Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Doni

CA18ET lastusta

Recommended Posts

Nyt sain auton toimimaan paremmin uudella lastulla, mutta ongelmaksi tuli tyhjäkäyntiseokset. Flow scalea muuttamalla sain seokset normaaliajoon laihemmalle, mutta tyhjäkäynnillä auto käy vielä ylirikkaalla eikä jaksa lähteä kunnolla kylmällä käyntiin. Ilmeisesti tyhjäkäyntiseokset ovat jossain muussa osoitteessa. Sain kumminkin auton katsastuksesta läpi ottamalla tyhjäkäyntikärjistä liittimen irti sekä nostamalla tyhjäkäyntiä n. 1000 kierrokseen minuutissa. Ei olisi pitänyt koskea vielä niihin bensanpaineisiin :D

Lisää seuraa, huomenna teen taas uuden version...

>:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

...nostamalla tyhjäkäyntiä n. 1000 kierrokseen minuutissa.

Toi oli muistaakseni maksimikierrosluku katsastuksen päästömittauksessa. Pari vuotta sitten Miniä katsastaessa inssi alkoi rajasta irvistelemään kun mun lapussa luki "1012rpm". Päästi sentään läpi... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Kertokaas nyt vielä omista ecuistanne, kun olette noita lastuja tehneet että onko teillä ns vanhanmallin lyhytkantainen lastu vai se uudempi pitkä?

Itselläni ainakin näytti olevan lyhyttä mallia, joita ei ilmeisesti edes oikein saa mistään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Ihan tavallinen 28-nastainen EPROM mulla on. Samanlainen kuin S13:ssa. mutta eri ohjelmalla tietysti. Mallinumeroa en just muista....

Auto pelaa nyt muuten ihan hyvin paitsi käyntiin saaminen tuottaa vaikeuksia enkä meinaa saada autoa käymään kunnon tyhjäkäyntiä. Vikaa voi tietysti olla jossain muuallakin, vaikea uskoa että pelkkä bensanpaineiden pieni nosto sekoittaisi tyhjäkäynnin sun muut noin pahasti. Vakiolastulla sama juttu. Täytyy jossain vaiheessa mitata ne bensanpaineet...paljos ne pitikään olla tyhjäkäynnillä?

Kierroksia jouduin laskemaan katsastukseen 1050 rpm:ään, lambda oli silloin onneksi vielä 1.011, CO 1.144%, CO2 14.18%, HC 215 ja O2 1.22%

Mitäs ominasuuksia haluaisitte lastuun? Itse rikastin yläkierroksia ja pienensin siellä ennakkoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Noniinjoo, sulla on '91 auto, joten siinä vissiin on sen takia se uudempimallinen kanta. Tämä siis yleisestiottaen tarkoittaa sitä että silvioihin ei saa tuota lastua, mutta luupäihin saa. >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Doni: löysitkö sä ET:hen adressin Rom Editoriin vai millä sä tota analysoit?

Filk: Ei kai se haittaa jos muistipiiri on eri kokoinen, onko noissa muuten sama ohjelma? Saa sen kirjoitettua erikokoiseenkin lastuun jos vaan on tilaa ja 16 bittiä......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Käytin tota mun boksia PetriK:lla ja hän sano että aika nihkeessä on vaihtoehdot kun on noi vanhanmallin kannat :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Mitäs ominasuuksia haluaisitte lastuun? Itse rikastin yläkierroksia ja pienensin siellä ennakkoa.

1. Vakio ohjelma

2. 370cc suuttimet, muuten vakio(TD04).(PAUKKU?

3. 370cc+ 5000rpm>rikastus?+sytkäennakon pienennys (TD04).(PAUKKU? :D)

4. Joku muu, mikä? :) (Z32,S13? MAF?) ja kohdan 3.jutut.

----

itelläni on filsu,putkisto,td04+370cc suttimet+s13kaasuläpätin. mutta ei kait tohon tartte muuta muuttaa kuin suuttien koko ja ehkä vähän sytkää? koska löytyy b-paineensäädin+mittari...

----

vissiin 87-88 muuttu ecun kanta. :-\

---

Pitäis mennä leimasta läpi jos on 1050rpm tyhjäk. kerran ei mulkku päästäny vaikka oli Autokeskuksen päästölappu. no sitten vaan puhallinta kovemmalle ja takalasinlämppäripäälle ;)

---

Bensan paineen tyhjäkäynnillä tais olla n. 1.8-2.2?bar itelläni 2.5bar kun on nostettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Heh, no niin. Ensinnäkin tota paukkusysteemiä en varmaa saa rakennettua, vaatis jo toisenlaista ohjelmaa. Vai milläs periaatteella se nyt pelaskaan?

