Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Peppe

Yleistä 350z:sta, omistajien kokemuksia kaivataan .

Recommended Posts

Elikkä oon vähän miettinyt kyseisen auton uittamista kesäautoksi Saksasta, ja oon lueskellut hieman täältä autosta , mutta muutama kysymys löytyisi ja auton omistajat vois vähän kertoilla omista kokemuksistaa kyseisestä autosta :) . Eli mites yleiset huollot onko ns. " urheiluautolisä" monissa osissa vai onko vielä ihan inhimillisiä hintoja esim jarrupalat sun muut kulutusosat ? Entäs minkähintanen jakopään remontti, onko siinä edes remmi vai onko se ketjulla ? Osaatteko sanoa yleisimpiä tyyppivikoja mitä pitäs kattella kun kyseistä autoa menee tsiigailemaan ? Kulutus on varmaan melko mukava , mutta jos toinen vaihtoehto autoksi on rb25det skyline niin ei varmaan paljoa ole eroa :) . Kiitoksia !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elikkä oon vähän miettinyt kyseisen auton uittamista kesäautoksi Saksasta, ja oon lueskellut hieman täältä autosta , mutta muutama kysymys löytyisi ja auton omistajat vois vähän kertoilla omista kokemuksistaa kyseisestä autosta :) . Eli mites yleiset huollot onko ns. " urheiluautolisä" monissa osissa vai onko vielä ihan inhimillisiä hintoja esim jarrupalat sun muut kulutusosat ? Entäs minkähintanen jakopään remontti, onko siinä edes remmi vai onko se ketjulla ? Osaatteko sanoa yleisimpiä tyyppivikoja mitä pitäs kattella kun kyseistä autoa menee tsiigailemaan ? Kulutus on varmaan melko mukava , mutta jos toinen vaihtoehto autoksi on rb25det skyline niin ei varmaan paljoa ole eroa :) . Kiitoksia !

Miksi et osta suoraan suomesta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tästä on jo keskustelua... mut ketjulla on ja huollot perusauton tasoa. Aika perusvarma valinta jos kaipaa kakspaikkasta pikkusporttia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Edullisempia !

Esim:

http://www.dnsf.org/showthread.php?25498-Myynniss%E4-Nissan-350Z-3-5-221-Pack-6-vaiht-2-ov-Coupe-Coupe-Orange-leather-Rays

Tuo sana edullisempi kuulostaa aina vähän siltä, jos autosta ei tiedetä mitään että tulee todella edulliseksi. Saksasta roudaaminenkin, kun maksaa aina 1000-2000 euroa. Hienoa autoa olet kumminkin hankkimassa ja nyt on ostajan markkinat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkä vuosimallin autoa olet hankkimassa? Vanhemmissa kannattaa varmistua siitä, että vaihdelaatikko toimii virheettömästi.

Varaosat autokeskuksella ovat sikahintaisia, mutta jenkeistä saa varaosaa kohtuulliseen hintaan, jos jaksaa nähdä vähän vaivaa. Kulutus on jotain about 11l/100km. Matka-ajossa sukkasillaan ajaessa voi mennä 9 litrallakin. Ei kai kulutusta kannata hirveesti murhetia, jos urheiluautoa ostaa. Vakuutukset maksaa jonkun verran about 1,5k€ vuodessa. 6 vuoden omistuksen aikana multa on hajonnut vain laatikon lisäksi vain ohjaustehostimen lauhdutin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuosimalleja 04 ja siitä johonkin max 06 asti olen kattellut...Muutama auto isäukon kanssa hajettu 7 vuotta sitten sakemannien maalta, ja nyt tekis mieli itse lähtee, jonkun verran siellä kumminkin noita zetojakin että hieman valinnanvaraa löytynee siis. Ei tuo kulutus pahalta kuulosta s60 volvon jälkeen :) . Ei se todellakaan kahta tonnia maksa että sieltä auton uittaa, tosin riippuu itsestä miten paljon haluaa kuluttaa jos sisällyttää viihteen matkaan mukaan ;) . Veroja noihin näyttää tulleen alkaen 6000e mitä tullin sivuja selailin. Sit vähän offtopiccia ; Autot mitä ollaan haettu on aina käytetty saksassa katsastuskonttorilla tekemässä paperit sun muut kuntoon, mutta jostain kuulin että porukka ajellut suoraan suomeenkin, eli onko tuolloin mitään vakuutuksia autossa sitten yms. ? Mikä on nykyinen käytäntö ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpas halvat verot nykyään. :)

