Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Tanelos

Ahtopaine ongelmaa.

Recommended Posts

Kyseessä siis s13 ca18det, ja ongelmana että paineet nousee normaalisti 1bar, mutta heti kun saavuttaa tuon 1 bar paineen, ahdot tipahtaa täysin.

Kun kokeiltiin ajaa 0.5 bar paineilla, niin ahdot pysyi säädetyssä, mutta korkeammilla kierroksilla taas vedot heikkeni ja ahdot katosi.

Mihinkä tuo vois viitata? Ongelmaa bensapuolella? Ahtovuotoja?

Talven aikana kone täysin rempattu + uutta osaa mm. Walbron bensapumppu, ahtoputket + cooleri, s14 ahdin, pakosarja + 3" putkisto, skyline maff, 450cc suuttimet, Z-power kuulajousiventtiili, ECU Z-power lastulla (säädetty 444cc suuttimille + skyline maffille @1.2bar, vanhan omistajan toimesta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahtovuoto havaittu ja korjattu, ongelman laatu samalla muuttui.

Nyt kun lähtee vedättämään niin pätkii / röpöttää ja pahasti... alipaineiden puolella toimii ok.

Mitähän sitte seuraavaks?

Säädössä ei oo vielä käytetty, mutta tuntuu että on vielä vikaa jossain muussakin.

Vielä kun oli ahtovuotoja niin toimi melkeen paremmin, niin kauan että ahdot katos.. nyt kun ahtovuodot korjattu niin voisko käydä liian rikkaalla?

Ecu siis säädetty 444cc suuttimille ja 450cc suuttimet autossa kiinni, et ei kuiteskaan hirveesti isommat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puolat / puola rikki, jos moottori on esim pesty tai saanut kosteutta. Tulppien kärkiväli tarkastaa jos vakiopuolat käytössä niin maksimi kärkiväli 0,8mm, nuo nyt aluksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uudet tulpat haettu, kokeiltu vakio 1.1mm kärkivälillä sekä 0,8mm kärkivälillä, ei vaikutusta.

Vag puolat kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko sitä siis säädetty tuolle maffille, turbolle jne?

Edit: maffille näköjään on mutta entä turbolle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ITse koittasin ensin saada auton toimimaan sillä 0,5bar ahdoilla koko kierrosalueen läpi ja sitten vasta lisäilemään ahtoja, kyllähän tuo kuulostaa sitten siltä että joku noista palikoista ei toimi mitä oot laittanu esim. tuo että sulla on 450cc suuttimet ja boksi on säädetty 444cc suuttimille niin voi olla että niissä 450 suuttimissa on hieman eri ohmi kuin skyllen omissa 444cc suuttimissa ja sulla vaan menee seokset pieleen korkeammilla kierroksilla eli kartat ei täsmää boksissa... Tai vastaavaa..

Kannattaa kelata siihen asti taakseppäin kun auto toimi ja miettiä että mitä on sen jälkeen muuttanut ja siitä lähtä purkamaan tilannetta.

Veikkaan suuttimia 90% varmuudella viaksi. Ne on nii herkkiä nuo k-arvon säädöt jne että saa toimimaan juurikin koko kartalla oikealla seoksella.

Edited by Thuuning

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin no, noin suuttimet on n. 1% sisällä toisistaan. Väitän ettei näiden suuttimet ole tehtaalta lähtiessäkään noin pienillä toleransseilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niin no, noin suuttimet on n. 1% sisällä toisistaan. Väitän ettei näiden suuttimet ole tehtaalta lähtiessäkään noin pienillä toleransseilla.

Sama se sille CC arvolle vaan se impedanssi voi olla eri joten ei toimi samanlailla... Voinhan varmistaa asian jos heität suuttimien kyljestä numeron nii selviää sekin voisko ne edes toimia skyllen suuttimien sijasta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meinaat et väärän impedanssin suuttimet toimii alipainealueella ja pienillä ahdoilla muttei isommilla...:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meinaat et väärän impedanssin suuttimet toimii alipainealueella ja pienillä ahdoilla muttei isommilla...:P

Kyllä, tuossahan on boksi säädetty eri suuttimille niin eipä siinä oikein vaihtoehtoja jos sytkät ja bensat pelaa muuten. Eikä niissä tarvi iso impedassi ero olla niin menee sekaisin varsinkin ahdoilla.

Voi se vika olla muuallakin mutta tuli mieleen ku itsellä oli just samanlainen vika 720cc suuttimille säädetty boksi ja laitoin 740cc ja ei toiminut ahdoilla muutakun säädön jälkeen

Ja jos lukisit kunnolla niin kaverillahan tässä topikissa siis ei ole toiminut 0.5bar ahdoillakaan korkeammilla kierroksilla, lue tuolta eka postauksesta eli ahdot kadonnu ja vedot heikkenee

Edited by Thuuning

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sama se sille CC arvolle vaan se impedanssi voi olla eri joten ei toimi samanlailla... Voinhan varmistaa asian jos heität suuttimien kyljestä numeron nii selviää sekin voisko ne edes toimia skyllen suuttimien sijasta..

Pitää tarkastaa toi numero / numerosarja heti kun kerkeää tallilla käydä!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voinhan varmistaa asian jos heität suuttimien kyljestä numeron nii selviää sekin voisko ne edes toimia skyllen suuttimien sijasta..

B450L lukee suuttimien kyljessä.. muistaakseni jostain toisesta japski autosta peräisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsun suuttimet, 4G63 koneesta esmes. Matalaimpedanssiset peak&hold-suuttimet siis. Ihan kuin skyllessä tai säksässä alunperin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep eli nuo on mitsun suuttimet ja ne on 2,2ohmiset (ilman ohjausta) ja skyllen suuttimet on tasan 2ohmiset (ilman ohjausta) eli siinäkin tulee ero ja noissa on luultavasti eri vasteaika samalla tuotolla että uskosin vian olevan tuossa. Itse säätäisin boksin noille uusille suuttimille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×