Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Migu

1964 Lincoln Continental

Recommended Posts

Kaipa tänne saa kirjoitella projektikertomusta muistakin autoista kuin kerhokalustosta. Projektin edetessä tulen varmasti esittämään kaikenlaista kyselyä ja ihmettelyä, koska näiden kanssa on aika pitkälti erilaista puljata kuin Nissaneiden.

Muutaman vuoden näitä Nissaneita ruuvanneena kyllästyin tuon projekti- S13:n turaamiseen ja päätin muuttaa harrastuksen suuntaa täysin toisenlaiseksi. Käyttöautona kuitenkin on edelleen S13, eli kerhossa pysytään. Sen vuoksi projektikertomuksen halusin kirjoitella tänne, koska tämä paikka tuntuu enemmän "kodilta" kuin muut foorumit.

Eli pitkään vaivannut jenkkiautokuume tuli päätökseen, kun sopivan hintainen Lincolni tuli myyntiin. Samanlaista autoa olin pyöritellyt mielessä jo pitkän aikaa, mutta aktiivisesti en moista kuitenkaan etsinyt. Nettiautossa myynnissä olleet olivat joko liian kalliita, tai sitten liian kalliita ja museorekisterissä olevia. Halusin osiltaan täydellisen mielellään käyntikuntoisen pelin missä ei tarvitsisi hitsata koko autoa uusiksi. Huono maalipinta tai kulunut sisusta ei ollut siis ongelmana. Museorekisterissä olevaa en halunnut, koska suunnitelmissa on kustomoida autoa jonkin verran, ja museorekisteröidyn rakentelu tuntuisi vähän "raiskaamiselle".

Kuopiossa oli koko kesän myynnissä beigen värinen yksilö, mutta hinta oli siinäkin liian korkea. Lisäksi myyntikuva oli joku 10 vuotta vanha skannattu valokuva mistä ei saanut edes auton väristä kunnollista tolkkua. Syksyn koittaessa hinta oli kuitenkin laskenut sen verran alas, että päätin ottaa autosta paremmin selvää. Myyjän puheiden perusteella auto kuulosti potentiaaliselle vaihtoehdolle, joten päätin pistää S13- projektin myyntiin ja ostaa Lincolnin itselleni. Kävin Kuopiossa 21.10 katselemassa autoa ja kunto ei varsinaisesti sytyttänyt hirveää ostoinnostusta, mutta jätin silti autosta tarjouksen.

S13:lle löytyi ostaja ja hintakin oli molemmille puolille sopiva. Pitkän tinkimisen jälkeen Lincolnin hinta muotoutui sopivaksi ja 24.10 lähdettiin autoa hakemaan tälläisellä menopelillä:

2010-10-24070749Kopio.jpg

Paikan päällä pienen ihmettelyn jälkeen auto saatiin kyytiin ja sidottua kiinni.

