Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Nieminen

Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Recommended Posts

Tulipa tuossa huomattua että Japanin tuontimalleissa nuo Co2 päästöt on pienemmät kuin Euro vehkeessä.

Esim. Evo 8 mr Co2 182 g/km vs. Euro evo 8 MR 300g/km. Tässähän on kohta siirryttävä takaisin postiauto kantaan... ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Tulipa tuossa huomattua että Japanin tuontimalleissa nuo Co2 päästöt on pienemmät kuin Euro vehkeessä.

Esim. Evo 8 mr Co2 182 g/km vs. Euro evo 8 MR 300g/km. Tässähän on kohta siirryttävä takaisin postiauto kantaan... ???

Eiköhän tuo euro Evon lukema ole ainakin lähempänä totuutta. Ei niissä todellisuudessa ainakaan noin paljon ole eroa, pieniä eroja voi olla. Mistä nämä luvut on otettu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Onko tuo sitten laskettu jotenkin painon mukaan vaikka evo8 on valmistettu 2003 ja eteenpäin, eli käyttöönotto on tapahtunu varmasti 2001 jälkeen.

http://www.veronmaksajat.fi/omatveroasiat/autot/

Tuosta linkistä näyttäisi että jos evo oletetusti painas noin 1600kg ja niin vero olis aikalailla sama kuin jos päästöt olisi 180g/km.

Kummiskin olettas että euromallista saisi otettua nuo päästöt japanin tuonneille. Mitään mistään tietämättä mutta jotenkin tuossa vois olla yhteys?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Jdm ei ole eu-tyyppihyväksytty, joten verot kokonaismassan mukaan. Tässä taloudessa evo ja 2L vaparilancer. Vaparissa kalliimmat päästöverot, vaikka reilusti pienemmällä bensalla kulkeekin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Jdm ei ole eu-tyyppihyväksytty, joten verot kokonaismassan mukaan. Tässä taloudessa evo ja 2L vaparilancer. Vaparissa kalliimmat päästöverot, vaikka reilusti pienemmällä bensalla kulkeekin. :)

Sama jännä erohan on ihan euromalleissakin, kun -2000 menee painolla ja 2001+ päästölukemalla. Parhaimmissa (vai pahimmissa) vero tuplaantuu, ku vuosi vaihtuu. :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

260€ on ainastaan ero euro vs jdm jos evo 8 kyseessä päästöjen osalta :) asiaan mitenkään liittymättä niin nämä on aina mielenkiintoisia nämä jdm laitteet vakuutuksissaki, mulla on skyline merkitty vakuutukseen sillälailla että sylinteritilavuus on 1,6l ja teho 75kw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

mulla on skyline merkitty vakuutukseen sillälailla että sylinteritilavuus on 1,6l ja teho 75kw

Kyllä kai jokainen voi antaa vakuutukseen väärät tiedot, ei siihen japsia tarvita? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

mulla on skyline merkitty vakuutukseen sillälailla että sylinteritilavuus on 1,6l ja teho 75kw

Kyllä kai jokainen voi antaa vakuutukseen väärät tiedot, ei siihen japsia tarvita? ;D

En ole tähän sortunut, eikä minua kiinnosta kuka siellä vakuutusliikkeessä tyrii ja miksi. Mutta ei vaikuta vakuutuksen hintaan verraten kaverin autoon. OT sikseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Tulipa tuossa huomattua että Japanin tuontimalleissa nuo Co2 päästöt on pienemmät kuin Euro vehkeessä.

Esim. Evo 8 mr Co2 182 g/km vs. Euro evo 8 MR 300g/km. Tässähän on kohta siirryttävä takaisin postiauto kantaan... ???

Niin siis mistä tuo japsimallin lukema on peräisin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Jdm ei ole eu-tyyppihyväksytty, joten verot kokonaismassan mukaan. Tässä taloudessa evo ja 2L vaparilancer. Vaparissa kalliimmat päästöverot, vaikka reilusti pienemmällä bensalla kulkeekin. :)

Sama jännä erohan on ihan euromalleissakin, kun -2000 menee painolla ja 2001+ päästölukemalla. Parhaimmissa (vai pahimmissa) vero tuplaantuu, ku vuosi vaihtuu. :-\

veljen -01 2,6l omegassa juuri näin, ihan järkyttävä vero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Tulipa tuossa huomattua että Japanin tuontimalleissa nuo Co2 päästöt on pienemmät kuin Euro vehkeessä.

