Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
BlackOne

Ostetaan 280ZX krominen tuulilasin ylälista

Recommended Posts

Ainoa asia mikä seisoo museorekisteröinnin esteenä enää :) Ostetaan kunhan on suora ja siisti, ei tarvitse olla uusi, jos sinulla moinen on soitatko 0400-976277.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ostetaan 280ZX krominen tuulilasin ylälista

Ebaysta on muutenkin hankala saada tulemaan Suomeen, kun pitäisi kiinnittää puuhun ja paketoida niin että ei varmaan mene mutkalle. Eivät ole suostuneet lähettämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ostetaan 280ZX krominen tuulilasin ylälista

Näin on, tuollaiset listat on hankalia lähetettäviä, paketti pitää tosiaan jäykistää ja se on monelle lähettäjälle ylivoimainen tehtävä.

Kumminkin tarjoamalla lisäkorvausta toimenpiteestä, yleensä kumminkin suostuvat, melkoista meininkiä nämä tilaukset joskus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ostetaan 280ZX krominen tuulilasin ylälista

Tästä museoinnista kuulisi mieluusti tarinaa jatkossakin. :) Itselläkin moinen operaatio harkinnassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ostetaan 280ZX krominen tuulilasin ylälista

Tästä museoinnista kuulisi mieluusti tarinaa jatkossakin. :) Itselläkin moinen operaatio harkinnassa.

Eihän sinulla ilmeisesti ole autossasi suurempia muutoksia museointiin, omani tein pikkutarkasti mutta aika väljää tuo tulkinta nykyään kumminkin on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ostetaan 280ZX krominen tuulilasin ylälista

Pitää laittaa ruutuja kunhan saan museokatsastuksen tehtyä, ja lumet sullaapi. En juurikaan suuria joutunut tekemään. Auto oli jo siisti ja alkuperäinen ostettaessa. Katto maalattiin (oli ollut tallissa 10-vuotta ja jotain hapanta oli tippunut katolle) ja sen takia oli tuo tuulilasikin irti. Ostin rapakon takaa uudet alkuperäiset kiinnitysbituminauhat lasille, ja alkuperäiset uudet listan kiinnitys muovinippelit myös. No kävipä niin että kun hain auton maalaamosta ja vedin kärryllä kotiin, niin oli tuo ylälista ottanut ritolat matkalla. Oli unohtunut maalarimestareilla kertoa että eivät saaneet sitä ylälistaa ollenkaan kiinni!! Hirveällä tuurilla löysin vielä listan kun palasin takaisin, mutta olihan siitä jo joku ehtinyt karauttaa yli. Tästä syystä nyt etsin uutta. Vanhan sain oiottua kohtuudella, mutta kun haluais että on viimesen päälle. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eihän sinulla ilmeisesti ole autossasi suurempia muutoksia museointiin, omani tein pikkutarkasti mutta aika väljää tuo tulkinta nykyään kumminkin on.

Itselläni ei ole aikaisempaa kokemusta museoinnista, ainoastaan nuo lukuisat netin kauhutarinat moisen operaation pikkutarkkuudesta. Vaan tarkoitus on keväämmällä ainakin käydä autoa näyttämässä ja katsotaan sitten, mitä olisi tehtävä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitenkä museointi edistyy? Kiinnostaisi itseäkin kun toi olisi periaatteessa kaiketi vain museointia vailla kun on toi alkuperäinen rattikin jo jaksettu laittaa paikoilleen...

Tälläinen listako oli kadoksissa http://www.ebay.com/itm/Nissan-1979-83-Door-Glass-Weatherstrip-Trim-Fall-Sale-as-low-as-best-/270640519047?pt=Vintage_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f036e9787

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morot kaikille. Museotarkastus on nyt suoritettu. Kiitos erään nsf foorumilta löytyneen herrasmiehen, jonka ansiosta löysin puuttuvan lista. Museotarkastuksesta täällä Oulussa voin kertoa sen verran että tarkkoja ovat kyllä, mutta aina aiheesta mainitsivat jos mainittavaa oli. Ohessa linkki josta löytyy muutama ruutu ajoneuvosta. https://www.dropbox.com/sh/6zr0150v5hotf6a/fYducac0KB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siistiltähän toi näyttää. Aika vähän siihen on kilometrejä tullu, onko ihan alkuperäinen suomiauto?

