Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Blue350Z

Vinkkejä ja neuvoja 350z liittyen..

Recommended Posts

Tuli reilu kuukausi sitten liityttyä Datsun omistajiin hommaamalla tuollainen 04- 350Z, aiemmin harrastanut lähinnä Hondia mut nyt päädyttiin Zetoriin eikä oo kaduttanut.. :)

Nyt ois hiukan vinkkejä ja neuvoja vailla viisaammilta/kokeneemmilta kun joitain kysymyksiä tullut mieleen.. Ensimmäisenä tuo laturin remmi (tai kaks remmiähän siel on, en varma kumpi) vinkuu kylmäkäynnistyksen yhteydessä ilkeästi, ei vingu lämpinä tai muilloin. Öljynvaihdon yhteydessä kiristin remmejä ja mielestäni nyt oikealla kireydellä, kitinä ei poistunut kokonaan, ehkä vähä vähemmän vinkuu. Kitkasprayta suihkuttelemalla saa hiljenemään mut saa olla suihkuttelemassa vähän väliä kun haihtuu/kuluu pois. Onkohan remmissä häikkää vai muualla? Pitääkö vaihdella remmi vai saako jollain kikalla hiljaiseksi?

Tähän asiaan liittyen myös seuraava asia, eli valomuisti. Suomi auto niin löytyy tuo valomuisti mitä tuonti peleissä ei tainnut olla. Ennen käynnistystä kun kääntää parkit päälle (xenonit pois, vähemmän virran kulutusta) niin tuo remmin vinkuminen häviää lähes tykkänään. Oon monesta autosta ottanut valomuistin pois säästääkseni polttimoita ihan vain irrottamalla valomuistin sulakkeen ja saman voisi tehä myös zetalle. En kuitenkaan löydä tuota sulaketta mistään kun ohjekirjas ei mainittu eikä googlettelullakaan ohjeita löytynyt. Eli onko valomuistille oma sulake ja mistä sulakeboxista mahdollisesti löytyy? Sama homma ois myös tarkotus tehdä valojen pesureille eli sulake pois ettei ruiki valoille turhaan nesteitä, mistähän sen sulake löytyy?

Sitten ois vielä spacerit hakusessa kun vanteet jää ujosti kaarien piiloon ja kokemuksia kuunnellaan. Auto on 04- mut alla nuo 06- anniversary orkkis vanteet (eri koko ja ET kuin Rays??). Pinnapultit oli takana muistaakseni 25mm pitkät kun jarrupalojen vaihdon yhteydessä mittailin, edessä varmaan sama? Onko kukaan laittanut taakse pultattavia 25mm spacereitä noilla vanteilla, mahtuuko hyvin pyörimään vakio rengastuksella? Eteen ei taida mahtua niin leveät, niin minkä levyiset tohtii laittaa normaali pinnapulteille et vanne viel tukevasti varmasti kiinni?

Tälläisiä nyt ensimmäisenä mielen päällä, jos näihin osaisi joku vinkkejä antaa?

Edited by Blue350Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea zetan omistajalle. Kiva, että tällä puolella rupee oleen muitankin minä ja JV-Z. :)

Hihnat kannattaa varmaan alkuun vaihtaa. Muistaakseni kireys on silloin oikein, kun 10 kg painolla hihna painuu sentin. Ei se ikinä kovin tarkkaa oo ja oon irrottanu noita lukuisia kertoja. Eli suosittelisin vaan uusimaan ne hihnat tai sitten siellä on joku huono laakeri tms.

En muista miten noi 35th anniversiary vanteiden et:t poikkeaa perusvanteista, mutta niillä menee helposti 25mm pultattava spaceri.