Esim. Evo 8 mr Co2 182 g/km vs. Euro evo 8 MR 300g/km. Tässähän on kohta siirryttävä takaisin postiauto kantaan... ???

Niin siis mistä tuo japsimallin lukema on peräisin?

Painosta. Sehän papereihin merkataan Co2:na, vaikka laskennallisesti suureesta onkin kysymys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Mites kun verotin 2006 enkku Nissan navaran joka ei kuitenkaan ollut euro niin päästöt veropäätöksessä 306 ilmoitetun 264 g sijaan ?? vaikuttaako mihinkään ? verot lienee mennyt painon mukaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Tulipa tuossa huomattua että Japanin tuontimalleissa nuo Co2 päästöt on pienemmät kuin Euro vehkeessä.

Esim. Evo 8 mr Co2 182 g/km vs. Euro evo 8 MR 300g/km. Tässähän on kohta siirryttävä takaisin postiauto kantaan... ???

Niin siis mistä tuo japsimallin lukema on peräisin?

Painosta. Sehän papereihin merkataan Co2:na, vaikka laskennallisesti suureesta onkin kysymys.

Mutta jos nuo päästötiedot on kerta saatavilla niin miksi Trafi ei niitä hyväksy.. Voi mahdollisesti johtua siitä että mittaustapa eroaa EU normista vai pitäisikö puhua direktiivistä? Mutta kuitenkin Veronmaksajain keskusliiton sivuilla sanotaan että...

Henkilö- ja pakettiauton ajoneuvovero määräytyy hiilidioksidipäästöjen perusteella, mikäli auton päästötiedot ovat käytettävissä. Mikäli tietoja ei ole käytettävissä, ajoneuvovero määräytyy auton kokonaismassan perusteella.

Mutta mistä näistä aina tietää, kusettaavat joka tapauksessa. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Veronmaksajain keskusliiton sivuilla sanotaan että...

Veronmaksajain keskusliitto ei taida määrätä veroperusteita? :)

"Henkilöautojen veroperuste määräytyy käyttöönottovuoden perusteella seuraavasti:"

66-kayttoonottovuosi.png?fb_bfn=63-kayttoonottovuosi.png

http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ajoneuvovero/veron_rakenne_ja_maara

Kukahan tässä nyt on mistään veronmäärääjästä puhunu... Eli Veronmaksajain keskusliittohan vain palvelee veronmaksajia.

Aivan sama teksti löytyy Trafin sivuilta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Kukahan tässä nyt on mistään veronmäärääjästä puhunu...

Minä puhuin! ;D;D

Eli Veronmaksajain keskusliittohan vain palvelee veronmaksajia.

Huonosti palvelee, jos se noin ohjeistaa.

Aivan sama teksti löytyy Trafin sivuilta..

Vai onko vika sittenkin lukijassa? Vuosi määrää. Mut jos sitä päästötietoa ei ole, niin sitten mennään painon mukaan. Wanhemmissa ei mennä, vaikka olis. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

No mut idea selvis kuitenkin? :)

Edit: Mahtavaa, ku poistetaan oma viesti välistä ja jatko näyttää höpöltä. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Tulipa tuossa huomattua että Japanin tuontimalleissa nuo Co2 päästöt on pienemmät kuin Euro vehkeessä.

Esim. Evo 8 mr Co2 182 g/km vs. Euro evo 8 MR 300g/km. Tässähän on kohta siirryttävä takaisin postiauto kantaan... ???

Niin siis mistä tuo japsimallin lukema on peräisin?

Painosta. Sehän papereihin merkataan Co2:na, vaikka laskennallisesti suureesta onkin kysymys.

Siis mihin papereihin merkataan?

Vero menee painon mukaan, mikäli CO2 -tietoa ei ole saatavilla, mutta eihän sitä silloin otteellakaan lue...

Ja siis nimen omaan yhdistettyä EU -kulutusta vastaavaa hiilidioksidipäästöä haetaan. Jostain vaikkapa jenkkikulutuksesta ei sitä voida ottaa.