Jos mitenkään venyy budjetti 07 vuosimalliin, niin suosittelen, jos on ees pieni riski, että rupeet virittelemään autoa. 04-06:seen saat upottaa vaparina 5k€ ennen kun se kulkee saman mitä 07. 07:ssa on myös parempi vaihdelaatikko. 06:set taitaa olla 35th editioneita. Niissä kone kiertää vähän enempi, mutta tehot on aika samalla tasolla 04 vm kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saksassahan se on tuokin.

Mä oon yhden tuonut Saksasta. Ei se kahta tonnia ainakaan maksanut, tonnin ehkä. Täytyisikin laskea mitä se kustansi sieltä hakea. Tosin otin sen pikalomana ja elämyksenä silloin.

Saksassa mutta suomen rekisterissä ;) niin osta pois halvalla..ja on kunnossa..uudet renkaat ja jarrut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuo -06 Zeta ollu nyt reilun viis vuotta ilman mitään vikoja. Rata-ajossa rankka öljynkulutus yllätti mutta normiajossa sekin ok. Vakuutukset mulla vajaa 700e/vuosi. Huollot ihan normisettiä. Kulutus just toi mitä Pexi sano. 9l/100km oon päässy kun oikein yrittää.

Muovinen sisusta itteä eniten haittaa.

Vaikeuksia oli löytää sopivat jarrupalat eteen kun jenkkituonti ja vissiin vähän eri malliset jarrut kun euromalleissa. Kova googletus autto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ite kävin hakemassa -05:sen vuonna 2008. Lennot Ryanairilla Pirkkalasta Hahniin. Vuokra-autolla katsomaan etukäteen valittuja yksilöitä ja pienen tinkauksen jälkeen tuli auto hankittua. Kilpiin paikanpäällä ja 2 viikon vakutukset saksasta. Soitto suomeen Ifille jossa oli silloin asiakkaana ja ilmoitin auton tyypin sekä valmistenumeron niin vakuutukset täys kaskon kanssa samantien alkoi. (En tiedä sitten mitenkä olis käynyt jos olis auton hajottanut).

Ajo Solingenista Saksan läpi Tanskaan ja itse tykkään ajella niin ajoin siltojen kautta Malmöön ja sieltä Ruotsin läpi Tukholmaan.

Tukholmasta lautalla Turkuun jossa tullissa kävin tekemään tuonti-ilmoituksen. Saksalaisella liikennevakuutuksella kotiin Nokialle ja seuraavana päivänä aloitin tuontikatsastusrumban.

Kaikenkaikkiaan kustannuksia hausta tuli noin 1000e vähän päälle kun kustansin myös kaverin reisun (tulkkina mukana kun oma saksantaita on luokkaa 30 sanaa). Hotelleina käytettiin Etap hotelliketjua jossa yö noin 50e molemmin puolin ja näitä on lähes jokaisessa isommassa kaupungissa. Hieman noussut tuosta hotellien hinnat muttei paljon kun viimevuonna käytiin emännän kanssa reisussa Saksassa.

Auton hinta oli jossain 16 ke tasossa silloin ja verot siihen lähes 11ke päälle.

Auton vaihdoin R34:seen kun alkoi tulemaan niin paljon noita perusautoja joissa väännöt ja tehot niin kovia että meinas "urheiluautolla" jäädä jo jalkoihin :D. Plus että perheessä 3 henkee tuohon aikaan ja nyt jo 4 henkee niin ei oikein 2 paikkaa riitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla tuo -06 Zeta ollu nyt reilun viis vuotta ilman mitään vikoja. Rata-ajossa rankka öljynkulutus yllätti mutta normiajossa sekin ok. Vakuutukset mulla vajaa 700e/vuosi. Huollot ihan normisettiä. Kulutus just toi mitä Pexi sano. 9l/100km oon päässy kun oikein yrittää.

Muovinen sisusta itteä eniten haittaa.

Vaikeuksia oli löytää sopivat jarrupalat eteen kun jenkkituonti ja vissiin vähän eri malliset jarrut kun euromalleissa. Kova googletus autto.

