Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
valivipu

turbo pannu vapari koppaan

Recommended Posts

Eli minulla on 1.8t kone mädässä kopassa ja minulla on kanssa 2.0 vapari koppa lähes ruosteettomana. Onko mitään järkeä lähteä tekemään tekniikan vaihtoa ja miten helvetin iso homma se tulee olemaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: turbo pannu vapari koppaan

Eli minulla on 1.8t kone mädässä kopassa ja minulla on kanssa 2.0 vapari koppa lähes ruosteettomana. Onko mitään järkeä lähteä tekemään tekniikan vaihtoa ja miten helvetin iso homma se tulee olemaan?

Ei oo iso homma. Alusta, sähköt ja motti siirretää vaa turbosta vaparii. Ja ehkä bensatankki. Kaikki käy suoraan kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: turbo pannu vapari koppaan

Eniten mietityttää vaan nuo ruiskun sähköt ja moottorin ohjauksen siirto vai tarviiko edes moottorin ohjausta siirtää, harrastus mielessä alan rakentelmaan tuota konetta ja kuhan kone on valmis ni tuikataan kiinni koppaan mutta nuo sähköt mietityttää eniten koska niihin en ole perehtynyt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: turbo pannu vapari koppaan

Eli minulla on 1.8t kone mädässä kopassa ja minulla on kanssa 2.0 vapari koppa lähes ruosteettomana. Onko mitään järkeä lähteä tekemään tekniikan vaihtoa ja miten helvetin iso homma se tulee olemaan?

Onhan se 2.0vapari kaasarikoneella?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: turbo pannu vapari koppaan

Eniten mietityttää vaan nuo ruiskun sähköt ja moottorin ohjauksen siirto vai tarviiko edes moottorin ohjausta siirtää, harrastus mielessä alan rakentelmaan tuota konetta ja kuhan kone on valmis ni tuikataan kiinni koppaan mutta nuo sähköt mietityttää eniten koska niihin en ole perehtynyt

Sähköt on niin helppo purkaa näissä, että kyllä tekisin sen. Lähtee periaatteessa kolmessa-neljässä nipussa irti. Purkaa lattiamaton, kojelaudan ja kuskin lokasuojan niin melkein kaikki näkyykin jo.

Ns pääsähkönippu kiertää kojelaudan takaa aina syylärinpäälle ja siitä apparinpuolelle lankasulakerasiaan.

Kojelautaan jää oma nippunsa kiinni, joka on isolla liittimellä. Tämä liitinboksi aukeaa 10mm avaimella.

Ecun sähköt menee apparin penkin alta konehuoneeseen, välissä on pari liitintä mitkä menee mittaristolle.

Yks vaihtoehto on liittää sähköt orkkissähköihin. Ecun nippu menee kiinni lankasulakerasiaan/koneelle. Muutama piuha menee eculta sitten mittaristolle ja bensapumpulle. Tosin, en 100% tiedä toimiiko ihan bolt on BB:ssä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: turbo pannu vapari koppaan

Juu on kaasarikoneella, kiitoksia näistä tiedoista :)

Etpä sä saa sitä toimimaan tässä tapauksessa ilman sähköjen siirtoa. Ellet kaasariturboa meinaa tehä ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: turbo pannu vapari koppaan

Elikkä sähköjen siirrolla tarkoitat tuota mitkä jo selitit miulle? Vai onko vielä lisää sähköhommia? :-\???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: turbo pannu vapari koppaan

Yksin kertaista siirrät kaiken siitä turbo autosta tuohon vapari koppaan. Otat vaikka kuvia ja merkkaat teipillä johdot. Se on oikeasti suht iisi prokkis perus maalikollekin. Purkaat nyt molemmista autoista sisustankokonaan ja etulokarit ja kaikki on näkyvissä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: turbo pannu vapari koppaan

Kyllä inspiraatiota riittää mutta jotenkin nuo sähköhommat aina vähän hirvittää miuta ;D Hyvä kuulla ettei oo mikää mahdoton tehtävä! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: turbo pannu vapari koppaan

Ite oon myyny etiäppäin yhen lahon turbo bb,n ja sen jälkeen se on vaihtanu omistajaa moneen kertaan, mielenkiintoni heräsi, sattuuko olee sama vekotin 8) Saako kysyä rekkarin kirjaimet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: turbo pannu vapari koppaan

Ei ole iso homma tuo sähköjen siirto tavisharrastajallekaan. Omastani purin turhia sähköjä noin 3kg pois ja käytännössä tämä vaati johtosarjojen purkamisen täysin atomeiksi ja johto kerrallaan irtiottamisen. Vähän kun kaavioita opiskelee ja ennenkaikkea käyttää malttia, niin hyvin pärjää T12 sähköjen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×