370cc suuttimille lastun saan tehtyä heti kun saan semmoset suuttimet omaankin. Vähä vaikeeta noin perstuntumalta saada muuten tehtyä.

Ton lisärikastuksen ja ennakon pienentämisen oon jo tehnyt. Samalla laitoin normaaliajoon käymään hieman laihemmalle (säästää bensaa). Paremman saan tehtyä kun saan ton laajakaistalambdan valmiiksi.

Olis kyllä ihan mielenkiintosta saada käsiin toi vanhempi EPROM myös ja lukea mitä se pitää sisällään.

ET:hen ei löydy mitään tietoja, siksi muokkaus on hankalaa...onneksi edes on muutamia yhtäläisyyksiä CA18DET osoitteiden kanssa.

Tänään sain paketissa osat laajakaistalambdaan...saa nähdä milloin pääsee tarkempaan seostensäätöön... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Sitte kun vielä päästään mittaamaan pakolämpöjä, niin muuta ei tarvita. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Eiks paukku mene niin että pusketaan raakaa kamaa koneeseen kun kaasuläppä on kiinni. jäähdyttää paikkoja (tai sitten lämmittää pakosarjaa..) hmm en sano enempää... ;)

---

suuttimen koon muutos T12 Tbo= 270cc?

http://www.boostcruising.com/silvia/eprom.asp

"Upgrading the Injectors is a rather similar story.. here's how ya do it..

On the CA18DET, you have standard injectors, and their size is 370cc.

I upgraded to RB26DETT Injectors, which are 440cc.

So you get the std cc value and divide it by the new cc value.

370 / 440 = 0.849

So you then grab your current K constant value, for example, 12A.

So in calculator, click Hex, type in 12A, then click decimal, and click multiply and enter 0.849.

So you'll have 12A (298) * 0.849 = 253.

Click back to hex, and your value is FD, enter that in ROM EDITOR as 00FA (zero, zero, F,"

------------

unohdetaan vaan se paukku näin alkuun. :)

mutta mites tuon epromin vaihto? vanha nostetaan irti, ja uusi tilalle?

-

jep. 1. orkkis 2. säästö 3. 370cc+sytkä+osa kaasusäästö+rikastus yläk.4. raakaa kamaa putkeen napista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

eikös sen paukun sais periaattees toimiin niin, et ku tuol on se kaasuläppäanturi, ja ku se yhdistää, sehän katkasee syötön, eli jos sen sais tehtyy uusiks niin et lykkää rikasta koneeseen ja sytkä myöhäselle... ja kun kiekat tippuu sinne jonnekki 1500 mistä se syöttö taas alkaa tyhjäkäynnille, ni se palaa normaaliin....

Mut ehkä toi ei oo niin yksinkertanen kuitenkaan loppupeleis.... tää oli taas sitä ajattelupeliä :P

Moni varmaan tietää asiasta paremmin, ku eikös se kuitenki katkase WRC-autois sytytyksen hetkellisesti sen suorakytkennän takia ja synnyttää samaan syssyyn paukun, mut paukkuuhan se muulloinki, joten kai se rikasta tuppaa sinne.....

Paree se kuitenki on jättää vielä tutkintaan ennen, ku onnistuu hajottaan paikkoja...

mä tuun säädättään ittelleni paikanpäälle sitte joskus sen ;D

Ku noista modeista ei oo ku suunnittelutietoa... suuttimetki ois hankinnas (200SX, S13) ja vv-suodattimet... Jäähy ja S1BG odottaa asennusta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Vai että oikein paukut pitäis saada. No josko ne sen 1000km kestäis kasassa noi koneet paukulla varustettuna. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Juu, jotenkin noin se paukku varmaan menee....mua ei kyl kiinnosta sitä omaan lastuun laittaa, paukuttelee muutenkin vaihdettaessa ;D

Helpin se olisi varmaan tehdä juuri sitä tyhjäkäyntikytkintä hämäämällä elektronisesti...

Juu, kyllähän ton 370cc lastun saa tuolla tavalla laskemalla käymään, mut optimaalisen jos haluu ni pitäis olla vähän tarkempi.

Mulla edelleen samaa vikaa eli ei lähde kylmänä tai haaleana käyntiin muuten ku kaasun ja satrin ja bensapumpun sulakkeen kanssa leikkimällä, kuumana kyllä lähtee. Täytyy tutkia bensanpaineet ja vikakoodit...