Sulakebokseja on kaksi. Toinen on kuskin jalkatilassa ja toinen akun vieressä. Akun ympärillä olevat muovit pitää irrotella, niin siellä on sellanen musta boksi lähellä tuulilasia. Ei nyt lonkalta muista mistä löytyy mikäkin sulake täytyis kaivella service manuaalia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistaakseni valojen pesureille ei ollut omaa sulaketta, vaan samalla lähtee sitten jotain muutakin pois pelistä. Vaihtoehtona on siis ottaa piuha irti ja laittaa se taas leimalle takaisin.

Ajovaloautomatiikan saa todennäköisesti koodattua vaikkapa Autokeskuksella, toki voi olla että se on sulakkeenkin takana mutta epäilen että samalla lähtee taas jotain muuta pois...

25mm spacerit menevät ympäriinsä noilla Raysin 8"/ET30 ja 8,5"/ET33, joten siitä vertailemalla noihin sun vanteisiin löytynee sopiva setti. Ps. Mulla olis yhdet Raysit myynnissä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun edellinen zetor oli saksantuonti ja siinä piti manuaalisesti laittaa ajovalot päälle ja pois. Nykysessä on valomuisti, josta kyllä ainakin ite tykkään. Ei tartte muistaa kytkeä valoja päälle ja pois kun ne on kuitenkin Suomessa pakko olla päällä.

Nyt en muutes muista niin hyvin, että miten toi valojen säätönumiska toimii mutta eikös siinä ole 3 asentoa: valot pois, parkit päällä, ajovalot päällä? Ja tossa ajovalot päällä moodissa kytkeytyy myös kojelaudan taustavalaistus päälle? Eli lähinnä kävin miettimään sitä, että miten valomuistittomassa yksilössä kytketään ajovalot päälle niin, ettei kojelaudan valot mene päälle? Onko edes mahdollista? Tällähän ei oo sinänsä hirveesti merkitystä, mutta ainakin mun Pioneerin soitin himmentää näytön taustavaloa jos "illumination" signaali on päällä.

Noh, niin kuin sanoin niin täysin teoreettista ja turhaa pohdiskelua tämä, koska nykysessä yksilössä valomuisti on.

ainiinjoo: mulla myynnissä Motordynen Plenum Spacer, eli ostahan pois jos ei sun yksilössä vielä sellaista ole. Tämä on ihan perusvirejä, mikä pitää löytyä joka zetasta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ainiinjoo: mulla myynnissä Motordynen Plenum Spacer, eli ostahan pois jos ei sun yksilössä vielä sellaista ole. Tämä on ihan perusvirejä, mikä pitää löytyä joka zetasta ;)

+1

Oneksi olkoon uudesta autosta, ja tervetuloa Zeta omistajien pieneen piiriin! Et tuu katumaan ostosta, ainakin itse ollut enemmän kuin tyytyväinen Nissaniin mitä nyt reilut pari vuotta omistanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitääpä hommata uudet hihnat niin saa hiljenemään tykkänään tuon kitinän, vaik satunnaista onkin. Kuulemma joillakin johtunut pelkästään huonompi laatuisesta hihnasta kitinä niin voi olla sitäkin.

Noista "Anniversary" vanteista ettiskelin tietoa niin taitaa olla juuri samat specsit kuin Rays vanteissa (painoo vain enemmän) muistin sit väärin et ois ollu eri et:llä. Niin sittenhän noihin passais 25mm pultattavat spacerit joka nurkkaan :)

Mistähän porukka on noita spacereitä tilaillut, futurezilla tais olla valmiita sarjoja kaupan mut löytyykö halvemmalla Suomen sisältä? Tai mistä ylipäätään Zetaan kannattaa osia kysellä jos haluaa rajojen sisäpuolelta? Kun en oo ulkomailta tai ebaystä itse suoraan aiemmin tilaillut, mut kai sekin pitäs opetella ;)

