Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Guest ZZtop

350Z Ympärivuotiseen ajoon?

Recommended Posts

Guest ZZtop

Morjesta pöytään arvon forumistit.

Ensimmäinen viesti tänne forumille, joten olkaa hyvät ja potkikaa munille jos heti onnistun rikkomaan joitain forumin kirjoitettuja, tai kirjoittamattomia sääntöjä.

Eli 350Z:n ostaminen on aika liipasimella tällä hetkellä. Mietintämyssyssä painavat enää korkeahko bensan kulutus, olematon kuljetuskapasiteetti, sekä ennenkaikkea se, soveltuuko Zeta talviautoksi? Eli oletteko te käyttäneet vain kesäkruisailuun, vai onko se joillakin ihan ympärivuotisessa ajossa? Minun makuuni vähän tyyris kesälelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z Ympärivuotiseen ajoon?

Sopii. Mutta jos pitää miettiä jo sitä onko varaa polttoainekuluihin on tuo auto sulle väärä valinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z Ympärivuotiseen ajoon?

Kyllähän sillä pakkasillakin lämpimästi ajelee ja hyvin tielläkin pysyy, viiden talven kokemuksella. Lukko on auttanut, ettei ole jäänyt mökkitielläkään kiinni. Sitten kun nastat vähän kuluu, niin nelivetoiset alkaa nöyryyttämään risteyksistä lähdettäessä >:( . Mutta siis, että voi talvellakin ajaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z Ympärivuotiseen ajoon?

Sitten kun nastat vähän kuluu, niin nelivetoiset alkaa nöyryyttämään risteyksistä lähdettäessä >:( . Mutta siis, että voi talvellakin ajaa...

Kyllä ne taitaa ihan muutenkin nöyryyttää, oli nastoja tai ei. :D

Mutta miksi 350Z ei soveltuisi talviautoksi? Se on ihan kiinni miten itse asennoituu. Itse ajoin yhden talven kiertomäntämoottorilla varustetulla autolla, eikä ollut yhtään mitään ongelmia. Päinvastoin, aina lähti käyntiin ja oli lämmin koko talven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z Ympärivuotiseen ajoon?

Viime talven ajoin Zetalla ja asun kuitenkin täällä lapin läänissä. Kitkoja ei sitten kannata kuvitella alle. Luistonesto nimittäin alkaa hakkaamaan aika raakasti, eikä ilman ainakaan ohittaa uskalla :D Mutta lämpinä ja ehjänä pysyi eikä kertaakaan jäänyt lähtemättä käyntiin vaikka pakkasta oli se 20-30astetta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z Ympärivuotiseen ajoon?

Huipputalviauto. Ajelu on hauskaa kun mikä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z Ympärivuotiseen ajoon?

Huipputalviauto. Ajelu on hauskaa kun mikä.

Tuo on täysin totta. 8)

Itselläkin ympärivuotisena käyttöautona ollut ja talvella ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

Keskikulutus sen sijaan itsellä laski nastojen laiton jälkeen talvella peräti litralla. Matka-ajoa tuolla ajelin viime talvena siinä 8 ,- 8.5 litran tuntumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ZZtop

Vs: 350Z Ympärivuotiseen ajoon?

Sopii. Mutta jos pitää miettiä jo sitä onko varaa polttoainekuluihin on tuo auto sulle väärä valinta.

Heh, ihan hyvä pointti tämä.

Toki ei murhe ole se, että rahat loppuisivat parin ylimääräisen bensalitran tähden, mutta kyllä se aina takaraivossa kuitenkin koputtaa ajatus, että pienemmälläkin kulutuksella voisi päästä jollain toisella autolla.

TOSIN nuo 8-9l/100km maantiellä kulutukset kuulostaa siltä, että eipä mikään "hauska" auto juuri tuon vähempää vie.

Mutta tämä on ollut mukava tieto, että talviautonakin se toimii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z Ympärivuotiseen ajoon?

Aika fakiiri saa olla, jos pääsee 8-9 litran kulutuksiin. Motarilla tohon yhdeksään litraan pääsee, kun ajaa täysin nopeusrajoitusten mukaan ja ei kiihdyttele yhtään. Kaupungissa toi syö mulla sellaset 13 litraa satkulla. Talvella meni vähän enemmän. 98:sia saa siis luruttaa tankkiin aika tiuhaan. Yksi tuttu kyllä ajelee 95:sta käyttäen. ::)

Ite ajoin Helsingissä yhen talven kitkoilla ja se oli kyllä hauskaa hommaa. Luistonesto on kyllä niuhoin mitä tiedän ja se päällä ajaminen on aika turhauttavaa. Sit taas, kun painaa sen pois, niin suoraan meno on haastavaa. Toissa talvena ei ollut mitään ongelmia, mutta ihan joka päivä en sillä ajanut. Viime talvena auto olisi toiminut varmaan aika tehokkaasti lumikolana sen verran matala toi on ihan vakio-alustallakin.

Nykyisin auto ei oo mulla enää talvikäytössä suola ja kustannussyistä. Suosittelisin sulle kuitenkin jonkun nelivedon hankintaa, jos meinaat talvellakin ajaa. Ainakin itellä oli vähän sellanen fiilis, että ois aika sama ajaisko jollain 100hp takavedolla vai tolla. Tehoilla kun ei tee kitkat alla oikein mitään, mutta bensaa se hörppää silti.

Tavaratila on musta ihan riittävä 2 hengen tarpeisiin. Ikinä ei oo mökkireissuilla tila loppunu kesken. Jotkut valitellu, kun oon vaan kaksi penkkiä, mutta oon aina ite kyytiin päässy. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z Ympärivuotiseen ajoon?