2010-10-24122849.jpg

2010-10-24122833Kopio.jpg

2010-10-24122808Kopio.jpg

Matka Lappeenrantaan sujui Varkauteen asti ihan mallikkaasti, mutta huoltoaseman pihalle käännyttäessä kuljetusautosta hävisi yllättäen jarrut kokonaan. Vaihteilla saatiin auto pysäytettyä. Ihmettelyn jälkeen niihin löydettiin kuitenkin pientä eloa ja lähdettiin nilkuttamaan loppumatka kotiin. 2300kg rautaa kyydissä ei viitsitty lähes olemattomilla jarruilla ajella kuin 40-60km/h, eli Varkaus-Lappeenranta väli ei mennyt kovinkaan nopeasti. Auto saatiin turvallisesti talliin ja painuttiin kotiin nukkumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln ContinentalAutohan on 430cid isolohkolla varustettu noin 5,5m pitkä ja milliä vajaa 2m leveä maantielaiva. Varusteita löytyy mm. sähköinen etupenkki, ilmastointi, sähkölasit, keskuslukitus, automaattinen pitkien/lyhyiden valojen vaihto, sähköantenni, ohjaustehostin jne. Auto on käynti- ja ajokuntoinen, mutta 8v. seisonta on kyllä tehnyt tehtävänsä. Takakontin luukku ja konepelti ovat pahasti ruosteessa ja näyttää sille, että niitä ei saa enää korjattua. Muuten ruostevauriot ovat verrattain pieniä.Yläpuolelta tullut vesi on kuitenkin seisonut etulattioilla sen verran pitkään, että kuskin lattiaan päätin vaihtaa palasen.2010-11-12230826.jpg?t=1291240437Tuossa siis pahin sisäpuolelta löytynyt ruostepaikka. Alapuolelta en löytänyt ruostetta matkustamon lattiasta mistään kohdasta.Koteloihin on päässyt kosteutta joka on aiheuttanut muutamassa kohdassa syöpymistä. Pahin kohta on vasemman takalokasuojan alaosa.2010-11-26231222.jpgVasemman takalokarin etupuoli:2010-11-26231232.jpgVasemman etulokarin takapuoli:2010-11-26231255.jpgOikea etulokari:2010-11-26231120.jpgOikeassa takalokarissa oli selkeästi kittiä joka oli päässyt halkeilemaan. Päätin poistaa kaikki maalit ja pakkelit siitä kyljestä ja onneksi sieltä ei mitään hälyyttävää löytynyt kuitenkaan:2010-11-26231039.jpgKoko auton alaosaa kiertää kohtalaisen paksut kromilistat, eli takalokasuojien ruostekohdat jäävät (paikattuna tietenkin) kokonaan näkymättömiin. Ainoat itse maalipintaan tulevat korjaukset tulevat olemaan noissa takalokareiden ovenpielissä ja etulokasuojissa. Nuo kohdat ovat ruostuneet sisältä ulospäin. Kotelot olivat aivan täynnä kaikenlaista sontaa joka on vuosien saatossa päässyt muhimaan.Autosta on purettu pois kaikki ulkopuolen kromiosat, sisusta, luukut ja ovet. Tekniikkaa en meinaa ottaa irti tämän talven aikana, vaan keskityn ulkokuoreen ja huoltohommiin. Sisustan purin pois ja revin kaikki alkuperäiset äänieristeet ja matot pois. Pohjalla oli noin 4mm paksu bitumimatto, sen päällä paksu huopa ja päällimmäisenä erittäin paksu ja painava lattiamatto.Sisusta purkamisen jälkeen, ennen liimojen ja sotkujen pesua:2010-11-12230758.jpgSisusta ruosteenpoiston, ruoste-estomaalin ja vasaralakan jälkeen:2010-11-24191402.jpg2010-11-24191415.jpg2010-11-24191338.jpgSeuraavaksi työn alle lähtee takakontti joka näyttää tällä hetkellä tälle:2010-11-21215734.jpgKontin kannessa oli tosiaan muutamia läpireikiä, joten pohjan oikeassa laidassa oli reikää. Samasta syystä on myös noi takalokareiden alaosat ruostuneet. Tuolla oli ihan kunnon akvaario pohjalla, kun kontista purin roinat pois.2010-11-26231200.jpgKontti näyttää näissä kuvissa huomattavasti pahemmalle kuin oikeasti on. Joistan kohdista paistaa punaruskea pohjamaali, ruskea bitumin liima ja pintaruoste.Kontin kunnostamisen jälkeen hitsailen/annan kaverin hitsata jo leikatut korjauspalat paikalleen, hiekkapuhallan tarvittavat kohdat korista ja aloitan pohjatöiden tekemisen. Kevääseen mennessä olisi tavoitteena saada auto huollettua ja maalattua mustaksi. Renkaiksi olisi tarkoitus hommata vakiokokoiset renkaat 3,5" tai 4" valkosivulla ja alustaa madaltaa edestä madallusjousilla ja takaa palikoilla:

ww3.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continentalon ne vaan hienoja! itsekin olen tuollaiseen ihastunut :) n.5 vuotta sitten kotkan meripäivillä näin tuollaisen continental coupen parkissa, pakkohan sitä oli mennä tutkimaan kun en tuollaista jättiä ole ikinä ennen livenä nähnyt. auton omistaja ja hänen kaverinsa tulivat siihen paikalle ja pitkät tovit haasteltiin autosta.. jotenkin mahtava laitos kyllä kun se on niiiiin iso, sekin oli projektikuntoinen ja laittoon menossa mutta ajossa ja kilvissä kuitenkin, moottorina toimi alkuperäinen oikeasti isolohko 502. tsemiä projektiin ja musta väri on tuohon ehdoton! coupe:

