Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
RaceCommo

S30 mallien eroavaisuudet

Recommended Posts

Olen uusi näiden Z datsunien kanssa ja olen koittanut tonkia tietoa zinzernautin syövereistä mutta onko jotain sivustoa missä olisi selkeästi mallien tekniset eroavaisuudet ja korien vm. erot?

Erityisesti kiinnostaa tekniset erot akselistoissa, eli onko kaikki akselistot esim. nivelten/laakereiden koot, isukunvaimentimet, navat, perien erot(onko ns. isoa ja pientä perää eri malleissa), vetoakselit, ym ym. Ja jos on eroja niin käykö osat ristiin eri mallien kanssa?

Korien eroavaisuudetkin kiinnostaa, onko kaikki s30 korit samalla perusmuotilla vai onko niissäkin tullut jossain vaiheessa jotain ns. facelift uudistuksia?

Kuinka pitkälle vakio perät kestävät tehoa/vääntöä?

Mielessä on rakentaa S30 korinen menopeli sellaisella voimanlähteellä kuin ulkomuodot antavat olettaa, joten olisi hienoa saada tietoa että saisi kerralla rakennettua tehoille sopivat akselistorakenteet. Ensimmäinen rakenneltu auto meni askel askeleelta rajummaksi ja jossain vaiheessa osien kesto jäi pieneksi jolloin käyttöä piti varoa. Nyt olisi tarkoitus rakentaa alusta asti sellanen peli ettei tarvitse joka polkasulla varoa että joku paikka oksentaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: S30 mallien eroavaisuudet

www.hybridz.org ja sielta fakkiosio, siitä vois olla hyvä aloittaa.

Kiitos paljon, tämän linkin foorumi auttoi paljon. Nyt etsimään sopivaa zetoria mistä aletaan tekemään omien mieltymysten mukaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: S30 mallien eroavaisuudet

Mitä muutoksia on tapahtunut etujarruihin 8/73 jälkeen ? Ainakin levyn halkaisia kasvanut 2 mm. Mulla tossa -72 sessa 270 mm. Varaosakirja antaa kolmea eri numeroa eka on 40206-E4100, 40206-E4101 7/73 asti. Ja tuo viimisin alkaa 8/73 40206-N3100 Näitä viimisiä levyjä näyttäisi löytyvän Brembonakin. Herää kysymys mitä eroa tossa N3100 sitten on??.... Vai onko ihan pulttaa kiinni ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: S30 mallien eroavaisuudet

Laitetaas tähän.

Onko pulttijako vaihtunut tuossa -73 vuoden tienoilla? Kaikki foorumilta tongitut kuvat tuntuu olevan nelipulttijaolla.

Lukasin 240Z -73 varaosakirjasta: This model series vehicles have 14-inch diameter wheels with five bolts securing on 114,3mm (4,50in) bolt circle.

Hybridz:sta ei äkkiseltään löytynyt tietoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: S30 mallien eroavaisuudet

Laitetaas tähän.

Onko pulttijako vaihtunut tuossa -73 vuoden tienoilla? Kaikki foorumilta tongitut kuvat tuntuu olevan nelipulttijaolla.

Lukasin 240Z -73 varaosakirjasta: This model series vehicles have 14-inch diameter wheels with five bolts securing on 114,3mm (4,50in) bolt circle.

Hybridz:sta ei äkkiseltään löytynyt tietoa.

Ei ole vaihtunu pulttijako. :)

Virhe tuossa kirjassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: S30 mallien eroavaisuudet

Laitetaas tähän.

Onko pulttijako vaihtunut tuossa -73 vuoden tienoilla? Kaikki foorumilta tongitut kuvat tuntuu olevan nelipulttijaolla.

Lukasin 240Z -73 varaosakirjasta: This model series vehicles have 14-inch diameter wheels with five bolts securing on 114,3mm (4,50in) bolt circle.

Hybridz:sta ei äkkiseltään löytynyt tietoa.

Ei ole vaihtunu pulttijako. :)

Virhe tuossa kirjassa.

Mistäs näihin noita viispulttinapoja on modattu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: S30 mallien eroavaisuudet

Laitetaas tähän.

Onko pulttijako vaihtunut tuossa -73 vuoden tienoilla? Kaikki foorumilta tongitut kuvat tuntuu olevan nelipulttijaolla.