Sulakkeita pitää ettiskellä tarkemmin kun alkaa kesälomat, mut voi olla tosiaan et laitettu jotain muuta toimintoja saman sulakkeen taakse niin poistaminen hankalampaa. Uudemmissa autossa tullut juuri tätä systeemiä aiemmin vastaan, vanhemmat mallit yleensä helpompia näiden suhteen. Yritän service manuaalista kaivella jos löydän sulakkeiden tarkat paikat ja onko muuta samalla sulakkeella.

ainiinjoo: mulla myynnissä Motordynen Plenum Spacer, eli ostahan pois jos ei sun yksilössä vielä sellaista ole. Tämä on ihan perusvirejä, mikä pitää löytyä joka zetasta ;)
Pistetään harkintaan! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pitääpä hommata uudet hihnat niin saa hiljenemään tykkänään tuon kitinän, vaik satunnaista onkin. Kuulemma joillakin johtunut pelkästään huonompi laatuisesta hihnasta kitinä niin voi olla sitäkin.

Tai mistä ylipäätään Zetaan kannattaa osia kysellä jos haluaa rajojen sisäpuolelta? Kun en oo ulkomailta tai ebaystä itse suoraan aiemmin tilaillut, mut kai sekin pitäs opetella ;)

Pistetään harkintaan! :)

Mulla olis molemmat hihnatkin hyllyssä. Täysin uudet ja iskemättömät. En ehtinyt niitä koskaan vaihtaa edelliseen zetoriin...samoin tuo plenum spacer on uusi ja iskemätön.

Noita osia saattaa joskus saada ihan ok hintaan jopa autokeskukselta mutta yleensä kyllä ulkomailta lähtee halvemmalla. Mä olen käyttänyt conceptzperformance nimistä nettikauppaa, jossa on loistava asiakaspalvelu ja kun pyytää niitä käyttämään shippaukseen US postal serviceä niin toimituskulut ovat kohtuulliset.

Toinen mesta mistä jengi paljon tilaillut on courtesyparts, mutta tästä minulla ei ole kokemusta.

Spacerit nyt varmaan lähtee ihan kotimaasta, pikaisella googlauksella Eibachin Pro Spacereitä saa esim. race.fi, mamasan ja futurez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

D:ltähän löytyy kaikkea! Ei sulta HR-zetan koiranluita löytyisi? ;D

Leikki sikseen. Tosiaan tuo Courtesyparts on hyvä mesta jos tarvitsee orkkisosia. Vaikka päälle lyö rahdit ja tullit niin halvemmalla tuolta saa osia kuin autokeskukselta. Joskin autokeskuksen hinnat on arvottu jollain lottokoneella, jotkut osat järisyttävän hintaisia kun taas joitain osia saa ihan kohtuuhintaan.

CZP:stä myös hyviä kokemuksia. Sieltä löytyy tosi hyvin kaikennäköistä viriosaa Zetaan. Ja tosiaan noissa rahtikuluissa voi säästää pyytämällä eri vaihtoehtoja. Joskin siinä on omat hyvät puolensa antaa UPS:n toimittaa tuolta, varsinkin jos tilaa enemmän tavaraa kerralla.

Jos Euroopan sisältä haluaa tilata orkkisosia niin tuommoine lafka löytyy Briteistä:

http://www.online-parts.co.uk/nissan/#.VXqaYPmqpBc

Itse en ole tuolta tilannut kun muistaakseni tuolla oli kiinteät rahtikulut ja se pienin mahdollinen rahti taisi olla 20 kilon paketille. Eli ei tuolta kannata paria mutteria ruveta tilaamaan.

Suomesta nyt pitää suositella Mamasania. Sieltä tilatessa homma aina toiminut. Ja nimimerkki "Ale" joka meitä täällä 350Z puolella moderoi, on siellä hommissa ja omistaa 350 zetan. Enkä usko että Ale ketään täältä bannaa vaikka Foorumin kautta kyselisi noista osista. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hommissa ja omistaa

omistajista ja omisti.

Hihnat voi vinkua vanhuuttaankin, mutta noi ei maksa juurikaan ja vaihtotyö +5 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites
omistajista ja omisti.