4520081590_f28ce88b5e_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

Ihan rohee laiva. Minkämoista customointia on loppupelissä odotettavissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

Komea laitos! Mitä noihin yli-isoihin vanteisiin tulee niin eikö ne ala olemaan jo hieman last season?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

Ai hitto, toi malliko on Continental?

Hieno on kyllä ja varmasti kun sopivan hillittynä pitää kustomointihimot, on lopputuloskin onnistunut.

Tämä autohan oli ensimmäisessä Matrix -elokuvassakin. Jotenkin yhtäaikaa onnistuu olemaan vanha mutta samalla jotenkin ajaton ja noi kaappariovet <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

Tossahan kalpenee helposti duunikaverin Cadillac Fleetwood. Kunnon laiva, mutta hieno kori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

Ihan rohee laiva. Minkämoista customointia on loppupelissä odotettavissa?
Hyvin hillittyä. Ilma-alusta olisi mielessä, kun tapana on ollut laittaa autot aina tonttiin. Sisusta on muuten ehjä, mutta aurinko on polttanut penkkien nahat karrelle, eli penkit pitäisi verhoiluttaa uudestaan. Salmiakkikuvio/timanttitikkaus olisi mielessä ja väriltään mustaa ja valkoista/beigeä. Sen tarkempia suunnitelmia sisustan suhteen ei vielä ole, mutta jotain sille on tehtävä.Nää autothan ovat olleet gangstereiden/mafian suosiossa aikoinaan, niin sitä tyyliä kunnioittaen voisi rakennella. Toi on varsinkin yöllä kohtalaisen tylyn näköinen ilmestys tien päällä. Modernit stereot rakennan myös, mutta siten, että mitään ei tule sisustaan näkyviin. Kickpaneeleihin keskiäänet ja kojelaudan tuuletusritilöiden sisään diskantit. Hattuhyllylle vakiopaikoille menee jotkut ellipsin muotoiset kajarit ja soitin sitten hansikaslokeroon josta vedetään iPodille piuha tuhkakuppiin. Vakio AM-radio ja sähköantennikin kyllä toimii, mutta kanavavalikoima on hieman suppea...Noita isoja vanteita kyllä mietiskelin, mutta jotenkin noi vakiovanteet, pölykapselit ja leveät valkosivut miellyttävät silmää nyt enemmän. Hyvännäköinen 22" rengas/vannesetti myös maksaa sen verran paljon, että ei ihan lähivuosina olisi edes varaa.S13:een verrattuna tää on kiva projekti, kun ei edes tarvitse harkita minkäänlaisia korimuutoksia. Hyvä maalipinta on ainut mitä tuo vehje tarvitsee näyttääkseen hyvältä ja arvokkaalta. Ainut muutos mitä on mielessä pyörinyt olisi muokata avomallin takalasit takaoviin sopivaksi. Se mahdollistaisi B-pilarin poiston kokonaan, jolloin auto näyttäisi enemmän coupelta ikkunoiden ollessa alhaalla.

seat1.jpg

kids332.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

Onko kromit kunnossa vai pitääkö paljonkin kromauttaa uudestaan? Mitään isoja vanteita en tuohon kyllä speksaisi - hyväkuntoista vakiota valkosivukumeilla vaan alle ja autoa tonttiin. Jätä se vanha mankka ja antenni paikalleen ja piilota uusi varsinaisesti käytössä oleva grammari jonnekin jemmaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

