiminen alkoi jos ahdolla mentiin yli 13 seossuhteeseen.

Muistelen että S14 seos on kovassa vedossa jossakin 11.7-12 pinnassa. Mainitsemasi 0,5bar/14 on pahasti.laiha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, esv66 said:

Jos lähdetään siitä että bensakartta on kunnossa, niin kannattaisiko tutkia tuottako bensapumppu sen mitä luvataan ja nostaako paineensäädin bensapainetta niin kuin pitää.

Vaihda bensansuodatin,  jos et ole sitä jo tehnyt. Mielellään nuoli oikeaan suuntaan jos siinä sellainen on.

 

 Ajettiin eilen motarilla kartaa pojan bemarinraatoon..Pätkiminen alkoi jos ahdolla mentiin yli 13 seossuhteeseen.

Muistelen että S14 seos on kovassa vedossa jossakin 11.7-12 pinnassa. Mainitsemasi 0,5bar/14 on pahasti.laiha.

bensapaineet myös ok ja pumppu toimii normaalisti.. suodatinta en olo vaihtanut, voin sen vaihtaa seuraavaksi mutta vaikuttaa vähän kaukaa haetulta tuo suodatin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäyksenä vielä että kylmänä toimii helvetin huonosti eli prötää tosi paljon, sitten kun lämpee niin toimii vähän paremmin mutta silti tosi huonosti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Apprentice said:

Lisäyksenä vielä että kylmänä toimii helvetin huonosti eli prötää tosi paljon, sitten kun lämpee niin toimii vähän paremmin mutta silti tosi huonosti

No mitä seossuhdemittari näyttää kylmäkäynnissä? Sitten kun happitunnistin on lämmennyt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, esv66 said:

No mitä seossuhdemittari näyttää kylmäkäynnissä? Sitten kun happitunnistin on lämmennyt?

aikalailla pyörii siinä 13-14 paikkeilla, oli sitten kylmä tai lämmin

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Apprentice said:

bensapaineet myös ok ja pumppu toimii normaalisti.. suodatinta en olo vaihtanut, voin sen vaihtaa seuraavaksi mutta vaikuttaa vähän kaukaa haetulta tuo suodatin

No onhan tuo epätodenäköistä, mutta jos sitä ei ole koskaan vaihdettu niin se on kohtalaisen vanha.

Ootko miettinyt miten kaikki alkoi? Jos ensin toimii ja sitten ei niin mitä tapahtui siinä välissä....

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, esv66 said:

No onhan tuo epätodenäköistä, mutta jos sitä ei ole koskaan vaihdettu niin se on kohtalaisen vanha.

Ootko miettinyt miten kaikki alkoi? Jos ensin toimii ja sitten ei niin mitä tapahtui siinä välissä....

Moottorinkasauksen jälkeen olin testaillu uutta setuppia jo muutamia kertoja ennen säätöä ja hyvin pelas, sitten olin kaverille menossa luisupulkkaa säätämään niin alko matkalla pätkimään ja röpeltämään ihan pirusti ja edelleen ollaan samassa tilanteessa :D

Edit. Tuskin on myöskään mikään mekaaninen vika mutta on sekin jollain pienellä todennäköisyydellä mahdollista.

Huolella kasattu motti ja kaikki meni niinku pitääkin

Edited by Apprentice

Share this post


Link to post
Share on other sites

paljon alipaine tyhjäkäynnillä ja mitkä tulpat sulla on ja millä kärkivälillä? Ootko käyttäny conzulttia kiinni tai lukenut boksilta vikakoodeja? Itellä meni imusarjan tiiviste hidastetöyssyssä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Kremilin said:

paljon alipaine tyhjäkäynnillä ja mitkä tulpat sulla on ja millä kärkivälillä? Ootko käyttäny conzulttia kiinni tai lukenut boksilta vikakoodeja? Itellä meni imusarjan tiiviste hidastetöyssyssä.

Alipaine -0,6 tyhjäkäynnillä ja denson tulpat lämpöarvo 8, käytetty on consultissa myös monta kertaa kiinni ja yhesti antanu maffista vikakoodin mutta johtu vissiin siitä ku räpläiltiin sitä liitintä edestakas..

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Apprentice said:

Moottorinkasauksen jälkeen olin testaillu uutta setuppia jo muutamia kertoja ennen säätöä ja hyvin pelas, sitten olin kaverille menossa luisupulkkaa säätämään niin alko matkalla pätkimään ja röpeltämään ihan pirusti ja edelleen ollaan samassa tilanteessa :D

 

Olet kyllä aika pitkään taistellut tuon kanssa.  Lähtisin edelleen tutkimaan pumpun tuottoa.  Paineet voi olla ok, mutta liikkuuko muusi....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, esv66 said:

Olet kyllä aika pitkään taistellut tuon kanssa.  Lähtisin edelleen tutkimaan pumpun tuottoa.  Paineet voi olla ok, mutta liikkuuko muusi....

aika passiivista on ollut taistelu tuossa talvenmittaa.. masentavaahan tämä on, hyvin tuli muusia ku otti letkun irti ja kokeili.. pitää tutkia

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Apprentice said:

aika passiiv()ista on ollut taistelu tuossa talvenmittaa.. masentavaahan tämä on, hyvin tuli muusia ku otti letkun irti ja kokeili.. pitää tutkia

Saatko ECUsta ajonaikaista lokitietoa ulos?  

Mikä ecu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, esv66 said:

Saatko ECUsta ajonaikaista lokitietoa ulos?  

Mikä ecu?

kysäsen kaverilta huomenna että onnistuuko ko sillä on kone ja ohjelmat, luulis.. nistune on nyt ja aijemmin oli z-power ja toimi yhtä huonosti.

Edit. ei kuulemma saa lokitietoa kun ei ole anturia sille.

Edited by Apprentice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×