Tiesin kyl tuon että on toinen omistajista. Kai se "Hommista" käy tuo yrittäminen/omistaminen.. ;) Sitä en kylläkään tiennyt ettei omista zetaa enää. Noh, lähinnä pointtina oli se että Zeta on tuttu auto miehelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loman aikana kerkesin vähän ratsunia ropaamaankin niin tuli laitettua alle Eibachin Pro spacerit, eteen 20mm ja taakse 25mm. Mielestäni istuu nätisti kaaren tasalle nuo orkkis anniversaryt niillä, oisi mahtunnut paksummatkin limput mut eipähän vielä ainakaan raavi mihinkään eikä tarvinnut kantteja rullailla smile.png

Innostuin myös vähän maalailemaan, testi mielessä vedin vanteet Plastidipillä valkoisiksi ja muutaman kerroksen lakkaa päälle niin erottuu vähän erilailla mitä hiukan jo kulahtaneessa orkkis kuosissa. Saa nähä kauan pysyy ja irtooko tarvittaessa nätisti kun pistin normi lakan kumimaalin päälle.. Samalla myös vedin dipillä mustaksi etu ja takamerkit ja poistelin takaluukusta muut tekstit. Ja tietty tuli tehtyä myös perus jutut mitä lähes joka autoon aiemminkin, takalasin naarmuttajan poisto, sirompi antenni, parkit/kilvenvalot/sisustan valot valkosiksi ledeiksi, maalipinnan puhdistus/kiillotus/vahaus ja muuta pientä näpräiyä. Foorumilta löytyneiden ohjeiden mukaan sain myös tuon subin pätkimisen korjattua. Saihan siinä jo osan lomasta tuhottua grin.gif

Nyt kaipailisin vinkkejä alustasta kuuluvan kolinan suhteen. Kuuluu hiekkatiellä ajettaessa kolinaa luultavasti takaa (pelkääjän puolelta kuunneltuna voisi kuulua edestäkin?) ja kun katselin tuota viimekertaista katsastuslappua kun edellinen omistaja katsastanut niin sielähän olikin jo korjauskehotus "kallistuksen vakaajan kiinnitys, välyksellinen, oikealla takana". En pääse nyt hetkeen autoa alta päin tutkimaan niin tarkoittaakohan tuo et koiranluu väljä, kallistuksen vakaajan puslassa väljyyttä vai jossain muualla? Tietäisi tilata sinne oikeat osat valmiiksi, vai onko niin kulutus tavaraa et uusii kerralla kaikki puslat ja koiranluut?

Onko muilla zetan omistajilla ollut sellaista ominaisuutta/vikaa autossa et kun vedättää oikein reilusti 3 ja 4 vaihteella niin alkaa katalysaattori tai putki haisemaan kärylle? Tuon huomasin kun ikkunat auki ajelin niin tuli sellanen katin käry sisälle. Ikkunat kiinni ajellessa tai pienemmillä vaihteilla kiihdytellessä ei käryä ainakaan omaan nenään..

Edited by Blue350Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi voi tarkoittaa koiranluuta tai sitten niitä kallistuksenvakaajan puslia jotka ovat siinä vähän keskemmällä. Kömmi alle ja heiluttele vähän. Yleensä kyllä vain noi koiranluut kuluu. Se kallistuksenvakaajan pusla ei hevin kulu. Yleisesti noi ei ole (pl koiranluut) kovinkaan kulutustavaraa ellei autolla ole ajettu jo julmetusti.

Kärystä en osaa sanoa muuta kuin etten ainakaan koskaan mitään erikoista dunkkista havainnut. Yleisesti kun vedättää rajummin niin kyllähän siinä alkaa paikat käryämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulis ettei se sieltä putkesta nenään pääse käryt, kun kolmos tai nelosvaihteella vedättelee. Vai tarkoitatko, että kun pysäytät auton ja avaat ikkunan tämän jälkeen.

