Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
MIL-Tec

CA18DET jämäkämmät kiertokanget (one more time)

Recommended Posts

Olen tästä yrittänyt aiemmin kysellä ja käyttää hakua laihoin tuloksin. Niimpä lainailen tähän ensin vanhat viestit:

CA18DET kiertokangista: mistä uudet jämäkämmät? Mitä merkkiä suosittelette ja tietysti järkihintaan pitäisi saada, ei haittaa vaikka tarvii tilata ulkomailta. Wisecon 8,5:1 männät löytyy joten Tepon kirpparilla kauppaamat PO-Metal +2mm kanget ei taida sopia tuohon kokoonpanoon?

Lisäksi olisi mukava herätellä keskustelua näistä "Kiina Carilloista" joita myydään lukemattomilla eri merkeillä esim Volvoon. Mitä mieltä? Ajatuksissa oli investoida 400-500e kanki + pulttisatsiin joten muitakin settejä irtoaa varmaan tuolla rahalla? Tällä hetkellä SPM näyttää sopivimmalta hinnan / laadun puolesta, mistä saa parhaaseen hintaan SPM kanget + pultit?

Vielä sellainen juttu että Eagle ei kuulemma tee ollenkaan kankia CA18DET moottoriin joten jos sellaisia meinaa ostaa niin ostaa kuulemma väkisellä Kiina Carillot.

Muok: vielä lisäyksenä että kuulemma nuo vakio kangetkin ovat taotut joten sikäli en varmaan viitsi hankkia ainakaan noita Kiina Carilloja, jos sattuisi niin huonosti että saakin vain huonommat tilalle :rolleyes:

http://www.spoolimports.com/spool-st...san-ca18/spool siittä :)

Eagle ei tee kankia cahan? Onko varma tieto? Prkl onko mulla tuolla koneessa jotkut kiinaveivit? :( sellasesta mitään viitsitty mainita kun koneen hain...

Eagle on kaiketi aiemmin tehnyt kankia CA koneeseen, mutta pari vuotta sitten kun itse omaan koneeseen osia hankin niin ei enää eaglea saanut.

Kaverin autosta poksahti tänään kiertokanki lohkosta pihalle ja tienoo oli täynnä männän palasia ja venttiililautasia... eikä varoitellut yhtään. Näinpä taas on enempi motivaatiota hankkia kunnolliset kanget. Nuo Spool:in kanget lienee jälleen yhdet uudelleen brändätyt kiinan carillot. Mitä muita "alkuperäis" valmistajia näihin on kuin SPM, Eagle, Carillo, Arrow ja Ojennuksen Pasi?

Muok: en siis halua mitenkään halveerata noita kiina carilloja, prätkähiiret käyttää niitä ahdetuissa prätkän koneissa paljonkin ja hyvin rokkaa. Mutta nyt olisi tarkoitus sijoittaa vielä muutama satanen enempi tähän hommaan ettei tarvitse heti avata uudestaan koko moottoria.

Jos hinta ei ole ykköskriteeri niin --> http://pauter.com/parts/rods/infiniti-nissan/

mulla on yhdessä ca:ssa noi kiinan kanget ja toisessa noi pauterit, ihan eri tason kanget. Pauterit on satkulleen ja grammalleen sitä mitä luvataan ja noissa kiinan veiveissä oli mittaheittoja ja yks tapinhela oli koneistettu vinoon, mutta ei ne mitään maksakkaan ja usein tulee arpin pultitkin mukana

tosin vakiokanki on ihan jees kunhan ne särötarkastaa, vaihtaa arpin kiinnikeet ja hoonaa pesät pyöreiks

Jos koko setin pultteineen saisi suomeen tuolla 898USD = 660€ hinnalla niin kaupat tulisi mutta päälle tulee ilmeisesti vielä pultit, toimitus ja tullaus. Liian kallis setti meikäläisen perseelle... SPM näyttää tähän hätään sopivimmalta vaihtoehdolta hinnan puolesta.

Mikä vika speedimportsin kangissa on ettei ne kelpaa? 399e sarja sis. arp pultit.

En minä tiedä onko noissa mitään vikaa, kovasti vaan epäilyttää että ovat juuri tuota samaa tavaraa mitä valmistaa PAN Asia crankshaft. Enkä edelleenkään moiti laatua. Tarkoitus on herättää keskustelua, kovasti olen SMP:n kannalla nyt (vielä, jos joku ei vinkkaa jostain paremmasta). Ahtoja.com myy tuota settiä CA18DET:iin 345e sis. ARP pultit:

http://www.ahtoja.com/product/212/4-...raskanki-sarja

Omassa CAssa on juurikin speedimportsilta tilattu osapaketti, jossa on myös kanget mitä speedimports sivuillaan myy. Osat käytin koneistamolla jotta mittaa ja koneistaa, jos on tarve..eikä niille tarvinut mitään tehdä. Kukin laittaa koneeseen mitä haluaan, mutta jos kanget on testattu 200hv / kanki moottorissa niin uskon kyllä että ne kestää sen mitä tosta tehoa tarvii. Mielestäni noi kanget on hyvä budjetti ratkasu halvan kiinakuran ja kalliin merkkikangen väliltä. Ei tosin SPM kangetkaan ole hinnalla pilattu.

ainakin kun eaglelta suoraan kysyin, ni ne ei ole koskaan tehnyt veivejä CA:han.

