Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Nippondenso

Z32TT Nistune Ecua lainaan korvausta vastaan.

Recommended Posts

Elikkä kyselisin josko jollain olisi auton rakentelu vielä sen verran vaiheessa että joutaisi ecua lainaan.

Kyse on tyhjänkäynti ongelmasta, autoni käy tyhjäkäyntiä 11-13afr. Kaikki tyhjäkäynnin seokseen vaikuttavat osat on jo vaihdettu uusiin. Nistunella säätämälläkään ei muutu mihinkään suuntaan, koko ajan käy 11afrn pintaan ja puputtaa putkessa. Itsellä alkaa olla nyt jo kaikki käytettävissä oleva äly ja keinot vian löytämiseksi käytetty.

Jos sinulla on Ecua lainata ja haluja auttaa, niin kaikki apu on tervetullutta.

Jonkin korvauksen voin maksaa Ecun lainaamisesta ja pantin tietysti, jos siltä tuntuu ettei uskalla lähettää ecua, postikulut luonnollisestikin maksan itse.

Yhteyttä voi ottaa yv:llä

S-postilla juha.kosonen@hotmail.com tai numeroon 0458992598

Juha Kosonen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisin kyllä lähettänyt, mutta valitettavasti oma auto on käytössä tällä hetkellä. Ihan sellanen kysymys, onks sull itelläs kans nistune'n ECU ja haluat kokeilla toisella nistune'lla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä, juurikin näin. Autossa on sen verran paljon muutoksia että ihan vakio eculla ei pysty testaamaan. Tarkoituksena olisi ollut eliminoida toi ecu vikaisuus pois että jäisi turha "ehjien" osien vaihto pois. Eniten tuossa just ihmetyttää se kun tyhjänkäyntiin ei tunnu vaikuttavan yhtään mikään säätö Nistunessa, teki mitä tahansa niin seokset ei laske, eikä lambdat lähde seilaamaan. Lambda arvot pysyvät koko ajan 0.98 ja laajakaistat näyttää 11-12afr otti ne lambat pois käytöstä tai ei.

Kun ei taas viitsisi ostaa toista ecuakaan ja kolvauttaa taas siihen Nistune korttia ja huomatakin että eihän se vika taas siinä ollutkaan, halvemmalla varmaan selviäisi jos joltain vain liikenisi Nistunellinen ecu lainaan.

Kun vika paikantuisi ecuun, jos paikantuisi niin sitten voisi jo uskaltaa ruveta harkitsemaan fiksumpaa moottorin ohjaustakin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se pitimän kirjoittaa että jostain syystä ei myöskään löydä MAF:ia toi Nistune, Change MAF kun avaa niin siellä lukee jo valmiiks NONE FOUND ja kun yrittää muuttaa sitä Z32:n MAF:lle niin ilmottaa vaan että `MAF HP figures unavaintable. Adjust K constant for new MAF manually´

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja se pitimän kirjoittaa että jostain syystä ei myöskään löydä MAF:ia toi Nistune, Change MAF kun avaa niin siellä lukee jo valmiiks NONE FOUND ja kun yrittää muuttaa sitä Z32:n MAF:lle niin ilmottaa vaan että `MAF HP figures unavaintable. Adjust K constant for new MAF manually´

Tuo tarkoittaa että vqmap (mafin korjauskäyrä) ei ole tunnettu. Eli sitä on joku muokannut. Kokeile vaan vaihtaa z32 maf sinne ja ok:ta perään, jos vaikka vaikuttaisi.

Tsekkaa myös että mitä nistune sanoo ecun osanumeroksi. Pitäisi olla -47P viivan jälkeen, se on se versio missä on AIV poistettu..

Eikö tosiaan edes ttpmin ja injector latency laihenna seosta? Silti todennäköisemmältä tuntuisi esim vuotava suutin kuin ecuvika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tuo tarkoittaa että vqmap (mafin korjauskäyrä) ei ole tunnettu. Eli sitä on joku muokannut. Kokeile vaan vaihtaa z32 maf sinne ja ok:ta perään, jos vaikka vaikuttaisi.

Tsekkaa myös että mitä nistune sanoo ecun osanumeroksi. Pitäisi olla -47P viivan jälkeen, se on se versio missä on AIV poistettu..

Eikö tosiaan edes ttpmin ja injector latency laihenna seosta? Silti todennäköisemmältä tuntuisi esim vuotava suutin kuin ecuvika.

Sen verran kerkesin tuossa ennen töihinlähtöä kuikuilla konetta että ecu numero on -37P11 Tuo ttpminimin muuttaminen laihentaa kyllä mutta ei vastaa kaasuun enää eikä meinaa lähteä käyntiin. Tällä hetkellä ovat 0.44 ja 0.38ms value 7 ja 6

pienentämällä 0.25 value 4 pääsi näköjään 12-13 afrn mutta käynti menee todella oudoksi, ei varmaan riitä kartta enää alapäässä. Kaasua kun yrittää painaa niin tuntuu että ei saisi bensaa enää ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo on varmaan aiv-mallin ohjelmalla, voisi selittää.. olikos sinulla automaatti vai manuaali? Mulla ei ainakaan aiemmin ollut ei-aiv lastupohjaa kuin manuaaliin, en ole ihan varma miten tällä hetkellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikaisemmin oli automaatilla, manuaaliksi tuli vaihdettua viimekesänä ja ne aivt poistin jo 09 vuonna kun sulta ton Nistunen ostin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla on muuten ihan samaa vikaa! en tosin ole tutkinu sen enempää, koska koko toi homma alkoi vituttaa niin paljon etten enää jaksa väsä ton kaa mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eli pitäskö tohon nyt vaihtaa ecu, nistune kortti vai ohjelma?