Lukasin 240Z -73 varaosakirjasta: This model series vehicles have 14-inch diameter wheels with five bolts securing on 114,3mm (4,50in) bolt circle.

Hybridz:sta ei äkkiseltään löytynyt tietoa.

Ei ole vaihtunu pulttijako. :)

Virhe tuossa kirjassa.

Mistäs näihin noita viispulttinapoja on modattu?

Sitä mä en tiedä.

Oisko jotkut teettäny sit ihan customina josain koneistamolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: S30 mallien eroavaisuudet

EBC:n kataloogista löytyy seuraavanlaisia levyjä:

240 Z

2.4 71-73 Solid 5-stud 272mm

2.4 73-74 Solid 4-stud 272mm

260 Z

2.6 74-78 Solid 4-stud 272mm

280 ZX

2.8 79-81 Vented 4-stud 252mm

2.8 81-84 Vented 4-stud 252mm

Ton mukaan 71-73 olis 5-pulttisella jaolla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: S30 mallien eroavaisuudet

Yhdet 5 pulttiset oli tehty tommis billetissä ja siel pitäis olla kuvat tallella jos tarvetta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: S30 mallien eroavaisuudet

EBC:n kataloogista löytyy seuraavanlaisia levyjä:

240 Z

2.4 71-73 Solid 5-stud 272mm

2.4 73-74 Solid 4-stud 272mm

260 Z

2.6 74-78 Solid 4-stud 272mm

280 ZX

2.8 79-81 Vented 4-stud 252mm

2.8 81-84 Vented 4-stud 252mm

Ton mukaan 71-73 olis 5-pulttisella jaolla..

Heh, varmaan tuosta em. varaosakirjasta lähtenyt sikiämään kyseinen feilu sitten laajemmalle. :)

(Tosin en mä kyl päätäni pantiksi laittais, jos vaikka jostain kumman syystä olis jotain viispulttisia ollutkin. Omakin -72 on siis toki neljällä..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: S30 mallien eroavaisuudet

Toni L:n projektitopicin kahlasin läpi. Sieltä siis alunperin sain idean kävisikö nuo omaan pirssiin.

Z31 etunavat. puunattu, maalattu, uusilla laakereilla ja pinnapulteilla. Kaupan päälle valumia maalissa.

http://toni.dnsf.org/gallery2/main.php?g2_itemId=12522

Linkki kuollut mutta meinaa ilmeisesti näitä.

http://toni.dnsf.org/gallery3/index.php/JMG_8154

Lisää mietittävää :) Periaatteessa noikin menisi omaan, kun hommais sopivat laakerit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: S30 mallien eroavaisuudet

Heh, varmaan tuosta em. varaosakirjasta lähtenyt sikiämään kyseinen feilu sitten laajemmalle. :)

(Tosin en mä kyl päätäni pantiksi laittais, jos vaikka jostain kumman syystä olis jotain viispulttisia ollutkin. Omakin -72 on siis toki neljällä..)

Suunnattomasti mäkin kyllä epäilen, että noissa olis viispulttisia napoja ollut - ainakaan noin päin, että vanhemmissa viisi- ja uudemmissa neljäpulttiset.. :)

EDIT: Niin joo, eihän näissä oo levy vanteen ja navan välissä, vaan kiinnittyy navan taakse.. Eli voihan toi levy olla vaikka kymmenenreikäinen, koska ei sillä oo vanteen pulttijaon kanssa mitään tekemistä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: S30 mallien eroavaisuudet

Viisi pulttisina ei kyllä vanhempia Zetoja ole koskaan tehtaalta lähtenyt, joitain pajojen modaamia yksilöitä kyllä on uusistakin tehty mutta ei tehtaalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: S30 mallien eroavaisuudet

Mitä muutoksia on tapahtunut etujarruihin 8/73 jälkeen ? Ainakin levyn halkaisia kasvanut 2 mm. Mulla tossa -72 sessa 270 mm. Varaosakirja antaa kolmea eri numeroa eka on 40206-E4100, 40206-E4101 7/73 asti. Ja tuo viimisin alkaa 8/73 40206-N3100 Näitä viimisiä levyjä näyttäisi löytyvän Brembonakin. Herää kysymys mitä eroa tossa N3100 sitten on??.... Vai onko ihan pulttaa kiinni ::)