Kelpasiko noilla vanteilla museoon vai oliku sulla alla alkuperäiset museoinnissa? Laita ihmeessa oikein reilusti infoa tuosta museontiprosessissta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea uudelle museoautolle. :) Onpas todella vähän lukemia mittarissa. Alkaa olla kohta sisäänajettu. :D

Noita peilejä vanteiden lisäksi katselin, tuliko mitään mainintaa...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika paljon jo pelkkien kuvien perusteella löytyy sellasta pikku puutetta mutta tämähän vaan tekee omasta museoinnista puolta helpompaa, tavallaa vähän arvostus tippuu näihin museointeihin kun niihin hyväksytään kaiken maailman tuonti autotkin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Sulla sitten ilmeisesti Suomessa kasattu ja varmaan paljon ainutlaatuisempi kun nämä "tuontiautot"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omaan silmään ei kyllä ns. "puutteita" tuosta autosta silmään pistä. Todella hienokuntoisen ja ryhdikkään näköinen laite. Kuvien perusteella yksi siisteimmistä tämän maan S130:stä. Ja sisusta kuin uudesta autosta, alkuperäinen radiokasettisoitinkin paikallaan. :) Taitaa olla muuten yksi harvoista 280ZX:stä joiden kojelautaa ei ole puhkottu ysärikymmenellä lähes pakollisella kännykkätelineellä. Minun edellisessä ZX:ssä oli "vain" kolmen eri kännykän telineen reiät, tämä nykyinen ihme kyllä säästynyt reijittämiseltä!!! ;)

Jos nuo vanteet ovat kasarikymmenen tuotteita niin eikös ne kelpaa silloin oman aikakautensa lisävarusteina? Eikös niitä muutama saanut olla, vai muistanenko ihan väärin...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloitetaanpa nyt sitten museointiprosessista. Ensinnäkin tarkastajia on 2 kappaletta. Toinen käy läpi auton ulkoisesti, ja toinen käy läpi tekniset yksityiskohdat. Tarkkaan käydään originaalikuvien perusteella läpi että onhan kaikki merkit, listat, osat varmasti paikoillaan. Paperit täytyy olla tallessa jotta ajoneuvon historia ja kilometrimäärä pystytään osoittamaan oikeaksi. Omalta kohdaltani auton pahimpia virheitä olivat pari pientä lommoa oikeanpuoleisessa ovessa ja takana olevan 280ZX merkin kuluminen, kuskin oven vierestä puuttuva kultainen "decal", sekä puskureiden pinnan "heikentyminen" ajan myötä. Kiitosta sain sisustan 100% alkuperäisyydestä ja erittäin hyvästä kunnosta. Samoin alkuperäispaperit saivat kiitosta, koska minulla on joka ikinen lanketti kyseisestä autosta tallessa alkuperäisessä Datsun kansiossa.

Minä toin autoni 5 vuotta sitten Ruotsista, auto on ollut ruotsissa yhdellä naisomistajalla ja ajettu pääasiassa vain kesäisin. Kuten tiedätte Ruotsissa 80-luvulla on ollut erillainen lainsäädäntö kuin muualla Euroopassa. Omat päästötasot (käytännössä samat kuin kaliforniassa, josta johtuen auto oli säädetty jo tehtaalla todella laihalle, ja konehuoneessa erillinen päästötason kertova tarra), valot, roiskeläpät, sisälokasuojat, melutasot, peilit etc. Kyseinen auto on ajettu tällä hetkellä 99.000km, ostaessa kilometrejä oli 96.000. Autossa ei ole ruostetta, eikä sitä ole hitsattu ikinä mistään, eikä tarvitse tulevaisuudessakaan. Auto on siis 1.evoluution 280ZX 2+2 ja siitä Ruotsintuonti versio alkuperäismuodossaan, harvinaisen autosta tekee musta sisusta. Mustia 1.evoluution S130 mustalla sisustalla on yllättävän vähän. Vanteet ovat Rotawheelsit ja kyseistä mallia vanteista on tehty 32-vuotta, eli käy hyvin museoauton vanteiksi. Toki on minulla alkuperäisetkin, mutta pidän enemmän näiden ulkonäöstä (museointitodistukseen tuli maininta: ajanmukaiset tarvikevanteet). Vanteita on eniten käytetty Australiassa, USAssa, ja Japanissa.