Kortti ohjelmoitava uudelleen ohjelmointilaitteessa, muuten ei saa sitä perusohjelmaa vaihdettua. Nythän siihen voi pistääkin sen manuaalimallin softan kun kerran laatikko vaihtunut.

Lue kartat talteen ja pistä kortti postiin.. kartat nollautuu oletuksiin, mutta voit työntää samat kartat takaisin sitten uuden kortin kanssa.

menee "takuuseen" tämmöinen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahaa, eli se on noinkin yksinkertainen juttu. Näiden vehkeiden kanssa kun yleensä varautuu siihen vaikeimpaan ja yleesä myöskin kalleimpaan ratkaisuun :) Laitanpa huomenissa korttia tulemaan, laita vaan tulemaan perästä laskua. Eikai näitä hommia kukaan talkoilla tee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suur KIITOS Zuikille!! Tyhjäkäynti toimii, pientä ihmeellistä vaellusta on vielä sinne 13afr pintaan ja puputusta, mut nyt ollaa suurimmaks osaks kyllä kokoajan 14-15 luokkaa. Sieltähän se vika taas löytyi kun on alansa osaava ja korvaamaton kaveri kyseessä :) KIITOS! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se on hyvää ku selvis vikaa. Viititkö kertoa vähä tarkemmin millaiset oireet sun autossa oli?

ite oon kanssa lähtenyt vaihtaa cas, maf, puolat, tulpat, suuttimet, liittimet ja silti mul putkistossa pörpöttää ja kierokset suht korkeat, käy suht rikkaalla eikä mene läpi päästömittauksessa.

Mietin vaan et jos on samat oireet niin voisin itse myös käydä Zuikkin luona hoitaa ton vian pois alta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No siis mulla ei mikään tyhjänkäyntiin liittyvistä säädöistä nistunessa tehnyt yhtään mitään, sääti laihemmalle tai sääti rikkaamalle niin seokset pysyivät kokoajan tasaisesti siinä 11-12afr. Putkessa puputus oli paljon kovempaa kuin nyt ohjelman vaihdon myötä. Mulla oli tossa kortissa ne AIV ilmeisesti käytössä joka tuon aiheutti, koska nyt käy jo paljon (14-15afr) laihemmalla seokset moottorin ollessa lämmin.

Minäkin vaihdoin Lambdat, vesianturin ja tulpathan mulla tuli tuossa penkkipäivänä uudet.

Kaikki muutkin tyhjäkäynnin moottorit ja muut mittailin Ohmit että ehjät ovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongelmat senkun jatkuu..

Autoon tuli nyt sellaisia ongelmia lisää että ollaan 12-13afrssä auto ei puputa käy tasaisesti, heti kun lambdat alkaa korjata laihemmalle seosta vähänkään lähelle 14,7 alkaa käynnin seilus ja pututus putkessa. Välillä mennään sinne 17-18 ja sitten tullaan takas 12-13 tätä jatkuu kokoajan , siis puhallin päällä. Sisätilan puhallin kun ei ole päällä niin seos on 13afr. Nistunella kokeilin säätää aukiolo aikoja, laitoin 0,45ms:nista 0,50ms:tiin niin hypättiin heti 10-11afr sitten kokeilin 0.00ms niin auto pysyi käynnissä koko ajan???

Alkaa järki ja into loppua kyllä tän nistunen kanssa, kun ei oikein nyt tiedä missä vika voi olla ja mistä sitä edes pitäisi ruveta ettimään..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lataako se kunnolla?

14.10v

Tähänkin taisi lopultakin löytyä ilmeiseti vika, kun säätäjä oli merkannut nistunelle 1000cc suuttimet 800cc. Ilmankos ei mikään säätö vaikuta yhtään mihinkään, nyt sain ainakin tyhjäkäynnin tasaiseksi eikä enää hae ihan yhtäpaljon seosta. saattaahan se käyniin vaikuttaa jonkun verran jos k arvo aikasemmin oli 131 ja nyt uudelleen säädettynä 106. Huomenna vielä tutkia asiaa enemmin ja tutkailla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa ensin säädellä yläkierroksilla seokset kohdilleen, ja sitten vasta yrittää tyhjäkäyntiä. Eli pitäisi ahdoilla ne bensakartan AFR:t vastata todellisuutta.. Sitten itse tyhjäkäyntiseokseen eniten vaikuttaa TTPMIN ja Injector Latency, K-arvoon ei kannata juurikaan koskea siinä vaiheessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kannattaa ensin säädellä yläkierroksilla seokset kohdilleen, ja sitten vasta yrittää tyhjäkäyntiä. Eli pitäisi ahdoilla ne bensakartan AFR:t vastata todellisuutta.. Sitten itse tyhjäkäyntiseokseen eniten vaikuttaa TTPMIN ja Injector Latency, K-arvoon ei kannata juurikaan koskea siinä vaiheessa.

Eli ei ole vika siinäkään. Oisko Teemulla aikaa tälläviikolla jos tuun käymään ni katottas toi tyhjäkäynti mikä sitä voi vaivata.. kun nyt käy kuitenkin tasaseti 14,7.. tai sit meen uusintakäynnille tohon martikaiselle..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×