Onko kromit kunnossa vai pitääkö paljonkin kromauttaa uudestaan? Mitään isoja vanteita en tuohon kyllä speksaisi - hyväkuntoista vakiota valkosivukumeilla vaan alle ja autoa tonttiin. Jätä se vanha mankka ja antenni paikalleen ja piilota uusi varsinaisesti käytössä oleva grammari jonnekin jemmaan?

soitin sitten hansikaslokeroon josta vedetään iPodille piuha tuhkakuppiin

Kromit on pääpiirteissään hyvät. Vasempaan etunurkkaan on tullut jossain vaiheessa pieni osuma josta on muistona lohjennut krominpalanen etupuskurin vasemmassa laidassa ja pieni kolhu lokarissa. Lokari on helppo korjata ja tuon puskurin päädyn metsästän parempikuntoisena Ebaysta. Takapuskurissa on hieman pintaruostetta, mutta ne lähti pois ihan kotikonstein. Koska tästä ei ole tulossa näyttely/museoautoa, niin pienet virheet ei edes haittaa, eli kromaukseen ei näillä näkymin ole lähdössä mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

on ne vaan hienoja! itsekin olen tuollaiseen ihastunut :) n.5 vuotta sitten kotkan meripäivillä näin tuollaisen continental coupen parkissa, pakkohan sitä oli mennä tutkimaan kun en tuollaista jättiä ole ikinä ennen livenä nähnyt. auton omistaja ja hänen kaverinsa tulivat siihen paikalle ja pitkät tovit haasteltiin autosta.. jotenkin mahtava laitos kyllä kun se on niiiiin iso, sekin oli projektikuntoinen ja laittoon menossa mutta ajossa ja kilvissä kuitenkin, moottorina toimi alkuperäinen oikeasti isolohko 502. tsemiä projektiin ja musta väri on tuohon ehdoton! coupe:

En tiedä onko toi 502 ollut joku erikoismalli, mutta yleisesti noissa uudemmissa on ollut 462cid koneet.

Tää on hyvä sivu etsiä inspiraatiota tälläisten rakenteluun :D

http://www.mobsteel.com/rides.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

Hyvältä kuulostaa suunnitelma. Itsellekin tuli heti auton näkemisen jälkeen mieleen, että auto tonttiin, musta väri ja sisustan vaalea/beige. Musta sisusta ei mielestäni oikein sovi tohon. Sit vaan kaikki mahdollinen kiiltämään, niin hyvä tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

Kiitoksia palautteesta!

Teknikalle pitää tehdä muutamia juttuja talven aikana. Jarrut täytyy avata ja herkistellä ja tarvittaessa vaihtaa kulutusosat. Moottoriin uudet öljyt ja varmaankin jonkunlainen huuhtelu jäähdytysjärjestelmään ja öljynkiertoon. Venttiilikopat täytyy purkaa irti ja tarkistaa, että kaikki venttiilit liikkuu jne. Näissä koneissahan on 325hp ja noin 630Nm vääntöä, mutta ei se tuosta 2300kg lossista mitään rakettia tee.

Jakopään rattaat on toteutettu nailonhampaisina hiljaisemman äänen toivossa. Kuten arvata saattaa, yli 40v vanhat nailonhampaat eivät ole enää kaikkein vahvimmassa kunnossa, eli nuo täytyisi korvata metallisilla, ellei edellinen omistaja ole hommaa jo tehnyt. Vesipumpussa on jonkinlaista hämminkiä, eli se täytyy korjata/uusia. Onneksi kulutusosia näihin löytyy helposti ja kohtalaisen huokeaan hintaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

