Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Guest Japa

Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Recommended Posts

Guest Japa

Rupesi mietityttämään mitä eroja GT Primeran ja P11-144 2.0 Sportin koneissa on. Tuossa sportissahan tehoja on 140 hp. Kone on käsittääkseni sama.

Onko jollain tarkempaa tietoa asiasta?

Mistäköhän tämä 10 hp ero johtuu mikäli kyseessä on sama kone?

Entäs mitä eroa GT primeran koneessa on Almera GTi:n koneeseen?

Onko Almerassakin sama kone kuin yllämainituissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ville

Re: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Mallimerkinnältää nuo ovat samat mutta viisaammat ovat kertoneet että GTI allun GT primeran koneet on ns. erikoneita ??? Mutta tiedä sitä sitten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Japa

Re: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Minua lähinnä kiinnostaa tuo P11-144 Sportin ja P11 GT välinen ero. Ainakin puristussuhteet ovat koneissa samat (samoin tilavuus 1998cc). Huipputehossa on 300 kier/min (5800 vs. 6100)ero, mutta vääntöhuippu osuu samalla kohdalle.

Tästä jollain tarkkaa tietoa?

Tuossa selailin nettiä ja löysin sen sorttista tekstiä, että GT Primeran ja GTi Almeran pannut (1974cc) tosiaan olisivat erilaisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Olisko vaan jossain pakosarjassa tai putkessa eroa. Siitä tehoero.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ville

Re: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Niin tai periaatteessa täysin eri kone ??? Mutta mistäpä ottaa selville?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest miksu

Re: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

;D itellä on gt primera p11 ja yhellä kaverilla gti allu ruisku ja sähkötys näyttäis olevan erit... luultavasti myös tietokone

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest miksu

Re: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

;D gti allun kone on minusta perusteelta sama kun p11 :sen normaali kaks litrasen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SR20

Re:Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Ainoat erot almeran ja primeran sporttimalleissa ovat:

Primerassa "laajempi" putkisto ja ECU:n softa erilainen.

Kone molemmissa SR20DE, siis DE ei de.

Softasta siis johtuu helpompi nakutustaipumus, jos on käynyt säädättämässä ennakon uudelleen, esimerkiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Zoker

Re:Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Minun tietojeni mukaan ja entisenä gt:n omistajana ja nykyisenä p11-144 omistajana ja molempaa aika paljon "ronkkineena" olen lähes varma että p11-144 ja gt:n ainoat erot ovat ecu-softassa ja pakopuolella....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Re:Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Minun tietojeni mukaan ja entisenä gt:n omistajana ja nykyisenä p11-144 omistajana ja molempaa aika paljon "ronkkineena" olen lähes varma että p11-144 ja gt:n ainoat erot ovat ecu-softassa ja pakopuolella....

Mitäköhän eroa pakopuolessa mahtaa sitten olla? ja kuinkas käykö GT:n ecu Sporttiin? koska silloinhan sportin tehot sais aika helpolla gt:tä vastaavaksi! Vai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Käsittääkseni toi gt primeran vakioputkikin on kumminkin niin ahdas että se rajoittaa tehoja aika rankasti. www.sporttiauto.com sivuilla on juttua kun ovat vaihtaneet marteliuksen pakosarjan ja putken gt primeraan. Sieltä löytyy dynolaputkin, joista näkee että aika paljon vaikutusta on jo sillä kun vaihtaa putken. On vaan aika suolasen hintanen toi marteliuksen putki.. :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

eikai se oo mahdoton homma itse tehdä putki, mikäli löytyy vähänkin kätevyyttä ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Käsittääkseni toi gt primeran vakioputkikin on kumminkin niin ahdas että se rajoittaa tehoja aika rankasti. www.sporttiauto.com sivuilla on juttua kun ovat vaihtaneet marteliuksen pakosarjan ja putken gt primeraan. Sieltä löytyy dynolaputkin, joista näkee että aika paljon vaikutusta on jo sillä kun vaihtaa putken. On vaan aika suolasen hintanen toi marteliuksen putki.. :-\

Itsellä mitattiin marteliuksen takaänkkärillä 3 hepan lisätehot. 10Kw lisätehot on kyllä aika paljon pelkälle putkistolle. Epäilisin ihan tapauskohtaiseksi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Eiköhän tuo peltisarja vaikuta enemmänkin kuin takapönttö? Ja katalysaattorin poistaminen, ainakin se kuulemma laskee kulutusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Eiköhän tuo peltisarja vaikuta enemmänkin kuin takapönttö? Ja katalysaattorin poistaminen, ainakin se kuulemma laskee kulutusta.