Ei ihan 660€ mut kannataisi vakavasti harkita. Pauteria parempia tuskin mistään löydät http://www.apexperformance.co.uk/cat...roducts_id=663

No kumpi olisi teidän mielestä järkevämpi setuppi, Wiseco + Pauter vai Wiseco + SPM? Uudelleenrakennuksen jälkeen pitäisi saada moottoritehoa vähintään 400hp ja pullonkauloja karsimalla senverran mikä tuntuu hyvältä. Puristus on näköjään se 8,5:1 ja viinalla ajetaan. Tarkoitus laittaa modatut Bosch suuttimet jotka virtaa 1000cc.

Tässä kohtaa homma alkoi jo olla selvä, SPM sopii budjettiin kunnes keskustelin tallilla kavereitten kanssa näistä ja pari tyyppiä tiesi heti muutaman huonon kokemusen:

http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=57&t=145091

ON KOKEMUSTA

Elkää ostako näitä kankia ei ole mitään takuita vaikka olisi materiaali vikaa tehtaalta lähtien näin ainakin futurezin kautta

ELI TÄYTTÄ PASKAA

Itellä meni yläsilmät soikeaksi vähän yli 4000km ajoin

kiinni ne ei leikannut ylä ja alapuoli kiillottui holkista

materiaali joko liian pehmeää tai sitten ollut jo tehtaalta lähtien männän tapin reikä liian iso !

yläsilmiin pitää koneistaa uudet holkit kokonaan jos haluaa että on pitempi ikäiset eli sama ostaa PO kanget !

tuolla kuvia viallisista kangista http://kompassi.com/~mad/SPM_Kanget

kuvissa näkyy ku silmä on alapuolelta tursahtanu pihalle molemmilta puolilta samallalailla

Ja kun tongin lisää asiaa niin "SPM" -kankia myy kaksi eri merkkiä:

Sten Parner Motor

http://www.stenparnermotor.se/

Swanson Precision Machining

http://spmtitaniumrods.com/

Opel -miesten keskusteluissa tunnutaan puhuvan tuosta ensimmäisestä (Parner) ja niin uskoisin Datsunistien kokemuksienkin liittyvän Parneriin. Silti niitä näyttäisi olevan käytössä monella kerholaisella

Tässä Race Performancen myyntipuhe:

Moikka MIL-Tec!

Carillon kanget ovat noin 1200 € luokassa sarjaltaan (useita eri vaihtoehtoja ja tyyppejä).

Eaglehan ei tee CA18DET kangkia. Niitä kyllä myydään Eaglen nimellä, mutta siitä voit ainankin 100 % varmuudella päätellä ettei ne ole oikeita eaglen kangia

SPM:ää suosittelen itse, sillä se on osoittautunut käytännössä hyväksi kangeksi ja on käytössä lukemattomissa CA-moottoreissa. Se on myös toimitusajaltaan nopein, ja hintaero Carilloon on räikeä. Carillosta ei varsinaista etua ole ellei koko muu repertuaari ole samaa tasoa ja tehotavoitteet about CA:n ennätyslukemissa 600 - 700 hepan tietämillä.

Kanget pitäisi pikkuhiljaa saada tilaukseen mutta ota nyt näistä arpajaisista selvää mitkä kanget kannattaa hankkia :-X

Mitenkäs nuo Manleyt, mistä niitä saa ja ennen kaikkea: "onko ne hyvät?" ;D

Edited by MIL-Tec

Vinkut myyjältä tiedot painoista ja ostat keveimmät. Vai onko joku erityinen tarve saada erityisen kestävät kanget?

