Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
silveR

Roadsport 2012 + uusi luokka: Ikäkausi 2

Recommended Posts

Roadsportin Ikäkausi 2 ajaa omana luokkanaan nykyisten autojen kanssa samoissa lähdöissä, ja siihen käyvät ryhmiin N tai A ennen 1.1.1997 luokitellut 2-vetoiset autot. Virityssäännöt noudattavat pääsääntöisesti ryhmän A sääntöjä, ollen selvästi rajoittavammat kuin nykyisissä Roadsport-luokissa. Käytännössä nykyinen Roadsport säilyy edelleen "rakentajaluokkana", jossa autoa pääsee varsin vapaasti muokkaamaan, kun taas uusi Ikäkausi 2 soveltuu jo olemassa olevalle ko. ikäkauden kalustolle. Uuden luokan säännöt julkaistaan lähiviikkoina.

Nytpä sitten on luokka uudemmillekin harrastelaitteille tulossa. Mielenkiintoista nähdä, miltä rakentelusäännöt näyttävät julkaistaessaan. Onkohan kellään ollut suunnitelmissa rakentaa Nissaneita uuteen Roadsport kakkoseen?

Meillä on tarkoitus tehdä comeback Roadsport A:n puolelle Silvialla ensi kaudeksi. Moottoriksi SR16VE ruuviahtimella, koitetaan pyörittää viisinumeroisille kierrosluvuille ja ahtaa pari kiloa. Vaihteisto on 6-vaihteinen suorakytkentä. Painotähtäin on 1001 kg, jotta saa käyttää 245-rengasta. Voittoresepti? Toivottavasti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Roadsport 2012 + uusi luokka: Ikäkausi 2

Harmi vaan ettei Nissanin sporttimalleja ole luokiteltu kovin ahkerasti... Mitäs siellä oli? Muistikuvan mukaan 2-vetoisista Z32, S12 ja olikos S13 vai S14.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Roadsport 2012 + uusi luokka: Ikäkausi 2

Onhan siellä malleja, esimerkiksi R33 GTS on luokiteltu A-ryhmään, Primerat P10 ja P11, Allu N15, jopa Y33 Cedric on luokiteltu, en kyllä keksi minkä takia. :D Lisäksi jos säännöt tulevat sallimaan nelivedon muuttamisen takavedoksi, on BNR32 toki myös listoilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Roadsport 2012 + uusi luokka: Ikäkausi 2

Koskas säännöt ja lisää tietoa tästä on saatavilla?

En tiedä enempää kuin mitä tuossa ekan viestin quotessa seisoo, mutta uutinen oli Historicracen sivuille tullut 26.12 joten eiköhän ne säännöt sinne pian tupsahda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Roadsport 2012 + uusi luokka: Ikäkausi 2

AKK:n sivulta löytyy vasemmalta palkista säännöt > tekniikka.

Sivulta 352 alkaen on lista N ja A ryhmiin luokitellut autot, siitä kopioituna lista Nissaneista:

A-5196 160J (HA10) (1952 cc) 88f

A-5318 200 SX (RVS12) (2960 cc) 92f

N,A-5570 Almera GTi (N15) (1998 cc) (1024kg) 06f

A-5197 Bluebird Turbo (P910) (1770*1.7= 3010 cc) 88f

A-5592 Cedric (HY33) (2987 cc) 06f

A-5098 Cherry Coupe (EXA KHN12) (1487 cc) 89f

N,A-5582 Maxima QX (A32) (2987 cc) (1220kg) 06f

A-5199 Micra (K10) (987 cc) 95f

A-5329 Micra Turbo (K10T) (988*1.7= 1680 cc) 95f

N,A-5389 Micra Super Turbo (EK10) (931*1.7= 1582 cc) (723kg) 96f

N,A-5546 Micra 1.3 Super S (K11) (1275 cc) (763kg) 06f

N,A-5461 Primera (HP10) (1998 cc) (1079kg) 02f

N,A-5608 Primera (P11) (1998 cc) (1119kg) 07f

A-5248 Pulsar (3 door HN12R) (1488*1.7= 2530 cc) 91f

A-5319 Pulsar 1600 (3 door EN13) (1598 cc) 95f

A-5247 Silvia RS (US12) (1991 cc) 90f

A-5025 Skyline RS (1991 cc) 89f

A-5178 Skyline RS Turbo (DR30) (1991*1.7= 3384 cc) 89f

A-5330 Skyline GTS Turbo (HR31) (1988*1.7= 3380 cc) 93f

N,A-5405 Skyline GTR Turbo (BNR32) (2568*1.7= 4367 cc) (1339kg) 01f

A-5501 Skyline GTS25 (ER33) (2499 cc) 05f

A-5187 Sunny (HB11) (1488 cc) 90f

A-5523 Sunny (FB14) (1498 cc) 06f

A-5085 Sunny 1500 (3 door) (1487 cc) 90f

A-5228 Sunny Pickup (Y720) (2188 cc) 90f

N,A-5470 Sunny GTI (N14) (1998 cc) (1017kg) 01f

N,A-5427 Sunny GTI-R (RNN14) (1998*1.7= 3397 cc) (1140kg)01f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Roadsport 2012 + uusi luokka: Ikäkausi 2

Mielenkiintoisiakin kohteita löytyy kun listaa tutkii.

A-5318 200 SX (RVS12) jenkkimalli jossa kolmilitrainen V6

A-5228 Sunny Pickup (Y720) avolavalla rataa? muistaakseni kyse on ns. "dobbelcapine"

Micraa löytyy monella eri tekniikalla jos kiinnostaa pieni ja kevyt auto.