Mulla on purettu tota kojetaulua muutamaan otteeseen ja ilmestynyt ylimääräisiä nitinöitä ja natinoita, jotka ottaa päähän. Joskus kun on aikaa, niin täytyy purkaa koko paska ja laittaa pala kerrallaan takas. :)

Mulla ei oo vieny rata-ajossa öljyä. Eikä kyllä muutenkaan. Tiedän kyllä, että jotkut yksilöt on syö enemmänkin.

Onkohan huohotukset kunnossa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakaan ei koskaan ole vienyt oljyä oikeastaan yhtään. Ei edes rata-ajossa. Mutta ehkä tuo on tuon revupin ominaisuus.

Ja mitä noihin jarrupaloihin, niin jenkkien track varustetasossa on vasta noi meidän brembot. Muissa on jotkut nissan micran jarrut. Tämä täytyy noissa tuontivehkeissä huomioida kun jarrupaloja tilaa. Bremboihin löytyy euroopasta kyllä hyvin. Noihin micran jarruihin löytyy myös jenkeistä hyvin.

Vakuutukset riippuu niin paljon henkilöstä ja laajuudesta joten niitä on turha verrata mutta keskimäärin voidaan sanoa että jossain lexuksen tasossa mennään vakuutuksissa. Huollot kuten todettu on ihan normihintaisia. Jotkut osat ainakin suomessa vähän rajulla katteella.

Sisusta on tehty kierrätysmuovista ja koottu intialaisin käsin. Siitä nitinät. 370:ssä, ainakin silmämääräisest, on ihan eri tasolla sisusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvää keskustelua, kiitos, avaa hiukan silmiä auton suhteen ! Ps. onkos täällä sen zetan omistaja mikä oli x-treme car showssa näytillä missä oli tyyliin kaikki tehty, väri oli joku tumma ja briden penkit ja irrotettava ratti ja turbot sun muut kilkkeet..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin ois pitänyt tsekata toi sun rakennustopicci ni ois tunnistanut auton ! Aika hyvin avas myös rakennuspuolen juttuja toi rakentelutopiccisi, tietää keneltä kysyä jos auto tulee hommailtua ja "työ" aloitettua ;) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morjesta kaikille foorumilaisille!

Ajattelin jatkaa tähän Peppen ketjuun, kun vähän samoilla merkeillä ois tarkoitus mennä. Eli huhtikuus pitäs tuottaa / lähteä hakemaan Saksasta 350Zeta itelle ja lähinnä mielessä pyörii, että mitä kaikkea autosta tulisi tarkastaa? Kaveri, joka autoa lähtee hakemaan on tuottanut n. 60 autoa Saksasta Suomeen ja häneen kyllä uskallan luottaa, vaikka itse ei lähtisikään mukaan. Lähinnä vaan mietin, että onko jotain ns. tyyppivikoja, joita voi silmällä nähdä ja konehuoneesta & laatikosta korvalla kuulla? Mitä tuossa katselin tullin sivuilta niin -03:ssä ollut verot aikalailla sen 5000-6000€ ja uudemmissa 7000-9000€.

Niin ja tätä ilmeisesti on sillä pack-varustelulla ja premium-varustelulla? Tuleeko näissä huomioida jotain ja tuleeko mieleen jotain, mitä ylipäätään pitää huomioida autossa, kun Saksasta lähtee hakemaan? Lohkolämmitintä ei varmaan ole eikä penkinlämmittimiä(ko/kö)? Tuota premium-varusteltua se varmaan kannattanee lähteä ettimään? Alustavasti näyttää siltä, että nuo -03 ovat melko edullisia ja niissä ei olisi välttämättä niin pahat verot, joten mitäs sanotte, onko -04:sessa tai -05:ssa jotain, mitä -03:ssa ei ole? -06 vuosimallistahan se taisi jo muuttua vähän tekniikaltaan.