E: Tietysti mäntien painolla enempi merkitystä. Ihan vaan mietteenä, jos ei tuo hinta/laatu tutkiskelu tuota tulosta on syytä lisätä parametrejä. ;)

Edited by TatXa

hei, mulla ois tosi irstas heitto tähän väliin:

myy nykyiset wisecot rahalla pois.(jos uudet niin esim 400e pitäisi saada helposti)

Ostat ne ojennuksen kanget foorumilta -350e

tilaat uudet wisecot kankien specseille -500e? (näköjään jossain oli 650e)

ollaan edelleen 550e budjetissa, millä nyt ei kovin kaksisia kankia muuten saa.

tai toinen vaihtoehto ostaa ojennukselta suoraa kanget jos sillä niitä vielä on, -800e

Edited by Kremilin

hei, mulla ois tosi irstas heitto tähän väliin:

myy nykyiset wisecot rahalla pois.(jos uudet niin esim 400e pitäisi saada helposti)

Ostat ne ojennuksen kanget foorumilta -350e

tilaat uudet wisecot kankien specseille -500e? (näköjään jossain oli 650e)

ollaan edelleen 550e budjetissa, millä nyt ei kovin kaksisia kankia muuten saa.

tai toinen vaihtoehto ostaa ojennukselta suoraa kanget jos sillä niitä vielä on, -800e

mulla maksoi ainakin ojennuksen kanget 900e ja materiaalina 34CRNIMO6 terästä.

kyllä nuo 4340 teräksiset mm. spm ja speedimportsin kanget kestää ihan 100% varmasti joka ainoassa suomen ca koneessa tehojen puolesta.

mm speedimportsilta taitaa saada kahta eri kanki versiota ca:han, toinen vielä jykevämpi malli.

ja tietenkin isommilla tehoilla, tosin niitä moneltakaan tuskin löytyy mutta kannattaa kysellä vahvempia männäntappeja kun kerran meinaa noin niinkun muuten tiukat osat alakertaan laittaa.

Nyt alkaa tuntua siltä että kerran nuo SPM kangetkin pitää tarkastaa niin kannattaako siitä merkistä maksaa ylimääräistä, kun saman rahan voisi laittaa suoraan siihen tarkastukseen? Jos esim hela on huonoa värkkiä niin sitähän ei pysty tietämään kun kokeilemalla, eikö? Jollain iskutestillä voi saada kovuuden selville mutta hela on sen jälkeen käyttökelvoton = tuurissaan koko homma. Toisaalta en ole kuullut että kenelläkään olisi kiinan carillo katkennut, kun taas esim Eaglesta olen kuullut sellaisen tarinan.

Tepon kanssa selvitin tuota kanki asiaa ja kävi ilmi että hänellä on eri kokoinen männäntapin reikä. Muuten olisi saanut pikku sorvaamisella hyvän setupin aikaiseksi (puristuksen jonnekin 9,3:1).

Pauterille lähetin sähköpostia voiko heidän kankia ostaa Euroopasta. Kustannukset nousee liian suureksi jos joutuu jenkkilästä tilaamaan.

Katotaan vaan niin hommaan loppujen lopuksi ne kiina-carillot ;D

Soittelin tuossa eräälle koneistajalle (Rajaniemi Motorsport) jonne ajattelin kuskata osia koneistukseen ja hän suositteli varauksetta noita kiinan carilloja kunhan ne tarkastetaan kaikin puolin ennen asennusta. Pitänee laitella tilaukseen kunhan myyjä vastaa sähköpostiin tai puhelimeen... Öljy urat joutuu ilmeisesti vielä teettämään erikseen? Ainakaan minulla ei ole tietoa mistä saisi ostaa valmiita kankia mistä löytyy öljyurat alapään laakerikaulasta. Nuo urat kannattaa koneistajan mukaan tehdä nimenomaan ylöspäin ettei öljy vaahdotu. Yläpään öljyreiät noissa taitaakin olla jo valmiina molemmilla puolilla?

Niitä öljyuria ei taida missään kangissa olla tehtaalta tullessa,vaan ne on aina koneistettu Kankiin..

Joo eipä noissa ollut, pitää mittailla vielä paljonko jää välystä sivusuunnassa kun nuo on kampiakselissa paikoillaan. Luultavasti ei sen enempää kuin vakio kangissakaan --> pitää varmaan teettää ne urat noihin.

Nyt on urat teetetty. Kaikki männäntapin helat piti hoonata isommaksi ja lisäksi yksi alasilmä oli soikea, mutta nyt sekin asia on korjattu:

2014-11-30 14.19.50.jpg

Eli sellasta laatua oli nämä. Samalla oikaistiin kampura, kaulat kiillotettiin ja porattiin lohko sopivaksi Wisecoille. Onneksi oli pätevä koneistaja joka osasi tehdä kaikki temput :)

Edited by MIL-Tec

Miksi jengi vieroksuu noiden urien tekemistä itse? Mä olen ainakin 20 eri kankeen tehnyt uria itse viilalla. Olen myös tehnyt alas sivuille ym... Myös vakioihin ja ei niistä ainakaan vielä yksikään ole räjähtänyt. Onhan siinä vähän hinkkaamista viilalla eli joku dremeli olis kätevämpi.