Sitten mitä tulee kommentteihin kaiken maailman tuontiautoista, niin ei Suomessa tehtyjä ole olemassakaan. Tätä kuvastaa hyvin sekin että automalli sai USA:n markkinoille tullessaan import car of the year palkinnon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noitahan voi tuoda muutamalla tonnilla niin paljon kuin konttiin mahtuu ja museoida sitten suomeen? Suomi-auto lienee outo termi kun niitä ei taida enään juurikaan olla? Kukahan niitä on väittänyt yhtäkään zx suomessa kasatuksi. Mr rally veti jotain omia johtopäätöksiä ja näin siinä aina käy seuraava kuvittelee sitten samaa kun ei lue aikaisempia viestejä...

Tuonti-auto

Suomi-auto

Sitä keskustelua voitte jatkaa vaikka tuolla http://www.vauva.fi/keskustelu/664675/ketju/mita_autoilmoituksissa_tarkoittaa_maininta_suomiau

adios-

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kieltämättä toi vauva-foorumi taitaa olla teikäläiselle sopivin palsta noiden tarinoiden perusteella.

Ilmeisesti olet jo tuosta suomi-autostasi jo luopunutkin joten ei siitä sen enempää

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samakait se että tuoko autonsa vaikka Kuusta tahi Jupiterista, jos vaan on alkuperäisessä kunnossaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huomenta,

Minulla ei missään vaiheessa ole ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä kirjoituksillani tälle foorumille tai varsinkaan tähän viestiketjuun. Päin vastoin minusta on positiivista että keskustelua ja mielenkiintoa kyseisten autojen ympärille löytyy, ja olen erittäin tyytyväinen puuttuvan osan löytymisestä. Tämä johti yhden auton "valmiiksi" saattamiseen ja mahdollistaa energian kohdistamisen seuraaviin projekteihin.

Itselläni on ollut eräänä ajoneuvoihin liittyvänä "sairautena" nämä datsunit, ei pelkästään 70-80 luvun Z-carit vaan kyseisen merkkiset autot yleensä. Pidän siitä että asioista rakentavasti keskustellaan ilman että tarvitsee ketään haukkua tai mollata. Kritiikki on aina paikallaan kunhan se on oikein perusteltua.

Mielelläni keskustelisin myös tästä autojen tuomisesta/viemisestä ja siitä heikentääkö se oikeasti autojen arvoa onko ne alunperin rekisteröity Suomeen vai ei. Oma mielipiteeni on että ei heikennä. Olen ollut vanhempien ajoneuvojen kanssa tekemisissä jonkun aikaa, ja oma mielipiteeni on että auto itse ratkaisee. Jos peli on kunnossa, siististi pidetty, kolaroimaton, historia on tiedossa, ja ns. "alkuperäinen" niin Suomesta harvemmin näitä enää löytyy. Z-autojen kohdalla syynä on varmaan lähinnä uutena ollut suhteettoman kova hinta (Porschen 911 oli saman hintaluokan auto uutena), ja varmaan myös Suomen talvella on oma osuutensa huonoon säilyvyyteen. Pitkät välimatkat ovat myös kuluttavia (johtavat useasti suhteellisen korkeaan mittarilukemaan ajoneuvojen elämän alkutaipaleella).

En tiedä pitäisikö tälle perustaa ihan oma ketjunsa, mutta voimmehan aloittaa keskustelua tässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×