Lähinnä katit haisee sillon, kun ne ei oikein toimi ja kuumanahan ne toimii paremmin.Ei sulla joku ottais kiinni putkeen tms. ja käryäis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luulis ettei se sieltä putkesta nenään pääse käryt, kun kolmos tai nelosvaihteella vedättelee. Vai tarkoitatko, että kun pysäytät auton ja avaat ikkunan tämän jälkeen.

Lähinnä katit haisee sillon, kun ne ei oikein toimi ja kuumanahan ne toimii paremmin.Ei sulla joku ottais kiinni putkeen tms. ja käryäis.

Siis ajossa jos ikkunat auki ja vedättää reilusti tulee se pieni käryn haju hetkeks mut poistuu samantien, ei haise jos ikkunat kiinni eikä muissa tilanteissa. En oo haistanu parkis olles, mut ei oo tullu kengittyäkään paikallaan. Pitää koittaa katella oisko putkessa jotain paskandeerusta joka käryäis kun oikeen lämpee kunhan vain pääsee auton alle kunnolla tutkiin samalla kun tuota alustan kolinaa paikantaa.

Perus tyyppivika alkaa nyt näköjään oikuttelemaan enemmän omassakin autossa, eli tuo bensamittarin anturi. Alle puolitankkia kun on ainetta ni vaeltelee mittari minne sattuu ja jos tankki melko täynnä niin suurimman osan ajasta näyttää kai oikein mut välillä jää keskivaiheille jumittamaan. Ei tuosta nyt suurta haittaa oo mut ärsyttävä kuitenkin eikä siihen tainnut muuta korjausta olla kun antureiden vaihto? >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

eikä siihen tainnut muuta korjausta olla kun antureiden vaihto? >:(

Joku muistaakseni oli vaan putsannut ja sillä alko pelittämään. Mä en ole ite asialle tehnyt mitään.

EDIT: Topikki löytyy aiheesta "epätarkka bensamittari", siellä sitä puitu jonkun verran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuten myös. Toimii jälleen päin helvettiä, joten antureiden vaihto edessä talvella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joku muistaakseni oli vaan putsannut ja sillä alko pelittämään. Mä en ole ite asialle tehnyt mitään.

EDIT: Topikki löytyy aiheesta "epätarkka bensamittari", siellä sitä puitu jonkun verran

Tuo topikki tullut luettua kyl ja tulin siihen tulokseen et ennemmin vaihdan samantien samalla vaivalla anturit kuin alan pelkästään vain putsailemaan, nyt viel -Pexi- ja JV-Z vahvisti epäilykset pelkän putsauksen kannattavuudesta.. Mut heti kun tuosta pääsin valittamaan ni muutamia päiviä nyt kyl toiminut todennäköisesti ihan normaalisti, ei ole pomppinut minne sattuu ja ajoin toisiks alimmalle viivalle asti ongelmitta, tankkasin 60eerolla niin nous toisiks ylimpään merkkiin ja toimii normaalisti. Näköjään pelaa silloin kun haluaa :)

Ennen zetan hankintaa lueskelin autosta kaikenlaista juttuja ja tuo bensan kulutus myös mietitytti. Odotin et veisi noin 11-12l/100km ja tälläsiä lukemia muistaakseni myös oli ollut zetan omistajilla eri foorumeiden mukaan. Nyt on kuitenkin ollut positiivinen yllätys kun itsellä jämähtänyt kulutusmittariin lukema 9.2l/100km ja laskujen mukaan tuo lukema voisi pitää paikkaansakin :o;D

Enimmäkseen kyl maantieajoa ja vähemmän tuota kylillä pyörimistä kun täällä korvessa asuu, mut mitenkään "säästeliäästi" en kuitenkaan mielestäni oo ajanut ja kyl on kenkää saanut kun aiemminkin tottunut Hondissa huudattaan viitekkiä punarajalle ;D Paljonko täällä porukalla on ollut zetorin keskikulutus? Vai huijaako tuo kulutusmittari törkeästi kun ei bensamittarikaan toimi kunnolla??