Onko mitään mittaa heittää että kuinka syvän uran uskaltaa viilata? 1-2mm mutta ei varmaankaan laakeriin saakka saa mennä?

Minkä takia noi öljyurat on pitänyt lisätä?

Onhan CA18detin lohkossa noi öljysuihkutus suuttimet ja ne riittää ihan hyvin vaikka kangissa ei olekkaan öljyreikiä.

Edited by 120ZZZ

Nyt on urat teetetty. Kaikki männäntapin helat piti hoonata isommaksi ja lisäksi yksi alasilmä oli soikea, mutta nyt sekin asia on korjattu:

Eli sellasta laatua oli nämä.

Niin siis mitkä kanget nämä nyt on?

Miksi jengi vieroksuu noiden urien tekemistä itse? Mä olen ainakin 20 eri kankeen tehnyt uria itse viilalla. Olen myös tehnyt alas sivuille ym... Myös vakioihin ja ei niistä ainakaan vielä yksikään ole räjähtänyt. Onhan siinä vähän hinkkaamista viilalla eli joku dremeli olis kätevämpi.

A) koneistajalla oli tiedossa Carillon mitat jonka mukaan nuo tehtiin

B) kun ne kerran koneistamolla muutenkin käy mittauksessa

C) en nähnyt vaivan arvoiseksi ruveta hommaamaan sopivaa pallopää tappia tuota varten

D) kaikki koneistukset tuli maksamaan yhteensä 300e joten en usko että saa itse tunnille hintaa

Joten ihan hyvin kyllä sain ainakin itselleni perusteltua muualla teettämisen :)

Urien mittoja en vielä tutkinut sen tarkemmin.

120ZZZ: tarkoitus on että öljy vaihtuu paremmin laakerin ja kaulan välissä, josko se Nissanin tyypillisesti heikko kohta poistuisi tuolla tempulla.

Niin ja nämä kanget on ne kuuluisat Kiinan Carillot tai "tarvike" Eaglet.

Niin ja nämä kanget on ne kuuluisat Kiinan Carillot tai "tarvike" Eaglet.

No mä en nyt ole ihan varma mitkä on "ne kuuluisat" kanget, joten kolmannen kerran kysytään ja väännetään rautalangasta....

Kertokaa nyt tyhmälle, mistä ostettu ja mikä "merkki" jos sellaista on jonkun myyntisivuston mukaan?

A)josko se Nissanin tyypillisesti heikko kohta poistuisi tuolla tempulla.

nissanin vakiokangissa on reikä mistä öljy poistuu!?

noissahan päittäisvälys liian tiukka ja useissa afftermarket kangissa vielä tiukempi. Eli koko sitä suurentaisin tai sitten ojat tekisin. Tuskin niistä mitään haittaa ole, että laakerin voitelua parantaa joka muutenkin näissä onneton.

Tuollaiset ojat esim löytyy ls koneista vakiona

No mä en nyt ole ihan varma mitkä on "ne kuuluisat" kanget, joten kolmannen kerran kysytään ja väännetään rautalangasta....

Kertokaa nyt tyhmälle, mistä ostettu ja mikä "merkki" jos sellaista on jonkun myyntisivuston mukaan?

Ainakin ahtoja.com myy noita..

Onko tosiaan kangen päittäinen niin tiukka että tämä auttaa öljyn vaihtumista Jos nyt ajatellaan että laakerivälyksen kokoisesta välistä öljy kulkee laakerin läpi niin päittäisenhän pitäisi olla tiukempi kuin laakerivälys. Tarvii varmaan oikein manuaali aukaista ja ihmetellä.

Kyllä! Juuri koneista kerto, kun yhdessä ratavehkeessä meni laakereita kuin kortsuja teinipojalla. Niin kun lisättiin päittäisvälystä loppu ongelmat siihen. Myös tovi sitten kasasin yhden ca:n kiinaveiveillä niin päittäisvälystä ei ollut nimeksikään. Tässä tapauksessa kankia muokattiin.

Edited by ABT

Juu samaa tarinaa olen lukenut itsekin muualta. Katsoin helpommaksi ja halvemmaksi vaihtoehdoksi kaivaa nuo ojat, saahan sitä alapäätä toki jossain sorvissa kavennettua mutta taitaa olla työläämpi (=kalliimpi) homma mitä ojien kaivuu. Hyvällä tuurilla sieltä lentää vielä jopa hieman lisä öljyä männän pohjaankin.

Eräs aatos oli myös vertailla CA moottorin ja muiden moottorien välyksiä tämän osalta ja katsoa paljonko eroa käytännössä on. YouTubesta löytyy monta pätkää siitä miten tuo välys mitataan rakotulkilla.

Edited by MIL-Tec