Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
MustaPaholainen

Täydellinen koneremontti, mitä kannattaa laittaa?

Recommended Posts

Tarkoitukseni on siis tehdä koneremppa ca18et koneeseen josta tarkoitus saada n. 180-250hv irti. Eli mitä kaikkea kannattaa tehdä/ostaa koneeseen?

multa huutokaupan puolelta tuo masteri ;D;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan nyt nämä ihan perusjutut alkuunsa.

Laakerit ja tiivisteet uusiksi. Samalla kun, kone on palasina, kannattaa ö-pumppu käyttää auki ja tarkistaa mitä kaikkea on mahdollisesti kulkenut läpi. Omassani oli 238tkm ajettu pumppu sen verran väsynyt, että vaihdoin suosiolla uuteen. Kanteen kannattaa pakosarjan pinnapultit uusia, kun irrallaan kerta on, jos on vähänkään epäilystä, että eivät pidä. Kantta en muuten lähtisi ropaamaan, kun tuntuu noille tehotavoitteille virtaavan ihan tarpeeksi. Vesipumpun uusii samalla ja tarkastaa, että varsinkin imusarjalle menevät pikkuletkut ovat ehjiä. Todella ikävä letku kerrallaan uusia sitä mukaa, kun vanhat räjähtelevät ympäri konehuonetta. Nimimerkillä kokemusta on.

CA18ET on siitä harrastaja-ystävällinen, että pienellä rahalla ja vaivalla kattilasta saa ihan kohtuullisesti tehoa. Ahtimeksi ihan perus T25 Garretti tai jokin pikku-mitsu (TD04HL-15T tai vastaava), S13 suuttimet, Walbron pumppu, joku perusmallin kiina-ic, 2,5" putki, s14 MAF ja Zuikkiksen lastu. Voimansiirtoon oikeastaan vaan uusi kytkin. Samalla vaihtelee tasauspyörästön stefat ja öljyt lootaan. Perushyvä vaihtoehto kytkimeksi on Subarun 4-lapainen sintteri moposportilta ihan nissanin oman perusasetelman kera. Muistaa vaan shimmata vauhtipyörän ennen asennusta, niin tuntuisi pitävän.

Jos näillä pääsisi alkuun.

EDIT: Kaasuläppä kannattaa vaihtaa myös. Alkuperäisestä 42mm läppäkotelosta tuntuu ilma kulkevan vähän huonosti läpi :D54mm S13-läppä lienee yleisin päivitysvaihtoehto.

EDIT: Edellämainittu pyttyjen mittaus. Jos menee toleransseihin ja männät näyttää olevan OK, ei muuta kuin uudet männänrenkaat paikalleen ja mukit takaisin paikoilleen.

Edited by Bonehead

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laakerit, tiivisteet ja mitata/mittauttaa pytyt, jos vaatii porausta niin takomäntää sisälle..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×