Jos luit tuon linkin tekstin niin orkkiskatalysaattori oli paikoillaan. Omasta mielestä 10kw tehoparannus pelkällä peltipakosarjalla, putkistolla ja änkkärillä on aika hyvin 2.0 litraiseen vapariautoon ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Totta, joo nyt vasta luin tuon tekstin ;D Vielä kun laittaa sen lisäksi lastun, niin voisi tuntua persdynollakin.. tai sitten ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Totta, joo nyt vasta luin tuon tekstin ;D Vielä kun laittaa sen lisäksi lastun, niin voisi tuntua persdynollakin.. tai sitten ei.

Itsellä nykyisen GT:n ja vanhan GT:n välillä huomaan persedynolla heti. Nykyinen ei pörise 100km/h nopeudessa niin, että tarttis korvatulppia ;D. Eli en kaipaa niitä saavutettua kolmea heppaa. Tulee mieleen, kun pari vuotta sitten mentiin ratapäiville niin Jani totes, että kyllä omalla bluebird:llä ajalee vaikka on yksi änkkäri. Perillä totes, että vieläkin pärisee korvissa ;D. Itsellä kumminkin tuo mukavuus on osa ajonautintoa, kun puhutaan käyttöpelistä. Moottoripyörä erikseen ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

kyllähän marteliuksen sarjalla yks katti poistuu. senkin jälkee jää vielä se normi katti auton alle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Kannattaa tuolloin muistaa myös lastutus. Täällä on pari varoittavaa esimerkkiä miten kyseinen muutos saattaa johtaa siihen, että moottori vetää laihalle, kun virtaukset parantuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Eiköhän tuo peltisarja vaikuta enemmänkin kuin takapönttö?

Ainakin näköään vaikutti sen että normaali käyttöaluueella jolla yleensä tulee ajettua niin väännöt ja tehot putos noin 5 yksiköllä että ei nyt ehkä yksiselitteisen hyvän viritys ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

GT:n ja 144:n moottoreiden suurimmat erot:

-imunokka on GT:ssä 4 astetta kireämpi

-nokat on ajoitettu eri tavalla

-GT:n pakosarja on karvalakkimalli 4-2-1 pakosarjasta, katti moottorin alla. 144:ssa katti tulee heti kiinni pakosarjaan ja se laskee tehoa

-eri ecu

Minulla oli GT:ssä paikoillaan 144:n nokat ja toimi hyvin. Vääntöä oli enemmän ala- ja keskikierroksilla. 6000rpm jälkeen kone sitten puutui nopeammin kuin vakio nokilla. Eli jos jollakin 144 miehellä riittää virtaa, kokeilkaa GT:n pakosarjaa.

Vakio GT eri takapöntöllä, mitattu Prokkolan penkissä: 116kW/193Nm. Pöntön vaihdon jälkeen auto veti yläalueella selvästi paremmin kuin vakiolla pöntöllä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

GT:n ja 144:n moottoreiden suurimmat erot:

-imunokka on GT:ssä 4 astetta kireämpi

-nokat on ajoitettu eri tavalla

-GT:n pakosarja on karvalakkimalli 4-2-1 pakosarjasta, katti moottorin alla. 144:ssa katti tulee heti kiinni pakosarjaan ja se laskee tehoa

-eri ecu

Minulla oli GT:ssä paikoillaan 144:n nokat ja toimi hyvin. Vääntöä oli enemmän ala- ja keskikierroksilla. 6000rpm jälkeen kone sitten puutui nopeammin kuin vakio nokilla. Eli jos jollakin 144 miehellä riittää virtaa, kokeilkaa GT:n pakosarjaa.

Vakio GT eri takapöntöllä, mitattu Prokkolan penkissä: 116kW/193Nm. Pöntön vaihdon jälkeen auto veti yläalueella selvästi paremmin kuin vakiolla pöntöllä.

Mikä takapönttö oli vaihettu tohon vakio GT:n tilalle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Primeran GT:n eroja P11-144 Sporttiin

Takapönttö on muistaakseni 740 turbovolvosta ja putken koko oli muistaakseni 2 1/4". Pönttö ei ole läpiputkella oleva malli ja sitä onkin hieman "portattu".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×