Joissain tilanteissa CO2 -tietona voidaan kuitenkin käyttää laskennallista arvoa, jossa oli jotain koneen tilavuus ja auton paino tms. juttuja laskentaperusteena, mutta en nyt muista, että missä tapauksessa noin tehtiin.

EDIT: Ah joo, laskukaavaa käytetään CARB -hyväksyttyihin autoihin, ja siihen vaikuttaa auton paino, teho sekä moottorin ja vaihteiston tyyppi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Tulipa tuossa huomattua että Japanin tuontimalleissa nuo Co2 päästöt on pienemmät kuin Euro vehkeessä.

Esim. Evo 8 mr Co2 182 g/km vs. Euro evo 8 MR 300g/km. Tässähän on kohta siirryttävä takaisin postiauto kantaan... ???

Niin siis mistä tuo japsimallin lukema on peräisin?

Painosta. Sehän papereihin merkataan Co2:na, vaikka laskennallisesti suureesta onkin kysymys.

Siis mihin papereihin merkataan?

Vero menee painon mukaan, mikäli CO2 -tietoa ei ole saatavilla, mutta eihän sitä silloin otteellakaan lue...

Ja siis nimen omaan yhdistettyä EU -kulutusta vastaavaa hiilidioksidipäästöä haetaan. Jostain vaikkapa jenkkikulutuksesta ei sitä voida ottaa.

Joissain tilanteissa CO2 -tietona voidaan kuitenkin käyttää laskennallista arvoa, jossa oli jotain koneen tilavuus ja auton paino tms. juttuja laskentaperusteena, mutta en nyt muista, että missä tapauksessa noin tehtiin.

EDIT: Ah joo, laskukaavaa käytetään CARB -hyväksyttyihin autoihin, ja siihen vaikuttaa auton paino, teho sekä moottorin ja vaihteiston tyyppi.

Kyllä se ainakin autoveropapereihin ihan co2 arvona merkataan, vaikka painon perusteella olisikin laskettu. Taulukko tähän löytyy ihan suoraan laista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Kukahan tässä nyt on mistään veronmäärääjästä puhunu...

Minä puhuin! ;D;D

Eli Veronmaksajain keskusliittohan vain palvelee veronmaksajia.

Huonosti palvelee, jos se noin ohjeistaa.

Aivan sama teksti löytyy Trafin sivuilta..

Vai onko vika sittenkin lukijassa? Vuosi määrää. Mut jos sitä päästötietoa ei ole, niin sitten mennään painon mukaan. Wanhemmissa ei mennä, vaikka olis. :)

Vuosi ei määrää vaan tyyppihyväksyntä. Tuo edellä ollut on pääsääntö, joka ei suinkaan ole poikkeukseton. Joihinkin vanhempiin autoihin on olemassa päästötiedot ja sitä voidaan ainakin autoverotuksessa käyttää JOS asiakas siihen vetoaa. Sama koskee uudempia tyyppihyvöksymättömiä autoja. Hyväksymättömät autot menee lähtökohtaisesti aina painon perusteella vuosimallista riippumatta, siis myös uudemmat kuin 2001. Virallinen päästötieto on tullut tyyppihyväksynnässä pakolliseksi tiedoksi 2001 alkaen, siitä ikäraja. Monesta se on mitattu jo paljon aikaisemminkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Joihinkin vanhempiin autoihin on olemassa päästötiedot ja sitä voidaan ainakin autoverotuksessa käyttää JOS asiakas siihen vetoaa.

Kummasta tässä nyt puhutaan? NPS puhui ajoneuvoverosta, ei autoverosta. ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Joihinkin vanhempiin autoihin on olemassa päästötiedot ja sitä voidaan ainakin autoverotuksessa käyttää JOS asiakas siihen vetoaa.

Kummasta tässä nyt puhutaan? NPS puhui ajoneuvoverosta, ei autoverosta. ???

Sanoisin hyvin vahvalta fiilispohjalta, että menee molemmissa samalla tavalla. En äkkiseltään keksi mitään syytä, miksi menisi eri tavalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Co2 Päästöt JDM vs Euro.

Ajoneuvovero menee kyllä aina käyttöönottovuoden mukaan? En ole ainakaan kuullut, että vanhemman auton ajoneuvoveroperusteena voisi käyttää CO2 -lukemaa edes sitä erikeen pyytämällä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×