Jenkkien harrastaminen on kyllä siitä kiitollista puuhaa että noita uusia osia tosiaan löytyy rapakon takaa vaikka kuinka. Aikoinaan faijan kanssa kunnostettiin -63 pontiac lemansia ja siihenkin löytyi jo aikana ennen internettiä kaikki osat uutena ihan koritiivistesarjasta lähtien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

on ne vaan hienoja! itsekin olen tuollaiseen ihastunut :) n.5 vuotta sitten kotkan meripäivillä näin tuollaisen continental coupen parkissa, pakkohan sitä oli mennä tutkimaan kun en tuollaista jättiä ole ikinä ennen livenä nähnyt. auton omistaja ja hänen kaverinsa tulivat siihen paikalle ja pitkät tovit haasteltiin autosta.. jotenkin mahtava laitos kyllä kun se on niiiiin iso, sekin oli projektikuntoinen ja laittoon menossa mutta ajossa ja kilvissä kuitenkin, moottorina toimi alkuperäinen oikeasti isolohko 502. tsemiä projektiin ja musta väri on tuohon ehdoton! coupe:

En tiedä onko toi 502 ollut joku erikoismalli, mutta yleisesti noissa uudemmissa on ollut 462cid koneet.

Tää on hyvä sivu etsiä inspiraatiota tälläisten rakenteluun :D

http://www.mobsteel.com/rides.php

en niin tietoinen ole mikä kone on missäkin autossa, voihan se olla että suolasi vähän juttuja se auton omistaja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

[nusnus] Joo, 502 on GM:n kone. Taisi olla Cadillaceissa käytössä [/nusnus]

Eipäs muuten ole, vaan 425 ja 500 kuutiotuumaiset noissa 70-luvun etuvetokäkkylöissä.

Joo, nusnus ;D

502-kuutiotuumainen tosin löytyy GM:n isolohko-osastolta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

Mukavia tämmoset vähän erilaisetkin projut vaikka ei nissani olekkaan ;) Pitääpä alkaa seurailee tätä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

Jenkkien harrastaminen on kyllä siitä kiitollista puuhaa että noita uusia osia tosiaan löytyy rapakon takaa vaikka kuinka. Aikoinaan faijan kanssa kunnostettiin -63 pontiac lemansia ja siihenkin löytyi jo aikana ennen internettiä kaikki osat uutena ihan koritiivistesarjasta lähtien.

Satutko muistaa rekkaria?

Mulla on ollut samanlainen rättikatto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

Jenkkien harrastaminen on kyllä siitä kiitollista puuhaa että noita uusia osia tosiaan löytyy rapakon takaa vaikka kuinka. Aikoinaan faijan kanssa kunnostettiin -63 pontiac lemansia ja siihenkin löytyi jo aikana ennen internettiä kaikki osat uutena ihan koritiivistesarjasta lähtien.

Satutko muistaa rekkaria?

Mulla on ollut samanlainen rättikatto.

Ei sillä ollu sillon vielä Suomen kilpiä. Me tuotiin se itte jenkeistä sillon aikanaan (1988?). Ei tietoa onko vieläkään valmis ja liikenteessä. Me myytiin se juuri punaiseksi maalattuna ja rullaavana, kaikki osat toki mukaan. Rättikatto oli tämäkin ja silloin ainoa suomessa, kovakattoisia oli pari.

Mutta mitä tuohon lincolniin tulee niin mä en sitä ainakaan mataksi maalaisi. Jotenkin turhan yleinen rottaväri noissa jenkkilintoissa nykyään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

Komia lossi, ja rakentelusuunnitelma kuulostaa juuri sellaiselta, jonka itsekin haluaisin toteuttaa, jos moisen laitteen omaisin. Tuolla ylempänä ollut esimerkkikuvan mukainen punainen sisustus sopisi mielestäni sekin ylettömän hyvin tuommoiseen mahtilaivaan. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

Sen verran tuli auton historiaa selviteltyä, että Mobilisti- lehden toimittaja on tuonut auton maahan 1990 jolloin siinä on ollut 60 000 mailia mittarissa. Tämänhetkinen 93 000 mailia voi siis hyvinkin pitää paikkansa.