Toi EPROMin vaihto on aika v-mäinen homma, onnistuu kyllä mutta vaatii hermoja ja aikaa. Tietty jos alkuperäisen lastun saa uhrata niin kannan laitto on helpompaa. Sitten kun kanta on asennettu, on vaihto helppoa.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Olis muuten mielenkiintoista päästä lukemaan turbo Cherryn lastu...vois vertailla mitä eroja löytyy. Kaikki vanhemmat ET-sarjan Nissanin koneet ovat ECUltaan melko samanlaisia, mutta silti ei vaan löydy tarpeeksi tietoa vielä. Yritys-erehdys ei ole vielä johtanut mihinkään suurempaan. ROM-emulaattori olis kova sana eri arvoja kokeiltaessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

saatko chipin toimimaan 370cc suuttimilla niin et A/F olis kohdallaan kaasulla ja tyhjäkäynnilä????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Sitä mä täs just yritän saada aikaan :D

K-arvo pitäis löytää, mut ei oo viel tullu vastaan.

Kiekkarajotin olis kanssa kiva löytää.

Rikastus ja ennakonsäätö onnistuu jo. Samoin ilmamäärämittarin vaihto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

tarviitko apua sen chipin kanssa

puuttuuko sulta jotain Sähkö kaaviota?

mulla on:

- Tehtaan manuaali

- Korjaus opas (sinikantinen)

kaveri tuntee yhen Japanilaisen sähkögurun Aroyhtymällä se on opiskellut nissanin tehtaalla japanissa ja on ainoa tyyppi suomessa kuka osaa käyttää tietokonetta josta on suorayhteys japanin nissan tehtaan tietokantaan.

(sieltä pitäis saada mitä vaan) mut ne on japaninkielisiä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Doni. Onko sulla hukassa ne suuttimien muunnokseen tarvittava hexa arvo? tai se kertomasi K-arvo? (osote tietokannassa eli epromissa?) tms. ::)

Eli millä etsit/luet lastua? pc:llä jossain eprom lukija?

ilmamäärämittarin vaihto kuulostaa hyvltä. myös yläkierros alueen rikastus ja sytkät. suuttimet olis kyllä todella hyvä löytää, ja varmasti löytyvät..

mutta kuinka helppo lastu on vaihtaa, ja kuinka helppo on vaihtaa ohjelmaa, jumpperilla, dipswizeillä?

ps. paljon meinaat koneen saavan kiertää? talvella on ainakin aikas vaarallinen ilman rajaria... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Silli: Kiitti...laitas jossain vaiheessa kuvat siitä sun piirilevystä alta ja päältä siitä lastun ja prosessorin kohdilta. ;D

Niko: Kaikki Nissanin ruiskuun liittyvä tieto kiinnostaa, englannilla mielummin, mut jos jotain tietoa löytyy vaan japaniksi, niin sekin kiinnostaa. Etenkin kaikki lastuun sun muuhun liittyvä tieto kiinnostaa, saan tekstin vaikka käännettyä sitten. Tavalliset sähkökaaviot ja Haynesin sininen kirja löytyy multakin.

Lehtonen: Mulla on K-arvon ja kiekkarajoittimen osoite hukassa. Itse lastu on jo .bin tiedostona mulla tässä koneella, mutta noita arvoja en ole vielä löytänyt, ainakaan eivät ole samassa kohtaa kuin DET:issä tms. Kiekkarajoitin olis kiva saada seitsemään tonniin. Kokeilemalla olen yrittänyt löytää, mutta toistaiseksi ei ole löytynyt mitään. Tarttis laitteen & ohjelman mikä näyttää mitä osoitetta ECU parhaillaan aina lukee.

Tällä hetkellä mulla on lastun ohjelma asetettuna jumppereilla. "Kaupalliseen" versioon sitten tökkään yhden vaihtokytkimen, jolla valitaan toinen kahdesta ohjelmasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:CA18ET lastusta

Nyt on lastun teko edenny jo siihen asti, että pitää rakentaa emulaattori ja sille softa, jolla voi muuttaa dataa suoraan lennossa ja seuraamaan mitä kohtaa kartalla ECU menee. Kun vaan osais ohjelmoida.... ::) Täytyy samalla tehdä tuki myös S13 jne ECUille. Vois olla kätevä dynossa hioa sitten lastua läppärin avulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: CA18ET lastustaTältä nyt näyttää vakio CA18ET sytkäkartta ja alempana on mun modattu Stage 1 - sytkäkartta. Bensakarttaan en ole vielä koskenut koska mulla ei ole laajakaistalambdaa käytettävissä. Vielä.

CA18ETignition.jpg

CA18ETIgnSteg1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×