Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
andyman

Matalalla autolla Viroon?

Recommended Posts

Tuli tuossa komennus ajamaan viroon formula 1 autoa ja jotain pienempiä formuloita. Samassa tilaisuudessa olisi pari avointa ratavuoroa missä saisi omalla autolla ajaa rataa.

Tekisi mieli lähteä Zetalla sinne ihan seikkailun kannalta, ja olisihan se kiva saada tuo pärnun rata Nissaninkin kierrettyjen ratojen listalle.

Ainoa mikä jännittää on nuo lautat. Onko porukoilla minkälaisia kokemuksia matalilla autoilla noista? Tiedän kyllä että kaikki lautat on erillaisia ja tuossa on monta vaikuttavaa tekijää mutta kuulisin mielellään kokemuksia että unohdanko samantien vai mitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole korkeussäätöä alustassa? Jos on niin nostat vaan muutaman sentin ylöspäin lautalle mennessä ja sitten lasket takaisin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin kun tuossa Tallinkin Star / Superstar -lautoilla mentiin, niin sen verran jyrkät nousut/laskut eri kansille ettei kovin matalalla olisi päässyt - jopa kaljalaatikoilla madallettu S60 volvo hipaisi kantta. Vakiopuskureilla uskaltaisi ehkä vielä kokeilla jos maavaraa kuitenkin enemmän kuin 10cm (lue = ei pitkälle tulevia lasikuituja).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tulin ruottinlaivalla joskus Tukholmasta yli, niin sanoin joka luukulla vaan, että ohjatkaa jonnekkin hyvään mestaan kun matalalla mennään. Siellä napotin "katutasossa" ilman yhtään ramppia kaikkien rekkojen keskellä ;D Ei se laivaan ajaminen tai sieltä poistuminen mikään paha rasti oo. Ainoo vaan ettei tarvii niitä ramppeja sahata kerroksiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse myös kulkenut useamman kerran matalalla autolla laivassa. Joka kerta olen kertonut auton olevan matala ja ovat ohjanneet alemmille kansille rekkojen sekaan. Olikohan Superstar missä vielä sanoi laittavansa lankkuja alle, jos näyttää siltä että ottaa kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gatebilissa tullut myös käytyä muutaman ja kun asiasta olen maininnut niin aina on saanut huippupaikan ilman ainoatakaan ramppia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoin omalla autolla käytiin gatebilissä niin pariviikkoa mulle huudeltiin että en tuu ikinä pääsemään cimalla laivaan, tosta vaan meni sinne. Hyvä että edes raapis kun hyväksikäytti koko rampin leveyden. Veti tuolloin koko jonollisen autoja alakertaan (useampi matala auto samassa letkassa). Kyllä ne siellä järkeä käyttää ajattamisen kanssa jos näyttää matalalta. Laivana toimi tosin siljaline. Niin joo, maavara omassa autossa sellanen että ajourissa jos ajaa niin raapii putki ja jos vähänkin isommat ni pohjastakin rapsuttaa mukavasti ja pituutta autolla 5m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoin omalla autolla käytiin gatebilissä niin pariviikkoa mulle huudeltiin että en tuu ikinä pääsemään cimalla laivaan, tosta vaan meni sinne. Hyvä että edes raapis kun hyväksikäytti koko rampin leveyden. Veti tuolloin koko jonollisen autoja alakertaan (useampi matala auto samassa letkassa). Kyllä ne siellä järkeä käyttää ajattamisen kanssa jos näyttää matalalta. Laivana toimi tosin siljaline. Niin joo, maavara omassa autossa sellanen että ajourissa jos ajaa niin raapii putki ja jos vähänkin isommat ni pohjastakin rapsuttaa mukavasti ja pituutta autolla 5m.
matalalta kuulostaa :D olisko kuvaa pistää?

Share this post


Link to post
Share on other sites
matalalta kuulostaa :D olisko kuvaa pistää?
Näyttää korkeemmalle mitä todellisuudessa on, helmat ja puskurit on korkeemmalla kun putki ja runkopalkit. Mutta joo kuva;

14644963382_5832c428f9_k.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä korkeudella ainakin pääsi ihan hyvin laivaan ja Tallinnan läpi.

Risteysalueet oli parissa paikkaa aika mielenkiintoisia, mutta pelkällä putken raapaisuilla pääsi perille.

_MG_0278.jpg?img=smaller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Virossahan auton ohjauksen pitää olla vasemmalla puolella (jotta auto olisi siellä rekisteröitynä katulaillinen), mutta vissiin ulkomailta tuleviin/-turistien autoihin tuo sääntö ei päde, eikä siitä huomauteta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Virossahan auton ohjauksen pitää olla vasemmalla puolella (jotta auto olisi siellä rekisteröitynä katulaillinen), mutta vissiin ulkomailta tuleviin/-turistien autoihin tuo sääntö ei päde, eikä siitä huomauteta?

Wanhaa tietoa. Eikä oo tosiaan koskaan päteny turistien autoihin muutenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen jäänyt jumiin perus jousimadalletulla s13:sta, muistaakseni saksan(?) lautalla. Laivan sisäänajoramppiin jäi pohjastaan kiikkumaan, ei osunut varmaan yksikään pyörä maahan. Siitäkin sitten humpsahti yli kun löytyi pari työntäjää takana tulijoista, terminaaliPenoja ei paljon kiinnostanut siellä laivan sisällä, huitoivat vaan että "tule nyt jo". Olis pitänyt vetää vaan vauhdilla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wanhaa tietoa. Eikä oo tosiaan koskaan päteny turistien autoihin muutenkaan.

Eikö tuo LHD sääntö enää päde nykyään?

No, sehän on kätevää sielläkin olevien harrastajien kannalta sitten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia vastauksista. Kävin keväällä ihan perus perheautolla Virossa, ja mulle jäi sellainen fiilis että joku pahapaikka siellä oli. Varasin kuitenkin matkan nyt Zetan rekkarikilvellä, joten jos pupu ei mene pöksyyn viikonlopun aikana niin sillä mennään. Olen mä tuolla vuosien varrella vaikka mistä sompaillut, mutta jossai tulee raja vastaan kuitenkin niin siksi halusin vähän kysellä. Alustaa on mahdollista nostaa ja laskea mutta sinne parkkipaikoille en viitsisi lähteä sen kanssa rassaamaan. Pitää katsoa jos sitä vähän nostaisi täällä kotona viikonloppuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiitoksia vastauksista. Kävin keväällä ihan perus perheautolla Virossa, ja mulle jäi sellainen fiilis että joku pahapaikka siellä oli. Varasin kuitenkin matkan nyt Zetan rekkarikilvellä, joten jos pupu ei mene pöksyyn viikonlopun aikana niin sillä mennään. Olen mä tuolla vuosien varrella vaikka mistä sompaillut, mutta jossai tulee raja vastaan kuitenkin niin siksi halusin vähän kysellä. Alustaa on mahdollista nostaa ja laskea mutta sinne parkkipaikoille en viitsisi lähteä sen kanssa rassaamaan. Pitää katsoa jos sitä vähän nostaisi täällä kotona viikonloppuna.

Ekaa kertaa kun menin lauttaan matalalla autolla joskus muinoin niin mulla oli pari metrin pätkää 2x6" takakopan pohjalla helpottamaan mahdollista ongelmatilannetta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×