Olin juuri kirjoittamassa että toi 8-9 l on kyllä itsensä huijaamista. Alin kulutus mitä olen saanut on 7.8 l / 100 km, mutta se oli 400 km pysähtymättä ja tasaista 90 km/h. Käytännössä kulutus kuitenkin pyörii 11 l:ssa.

Jos bensan hintaa mietit, niin huomio myös että Suomessa litrakokoon perustuvat vakuutusmaksut ovat myös melko korkeat esim. johonkin 1.4 turboihmeeseen nähden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z Ympärivuotiseen ajoon?

11.9 itsellä aika vakio keskikulutus ei sen alle pääse ku tuo eukko mutta se käsitteleeki tuota autoa ku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z Ympärivuotiseen ajoon?

Ei helvetti. ::):)

Työmatkoilla tosiaan itsellä meni 17" aluilla+nastat sen 8-9 litraa sadalla viime talvena mutta toi tosiaan on sitä matka-ajoa niinkuin JV:kin mainitsi. Tällä hetkellä keskikulutus näyttää 10.7 ja sisältää nilkka suorana ajamista päivittäin sekä kaupunkia. Enempää en ole saanut itse kuluttamaan kuin hetkellisesti ratareissuilla.

Tilanne voi muuttua kulutuksenkin suhteen kun huomenna tulee tilalle neljällä pyörällä raapiva auto..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z Ympärivuotiseen ajoon?

En tiä kuin paljon vaikuttaa ku mulla zeta tuola 313hp HR moottorilla ja 20" vanteilla ja 275 leveillä gummeillä

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ZZtop

Vs: 350Z Ympärivuotiseen ajoon?

Jos bensan hintaa mietit, niin huomio myös että Suomessa litrakokoon perustuvat vakuutusmaksut ovat myös melko korkeat esim. johonkin 1.4 turboihmeeseen nähden.

Tottahan se on tuokin. Yli tonnin näkyisi olevan nykyisillä bonareilla Tapiolan vakuutukset. Onhan se melkoisen tyyris. 400€ halvemmilla vakuutusmaksuillahan tässä selviäsi jos vaikkapa Coupemersuun tyytyisi. Saas nyt nähdä mihin autoon tässä vielä päädytään. Sen verran voin valoittaa hankinnan taustoja, että verovapaata muuttoautoa tässä ollaan tuomassa ja sellainen joku pitäisi osata valkata, että "säästöä" kertyisi ihan tuntuvasti. ;) Näinhän se tässä tapauksessa menee, että mitä korkeampipäästöisen auton tuot, sitä enemmän säästät veroissa, tietysti kunhan se 13 450€ veroalennuksen raja ei tule vastaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z Ympärivuotiseen ajoon?

Tää nyt ei liity varsinaisesti talviajoon, mutta kun noita käyttökustannuksia lasketaan, niin kannattaa huomioida myös toi uusi päästöperusteinen ajoneuvovero. Se on aika komee summa maksettavaksi ympärivuotisesti, kun päästöarvo on sen 280g/km. Siihen vielä vakuutukset ja bensat ja muut mahdolliset jouksevat kulut, niin ei se halpa käyttis ole jos kilsoja tulee... Laskin tossa kun laput sain, että vanhan mallin painoperusteiseen veroon nähden tuo päästöperusteinen nostaa maksuja lähes 100€/vuosi.

Edit: Tarkennetaan vielä, että HR koneen tapauksessa päästöarvo on näköjään 288g/km ja siitä sais pulittaa vuodessa lievät 318€ veroja. :o Ja kun toi avo painaa sen abt.1800 kg niin vanhan mallin mukaan perusveron osuus vuodessa oli 152€ eli alekkirjoittaneen tapauksessa uuden ja vanhan mallin erotus pompsahtaa 176 euroon vuodessa... Uudet verotusarvot voi tarkastaa omien speksien mukaan tuolta: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20031281

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 350Z Ympärivuotiseen ajoon?

Äärettömän hieno talvi-, tai ainakin ensilumi peli (olen reilu 2kk "vanha" zetan omistaja). Misukan north xin2 alla, orkkisvanteilla. Käyttökuluarvio..

- Ensimmäinen ajoneuvovero oli jotain 27?e/v.

- Liikennevakuutus/osakasko(+ilkivalta+hinauspalvelu), reilu 700e/v, Pohjolassa. Mulla ei ole bonuksia, paitti ne mitä saa vakuutuksien keskittämisestä. Aikaisemmin ajelin julkisilla, kuten taksilla, mut ne on turhan hitaita ;D

- Keskikulutus 12.3l, kuukausi nollaamatta. Maantiellä pääsin parhaimmillaan 7.9l keskinopeudella 80km/h, mut helposti 8,5-9,0l jos hieman venyttää nopeusrajoituksia. 2kk ajon perusteella tulee n.16000km/v, eli tämän hetkisellä Jyväskylän 98 hinnoilla (1.509e/l) viivan alle tulee (16000km/100km * 12.3l * 1.509e) / 12kk = ~248e/kk. Mikä tosin on epäolennaista, sillä ainakin vielä toistaiseksi matkat tehdään sitä mutkaisinta ja hiljaisinta reittiä ;) Saas nähdä milloin into laantuu.

- Omapaikka 10e/kk + satunnaiset 20e/kk.

- Huollot, ei hajuakaan. Seuraava olis 18000km jälkeen + satunnaiset. Jos 1000e varaa per vuosi, niin ei mee ainakaan ali?

- Renkaat, 500e per 4v eteen, 600e per 3v taakse.

Saas nähdä miten paljon oon hakoteillä vuoden tai parin päästä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×