Tuo levyn halkaisia näyttäis olevan tuo 271,3 eli siinä nyt mitään eroa. Mitta virhe ollut tuo 270 :-[

8/73 jälkeen valmistetuissa onkin tuo levyn syvyys napaan nähden muuttunut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olettekos tämmöisiä takavaloja nähneet? Muutenhan nuo on aivan tavalliset 240Z takavalot, mutta normaalisti valkoinen pakkivalon paikka onkin oranssi. Kymmenisen vuotta auto on kerennyt mulla olla, ja vasta tovi sitten osui silmä tuohon. Olen netistä kuvia nyt aika paljon katsellut, enkä vastaavaa ole nähnyt. 

Näyttää olevan tehtaan tekosia, läpivärjättyä muovia ihan niinku vilkkukin. Onhan näitä nyt pakko olla muillakin. :)

DSC_0141 – kopio.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu ei ole erillisiä pakkivaloja, kuten 260/280Z -malleissa tosiaan on, ja ihan originaalit nuo mulla pitäisi olla. Kaikenlaista on toki voinut vuosien varrella seitkytluvulla, kasarilla, ja ysärilläkin tapahtua. Ainakin Koiton valmistamat kuitenkin ovat, joten ei luulis tarviketuikkujakaan olevan. Jos siis semmoisia kenties olis joskus ammoisina aikoina ollut näihin tyrkyllä.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko arvon foorumilaisilla paremmin tietoa Suomeen uutena myydyistä S30 Zetoista?

Miten penkkien verhoilut, kuuluivatko olla alunperin samansorttista vinyyliä, kuin mitä esimerkiksi US/UK -malleissakin on? Erään lähteen mukaan Suomeen tuodut yksilöt olisivat olleet varustettuja kangasverhoiluin. Mittarithan tänne tuoduissa ovat luonnollisesti metrisissä asteikoissa, vaihteistoina kotimaan markkinoiden Euro-Spec autoista löytyi poikkeuksetta viisivaihteiset FS5C71A, tai FS5C71B -vaihteistot? Onko perämurikka avoin Suomi-Zetoissa, vai onko niissä jonkinsortin tasauspyörästön lukko (tai ollut edes saatavana moista)?

Etuvilkuthan Euro-malleissa on aina puskurin päälle asennetut erilliset vilkut, eivät siis yhtä kliininnäköiset kuin mitä muiden markkina-alueiden autoissa ovat. Miten on niiden etulokasuojien etuosassa olevien vilkkujen laita? Kun erään Brittikirjan mukaan Nissan toimitti jossain vaiheessa erän Zetoja Eurooppaan ilman etulokasuojien vilkkuja, onko kenellekään tullut vastaan moista?

Kallistuksen vakaajia näissä Euro-malleissa oli ilmeisesti määrältään poikkeavia määriä, samainen lähde listasi, että osassa autoja oli etu- ja taka -kallistuksenvakaajat, joissakin pelkkä etuvakaaja ja joissakin pelkkä takavakaaja? Mitenpäin takalasin lämmittimen vastuslangat kulkevat näissä, vai onko asia riippuvainen valmistusajankohdasta?

Ensimmäisten S30:sien saapumisesta uutena maahan alkaa jo olla niin pitkä aika, että mahtaako oikeaa faktatietoa edellämainittuihin kysymyksiin olla enää kovinkaan helposti saatavilla?

Kiitoksia ja anteeksi! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jotain mieleen tulevaa hajajutskaa:

 

Mulla on yksi alkuperäinen penkki jemmassa, ja siinä on kangasta penkin keskiosissa. Onko se sitten jälkikäteen verhoiltu, en valitettavasti tiedä. 

 

Tehtaalta lukkoperää ei kyllä taida löytyä kuin 432:sta.  Nismolta on saanut lukon aikoinaan jotakuinkin kaikkiin malleihin, mutta mun ymmärtääkseni S30 on jokseenkin aina toimitettu avoimella perällä.   

 

Takalasista tunnistaa helpoiten ns. early Z:n eli series 1:n autot, vastuslangat kulkee pystyssä, pitkittäin autoon nähden. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×