Edited by Blue350Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onhan toi 9.2 keskikulutus ihan mahdollinen jos maantietä paljon ajat ja kevyellä kaasulla. Mulla yhden 200 km matkan ennätys on 7.9 mutta siinä en tehnyt sitten yhtään kiihdytystä ja ajon tasaisesti 90 km/h. Normaalisti vakionakin keskikulutus oli kyllä 11-12 satasella mutta se ei sisällä maantietä oikeastaan yhtään.

Mikä honda sulla oli tätä ennen. EP3, AP1/2 vaiko kenties NA1/2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljonko täällä porukalla on ollut zetorin keskikulutus? Vai huijaako tuo kulutusmittari törkeästi kun ei bensamittarikaan toimi kunnolla??

Mulla kulutusmittari näyttää just oikein. Tankkaan aina auton täyteen ja nollaan kulutus- ja matkamittarit, sitten vertaan tietoja seuraavan tankkauksen yhteydessä. Tämä siksi että en siis jaksa tosiaan lähteä tota bensamittarin anturia vaihtamaan, pärjään hyvin näinkin. :)

EDIT: kulutus on mulla sellaista 11,5L, ajan käytännössä vain Helsingissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ajelin lomalla Jyväskylästä Vantaalle ja olin nollannut kulutusmittarin Jyväskylän päässä. Pikkaisen oli kaupunkiajoa Jykylässä mutta suurin osa maantiellä niin kulutus oli jotain 9.x litraa sadalla. Nyt se on kivunnut 10.5:een kun on ollut enimmäkseen kaupunkiajoa. Aiemmin kulutusmittari näyttänyt jotain 11.x litraa satasella kun on ollut pitkään pelkkää kaupunkiajoa. Eli ihan linjassa kuulostaa olevan nämä kulutuslukemat muiden kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika samoissa mennään kulutuksen suhteen kun muut. Ennätys 100 kilsalla taisi olla 8,2 litraa kun oikein taloudellisesti yritti ajaa. Normiajossa kotikulmilla kun ajelee kulutus menee sinne 11-12 litran väliin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onhan toi 9.2 keskikulutus ihan mahdollinen jos maantietä paljon ajat ja kevyellä kaasulla. Mulla yhden 200 km matkan ennätys on 7.9 mutta siinä en tehnyt sitten yhtään kiihdytystä ja ajon tasaisesti 90 km/h. Normaalisti vakionakin keskikulutus oli kyllä 11-12 satasella mutta se ei sisällä maantietä oikeastaan yhtään.

Mikä honda sulla oli tätä ennen. EP3, AP1/2 vaiko kenties NA1/2

Viimesin ei ollut Honda ennen tätä vaan erehdyin sekaantuu hetkeksi VAGinalaiseen laitteeseen, josta ei paljon hyvää sanottavaa jäänyt.. Hondia on ollut kaikenlaisia, mm pari ep3 ärrä Civiciä, Integra, B18 Coupe Civic ja TypeR Accord. NSX:ään pelimerkit ei piisaa ja S2000 oli toisena vaihtoehtona kun zetoja kattelin mut tähän päädyttiin smile.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävimme pojan kanssa Saksassa ja Belgiassa ja matkaa kertyi n 4000 km. Laitoimme kaikki tankkaukset ylös ja keskikulutus oli 10,8 litraa, joka oli mullekkin yllätys. Saksassa moottoriteillä pidimme keskinopeutta n. 150-170 km/h ja tulihan se muutaman kerran mentyä yli 230 km/h. Tietenkin SPA:n ratapäivä ja Nurren ajot kuluttivat hiemen enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×