Almerat ja Primerat ovat tuttuja ratapelejä Suomessakin ja valmiita kilpureitakin on maassa.

N14 Sunnyä löytyy enemmän rallipuolelta mutta piankos sellaisen muuttaa rata-autoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Roadsport 2012 + uusi luokka: Ikäkausi 2

Nyt on sääntökirja julki: http://historicrace.fi/roadsport2012.pdf

Huomioita uudesta luokasta:

-Luokka 2A, yli 2000cc, luokka 2B alle 2000cc.

-2-vetoiset autot, luokitusraja 1.1.1997 ja ryhmien N ja A luokitukset käyvät.

-A-ryhmän sääntöjen mukaan tekniikka pienin helpotuksin, http://www.autourheilu.fi/attachements/2011-12-13T14-32-43175.pdf ja sieltä artikla 255, Erityismääräykset ryhmälle A.

-Ahdetuissa ahtimen imuilman ottopään ja turbiinin pakopesän jättöpään reikien halkaisijat pitää olla samat kuin luokitellussa, muuten ahtimen sisuskalut ja sielunelämä vapaat.

-Saa käyttää 18" vannetta

Aika paljon rajoitetumpi siis mitä perinteiset Roadsport-luokat, mutta mielenkiintoista silti nähdä millaisella kalustolla tuolla tullaan pärjäilemään. Kuka tekee ensimmäisen R33:n RB25DE:llä, minimipaino 1030kg? 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Roadsport 2012 + uusi luokka: Ikäkausi 2

Laitetaanpas tänne koostepätkää kaverin ajoista, jos jotakuta sattuis kiinnostaan vaikkei ookkaan Nissani...

Luokka Roadsport A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Roadsport 2012 + uusi luokka: Ikäkausi 2

Laitetaanpas tänne koostepätkää kaverin ajoista, jos jotakuta sattuis kiinnostaan vaikkei ookkaan Nissani...

Luokka Roadsport A.

Cool! 8) Hauska konsepti kupla+S2000, ja näyttäähän tuo ihan liikkuvankin. Startti varsinkin näyttää tuliselta, kun painoa on takapyörillä pitoa tekemässä runsaasti. Olikos tämä eka kausi tuolla kalustolla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Roadsport 2012 + uusi luokka: Ikäkausi 2

Laitetaanpas tänne koostepätkää kaverin ajoista, jos jotakuta sattuis kiinnostaan vaikkei ookkaan Nissani...

Luokka Roadsport A.

Cool! 8) Hauska konsepti kupla+S2000, ja näyttäähän tuo ihan liikkuvankin. Startti varsinkin näyttää tuliselta, kun painoa on takapyörillä pitoa tekemässä runsaasti. Olikos tämä eka kausi tuolla kalustolla?

Tossa on ollu ennen Fordin ohc, on se ajanu tota jo useampia vuosia, mutta ennen B luokassa. Nyt oli eka kausi A luokassa tolla hondan koneella..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Roadsport 2012 + uusi luokka: Ikäkausi 2

Laitetaanpas tänne koostepätkää kaverin ajoista, jos jotakuta sattuis kiinnostaan vaikkei ookkaan Nissani...

Luokka Roadsport A.

Cool! 8) Hauska konsepti kupla+S2000, ja näyttäähän tuo ihan liikkuvankin. Startti varsinkin näyttää tuliselta, kun painoa on takapyörillä pitoa tekemässä runsaasti. Olikos tämä eka kausi tuolla kalustolla?

Tossa on ollu ennen Fordin ohc, on se ajanu tota jo useampia vuosia, mutta ennen B luokassa. Nyt oli eka kausi A luokassa tolla hondan koneella..

Jep, auto-moottorikomboa tarkoitinkin. Kyllä Kupla on nähty B-luokassa ominkin silmin useasti männävuosina.

Onko muuten kone 2-litrainen vai 2.2-litrainen versio? Pienemmällähän minimipaino olisi luokan minimi 750kg, isommalla 782,8kg. Onko tietoa auton todellisesta painosta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Roadsport 2012 + uusi luokka: Ikäkausi 2

Laitetaanpas tänne koostepätkää kaverin ajoista, jos jotakuta sattuis kiinnostaan vaikkei ookkaan Nissani...

Luokka Roadsport A.

Cool! 8) Hauska konsepti kupla+S2000, ja näyttäähän tuo ihan liikkuvankin. Startti varsinkin näyttää tuliselta, kun painoa on takapyörillä pitoa tekemässä runsaasti. Olikos tämä eka kausi tuolla kalustolla?

Tossa on ollu ennen Fordin ohc, on se ajanu tota jo useampia vuosia, mutta ennen B luokassa. Nyt oli eka kausi A luokassa tolla hondan koneella..

Jep, auto-moottorikomboa tarkoitinkin. Kyllä Kupla on nähty B-luokassa ominkin silmin useasti männävuosina.

Onko muuten kone 2-litrainen vai 2.2-litrainen versio? Pienemmällähän minimipaino olisi luokan minimi 750kg, isommalla 782,8kg. Onko tietoa auton todellisesta painosta?

Kone on toi 2 litranen versio, Todellisesta painosta ei kyllä oo tietoa, mutta jos veikata pitäis, ni sanoisin et ollaan kuitenkin aika lähellä minimipainoja.. Puhelinsoiton päässähän toi tieto kyllä olis, pitääpä ens kerran ku Markun kaa soitellaan ni kysästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×