Ilmeisesti auto on ollut samalla omistajalla koko Suomessaolon ajan. Autosta on viiden sivun koeajojuttu 1/1996 Mobilistissa jonka sain hommattua toimituksen kautta. Takapenkin alta löytyneen reseptilappusen perusteella sain jäljitettyä Facebookin kautta auton 2. omistajan pojan. Auto on ollut hänen perheessä Somervillessä, New Jerseyssä vuodesta 1965 vuoteen 1989 jolloin se on myyty Mobilisti- lehden toimittajan kontaktihenkilölle ja sitä kautta Suomeen. Ei siis ole mikään kiertopalkinto.

Toissa iltana pesin auton ovipahvit ja takapenkit taloyhtiön pesutuvassa. Käytin ihan perinteistä Marseillen Le Chat- "kissasaippuaa" joka on kaikkein hellävaraisin aine nahkasisustoille. Kuumaa vettä ämpäriin, koko saippuaköntti hetkeksi likoamaan ja sen jälkeen märällä hyvin saippuapitoisella sienellä hinkkaamaan penkkejä. Jätin penkit hetkeksi vaahdon peittoon ja sen jälkeen pyyhin vaahdot pois kostealla pyyhkeellä. Lopuksi kuivasin penkit puhtaalla, kuivalla puuvillapyyhkeellä. Tuo Marseillen saippua on siitä hyvää, että se ei kuivata nahkaa ja jättää sen hyvän tuntuiseksi.

Penkeissä olevat väriläiskät ovat siis auringonpolttamia. Onkos foorumilla yhtään nahkahommien asiantuntijaa? Voikos tuollaiset kohdat maalata nahkamaalilla, vai tarttuuko tuollaiseen kohtaan enää yhtään mikään? Kuivaa koppuraahan se nahka noilta kohdilta on, mutta jos noita yrittäisi pehmentää jollain ennen maalausta, niin tarttuisiko väri paremmin? Bemaristien foorumilta lueskelin, että Turussa olisi pulju joka sävyttää maalin nahkapalasen perusteella. Sellaisella ajattelin noi penkit elvyttää ensihätään. Tämän talven rakentelubudjettiin ei mahdu penkkien verhoilutus, mutta jotain väliaikaista noille on tehtävä kesäksi.

Alla muutama ennen ja jälkeen- kuva. Kuvat on otettu huonossa valaistuksessa Samsung Galaxy S- puhelimella (kuten kaikki muutkin kuvat), eli tuossa ei hirveästi näy eroa, mutta luonnossa näyttävät huomattavasti puhtaammille. Täytyy hommata kelvollinen digikamera, ei näistä kuvista ole oikein iloa kenellekkään...

Takapenkin kyynärnoja ennen

width=577 height=770http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/2010-11-29222649.jpg[/img]

Takapenkin kyynärnoja jälkeen

width=577 height=770http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/2010-11-29235950.jpg[/img]

Aurinkolipat. Vasemmalla pesty, oikealla pesemätön

width=577 height=770http://i816.photobucket.com/albums/zz89/Migu53/Lincoln/2010-11-29202539.jpg[/img]

Kuskin ovipahvi. Tää oli likaisin, muut oli melko virheettömiä jo ennen pesua

2010-11-30001536.jpg

Jälkeen

2010-11-30003422.jpg

Takapenkin ylälaita ennen

2010-11-29222405.jpg

Takapenkin ylälaita jälkeen

2010-11-29235918.jpg

Auringonpolttama selkänojassa

2010-11-29212848.jpg

Sitten on toi etupenkki mikä on saanut aurinkoa kaikkein pahiten. Ensi kesäksi yritän tuon värjätä jotenkin, tai sitten jätän tuollaisena sen odottelemaan verhousta.

IMG_2957.jpg

Markus.: Periaatteessa sopisi joo, mutta kun noi ovipahvit ja kattoverhoilu on melko lailla virheettömät, niin ajattelin säästää ne alkuperäisenä. Tuo beige/musta sisusta sopisi noihinkin jollain lailla. Mutta verhoiluhommiin on vielä aikaa, niin saattaahan se mieli muuttua ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 1964 Lincoln Continental

kivan näköne lossi tosiaan.kyytiä odotellessa ;) työkaveri osti kans samanlaisen tosin vm65 oleva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×