Niin ja osaatteko tähän heittää, paljonko keskimäärin kustantaa muut paperihommat (tullit, katsastukset, kilvet jne) tuohon hinnan + veron päälle? Tiedän, että tätä tietoa varmasti löytyy, mutta tässä kun muutakin kyselee niin ajattelin, että jos menisi samaan rahaan. ;)

Kiitos jo etukäteen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kylläpä noi on pitkälti käsitelty tässä topicissa.. 03-06 Ikkunanostimen moottori "tyyppivikana" iha ekoissa jotain laatikko ongelmaa, joten ehkä se 04?. Eli aika perusvarmoja kamppeita. Nii ja moottori muuttuu -07

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joo, paljonhan tuossa on jo kirjoitettukin asiaa. Mites moni allekirjoittaa näitä vaivoja?

http://www.youtube.com/watch?v=b4aV_zeUv8g

Ei tossa oikeastaan mitään mallin vikoja edes ollut. Osoitus taas siitä että Amerikan Joe on tyhmä kuin saapas.

Melkein kaikki oli itse aiheutettua. Ton ovijutun voin allekirjoittaa. Ei se nyt itsekseen kiinni mene mutta jos olet ylämäessä ja ovi päättää lähteä tulemaan niin siinä on painoa sen verran että jalka siinä menee. Pari kertaa on tuuli viskannut sen jalkaan ja ei se hyvältä tunnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vajaan vuoden auton omistaneena voin kyllä suositella. Tyyppiviat on jo tossa lueteltu, mutta ton luokan autoksi pitäisi olla luotettava ja huollot sun muut kohtuuhintaisia.

Yksi juttu mikä noita vaivaa on nuo polttoaine-anturit. Eli saattaa tuo bensamittari näyttää omiaan. Omassa ne rupesi elämään omaa elämää tossa kesän aikana, sain kuitenkin tarvittavat osat siihen ilmaiseksi myyjäliikkeestä. Muistaakseni ne anturit ja O-renkaat mitkä pitää vaihtaa makso autokeskuksella noin 450 euroa. Jenkeistä ne ois saanu melkeen puoleen hintaan.

Muistaakseni jollain muullakin on ollut täällä foorumeilla ongelmia noiden kanssa, maailmalta löytyy enemmän juttua tosta viasta.

Mutta eihän tuo siinä mielessä paha vika ole kun ei se vaikuta muuten mihinkään, lähinnä ärsyttää kun ei voi luottaa mitä mittari sanoo.

Ja tota on vaikee edes huomata. Ainakin mulla se mittari saattoi toimia viikkokausia ihan nätisti ja sit yhtäkkiä näytellä mitä sattuu. Itselläni nuo uudet anturit on vieläkin sängyn alla laatikossa kun ei oo saanu vaihdettuu. Netistä löytyy hyviä ohjeita noiden vaihtamiseen joten sen ei pitäis olla vaikeeta, kuhan saa aikaiseksi...

Muuten voi kyllä autoa varauksetta suositella, jos tuo 2-paikkaisuus ei ole este niin ei muuta kuin zeta alle! Se vaan on niin hyvä ajettava, eikä samanlaisia tule joka kurvissa vastaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omassa yksilössä myös tuo bensa-anturi näyttää epäluotettavasti. Nyt sen verran aikaa syksyn ajeluista, etten muista ihan tarkkaan miten tuo epäluotettavuus ilmeni. Taisi olla jotain sellaista, että se neula vaeltelee omiaan, eikä näytä vakaasti tankin tasoa. Ja täyteen tankatessa muistaakseni neula saattoi näyttää, että on melkein täysi tankki,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Omassa yksilössä myös tuo bensa-anturi näyttää epäluotettavasti. Nyt sen verran aikaa syksyn ajeluista, etten muista ihan tarkkaan miten tuo epäluotettavuus ilmeni. Taisi olla jotain sellaista, että se neula vaeltelee omiaan, eikä näytä vakaasti tankin tasoa. Ja täyteen tankatessa muistaakseni neula saattoi näyttää, että on melkein täysi tankki,

Jep, juurikin noin se mullakin tekee. Eli täyteen tankatessa jää mittari näyttämään 3/4 tankillista, ja nousee siitä pikkuhiljaa näyttämään täyttä. Ja mittari juurikin "vaeltelee". Erikoista tossa on se saattaa toimia moitteetta useita viikkoja kunnes taas näyttää omiaan.

Tohon on kuulemma auttanut pelkästään sensorien puhdistus, eli niitä ei välttämättä tarvii edes vaihtaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×